Klipsch klubben - Side 159

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 159 av 1033 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 659 ... SisteSiste
Viser resultater 3,161 til 3,180 av 20659
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder dette med betydning av avstand fra sitteposisjon til høyttalerelementet, så er det nok veldig avhengig av rommet og de akustiske refleksjonene. Mine RF-82 står ca 20 cm ut i fra veggen. Jeg har ca 2,4m fra element til øret. Fra vegg til vegg er det totalt 3 m. Dette høres sikkert veldig lite ut, men det fungerer bra her hos meg, men kunne sikkert blitt enda bedre med litt lenger avstand.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp innstalert noen knøttsmå pc-høyttalere på et lite soverom, det spiller knallbra i det lille rommet, sikkert bedre en om jeg hadde plassert f.eks Klipsch RF-82 der.

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer om jeg skal handle meg RF 63 etter mye lesing.
    Men er dte noen som vet om noen i rogaland som kan ha disse inne til en ok pris?
    Hørte med resonans men det virka som det var utrolig lang leverings tid.
    Men ikke fått svar på mail enda fra de.
    Har helst ikke lyst å kjøre over halve norge for å hente noen høytalere hehe

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catober
    Sitter å vurderer om jeg skal handle meg RF 63 etter mye lesing.
    Men er dte noen som vet om noen i rogaland som kan ha disse inne til en ok pris?
    Hørte med resonans men det virka som det var utrolig lang leverings tid.
    Men ikke fått svar på mail enda fra de.
    Har helst ikke lyst å kjøre over halve norge for å hente noen høytalere hehe
    Du kan legge ut en ønskes kjøpt annonse her på avforum.
    Ellers er det et kjent problem at ventetiden på Klipsch kan bli ganske lang. Du kan sjekke ut de forskjellige nettbuttikene som selger klipsch.

Du kan jo også vurdere å kjøpe resonans sin demo-modell av RF-83 til salgs for ca. 20 000.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Du kan legge ut en ønskes kjøpt annonse her på avforum.
    Ellers er det et kjent problem at ventetiden på Klipsch kan bli ganske lang. Du kan sjekke ut de forskjellige nettbuttikene som selger klipsch.

Du kan jo også vurdere å kjøpe resonans sin demo-modell av RF-83 til salgs for ca. 20 000.
    Tror RF-83 blir noe store i den lille leiligheten min:/
    har vel max 20m3 stue.
    Men har funnet noen som har inne men kunne vert kjekt med litt bedre priser.

Men er det noen andre som selger Klipsch i stavangerområdet?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner kun til Resonans.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sterkt anbefale Audiofoni, men det ligger på Karmøy da. Fantastisk service fra den sjappa!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vel max 20m3 stue.

fysisk er det ikke all verden forskjell på RF83/63, og mange vil nok påstå at dette rommet er for lite for begge disse, selv mener jeg at hvis rommet er "stort" nok til RF63, er det også det til RF83, det forblir bare en smakssak hva man liker best.. RF83 har litt mer basstrøkk, mens RF63 derfor kan virker litt bedre til Hifi, mens RF83 for mange gir det lille ekstra til film:-)

jeg har hatt RF83 i rom på ca 16kvadrat, uten at jeg hadde gått ned til RF63 av den grunn.. :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du vet hva du vil ha, hvorfor ikke bestille, og få de tilsendt?

eks; Lsound gir kjempe service og gode priser på klipsch.

stereofil hadde jeg enorme problemer med å få svar på mail fra, fikk vel svar 3 mnd etter jeg prøvde å få kontakt med de...

ellers er det mange som selger klipsch, og sikkert kan sende til deg!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    fysisk er det ikke all verden forskjell på RF83/63, og mange vil nok påstå at dette rommet er for lite for begge disse, selv mener jeg at hvis rommet er "stort" nok til RF63, er det også det til RF83, det forblir bare en smakssak hva man liker best.. RF83 har litt mer basstrøkk, mens RF63 derfor kan virker litt bedre til Hifi, mens RF83 for mange gir det lille ekstra til film:-)

jeg har hatt RF83 i rom på ca 16kvadrat, uten at jeg hadde gått ned til RF63 av den grunn.. :-)
    Sendt mail til Audiofoni nå vertfall å se hva de sier.

Men med tanke på RF83 hvor bra forsterker trenger jeg da?
    Har bare denon avr3808 nå som jeg tror vil slite å drive RF63 til og med.
    Men sitter å grubbler om jeg skal handle ny reciver og siden jeg ikke vet helt hvordan klipsch og denon funker sammen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men sitter å grubbler om jeg skal handle ny reciver og siden jeg ikke vet helt hvordan klipsch og denon funker sammen.

mine erfaringer er at RF83 trenger tilsvarende som RF63 for å yte bra.

men de trenger ikke mye watt for å lage masse lyd med mye trøkk!

skal du først ha ny, hadde jeg sertt i retning av onkyo/yamaha, men er også noen som er fornøyd med denon til Klipsch.

aller best vil nok uansett en kraftig og god effektforsterker være, evt en god rørforsterker! De trenger ikke mye watt for å spille bra, men til gjengjeld en forsterker med god kvalitet og litt mørk klang, blir resultatet ofte meget bra!

jeg solgte min effekt for ei stund siden, og venter på Emotiva XPA-5, og bruker for tiden "kun" onkyo 807 receiver på mine RF83/RC64 og sett bort fra at det helt klart var mye bedre før, er det faktisk meget godt trøkk med kun receiver! -gleder meg dog veldig til ny effekt er i hus:-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine erfaringer er at RF83 trenger tilsvarende som RF63 for å yte bra.

men de trenger ikke mye watt for å lage masse lyd med mye trøkk!

skal du først ha ny, hadde jeg sertt i retning av onkyo/yamaha, men er også noen som er fornøyd med denon til Klipsch.

aller best vil nok uansett en kraftig og god effektforsterker være, evt en god rørforsterker! De trenger ikke mye watt for å spille bra, men til gjengjeld en forsterker med god kvalitet og litt mørk klang, blir resultatet ofte meget bra!

jeg solgte min effekt for ei stund siden, og venter på Emotiva XPA-5, og bruker for tiden "kun" onkyo 807 receiver på mine RF83/RC64 og sett bort fra at det helt klart var mye bedre før, er det faktisk meget godt trøkk med kun receiver! -gleder meg dog veldig til ny effekt er i hus:-)
    var litt i Onkyo rettingen jeg tenkte å gå.
    Kamerat som netopp handla onkyo 1007 og RF82 og det spiller fantasisk fint etter min mening.
    Men tror heller jeg vil gå for RF63/83 så jeg slipper å trege seinere vis jeg vil ha noe bedre.

Men har sendt mail til alle dere har nevnt og fått svart fra buldar vertfall med pris.
    Men kan ta en tlf til resonans å se hva de sleger de RF83 for=)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    c-v, hadde du giddi å laget en kjapp paint-tegning av rommet ditt og plassering av oppsettet. Sett også på noen mål, som veggbredder og avstand fra sweetspot t høyttaler/tv etc.
    Er interessert ettersom jeg vurderer å oppgradere når jeg skal flytte å få dedikert rom. Dette dedikerte rommet kommer til å være ca 16 kvadrat, 4,5m(lengde) x 3,5m(bredde)

Takk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    c-v, hadde du giddi å laget en kjapp paint-tegning av rommet ditt og plassering av oppsettet. Sett også på noen mål, som veggbredder og avstand fra sweetspot t høyttaler/tv etc.
    Er interessert ettersom jeg vurderer å oppgradere når jeg skal flytte å få dedikert rom. Dette dedikerte rommet kommer til å være ca 16 kvadrat, 4,5m(lengde) x 3,5m(bredde)

Takk

normalt sett sto nok oppsettet ved feil vegg, før sto oppsettet med lerret på kort vegg, som gjorde at jeg fikk en del bedre utfall i sub grafen min, men etter mye jobb har dette også blitt greit nå.

rommet er ca 4 x ca 5m hvor nå oppsettet står på lang veggen, pga vindu og dør i rommeet.

skal se hva jeg kan få til ang skisse.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    normalt sett sto nok oppsettet ved feil vegg, før sto oppsettet med lerret på kort vegg, som gjorde at jeg fikk en del bedre utfall i sub grafen min, men etter mye jobb har dette også blitt greit nå.

rommet er ca 4 x ca 5m hvor nå oppsettet står på lang veggen, pga vindu og dør i rommeet.

skal se hva jeg kan få til ang skisse.
    Ser nå at du HAR HATT de i et rom på 16 kvadrat, men at du har litt større nå ja. Tegninger er alltid gøy da8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budal

har vel max 20m3 stue.

Du har jo også budal radio på karmøy. Budal Radio

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristerV
    Du har jo også budal radio på karmøy. Budal Radio
    Har snakka med de =)
    Virker som de og lsound er de eneste som vil svare.
    Men c-v fikk meg litt inn på tanken med RF83 men de er vel temmelig mye større enn RF63?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har 3808, og driver RB81 med den. Lyden og klangbalansen sammen med Klipsch er toppers. Men med høyttalere av denne størrelsen, ville jeg valgt en ekstra effekt forsterker.
    08-09-10 modellene til Denon har en rimelig varm lyd, noe som også omtales i tester. Fungerer ypperlig til Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen driver de sikkert helt ok. Men jeg synes litt av morroa med Klipsch er å få mest mulig ut av de. Du betaler lite for høytaleren men investerer man heller penger i god elektronikk så får man way much tilbake.

Har også hørt flere si Denon er ok på Klipsch, har aldri hørt det selv men har et intrykk av at eldre modeller blir for lyst.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Denonen driver de sikkert helt ok. Men jeg synes litt av morroa med Klipsch er å få mest mulig ut av de. Du betaler lite for høytaleren men investerer man heller penger i god elektronikk så får man way much tilbake.

Har også hørt flere si Denon er ok på Klipsch, har aldri hørt det selv men har et intrykk av at eldre modeller blir for lyst.
    Fult klar over jeg må ha bedre elektronikk.
    Men får ta litt og litt siden jeg har nok av andre ting å betale penger til hehe

Sitter på dali consept 6 nå å det er alt for kjipt.
    Men skal ikke spille alt for høyt da jeg bor en plass med alt for mye naboer som sikkert ikke smiler når jeg kommer bærende inn på 83/63 hehe

Side 159 av 1033 FørsteFørste ... 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 155 156 157 158 159 160 161 162 163 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 659 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •