Klipsch klubben - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 149 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 649 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av astraguten
    Lydsignatur. Det er ikke alle forsterkere som låter like godt til hvilken som helst høyttaler, det gjelder å høre seg fram og finne en kombo man er tilfreds med.Her kommer jo personlige inntrykk og smak med i bildet (lyden) også.

Dessuten bruker Klipsch Yamaha som referanse til sine høyttalere.

Yamaha ligger også et hakk foran når det kommer til Surround gjengivelse fra sine recievere,som gjør at man kan glise enda litt bredere når man setter på en film.

Derfor ville jeg ha valgt yamahaen,men det er bare mitt syn på det...
    Sente mail til klipsch usa for ca 2 år siden og da brukte de marantz som referanse innen receivere!!! men onkyo og yamaha er sikkert ok det også

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Joda, men når alle erfaringer er fra noen andres erfaringer.....

Det blir litt heftig å skrive at Klipsch bruker Yamaha som test-referanse, når det ikke kan henvises til annet enn "noe jeg har lest i denne tråden"
    Derfor lurte jeg på kilden.
    Spurte også om dette forrige gang dette ble nevnt, men fikk ikke noe svar.
    Nå sa jeg ikke at det var her jeg hadde lest det.Vet ikke hvor jeg har plukka det opp,spiller ingen rolle.

beklager utspill uten kildehenvisning.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet selvsagt ikke hvor du har lest det, det har bare dukket opp i tråden her før, og regnet derfor med at du hadde lest det her.

Egentlig helt uvesentlig, det er ørene som bestemmer, og så rommet da, for all del ikke glem rommet. Forskjellen der er nok mye større enn hva man kan klare å skille på de forskjellige receiver´ne på markedet.

Newcomer Morberg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Du bør ha minimum 20cm + mellom høyttaler og lerret, ellers så kan det bli bevegelser i lerretet.
    Hva med ca. avstand til bakveggen da? Hvor mye bør jeg ta høyde for?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morberg
    Hva med ca. avstand til bakveggen da? Hvor mye bør jeg ta høyde for?
    Det kan jeg ikke si for sikkert, da jeg ikke har så mye erfaring med RF82.
    Jeg ville nok ikke hatt mindre enn 30cm, kanskje helt opp mot 60cm.

Hvis du har høyttaleren plassert både nært side og bakvegg vil du få relativt mye ekstra gain i området rundt portfrekvensen. Vet ikke hva den er på RF82, men sikkert noen som vet.

Når du ser på THX serien, både 525 og 650, så har begge de modellene bassporten i front. Da er det mye lettere å plassere dem bak et lerret, siden du ikke er avhengig av 1,1-1,3m mellom lerret og veggen.
    Disse kan med andre ord plasseres nærmere veggen.

Jeg har RB81 framme, nettopp pga denne problemstillingen. Jeg har ikke mer enn ca 15 cm til veggen, hvor 5cm er akustikkplater.
    Hele den "innvendige" frontveggen min er kledd med 50mm plater, og begge hjørnene er det 300mm med plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astraguten
    Lydsignatur. Det er ikke alle forsterkere som låter like godt til hvilken som helst høyttaler, det gjelder å høre seg fram og finne en kombo man er tilfreds med.Her kommer jo personlige inntrykk og smak med i bildet (lyden) også.

Dessuten bruker Klipsch Yamaha som referanse til sine høyttalere.

Yamaha ligger også et hakk foran når det kommer til Surround gjengivelse fra sine recievere,som gjør at man kan glise enda litt bredere når man setter på en film.

Derfor ville jeg ha valgt yamahaen,men det er bare mitt syn på det...
    har lest det der jeg også men det stemte ikke for min del, i mitt rom,
    marantz og onkyo gir meg en klart større surround opplevelse enn det yamaha gjorde for meg.
    Marantz på klipsch er i mine øre en veldig god match her hos meg, spessiellt i fra mellomtone og oppover gir den meg noe som ikke onkyo og yamaha klarte, og ikke minst str på lydbildet.

God Jul ønskes herved til alle Klipsch eiere og andre lyd/bilde intereserte

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fik det motsatte der igjen Jeg gjik fra Marantz , dog enn av de minste modelene til Pioneer LX81 . Dette var som natt og dag i surround .

Men det er vel kansje ikke rettferdigt å sammenligne Marantz 5001/2 mot Pio. lx81 heler .

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg fik det motsatte der igjen Jeg gjik fra Marantz , dog enn av de minste modelene til Pioneer LX81 . Dette var som natt og dag i surround .

Men det er vel kansje ikke rettferdigt å sammenligne Marantz 5001/2 mot Pio. lx81 heler .
    hehe nei må nok litt opp i klasse,selv hadde jeg SR9600 som jeg faktisk savner

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor avstand bør det være mellom RF-62 og veggen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv deg fram ville forsøkt først ved feks 15 - 20 cm til bakvegg og så gått gradvis fremover. Poenget er jo at bassen ikke blir boomy.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hvor stor avstand bør det være mellom RF-62 og veggen?
    Jepp!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Prøv deg fram ville forsøkt først ved feks 15 - 20 cm til bakvegg og så gått gradvis fremover. Poenget er jo at bassen ikke blir boomy.
    Boomy, mener du blafrete og durete?

Lurer på avstand selv

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Boomy, mener du blafrete og durete?

Lurer på avstand selv
    Tror det er det han mener ja. Har selv slitt med "during" med for store ht i lite rom. Bassen og mellomtone blir en brumlete og blafrete mix.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boomy = for mye og svært lite definert. Dvs. all bass høres likt ut. Det er nyanser i bassen man ikke hører.

Mine RF-62 er plassert ca. 50 cm fra bakvegg (dvs. 90 cm mellom frontbaffel og bakvegg).

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noe lignende jeg også har. Hvor viktig er det at begge høyttalerene har lik avstand fra vegg?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett prisklasse på utstyr så er det aller viktigste noe som er gratis; symetri. Høyttalerne SKAL plasseres pinlig symetrisk for å yte sitt beste. Pinlig betyr nærmeste millimeter. De som har prøvd dette skjønner hva det handler om. De som velger å prøve vil se at det stemmer.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RF-63 og RC-64 i hus og satt opp … Det ble litt som jeg fryktet, nemlig noen bassproblemer. Før jeg begynner med massive kostbare tiltak … Hvor mye endres RF-63 på bassdelen under innspillingen? Er det primært diskanten som roer seg (selv synes jeg ikke diskanten var noe hissig)?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Uansett prisklasse på utstyr så er det aller viktigste noe som er gratis; symetri. Høyttalerne SKAL plasseres pinlig symetrisk for å yte sitt beste. Pinlig betyr nærmeste millimeter. De som har prøvd dette skjønner hva det handler om. De som velger å prøve vil se at det stemmer.
    Høres ikke dumt ut. Men kan du utdype mer for en rimelig fersk av-stakkar om hvordan man utfører dette med et godt resultat? Evnt. link?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Da er RF-63 og RC-64 i hus og satt opp … Det ble litt som jeg fryktet, nemlig noen bassproblemer. Før jeg begynner med massive kostbare tiltak … Hvor mye endres RF-63 på bassdelen under innspillingen? Er det primært diskanten som roer seg (selv synes jeg ikke diskanten var noe hissig)?

Er det helt nytt så tror jeg 2-3 måneders bruk må til før det låter som det skal. Gratulerer med heftig oppsett hvertfall !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Høres ikke dumt ut. Men kan du utdype mer for en rimelig fersk av-stakkar om hvordan man utfører dette med et godt resultat? Evnt. link?
    For å få til en bra symmetri må du "bare" plassere høyttalerne likt i forhold til rommet. Du må altså ha et metermål og måle at avstandene til bakvegg og sidevegg er lik for de to høyttalerne. Samme med eventuell vinkling. Hensikten med dette er å slippe (eller hvertfall minimere) faseforskjeller. Hvilke avstander som er de "riktige" avhenger av høyttalere og ditt spesielle rom, der må du altså prøve deg fram..

Akustisk sett er det ofte noe å hente på demping av førsterefleksjoner, og dempemateriale kan forandre den nødvendige avstanden fra veggene.

Side 149 av 1034 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 649 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •