Klipsch klubben - Side 137

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 137 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 637 ... SisteSiste
Viser resultater 2,721 til 2,740 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått mine midgard 6.1 som brukes på rf 83,spille høyt å med trøkk :-D
    Men har klart å "ødelagt" tre elementer alt.. Sjekka opp litt med importøren å dei hadde fått fleire henvendelser av at elementa kunne lettere "rivne" på rf 83 ved bruk av midgard sine ice blokker..

Derfor vurdere eg og selge mine blokker å kjøpe nye blokker,evt rør..

Nåken så har formening om emotiva å har testa dei på rf 83 elr så har eit anna godt forslag?? Skal brukes til musikk for det meste å litt til film

Takker for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Vil Klipsch RF-82 bli for stort i et 12 kvm lite rom?
    Her vil jeg tippe ja. Tror du komme bedre unna med RF-52 eller 62 på et så lite rom.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette er en evig diskusjon.
    Mange sier de hører forskjell om man biwire eller ikke. Spør du meg, skal du ha gode sanser for å høre forskjellen.

Personlig har jeg biampet mine fronter pga lite power i effektforsterkeren(rotel rb 985mk11), da drives en høytaler av to kanaler.
    Jeg merket forskjell i mine rf-63. Det ble en mer behagelig lyd, som bar preg av nok tilførsel av power.

Jeg merket også forskjell på lyden da jeg skiftet høytalerkabler, spesiellt på diskanten. Den ble forandret fra kvass og hylende til høy og behagelig.

Personlig anbefaler jeg en kimber kabel, prisklasse mellom 100-og 200 kroner.
    Kjøp gjærne noen litt ordentlige bananplugger, eller helst spader.

Dette er bare min erfaring.

Ønsker deg lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å bare gå for den Usp-1 stereo preamp... Må ha liv i dyra raskest muligt =)
    Men satser på at usp-1 og 2x xpa-1 skal holde i begynnelsen til rf-83
    skal ha meg xpr-7når den kommer..

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av affa26

Personlig anbefaler jeg en kimber kabel, prisklasse mellom 100-og 200 kroner.
    Kjøp gjærne noen litt ordentlige bananplugger, eller helst spader.
    Har kjørt Kimber 4VS i så mange år nå at om det er noe så gjør at anlegget skal forandre form på noen måte så blir det Kimber igjen . Noen vil muligens si at 4VS har lite kvadrat men på 1,5m kabel pr ht tror jeg nok det er nok for å si det slik .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese litt om nytten av dyre kabler!!
    Kabler - Om valg av kabler til lyd og bilde - DinSide Data

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte mine 4VS så mener jeg at jeg betalte i området 120-130kr meteren . Ser at ett "halvferdig" sett på 2x2,5m koster rett over 1000lappen nå så prisøkningen på over 10år har ikke vert stor
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få dele litt glede med dere.. Byttet mine RF82 ut med RF63 for tre uker siden, og nå har de begynt å løsne litt. Er sinnsykt fornøyd med lyden i disse høyttalerene!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Må bare få dele litt glede med dere.. Byttet mine RF82 ut med RF63 for tre uker siden, og nå har de begynt å løsne litt. Er sinnsykt fornøyd med lyden i disse høyttalerene!

begge to er jo knallgode høytalere, har selv RF82 på stua, og RF83 på filmrommet - og kunne ikke falt meg inn å bytte en gang til..

fikk nettopp RT12d til fordel for PC13ultra, og selv om ultraen har litt mer i bånn, er det ikke tvil om at RT12d trøkker betydelig mer i magen.. prøve å skaffe meg en til RT12d så blir nok dypbassen meget habil den også!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    begge to er jo knallgode høytalere, har selv RF82 på stua, og RF83 på filmrommet - og kunne ikke falt meg inn å bytte en gang til..

fikk nettopp RT12d til fordel for PC13ultra, og selv om ultraen har litt mer i bånn, er det ikke tvil om at RT12d trøkker betydelig mer i magen.. prøve å skaffe meg en til RT12d så blir nok dypbassen meget habil den også!
    Har du byttet ut PC ultra med RT12d'en? Eller kjører du begge?

Vet du om det er merkbart mye mer "hestespark" over 80hz med RF-83 vs RF-63?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Har du byttet ut PC ultra med RT12d'en? Eller kjører du begge?

Vet du om det er merkbart mye mer "hestespark" over 80hz med RF-83 vs RF-63?

PC13ultra er solgt ja, og RT12d har tatt over.. har nok mistet 3-4hz i bånn, men fra 18hz og og opp til 30 får jeg rimelig like målinger med RT12d, over dette er RT12d merkbart bedre..

RF83 har "litt" mer trøkk i bassområdet enn RF63, som er litt mer "hifi" enn RF83 (les: litt) tror nok ikke det er verdt å selge RF63 til fordel for RF83 - og alt etter bruk kan det diskuteres.. jeg vil nok påstå at det er ørlite mer punch 83 på film.. for noen påstås det å være litt for mye til f.eks musikk (som kan korrigeres på receiver hvis man mener det...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    PC13ultra er solgt ja, og RT12d har tatt over.. har nok mistet 3-4hz i bånn, men fra 18hz og og opp til 30 får jeg rimelig like målinger med RT12d, over dette er RT12d merkbart bedre..

RF83 har "litt" mer trøkk i bassområdet enn RF63, som er litt mer "hifi" enn RF83 (les: litt) tror nok ikke det er verdt å selge RF63 til fordel for RF83 - og alt etter bruk kan det diskuteres.. jeg vil nok påstå at det er ørlite mer punch 83 på film.. for noen påstås det å være litt for mye til f.eks musikk (som kan korrigeres på receiver hvis man mener det...)
    Gratulerer med knallsubb CV!
    Jeg kunne virkelig ha tenkt meg to av disse, men det ble to av lillebror for min del da 12èrn ble litt for stor i min stue!
    Fått prøvd den på musikk og film? Hva er inntrykket ditt?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV: Ja det skal være sikkert og visst at begge er kjempehøyttalere. Har hatt 82 i nesten 3 år, men 63 har mye bedre lydkvalitet enn 82 (skulle bare mangle) og trøkket er overaskende bra for 3stk 6.5" elementer! Tror det skal mye til før jeg bytter igjen. Det blir ikke billig å oppgraderere til noen bedre høyttalere enn det jeg har nå.

Men hvordan er Klipsch subene i forhold til SVS? Jeg kommer til å bruke sub 90% til film og 10% til musikk. De gangene jeg føler for å trykkke litt extra på musikk er det egentlig bare for show-off... :P Viss jeg skjønner!? Det riktige er vel at Klipsch sine subber er riktig til musikk og SVS best til film?
    For å si det enkelt?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Lurer på og bytte ut ONKYO 805'en min til fordel for stereoforsterker.
    Noen som har testet ut Vincent SV-236 på RF-63?

Vil dette fungere bedre?

Noen andre konkurenter til 7000kr klasen? Brukes til musikk!
    denne ser spennende ut
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/56698

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    CV: Ja det skal være sikkert og visst at begge er kjempehøyttalere. Har hatt 82 i nesten 3 år, men 63 har mye bedre lydkvalitet enn 82 (skulle bare mangle) og trøkket er overaskende bra for 3stk 6.5" elementer! Tror det skal mye til før jeg bytter igjen. Det blir ikke billig å oppgraderere til noen bedre høyttalere enn det jeg har nå.

Men hvordan er Klipsch subene i forhold til SVS? Jeg kommer til å bruke sub 90% til film og 10% til musikk. De gangene jeg føler for å trykkke litt extra på musikk er det egentlig bare for show-off... :P Viss jeg skjønner!? Det riktige er vel at Klipsch sine subber er riktig til musikk og SVS best til film?
    For å si det enkelt?

dette blir litt vel enkelt å si, godt kalibrert er både svs og klipsch sub gode til musikk - men føler likevel at sub ikke er nødvendig til musikk med RF63/83.. selv om jeg riktignok bruker sub også her..

litt info:

1: Jeg har testet med flere plasseringer nå og SVS har god respons ned til ca 14-15hz i mitt rom, og ruller av etter dette, RT12d har god respons ned til ca 18hz, så ikke all verden.. (men det merkes nok litt..)

2: Svs føles noe bedre under 20hz, og det føles "likt" fra ca 20 og opp til ca 30hz..

3:fra ca 30 og oppover mot hvor subwooferen skal slutte å spille er Klipsch merkbart bedre! dvs bedre enn hva de lille 3hz jeg mistet i bånn...

4et er "litt" forskjellig bass man får; Svs virker å ha litt mer krefter i form av noe bedre headroom.. dvs jeg måtte ha innstillinger på klipsch noe høyere (ca 40% på gain for å få ca lik ytelse som jeg hadde på 35% med SVS.. i teorien bruker mister jeg litt headroom, men dette er ikke betydelig i praksis, ettersom jeg aldri hadde fårr brukt for dette - det er uansett ørene som gir seg lenge før subwooferene, og RT12d gir 119db ifølge klipsch - noe som er høyt OG noe jeg ikke betviler!

5: i første omgang føltes det faktisk som om RT12d ga noe mindre bass.. det romlet "litt" mindre og føle av bass ble noe mindre.. (dette under 20hz spesielt)

6: etter kalibrering og test i flere plasseringer; Klipsch føles merkbart strammere og raskere enn Ultraen, bassen føles fysisk på en annen måte.
    prøve å forklare: svs føles det ut som jeg får gjennomgå samtidig som rommet også får gjennomgå enda mer... med rt12d føles bassen mye tyngre og raskere og kanoner,skudd etc kjenner man bedre på kroppen med denne.. føleles av at rommet faller fra hverandre er ikke like tydelig

7: ved høye frekvenser FØLES det ut som RT12d er noe lettere å retningsbestemme - mulig pga PCultra har nedovervendt element?

8: PCultra var en del lettere å få kalibrert greit

9: kort forklart passer nok ikke nødvendigvis RT12d best til musikk - der føles det faktisk ut som ultraen hjalp mer, dette fordi denne subwoofere utfyller den lille kvaliteten RF83 ikke er sterkest på - de siste hz i bånn, men RT12d på en måte utfyller de litt for godt - med andre ord den gir i de områder RF83 har sine sterkeste sider; hurtig og knallhard bass -og på musikk savner jeg ikke alltid de siste små hz i bånn jeg gir slipp på
    -overraskende svs på musikk i en 55/45 seier?

10: på film(har testet litt the dark knight og transformers) OG for å si det helt TYDELIG - det er jevnt og begge er GODE subwoofere, og begge har sine egenskaper - når det er sagt var jeg nesten sliten i magen etter å ha sett litt demo med RT12d, mest fordi bassen føles så knallhard på kroppen, mest svsen er sinnsyk i å sette HELE rommet og de som sitter der i bevegelse, så føltes det ut som jeg fikk gjennomgå mer enn rommet med RT12d, og eksplosjoner,skudd fra gevær/tanks var merkbart mer fysiske på kroppen- og det var utrolig gøy!

helt til sist; det er såpass jevnt alt i alt at jeg hadde ikke byttet alene for å "oppgradere" det kommer an på hva man foretrekker å ofre LITT av, for å få litt av noe annet.. (liker man klipsch lyd, trøkk,punch vil man nok like RT12d også..)

jeg byttet mest for å prøve noe nytt etter å hatt ultra ei god stund - og "trodde" faktisk at jeg nedgraderte litt på forhånd - noe resultatet absolutt ikke ble...

himmelen vil være å klare å skaffe meg en RT12d til, og kanskje supplere med en ultra heeelt i bånn?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch86
    Har fått mine midgard 6.1 som brukes på rf 83,spille høyt å med trøkk :-D
    Men har klart å "ødelagt" tre elementer alt.. Sjekka opp litt med importøren å dei hadde fått fleire henvendelser av at elementa kunne lettere "rivne" på rf 83 ved bruk av midgard sine ice blokker..

Derfor vurdere eg og selge mine blokker å kjøpe nye blokker,evt rør..

Nåken så har formening om emotiva å har testa dei på rf 83 elr så har eit anna godt forslag?? Skal brukes til musikk for det meste å litt til film

Takker for alle svar!
    Ja det er ein stor fare for og ødelege Klipsch rf element med midgard...
    har vert med på og sprenge flere element med desse iceblokkene(9 stk)..
    så no ble ice modulene solgt og skal finne noe rør eller lignende og teste det
    Har god erfaring med A21 og P3 på RF-7 vertfall.

lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C-v: Har du noen grafer fra kalibreringa?!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et utfyllende svar c-v

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ikke til å få posten grafer her på forumet ser det ut til..:P

skal nå faktisk prøve romkorreksjon i RT12d, bare for å sjekke om det blir bedre eller dårligere.. så får nærmeste timene vise hva som blir resultat!

Virker hvertfall som Punch uten tvil gir best resultat hos meg, mister da 1hz i bånn, menfår mye bedre kurve kontra å bruke depth i subwoofern.

noen som vet hvordan jeg får postet et regneark med kurve hit, må det omgøres til annet format?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger det med plugger til å porte bassportene bak på Klipsch RF-serie? Dersom nei; bakgrunnen for spørsmålet er om høyttalerne egentlig er laget for å tåle påkjenningen dette gir. Hvis ja; flott.

Innspillingen må jo f. eks. gå mye fortere med lukket kabinett...

Side 137 av 1033 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 133 134 135 136 137 138 139 140 141 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 277 637 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •