Klipsch klubben - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 143 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 643 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen her som har hørt Antique Sound Labs sin elektronikk med klipsch?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ americanFord

Da jeg kjøpte RB81 og RC 64 for ca ett år siden, var det fordi jeg hadde en langstiktig plan om akustisk lerret.
    RC64 er en trykkammer konstruksjon, og er rimelig enkel å plassere.
    RB81 har bassporten foran, og kan plasseres nærmere bakvegg enn eks RF52/62.
    Høyttalerne bør stå min 20 cm fra den akustiske duken, ellers vil/kan du få bevegelser i duken av lydtrykket fra høyttaleren.
    Har du da RF52/62 blir det fort veldig mye av rommet som "forsvinner" bak duken. Siden du må ha 20cm til duken og kanskje så mye som 50cm mellom høyttaler og bakvegg.
    Bassarealet på 2*5" = 253cm2, på 2*6,5" = 428cm2 og på 1*8" = 324cm2.
    Med andre ord er 1 stk 8" ca midt mellom 2 stk 5" og 2 stk 6,5" elementer.
    Dette trøkker bra i området over 80hz.

Siden jeg for tiden ikke har sub, spiller jeg med bare RB81. Jeg har brukt litt tid på plassering, både avstand fra bakveggen, og toe-in.
    Jeg er blitt utrolig imponert over hvor mye trøkk det egentlig er i RB81.
    Når jeg deler på 80hz, føler jeg ikke behovet for å gå for veldig store høyre/venstre høyttalere, men heller legge pangene i bra subber.

Nå har jeg hatt akustisk lerret i en periode, og må si meg veldig fornøyd med hvordan RB81 og RC64 spiller sammen. Det spillte braa sammen før jeg fikk det nye lerretet også, men opplevelsen ble løftet flere hakk med akustisk duk.

Denne kombinasjonen kan absolut anbefales for 12kvm.
    Hos meg er det forøvrig 17kvm.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    @ americanFord

Da jeg kjøpte RB81 og RC 64 for ca ett år siden, var det fordi jeg hadde en langstiktig plan om akustisk lerret.
    RC64 er en trykkammer konstruksjon, og er rimelig enkel å plassere.
    RB81 har bassporten foran, og kan plasseres nærmere bakvegg enn eks RF52/62.
    Høyttalerne bør stå min 20 cm fra den akustiske duken, ellers vil/kan du få bevegelser i duken av lydtrykket fra høyttaleren.
    Har du da RF52/62 blir det fort veldig mye av rommet som "forsvinner" bak duken. Siden du må ha 20cm til duken og kanskje så mye som 50cm mellom høyttaler og bakvegg.
    Bassarealet på 2*5" = 253cm2, på 2*6,5" = 428cm2 og på 1*8" = 324cm2.
    Med andre ord er 1 stk 8" ca midt mellom 2 stk 5" og 2 stk 6,5" elementer.
    Dette trøkker bra i området over 80hz.

Siden jeg for tiden ikke har sub, spiller jeg med bare RB81. Jeg har brukt litt tid på plassering, både avstand fra bakveggen, og toe-in.
    Jeg er blitt utrolig imponert over hvor mye trøkk det egentlig er i RB81.
    Når jeg deler på 80hz, føler jeg ikke behovet for å gå for veldig store høyre/venstre høyttalere, men heller legge pangene i bra subber.

Nå har jeg hatt akustisk lerret i en periode, og må si meg veldig fornøyd med hvordan RB81 og RC64 spiller sammen. Det spillte braa sammen før jeg fikk det nye lerretet også, men opplevelsen ble løftet flere hakk med akustisk duk.

Denne kombinasjonen kan absolut anbefales for 12kvm.
    Hos meg er det forøvrig 17kvm.
    Da tror jeg at jeg går for denne løsningen
    Hvor mye gav du for dine RB 81? Noen plass jeg kan få de til en grei pris, brukttorget, demobrukt osv?
    Du har ikke lyst til å selge dine? (Skader vell ikke med en oppgradering etter og ha hatt de samme i et "HELT" år? 8) )
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i denne klubben her jeg også RC-64 er ankommet..Den var STOR i forhold til min gamle proson senter gitt! Hehe..Neste blir klipsch fronter...Kunne ikke bruke alt av penger på nye fronter også nå rett før jul, så ble bare RC-64 og SVS PC12-plus i første omgang.

Hvor lang innspillingstid trengs på RC-64?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Da tror jeg at jeg går for denne løsningen
    Hvor mye gav du for dine RB 81? Noen plass jeg kan få de til en grei pris, brukttorget, demobrukt osv?
    Du har ikke lyst til å selge dine? (Skader vell ikke med en oppgradering etter og ha hatt de samme i et "HELT" år? 8) )
    Det er rimelig lett å få 10-15% rabatt på det meste av Klipsch.
    Jeg personlig, syns ikke alltid at det å betale minst er viktigst. Handler hos Resonans i Stavanger, der får jeg en grei pris. Helt sikkert mulig å få det billigere andre steder, men om alle begynner å handle på nett, har vi ikke lenger noen butikker til å høre å se på høyttalere.

Jeg har flere ganger vurdert å selge mine, men finner ikke noe annet enn THX settet om jeg skal oppgradere, og det blir i området 20 lapper for frontrekken.
    Da må jeg ut med ca 10.000,- og er ikke sikker på om det blir så enorm oppgradering i mitt rom.
    RC64 er jo grovere enn THX centeren....den har jo 2*6,5" mer enn thx´n

Skulle du ende opp med RC64 og RB81, er det bare å glede seg. Du kommer til å bli overrasket over hvor mye futt det er i de.
    Jeg brukte ca 300 timer på innspilling, på relativt høyt volum.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rimelig lett å få 10-15% rabatt på det meste av Klipsch.
    Jeg personlig, syns ikke alltid at det å betale minst er viktigst. Handler hos Resonans i Stavanger, der får jeg en grei pris. Helt sikkert mulig å få det billigere andre steder, men om alle begynner å handle på nett, har vi ikke lenger noen butikker til å høre å se på høyttalere.

Jeg har flere ganger vurdert å selge mine, men finner ikke noe annet enn THX settet om jeg skal oppgradere, og det blir i området 20 lapper for frontrekken.
    Da må jeg ut med ca 10.000,- og er ikke sikker på om det blir så enorm oppgradering i mitt rom.
    RC64 er jo grovere enn THX centeren....den har jo 2*6,5" mer enn thx´n

Skulle du ende opp med RC64 og RB81, er det bare å glede seg. Du kommer til å bli overrasket over hvor mye futt det er i de.
    Jeg brukte ca 300 timer på innspilling, på relativt høyt volum.
    Enig i det du sier.
    Btw, bruker du effektforsterker på RC-64 og RB-81?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det du sier.
    Btw, bruker du effektforsterker på RC-64 og RB-81?
    Nei, kun Denon AVR-3808. Den driver alle 7 kanalene, men alt under 80hz, går til subbene.
    Med så lettdreven høyttalere som Klipsch, bruker du sjelden mer enn noen få watt pr kanal.

I forhold til oppgitt effekt ( 7x130W ) er den rimelig kraftig, sammenlignet med mye annet.
    Målt effekt, er i følge Home Teather, 7x113W med 0.1% frovrengning.

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei klipschfolk!

Igår var jeg på besøk hos en kompis spm hadde skaffet seg b&w 600serie i et 5.1 oppsett,med nad reciever og nad 2kanals forsterker...

Dette låt ikke bra i mine klipsch ører, mitt stereo oppsett spiller betraktelig bedre på samtlige områder!Lyden var langt fra like klar,detaljert og dyp i hans oppsett vs mitt stereo oppsett. Nå skal det nevnes at rommet hans er alt for lite,men alikevel...

Klipsch er tingen!8)

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurdere igjen nye høyttalerkabler, så da har sett på "VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID".

Noen som har dette på sine Klipsch? jeg har idag Nordost Solar Wind.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig, syns ikke alltid at det å betale minst er viktigst. Handler hos Resonans i Stavanger, der får jeg en grei pris.
    Foråvidt enig, men da jeg ringte Resonans for å bestille et par RF-62 var det ikke 1 krone å hente i avslag. Gitt at alle som forhandler Klipsch lett gir 10% så fant jeg det litt provoserende så jeg kjøpte mine et annet sted, som med frakt betyr at dersom Resonans hadde gitt ussle 5% i avslag hadde jeg kjøpt hos dem. Men, men.

...hadde skaffet seg b&w 600serie...
    Nå har vel B&W sin styrke der Klipsch har sin svakhet; mellomtonen.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel B&W sin styrke der Klipsch har sin svakhet; mellomtonen. [/QUOTE]

2 litt forskjellige lydsignaturer, b&w har en god mellomtone helt klart.. men noe forsiktig over seg.. ifølge mine ører har RF83 en meget habil mellomtone, noe også LydogBilde mente i sin tid, når de testet de.. ?

jeg hadde hvertfall aldri byttet tilbake til B&W en gang til..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg vurdere igjen nye høyttalerkabler, så da har sett på "VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID".

Noen som har dette på sine Klipsch? jeg har idag Nordost Solar Wind.
    Lol. Kabler spiller nok en mindre rolle enn du tror! Spar pengene til fordel for noe annet :wink: Nordost Solar Wind er nok mer enn bra nok..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lol. Kabler spiller nok en mindre rolle enn du tror! Spar pengene til fordel for noe annet :wink: Nordost Solar Wind er nok mer enn bra nok..
    Ok. jeg er veldig fornøyd med Nordostene. Da går pengene til speilreflekskamera.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Klipsch RB81 en god erstattelse til fks RF 52/62 som front ht i 12 kvm rom? Kommer til å bli brukt bak lydtransparerent lerret med en RC 64 i midten. Vil ikke ha gulvstående da jeg trenger hjørnene for subwoofere.
    I utgangspunktet er RC-62 en bedre match til RB-81 enn RC-64.
    MEN skal du har dette bak lerretet ville jeg helt klart gått for RC-64 som jo er trykkammer, og deler du RB-81 på f.eks 80hz, kan du plugge portene på de også.

Jeg har selv hatt RC-64 på hjemlån et par dager, men har i dag kjøpt RC-62 og et par nye filmer jeg om få minutter skal teste den på :-D

Mine RB-81 er koblet til hver sin brokoblede Abrahamsen V4, senteren er foreløpig koblet til AVR-3806, riktignok har jeg en V4 til på "lager" men ikke helt plass i racket til den for øyeblikket.
    I første omgang skal jeg teste frontrekken som "Large", mao uten deling nedover, noen Denon'en mente de var kapable til.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg RF-52 rimeligst?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    I utgangspunktet er RC-62 en bedre match til RB-81 enn RC-64.
    MEN skal du har dette bak lerretet ville jeg helt klart gått for RC-64 som jo er trykkammer, og deler du RB-81 på f.eks 80hz, kan du plugge portene på de også.

Jeg har selv hatt RC-64 på hjemlån et par dager, men har i dag kjøpt RC-62 og et par nye filmer jeg om få minutter skal teste den på :-D

Mine RB-81 er koblet til hver sin brokoblede Abrahamsen V4, senteren er foreløpig koblet til AVR-3806, riktignok har jeg en V4 til på "lager" men ikke helt plass i racket til den for øyeblikket.
    I første omgang skal jeg teste frontrekken som "Large", mao uten deling nedover, noen Denon'en mente de var kapable til.
    Grattis med ny center, og kos deg med filmene :-D
    Fornøyd med RB-81?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hvor finner jeg RF-52 rimeligst?
    Lsound. Lager du deg bruker der får du de til 5 391,-. Så kan du prute til litt under 5000,-

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en mail sendt

Håper jeg får den til 5tusen blank og melde meg inn her

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en mail sendt

Ber for deg, wannabe klipsch eier (foreløbig)

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en mail sendt

Ingen skam og betale 5300 heller, jeg er GRISEFORNØYD med mine.

Side 143 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 643 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •