Klipsch klubben - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 168 av 1034 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 668 ... SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 20676
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da er La Scala på vei inn i kinoen. Gleder meg som et barn til de kommer.
    Problemet er og få hentet de i Egersund kjøper ny RC 64 senere igjen,trengte pengene kjapt til og kjøpe La Scala.

Ove
    For et merkelig utseende? Film eller musikk?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er og få hentet de i Egersund kjøper ny RC 64 senere igjen,trengte pengene kjapt til og kjøpe La Scala.

Ove
    Grattis....

Tenkte det var de i Egersund du hoppet på ja. De lå/ligger vel i "gode brukt kjøp" tråden.

Spennede å høre om intrykk vs RF63

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ove
    Dette blir rått det er jeg sikker på. Du kan jo alltid ha en lascala senter også.

De er vakre synes jeg. Synd jeg ikke har plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Hornmann
    Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,957
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!!!

Jeg beundrer ALLE som har la scala... hadde jeg hatt plass hadde jeg ikke vært i tvil!! Gratulerer Ove! Fantastiske høyttalere!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    For et merkelig utseende? Film eller musikk?
    Merkelig!!! De skal brukes til både film og musikk.
    Har hatt lyst på La Scala lenge(mest K Horn)men de har vært alt for dyre,så da sjangsen bydde seg til en god pris var det bare og hoppe på.
    La Scala ligger på nye til ca 60 000,- så da er 16500,- ikke galt!

Mvh Ove

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann, ja det var bra pris det.. Må få hørt på slike en gang.

Netopp fått min rc-62 nå, så nå har jeg full klipsch frontrekke Ble liv leiligheten ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg beundrer ALLE som har la scala... hadde jeg hatt plass hadde jeg ikke vært i tvil!! Gratulerer Ove! Fantastiske høyttalere!!
    Takk Zeke:cry: jeg er rørt jeg syntes ikke det var noe gøy og selge RF 63 og RC 64,men må bare prøve La Scala.
    Mvh Ove

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lascala I som du har kjøpt var enn del billigere enn Lascala II(de jeg har) som ligger på 60k ny pris i dag.

Men de er uansett ikke de helt store lydmessige forsjelene . Lascala II har eit mer solid kabinett som gjør at det blir mindre kassa resonans , noe det er enn del av i Lasacala I . Å litt "bedre" intern kabling samt delefilter . Bass element og drivere vet jeg ikke , men tror det er ganske identiske .

Som mange sier her er det nok utseene og størelse som gjør at folk ikke går for disse FANTASKTISKE høyttalerene . De ser jo ut som 2 store vaskemaskiner . Men de er dog mye penere i virkeligheten , med enn meget pen finish .

Som sagt har jeg ikke hørt Lascala I , men jeg kan si litt om mine erfaringer med Lascala II . Jeg har eid Klipsch SP1 , RF7 , RF83 . Samt hatt nære kompiser som har eid rf5 og rf82 . Lascala er nok det høyttalerene jeg har dratt inn i stua som har overaska meg mest(å jeg har hatt mye rart) . Jeg hadde aldri tideligere hørt noe fra Heritage serien før jeg kjøpte mine , så jeg visste vel ikke helt hva jeg kunne forvente . De 2 første ukene satt jeg bare med eit glis om munnen å hadde rett å slett problemer med og få eit hel hets inntrykk . Det er bare så mye av alt at du blir oppslukt i musikken . Midbassen i disse har jeg aldri hørt noe høyttalere eller suber spille i nærheten av , de høres ut som verdens sterkste mann står og hammrer på ei tromme med slegge , å ikke minst herregud så kjapp den er . Mellomtonen er også mye bedre enn i RF serien . Diskanten er heler ikke så problematisk som noen opplever med de store høyttalerene i RF serien . Detaljert og nesten flyttende og med ein utrolig 3D . De har også enn utrolig spredning og fyller opp hele rommet med go lyd .

Den har også ein følsomhet på 105db , noe som gjør at det kan brukes i sammen med enn discman . Enn rør forsterker med KT88rør av den litt feite sorten spiller himmelsk . Jeg hadde ingen problemer med og spille 125db med min mcintosh rør forsterker på 75 gode rør watt . De spiller KLOKKE rent på PA nivå .

For og sitere Håkon Rognlien ; Denne høyttaleren anbefales ikke til de med svakt hjerte eller pacemaker .

Den er langt i fra "hifi korekt" men spiller med enn musikk glede som overgår det meste .

Blir fortsatt i dag rekna som enn av verdens mest dynamiske høyttalere .

Wikstrøm : jeg slo bare av Center på reciveren og lot lascala ta seg av den saken . Den blir veldigt fokusert i sweetspot , men jeg valgte å ikkje kjøpe RC64 som også var planen den gangen .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Lascala I som du har kjøpt var enn del billigere enn Lascala II(de jeg har) som ligger på 60k ny pris i dag.

Men de er uansett ikke de helt store lydmessige forsjelene . Lascala II har eit mer solid kabinett som gjør at det blir mindre kassa resonans , noe det er enn del av i Lasacala I . Å litt "bedre" intern kabling samt delefilter . Bass element og drivere vet jeg ikke , men tror det er ganske identiske .

Som mange sier her er det nok utseene og størelse som gjør at folk ikke går for disse FANTASKTISKE høyttalerene . De ser jo ut som 2 store vaskemaskiner . Men de er dog mye penere i virkeligheten , med enn meget pen finish .

Som sagt har jeg ikke hørt Lascala I , men jeg kan si litt om mine erfaringer med Lascala II . Jeg har eid Klipsch SP1 , RF7 , RF83 . Samt hatt nære kompiser som har eid rf5 og rf82 . Lascala er nok det høyttalerene jeg har dratt inn i stua som har overaska meg mest(å jeg har hatt mye rart) . Jeg hadde aldri tideligere hørt noe fra Heritage serien før jeg kjøpte mine , så jeg visste vel ikke helt hva jeg kunne forvente . De 2 første ukene satt jeg bare med eit glis om munnen å hadde rett å slett problemer med og få eit hel hets inntrykk . Det er bare så mye av alt at du blir oppslukt i musikken . Midbassen i disse har jeg aldri hørt noe høyttalere eller suber spille i nærheten av , de høres ut som verdens sterkste mann står og hammrer på ei tromme med slegge , å ikke minst herregud så kjapp den er . Mellomtonen er også mye bedre enn i RF serien . Diskanten er heler ikke så problematisk som noen opplever med de store høyttalerene i RF serien . Detaljert og nesten flyttende og med ein utrolig 3D . De har også enn utrolig spredning og fyller opp hele rommet med go lyd .

Den har også ein følsomhet på 105db , noe som gjør at det kan brukes i sammen med enn discman . Enn rør forsterker med KT88rør av den litt feite sorten spiller himmelsk . Jeg hadde ingen problemer med og spille 125db med min mcintosh rør forsterker på 75 gode rør watt . De spiller KLOKKE rent på PA nivå .

For og sitere Håkon Rognlien ; Denne høyttaleren anbefales ikke til de med svakt hjerte eller pacemaker .

Den er langt i fra "hifi korekt" men spiller med enn musikk glede som overgår det meste .

Blir fortsatt i dag rekna som enn av verdens mest dynamiske høyttalere .

Wikstrøm : jeg slo bare av Center på reciveren og lot lascala ta seg av den saken . Den blir veldigt fokusert i sweetspot , men jeg valgte å ikkje kjøpe RC64 som også var planen den gangen .
    Takk for masse info!!. Jeg sjekket med Audiokompaniet og de lå på 48k.
    Og 52k uansett er jeg fornøyd med prisen Takk skal du for innputt angående center,prøver først uten.
    Mvh Ove

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggeligt .

Jeg husker ikke helt eksakt , men Heritage serien falt ganske kraftigt i pris i fjord . Lascala II falt fra 80k - 60k , å på samme tidspunkt ble Lascala I tatt ut av produksjon. Jeg tror Lascala I lå på ca 35 før de falt ut .

Jeg har hørt at Heritage høyttalerene fortsatt blir håndlagde i USA , av de samme gjennværende arbeiderene fra den tiden serien ble påbegynt . De holder visst nok også på i andre lokaler enn hvor hoved produksjonen skjer .

Der av den lange leverings tiden , av ganske naturlige årsaker visst dette stemmer . De må jo begynne og dra på åra .

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er så stygge at de er råe. Har også vært sugen på å teste disse VELDIG lenge.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dynamikkbomber!

Tror ikke jeg ville brukt RF til center med La Scala. En stk Heresy II/III vil være ett mye bedre alternativ.

Du kan jo se om du finner noen på ebay som selger en enkelt.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Det avhenger selvsagt litt av hvor langt unna du sitter i sammenheng med hvor skjevt du sitter i forhold til center. Hvis du sitter rett i forhold til center så vil du neppe merke forskjell hvis du har vinklet høyttalerne inn mot en sweet spot, og i tillegg justert for avstand i receiver. Altså avstand fra hver enkelt høyttaler til sweet spot.
    Har egentlig ingen sweetspot da jeg har 2 stressless stoler. Sitter vel 4-5 meter omtrent fra center og tv. Tenkte jeg skulle flytte høyre front og plassere subwoofer der.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ove
    HOHOHO Grattis med kongen av Klipsch,en helt annen klasse enn RF serien(RF serien er sinnsyk bra den også).
    Hører det er mange som mener at en ikke trenger center høytaler med la scala men har ikke testet skikkelig selv ennå.
    De runder vel av ned mot 45 hz i et vanlig rom etter hva jeg har hørt men med en så syk midt bass så savner ikke jeg noe nevneverdig i bunnen og det som er sikkert er at ALLE andre høytalere blir kjedelige etter at du har hørt la scala...
    kjør på med rør.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Den har også ein følsomhet på 105db , noe som gjør at det kan brukes i sammen med enn discman . Enn rør forsterker med KT88rør av den litt feite sorten spiller himmelsk . Jeg hadde ingen problemer med og spille 125db med min mcintosh rør forsterker på 75 gode rør watt . De spiller KLOKKE rent på PA nivå

Mener at Stereophile testet de med blandt annet en hodetelefonforsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,957
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på legendariske Club Berg før..
    Der hadde vi la scala som topper i et PA anlegg sammen med 24 stk 10" som bass.. Idag skjærer det meg i hjertet å vite at de hver helg med spilt uten særlig kjærlighet og drevet at to enorme PA forsterkere...

Det skal dog sies: Husker enda hvor enormt høyt og rent de spilte!
    Husker spesielt dj Sammy- heaven fra sommeren 01, det var en slager da 8) , og fytti H......e å gøy det var å spille den på anlegget der inne..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg lurte ganske enkelt på hvor det er billigst å kjøpe RF serien til Klipsch i Norge? Jeg tenker da spesielt på RF-83, og hvor "lite" dere har hørt disse går for om dagen.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

Jeg lurte ganske enkelt på hvor det er billigst å kjøpe RF serien til Klipsch i Norge? Jeg tenker da spesielt på RF-83, og hvor "lite" dere har hørt disse går for om dagen.

Lsound og Kvalitetslyd tror jeg har Klipsch til en billig penge, spør litt rundt på de forskjellige butikkene om tilbud

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    HOHOHO Grattis med kongen av Klipsch,en helt annen klasse enn RF serien(RF serien er sinnsyk bra den også).
    Hører det er mange som mener at en ikke trenger center høytaler med la scala men har ikke testet skikkelig selv ennå.
    De runder vel av ned mot 45 hz i et vanlig rom etter hva jeg har hørt men med en så syk midt bass så savner ikke jeg noe nevneverdig i bunnen og det som er sikkert er at ALLE andre høytalere blir kjedelige etter at du har hørt la scala...
    kjør på med rør.
    Hjertlig takk.
    Gleder meg sinsykt til de kommer

Ove

Side 168 av 1034 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 668 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •