Klipsch klubben - Side 165

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 165 av 1033 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 665 ... SisteSiste
Viser resultater 3,281 til 3,300 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Nei, marantz har ikke noe 9.2 enda tror jeg. Må bare si at jeg er litt uenig i dette som blir skrevet over. Har hørt både Marantz, og har selv Yamaha på Klipsch. Jeg syntes Yamaha receiveren låter utolig mye mer detaljert og finere i diskanten. Marantz kan i mine ører låte litt tamt og kjedelig.

Det beste er selvfølgelig å lytte selv.
    Hmm, det var vel nesten det motsatte av hva jeg har erfart med yamaha og marantz, jeg opplevde yamaha som kjedelig , grå over tid mens marantz kan jeg leve med over lengre tid, men smaken er som baken

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K4Ng0l
    Jeg har Klipsch RF-35 og RC-35. Har ikke kjøpt bakhøyt. enda.
    Nå drar jeg frontene med Nad T755.
    Burde jeg ha mere watt? Kjøpe en effektforsterker? Passer Nad bra sammen med Klipsch? Jeg har sett litt på Nad C272. Er dette en grei kombinasjon?
    Jeg har også tenkt litt på Emotiva XPA-3 evt ...

Eller burde jeg selge Nad`en og kjøpe denne: Elkjøp - Onkyo TX-NR807 receiver sølv ?

Trenger litt hjelp her

På forhånd; Takk :-D

- Heine -

hvis du allerde bruker NAD på klipsch, så vet du vel allerede om DU synes det er en bra match, og dermed om du kan leve med NAD effektforsterker..

Jeg ville nok absolutt vurdert noe annet, jeg hadde en C272, og den hadde plagsomme vifter som var nok til at jeg ikke beholdt den mer enn et par dager. Da hadde jeg gått for Emotiva selv, langt bedre lydmessig match til Klipsch også - i mine ører! men som sagt, du vet selv om du liker matchen?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis økonomien tilllater det så blir det en RC-64 senter i tillegg til mine RF-82 i frontrekka. Men hvilke bakhøyttalere bør jeg ha for å matche dette?
    Bør jeg også ha effekttrinn til senterkanalen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Hvis økonomien tilllater det så blir det en RC-64 senter i tillegg til mine RF-82 i frontrekka. Men hvilke bakhøyttalere bør jeg ha for å matche dette?
    Bør jeg også ha effekttrinn til senterkanalen?

til dette hadde jeg valt noe fra RS serien til Klipsch, litt avhengig av prisen du er villig å betale, tenker jeg både RS42/52 blir knallbra, evt RS62 om du er villig til å betale..

effekt til center er også en stor oppgradering, og har du mulighet til å få ekstra krutt også på center, hadde jeg gjort det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Hmm, det var vel nesten det motsatte av hva jeg har erfart med yamaha og marantz, jeg opplevde yamaha som kjedelig , grå over tid mens marantz kan jeg leve med over lengre tid, men smaken er som baken
    Ikke sant! endelig en som forstår meg
    Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    til dette hadde jeg valt noe fra RS serien til Klipsch, litt avhengig av prisen du er villig å betale, tenker jeg både RS42/52 blir knallbra, evt RS62 om du er villig til å betale..

effekt til center er også en stor oppgradering, og har du mulighet til å få ekstra krutt også på center, hadde jeg gjort det!
    Har koblet opp RF 52 ene mine mot MC 275 for litt koselytting ( noenganger litt ok med en avveksling ) Fy flate for en låt det er i disse små søte gulvhøytalerene. Bare å fyre på med masse strøm så spiller de som juling.

Må være et av verdens fineste microanlegg hehe:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Har koblet opp RF 52 ene mine mot MC 275 for litt koselytting ( noenganger litt ok med en avveksling ) Fy flate for en låt det er i disse små søte gulvhøytalerene. Bare å fyre på med masse strøm så spiller de som juling.

Må være et av verdens fineste microanlegg hehe:-D

litt av klipsch morroa dette, de spiller over all forventing, i forhold til hva man kanskje kan tro pga størrelse og pris! Det finnes mye dyrere høytalere, men jeg kunne ikke vurdert en B&W til 80 000, kontra Klipsch til en brøkdel av prisen! men det er vel det som er kjekt med lyd - folk er forskjellig og det er masse å velge blant!

forøvrig en knall forsterker (MC 275) til Klipsch vil jeg tro.. :P

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at mine Dynaudio Confidence C1 forlot huset nylig så var det med tristhet jeg satt og lyttet til Klipsch RF-62 i går. De ble plassert på samme sted og sweetspotstolen stod på samme plass.

Men, så tok jeg frem tommestokken en gang til for å (tenne et lys fremfor å forbanne mørket), nok en gang pinlig sette ting 100% symetrisk i rommet, og det ga betaling. Det finnes færrest rommodi 38% fra bakveggen (eller frontveggen for den saks skyld). Flyttet godstolen frem og vips...med akustikkplatene i førsterefleksjonspunktene på sideveggene, så spilte de "kjipe" RF-62 langt utover sin egen plassering.

Neste steg er å bygge bassfeller og et par skråmonterte takmonterte akustikkmatter i ramme hengene i taket.

Så, hva er så moralen her. Jo, den er at gode (og ofte dyre høyttalere) spiller fletta av sine budsjettvarianter...MEN...alternativene i langt lavere prisklasser kan spille særdeles godt...DERSOM...man legger litt av sjela ned i pinlig nøyaktig plassering av høyttalere og sweetspot, samt enkle og billige akustiske tiltak. Mao. ikke bare tenk på boom-boom-bass-spille-høyt-med-Klipsch.

Høres nesten ut, og skriver nesten, som Flageborg her nå...men han har rett.

De som plasserer sine Klipsch sånn ca riktig bør få øynene opp for å være petimeter og gå ut og finn tommestokken allerede i kveld. 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant, så sant..

jeg brukte selv mye tid på at høytalerne skulle stå med lik avstand til sitteplass, og det gikk også en del tid på toe-in for å få best mulig løsning!
    Smak om behag avgjør, men det blir faktisk forskjell i lydbilde som er verdt å prøve ut!

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Etter at mine Dynaudio Confidence C1 forlot huset nylig så var det med tristhet jeg satt og lyttet til Klipsch RF-62 i går. De ble plassert på samme sted og sweetspotstolen stod på samme plass.

Men, så tok jeg frem tommestokken en gang til for å (tenne et lys fremfor å forbanne mørket), nok en gang pinlig sette ting 100% symetrisk i rommet, og det ga betaling. Det finnes færrest rommodi 38% fra bakveggen (eller frontveggen for den saks skyld). Flyttet godstolen frem og vips...med akustikkplatene i førsterefleksjonspunktene på sideveggene, så spilte de "kjipe" RF-62 langt utover sin egen plassering.

Neste steg er å bygge bassfeller og et par skråmonterte takmonterte akustikkmatter i ramme hengene i taket.

Så, hva er så moralen her. Jo, den er at gode (og ofte dyre høyttalere) spiller fletta av sine budsjettvarianter...MEN...alternativene i langt lavere prisklasser kan spille særdeles godt...DERSOM...man legger litt av sjela ned i pinlig nøyaktig plassering av høyttalere og sweetspot, samt enkle og billige akustiske tiltak. Mao. ikke bare tenk på boom-boom-bass-spille-høyt-med-Klipsch.

Høres nesten ut, og skriver nesten, som Flageborg her nå...men han har rett.

De som plasserer sine Klipsch sånn ca riktig bør få øynene opp for å være petimeter og gå ut og finn tommestokken allerede i kveld. 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og, det spilles p.t. losslessfiler fra en AppleTV til en Yamahareceiver og direkte til RF-62. Så, Yamaha ER en god match til Klipsch.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha ER en god match til Klipsch.
    Er så enig

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha ER en god match til Klipsch.
    Enig her også, men Onkyo er også MEGET bra til Klipsch!

Begge har sine styrker og svakheter så det er vanskelig å si hvilken som er "best" av de... :roll:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Enig her også, men Onkyo er også MEGET bra til Klipsch!

Begge har sine styrker og svakheter så det er vanskelig å si hvilken som er "best" av de... :roll:
    De er vell i samme klasse, det kommer vell mere ann på smak å behag?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    De er vell i samme klasse, det kommer vell mere ann på smak å behag?
    Noe sånt jah

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt av klipsch morroa dette, de spiller over all forventing, i forhold til hva man kanskje kan tro pga størrelse og pris! Det finnes mye dyrere høytalere, men jeg kunne ikke vurdert en B&W til 80 000, kontra Klipsch til en brøkdel av prisen! men det er vel det som er kjekt med lyd - folk er forskjellig og det er masse å velge blant!

forøvrig en knall forsterker (MC 275) til Klipsch vil jeg tro.. :P
    Ja i hvertfall til RF 52 :twisted:

Men nå er de satt tilbake der de hører hjemme i kinoen nemmelig bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalerkabler bruker dere til Klipsch Reference høytalerne deres?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Hvilke høytalerkabler bruker dere til Klipsch Reference høytalerne deres?
    Hva som helst :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spør jeg jo mer de som har prøvd seg fram til den beste matchen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Nå spør jeg jo mer de som har prøvd seg fram til den beste matchen.

kanskje du skal se i tråden som heter den store kabel bløffen?

velg tykke nok kabler, så er du i mål, det er mitt tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje du skal se i tråden som heter den store kabel bløffen?

velg tykke nok kabler, så er du i mål, det er mitt tips!
    Jeg bruker noen hageslange Monsterkabler. Ligger i kinolinken min. Hørte faktisk forskjell

Side 165 av 1033 FørsteFørste ... 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 161 162 163 164 165 166 167 168 169 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 665 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •