Klipsch klubben - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 161 av 1033 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 661 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meningen er at det skal være 75dB i hver enkelt kanal når volumet står på 0dB (referansenivå). Det vil si at maksimalt lydtrykk er 105dB i hver kanal unntatt subben, den kan måtte levere mer, avhengig av bass management.

Edit: Leser spørsmålet ditt en gang til. LYDTRYKKET skal være likt. Nivåinnstillingen kan variere med plassering og følsomhet på høyttaleren.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Jeg gikk for RS-42 til 3395,- hos JFS. Hvor mye vits er det med 7.1 ? Eller er det mulig med Presence når jeg har RX-V663?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Meningen er at det skal være 75dB i hver enkelt kanal når volumet står på 0dB (referansenivå). Det vil si at maksimalt lydtrykk er 105dB i hver kanal unntatt subben, den kan måtte levere mer, avhengig av bass management.

Edit: Leser spørsmålet ditt en gang til. LYDTRYKKET skal være likt. Nivåinnstillingen kan variere med plassering og følsomhet på høyttaleren.

Hvilken forsterker(e) er det ? er det bare 663 du tenker på eller alle de med svakere strømkapasitet ?

Vi (forumbrukerne) benytter referanse 85dB med MasterVolum på -20dB.
    Men det er bare og sette hvor en vil... eksempelvis der frontene er nærmest 0 på nivåreguleringen pr. knanal i recivers meny.
    Referansen er også bare og variere. Men er en fordel og sette den til det nivået man oftes ser film på eller litt over

Referansen... THX (dolby og dts)
    Fronter + Center + alle Surroundkanaler...85db Så legg til 20 og du har da 105 dB
    LFE Vil gi ut 30 over referansen på 85dB blir maks utslag på 115 dB

Kan med det samme ta med når det gjelder Centerkanalen til americanFord.
    Sjekk altid med dB måler etter og kjørt en form for auto kalibrering/oppsett nivået på alle kanalene.
    Så er det også ganske ofte at Dialogen på filmen er senket i forhold til referansen, og det er da -4dB i så og si 100% av tilfellende.
    Så metallica konsert på dvd her en kveld og der var dialogen satt til -8dB.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    En kompis av meg var heldig og fikk rf-83 til 19000 på budal radio. Men så var det ikke sjeffen sjøl som sto bak kassa heller

tror nok ikke det er noe umulighet å skaffe RF83 til den prisen om man er litt heldig!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Ok.

Jeg gikk for RS-42 til 3395,- hos JFS. Hvor mye vits er det med 7.1 ? Eller er det mulig med Presence når jeg har RX-V663?

mener at det er svært mange som synes presence hever lyden betydelig, noe trolig også 7,1 også gjør, MEN, pga at svært få filmer ikke har 7,1 lydspor vil man nok definitivt få mer utbytte av presence, slik ting ligger an nå.. så kanskje prøve å gå over til 7,1, dersom flere filmer komme rmed 7,1 lydspor etterhvert?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå begynner jeg så smått å angre på at jeg solgte PC13Ultra også..
    Planen var jo selvsagt å kjøpte 2stk RT12d i sort, noe jeg fikk beskjed fra forhandlere skulle gå helt greit å skaffe, jeg fikk tak i en brukt, og skulle derfor ha 1 ny.

men selvsagt finnes bare cherry igjen, og nå sitter jeg igjen men "kun" 1 RT-12d

klarer jeg ikke å hoste opp en svart til iløpet av en mnd tid ca, så spørs det om jeg kjøper en Ultra igjen!

da spørs det om det blir PC eller PB Ultra denne gangen, lysten på å teste box, for å teste likheter/ulikheter! vil hvertfall ha 2 subwoofere!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    nå begynner jeg så smått å angre på at jeg solgte PC13Ultra også..
    Planen var jo selvsagt å kjøpte 2stk RT12d i sort, noe jeg fikk beskjed fra forhandlere skulle gå helt greit å skaffe, jeg fikk tak i en brukt, og skulle derfor ha 1 ny.

men selvsagt finnes bare cherry igjen, og nå sitter jeg igjen men "kun" 1 RT-12d

klarer jeg ikke å hoste opp en svart til iløpet av en mnd tid ca, så spørs det om jeg kjøper en Ultra igjen!

da spørs det om det blir PC eller PB Ultra denne gangen, lysten på å teste box, for å teste likheter/ulikheter! vil hvertfall ha 2 subwoofere!
    Legg ut en ønskes kjøpt annonse. You might get lucky8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    hehe nokså vanlig tanke ikke sant ? "NÅÅÅÅ er jeg ferdig...... øøø nei"

Hva ligger prisene på 83ene ?
    Haha, jeg innser jo at man aldri blir "ferdig". Så man får prøve å la det gå ihvertfall 6mnd mellom hver gang man oppgraderer, bare for å holde pengebruken litt i sjakk.

RF-83 er en ganske heavy oppgradering prismessig fra RF-82. Vi snakker tross alt 24 000kr veil kontra 10 000kr veil...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    ja det vil jeg tro.
    Merka vertfall det på stereo i bil at du får hva du betaler for.
    Men nå som jeg ikke gidder å ha noe annet enn orginalt i bilen får vi ha noe bedre hjemme =)
    Ble det shopping på deg eller? Ser at RF-83'ene er fjernet fra demosalg-siden til resonans.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Ble det shopping på deg eller? Ser at RF-83'ene er fjernet fra demosalg-siden til resonans.
    De ble vist solgt i går :/
    Men har bestilt RF 63 i dag
    Så nå må jeg bare komme meg av denne forbanna platformen...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg innser jo at man aldri blir "ferdig". Så man får prøve å la det gå ihvertfall 6mnd mellom hver gang man oppgraderer, bare for å holde pengebruken litt i sjakk.

RF-83 er en ganske heavy oppgradering prismessig fra RF-82. Vi snakker tross alt 24 000kr veil kontra 10 000kr veil...

jeg selger nok ikke RF83 uansett, er så fornøyd med de! hvis noe skal kjøpes, så beholdes trolig RF83:-) da kan de stå på stua!

EDIT: RF83 er en merkbart bedre høytaler enn RF82, men den er ikke veil. 14 000 kr bedre, det vil jeg ikke påstå.
    men at det er verdt det, hvis man først skal slå på stortromma, JA :-)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg selger nok ikke RF83 uansett, er så fornøyd med de! hvis noe skal kjøpes, så beholdes trolig RF83:-) da kan de stå på stua!

EDIT: RF83 er en merkbart bedre høytaler enn RF82, men den er ikke veil. 14 000 kr bedre, det vil jeg ikke påstå.
    men at det er verdt det, hvis man først skal slå på stortromma, JA :-)
    RF-82 er mye høyttalere for pengene. Kanskje jeg beholder dem i stua, og kjører RF-83 i hjemmekinoen. Hehe

Uansett, rocker pent bra her hjemme slik oppsettet er i dag. Jeg bør klype meg litt i armen og tenke at det kommer til rocke ganske bra i den fremtidige hjemmekinoen også.

Koste meg med Transformers 2 i går. Litt av lyd-orgie 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 er mye høyttalere for pengene. Kanskje jeg beholder dem i stua, og kjører RF-83 i hjemmekinoen. Hehe

Uansett, rocker pent bra her hjemme slik oppsettet er i dag. Jeg bør klype meg litt i armen og tenke at det kommer til rocke ganske bra i den fremtidige hjemmekinoen også.

Koste meg med Transformers 2 i går. Litt av lyd-orgie 8)

det har jeg også, RF82 på stua, funker fin-fint til musikk!
    Eneste som skal oppgraderes til (EVT) er nye referance serien, HVIS den ser interessant ut når den kommer, det får tiden vise.. da blir i tilfelle evt RF83 flyttet til stua - og kanskje RF82 på soverommet hadde vært noe? heh..(madammen er så fornøyd med RF82 - var faktisk hun som ville kjøpe de til stua! at de vil hun nok beholde :-))

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får bare feil på opplasting når jeg prøver å poste paint skisse av rommet, unified.. da vet ikke jeg hva annet jeg kan prøve.. :P

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får bare feil på opplasting når jeg prøver å poste paint skisse av rommet, unified.. da vet ikke jeg hva annet jeg kan prøve.. :P
    Kanskje filen er for stor? feil format? Prøv å lagre i jpeg og hold filen under 500kb.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagret paint skissen som .jpeg? Pleier å virke da.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Har du lagret paint skissen som .jpeg? Pleier å virke da.

skal prøve å sjekke det:-) kanskje prøve å lage filen litt mindre også,se om det hjelper..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal prøve å sjekke det:-) kanskje prøve å lage filen litt mindre også,se om det hjelper..
    Du kan lage filen mindre ved å trykke CTRL+"W"(i paint). Sett inn prosentvis ønsket størrelse av bildet. Si 50%. Da halveres antall pixler og størrelsen tilsvarende.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lage filen mindre ved å trykke CTRL+"W"(i paint). Sett inn prosentvis ønsket størrelse av bildet. Si 50%. Da halveres antall pixler og størrelsen tilsvarende.

ahaa.. lærer så lenge man lever :-)

får besøk nå, så skal prøve å få fikset det litt seinere i dag:-)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c-v har du noen bra låter som tar seg spesielt bra ut på klipschene dine.
    Har lyst på en sang som gir kjappe små punch i brystet.
    Noen andre som har? Jeg har selv nevnt Miike Snow - Animal før, og det er fortsatt den jeg bruker når jeg vil ha det gøy. Sitter her og tester punch, må si jeg elsker klipsch oppsettet mitt

Side 161 av 1033 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 661 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •