Klipsch klubben - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 14 av 1034 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 514 1014 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 20677
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg liker ikke hornene til disse wf (waf?) høyttalerne, eller det går vel under kategorien waveguide kanskje? :roll:

Ikke så lovende utvikling dette egentlig, klipsch skal ha horn!

Men finishen ellers så bra ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg liker ikke hornene til disse wf (waf?) høyttalerne, eller det går vel under kategorien waveguide kanskje? :roll:

Enig, de er pene:-D , MEN RUNDE HORN?

Also:
    Sitat Opprinnelig postet av Vegiboy
    Hei

Hvordan ville RF-10 vært med NAD T744?

RF-10 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series

NAD Electronics :: T744 A/V Receiver

Har Patos 310 MK2 nå. Hvordan tror man forskjellen hadde vært?

Har tanker om å kjøpe ny forsterker, noe ala Onkyo TX-SR506

Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Målte kinodelen av rommet mitt til å være >9 m^2. Rommet er en L-form. Vet ikke hvordan dette påvirker lyden som forsvinner ut der.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Litt erfaringer fra meg angående mine Klipsch. Har vel hatt dem i ca. 2 uker nå.
    Jeg hadde lest mye om dem før jeg kjøpte, så var beredt på at ting(les: lyden) ville forandre seg, men jøssenam 'a gitt?! Jeg mater mine RF-82 med 2x130watt hver og det var kontroll fra første minutt, men som høyttalerene har åpnet seg 'a? Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg nok trudd at noen hadde vært innom stua mi og gjort noe greier her.

Jeg har jobbet litt med posisjoner, vinkling, avstand fra bakvegg og multi-måling ved YPAO så det har jo ikke vært 100% Plug'n'Play, men ikke langt i fra.

Jeg er nødt til å dempe diskanten ut fra receiveren, hvis ikke blir det for skarpt ved musikk i 7ch stereo, men dette skyldes nok mangel på demping i stua mi. RF-82 spiller rett i betongveggen bak sofa, ene sideveggen består av 2 vinduer og en fransk balkong (riktinok har jeg rullgardin foran vinduer nesten hele tida), veggen bak frontrekka er gips og en skyvedør mens den siste veggen er litt gips og resten kjøkken.

Nå skal jeg se min første film etter jeg fikk SVS'n i hus(nok en gang takk til Mor10 for rask handel på den) og Klipschene åpnet seg enda mer.
    God helg dere!
    Det er her mye av problemet ligger,de fleste her inne kjører på transistor forsterkere og veldig mange klager på diskanten men dette er IKKE et tema på rør,har hørt div Klipsch på div rør og diskanten er bare helt fortryllende,les Klispch tråden på hifisentralen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

helt fullstendig enig i det!

for de av oss som liker horn, er det vel ikke til å stikke under en stol at horn er tingen på Klipsch!

selv liker jeg godt klipsch lyden både til musikk og film, og etter å ha hørt på diverse dali, b&w,dynaudio, SA, som er veldig gode høytalere, så var min smak enda mer treff på Klipsch!

det er bare noe litt brutalt og deilig over disse høytalerne som gjør at jeg må smile litt hver gang de brukes

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er her mye av problemet ligger,de fleste her inne kjører på transistor forsterkere og veldig mange klager på diskanten men dette er IKKE et tema på rør,har hørt div Klipsch på div rør og diskanten er bare helt fortryllende,les Klispch tråden på hifisentralen
    Tja, veldig mange? Er det ikke som regel de som ikke har klipsch som klager?

I mange tilfeller er det nok pga uinnspillte høyttalere, feil forsterker match, nakent rom eller at det rett og slett ikke er rette sounden de som klager er ute etter... Klipsch er brutalt gode greier, men passer nok ikke for alle :roll:

MEN! Om man foretrekker rør eller transistor, det er en smakssak. Man bør være forsiktig med å dømme transistor forsterkere på klipsch nord og ned, men heller innrømme at det kommer helt an på rom, preferanser osv...

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    helt fullstendig enig i det!

for de av oss som liker horn, er det vel ikke til å stikke under en stol at horn er tingen på Klipsch!

selv liker jeg godt klipsch lyden både til musikk og film, og etter å ha hørt på diverse dali, b&w,dynaudio, SA, som er veldig gode høytalere, så var min smak enda mer treff på Klipsch!

det er bare noe litt brutalt og deilig over disse høytalerne som gjør at jeg må smile litt hver gang de brukes
    Helt enig der c-v!

Jeg for min del klarer ikke å høre lenge på mange høyttalere med vanlig diskant lengre... Klipsch hornene er bare så rååå men samtidig forheksende bra! :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, veldig mange? Er det ikke som regel de som ikke har klipsch som klager?

I mange tilfeller er det nok pga uinnspillte høyttalere, feil forsterker match, nakent rom eller at det rett og slett ikke er rette sounden de som klager er ute etter... Klipsch er brutalt gode greier, men passer nok ikke for alle :roll:

MEN! Om man foretrekker rør eller transistor, det er en smakssak. Man bør være forsiktig med å dømme transistor forsterkere på klipsch nord og ned, men heller innrømme at det kommer helt an på rom, preferanser osv...

Helt enig der c-v!

Jeg for min del klarer ikke å høre lenge på mange høyttalere med vanlig diskant lengre... Klipsch hornene er bare så rååå men samtidig forheksende bra! :twisted:

selv synes jeg klipschene på rør spiller fortryllende bra jeg, skal ikke påstå noe annet, men siden jeg absolutt liker klipsch lyden, så synes jeg transistor gir meg enda et hakk på noe som betyr mer for meg, nemlig maximal kontroll og trøkk, som jeg føler at rør kanskje ikke gir meg.
    nå skal jeg legge til at jeg ikke har prøvet mye forskjellig av rør, og er amatør på området å regne..!

men med Parasound er det akkurat slik jeg liker det, skikkelig kontroll, skikkelig trøkk, og skikkelig skyv i bassen!

selv kommer jeg ikke til å bytte Parasounden til rør med det aller første hvertfall - mye pga jeg bruker anlegget farlig mye til film også, og da gir en skikkelig kraftpakke transistor meg mer av det jeg trenger

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Shoo! Her snakker vi Klipsch
    var vedrt et forsøk :P

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jeg har lest MYE om rør i det siste, og har seriøst vurdert det, men det er ikke til å stikke under en stol at førsterefleksjoner hos meg gjør at jeg får en skarp lyd.
    Problemet med rør hos meg, er at elektronikken står på/spiller døgnet rundt, jeg skrur aldri av. Jeg er også redd for redusert SPL. Jeg kjøpte jo også en stor receiver for å ha nok effekt til å dra Klipschene skikkelig. Uansett, med en 3dB demping på treble på Yamaha'n min så er jeg strålende fornøyd, det kan godt være at det enda er innspilling som bidrar til skarpheten også.

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch RF82

klipsch RF82 er kjøpt =) venter i spenning på di kommer i posten ,

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    Gratulerer

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    Hva skal du drive de med?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF83

Hei, er det noen som har formeininger hvordan Klipsch låter med Primare?

Tenker litt å gå å lytte på RF-83, men er litt redd for at min min kanskje for svak, jeg har Primare A30.3

Noen som foresten veit hvordan RVX-54 er, og hvilken prisleie den ligger seg i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Då blir eg og snart klipsch eiger, skal hente nokon rf-82 til helga
    skal matest med xindak xa-6950 for øyeblikket, men har tenkt å skifte over til surround med tida! Nokon som har prøvd abrahamsen på klipsch? lurer på kossen dette fungerer, om abrahamsen gir ein "varm" lyd!?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Hei, er det noen som har formeininger hvordan Klipsch låter med Primare?

Tenker litt å gå å lytte på RF-83, men er litt redd for at min min kanskje for svak, jeg har Primare A30.3

Noen som foresten veit hvordan RVX-54 er, og hvilken prisleie den ligger seg i?

jeg har selv lånt et par ører på mine klipsch rf83, med denne primaren, og synes resultatet var nokså bra!

den virket ganske sterk primaren, sterkere enn watt styrken kan antyde, og du vil få godt driv med denne - klart men enda mer power vil den kanskje bli enda litt bedre - men absolutt til å leve med denne!

selv synes jeg primaren var fyldig og god i bassen, kanskje ikke fult så kontant som parasound var, men dette var ikke store forskjeller..

i diskant var den også absolutt godkjent - og vil kunne være en god kandidat til Klipsch - i mine ører hvertfall!

selv synes jeg Parasound var enda et hakk bedre - men det kan være en smakssak, og synes heller ikke tilsvarende ytelse para var såpass mye bedre at det hadde vært verdt å begynne å selve primaren hvis du allerede har denne nå!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare og Klipsch passer helt utmerket, har ikke tenkt å bytte ut noe Biamper RF82 med 2 x 2 kanaler fra A30.5, siste kanal på center.
    Fikk satt opp PRE30 i går og bruker denne til musikk i stereo. Surround på Denon 3808A /front via PRE30. Forskjellen i stereo er som natt og dag med Pre30 i stedet for Denon, er veldig overrasket over at forskjellen skulle være så stor.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist det er noen frå Bergen her så ser eg at musik-magazinet i byn har lyttekveld på den nye Klipsch høgtaleren Palladium P39 i dag fram til klokken 19 i kveld..... For mer info så se sidene deiras; Musik magazinet

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at bilen min er på veksted..

Men disse HTene står utstilt i musik-magazinet alle andre dager uansett, så en kan vel lytte på disse hvilken som helst dag, eneste er at leverandørene er tilstede og 15% rabatt.

Så primaren min klarer å drive disse, det høres jo positivt ut, får da meg en lytte tur da.. Håper dei på musik-magazinet ikke er lei meg, var å lyttet litt på forskjellige HTer der sist gang, men prøvde ikke Klipcshene(RF-83), litt dumt av meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal glemme Paladium P39F på Primare A30.3. Det blir for veikt. Har brukt de en del og de suger strøm som bare pokker. De dipper under 3ohm, og samtidig leverer returstrøm som fy. Skift til den store 2 kanaleren til Primare så er du der Eventuelt gå for en av de mindre Paladiumene. P39F er mye verre å drive en de mindre modellene.

-Tim

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tror du skal glemme Paladium P39F på Primare A30.3. Det blir for veikt. Har brukt de en del og de suger strøm som bare pokker. De dipper under 3ohm, og samtidig leverer returstrøm som fy. Skift til den store 2 kanaleren til Primare så er du der Eventuelt gå for en av de mindre Paladiumene. P39F er mye verre å drive en de mindre modellene.

-Tim

mener da virkelig på at Primaren var ment på RF83, som nevnt i tråden bare for et par innlegg siden :P eller ?? var isåfall slik jeg skjønte det, og det jeg svarte på ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..ok Min feil. Trodde det var snakk om å bruke den på P39F.

Når det er sagt så er ikke RF-83 så lett å drive, men der burde A30.3 kunne gjøre en ok jobb.

-Tim

Side 14 av 1034 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 514 1014 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •