Klipsch klubben - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 133 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 633 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei men har testa Onkyo 606 på RF-63'ene uten effektforsterker, og det trøkket noe sinnsykt bra! Lydbildet fra Onkyo er perfekt til Klipsch og jeg har aldri hørt de basse så bra før
    Oki, da får eg bare glede meg til dem kommer ihus så eg får testet litt
    Bare synd eg ikkje har noe gutterom dem kan stå i,det blir stua dessverre.. men satser på eg får nytt nokk glede av dem
    satser på 805 greier og jer en OK jobb tilogbegynde med

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som skjønner hvorfor RT12D skal KUN produseres i Cherry fremover, frems RT10D og øvrige forstatt kan fåes i sort OG cherry?

dårlig dårlig!

Newcomer Metalviking sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan folkens!
    Venter et par klipsch synergi f1 i posten hvilken dag som helst nå.Jeg er midt i en utskiftningsfase av hele hjemmekinoanlegget mitt om dagen,og har vært nyskjerrig på klipsch lenge.
    Disse høytalerene blir solgt svært billig gjennom soundgarden nå,så tapet blir ikke så stort om de ikke skulle falle i smak.De skal brukes på en nad 355bee foregløpig.
    En ny surroundreciver skal handles inn snart(10000-20000 kr)så det jeg lurer på er om noen her kan anbefale noen merker som funker bra sammen med klipsch.
    Hører mest på musikk som Metallica,AC/DC,Iron Maiden o.l.
    Takker på forhånd for all hjelp8)

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Metalviking]Heisan folkens!
    Venter et par klipsch synergi f1 i posten hvilken dag som helst nå.Jeg er midt i en utskiftningsfase av hele hjemmekinoanlegget mitt om dagen,og har vært nyskjerrig på klipsch lenge.
    Disse høytalerene blir solgt svært billig gjennom soundgarden nå,så tapet blir ikke så stort om de ikke skulle falle i smak.De skal brukes på en nad 355bee foregløpig.
    En ny surroundreciver skal handles inn snart(10000-20000 kr)så det jeg lurer på er om noen her kan anbefale noen merker som funker bra sammen med klipsch.
    Takker på forhånd for all hjelp8)[/QUOTE
    Yamaha og onkyo er nok det som passer best på klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får melde meg inn her jeg også da8) Fikk tak i et par 5mnd gamle Rf52 i går. I begynnelsen var det fryktelig uvant med så mye diskant og alt ble rett og slett litt hardt med min hk forsterker. Men begynner å bli litt vandt til det, måtte dessverre ty til en ørliten justering av diskant på forsterkeren, da høytalerne står å spiller mot en murvegg og de er kun brukt i ca 150 timer. Kan nok justere den opp igjen når jeg får gjort noe med denne veggen og de er litt mer innspilt. Det var ikke store justeringen jeg gjorde.
    Blir mer og mer fornøyd jo mer jeg spiller, disse er utrolig oppløst i diskanten

Når det gjelder bruk av disse til film, så ble jeg veldig positivt overasket.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Får melde meg inn her jeg også da8) Fikk tak i et par 5mnd gamle Rf52 i går. I begynnelsen var det fryktelig uvant med så mye diskant og alt ble rett og slett litt hardt med min hk forsterker. Men begynner å bli litt vandt til det, måtte dessverre ty til en ørliten justering av diskant på forsterkeren, da høytalerne står å spiller mot en murvegg og de er kun brukt i ca 150 timer. Kan nok justere den opp igjen når jeg får gjort noe med denne veggen og de er litt mer innspilt. Det var ikke store justeringen jeg gjorde.
    Blir mer og mer fornøyd jo mer jeg spiller, disse er utrolig oppløst i diskanten

Når det gjelder bruk av disse til film, så ble jeg veldig positivt overasket.
    Gratulerer med nye høyttalere !

Hvilke HK er det du kjører på de ? Å hvordan ble disse høyttalerne til rommet ditt iforholdt til tidligere høyttalere ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Gratulerer med nye høyttalere !

Hvilke HK er det du kjører på de ? Å hvordan ble disse høyttalerne til rommet ditt iforholdt til tidligere høyttalere ?
    Det er en Hk 3490. De er mer oppløst i diskanten enn mine gamle jbl og mindre buldrete, så den biten er jeg veldig fornøyd med. De har ikke like mye å by på når det gjelder bass, men det er mer enn nok for min del. Diskanten ble litt voldsom, men det ble bra når jeg stilte bittelitt på forsterkeren. med et par dempeplater eller liknende på betongveggen som høytalerene står å spiller mot og litt mer innspilling så kan jeg nok stille tilbake forsterkeren med et godt resultat.

Kan jo også legge til at dynamikken er helt sinnsyk på Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Noen som kan anbefale noen rimelige(50-150kr/m) høytalerkabler fra hifi-klubben som passer til Klipsch og Harman Kardon? Med andre ord en med litt varm klang og rolig diskant.

Jeg fikk meg noen rf52 på fredag som jeg frem til nå brukte med original monster kabel(veldig tykk). Jeg byttet nettop til QED Silver Anniversary XT som jeg nylig hadde kjøpt inn men ikke testet. Jeg må si at bassen ble mye fastere og generelt hele lydbildet fikk en liten løft. Problemet er at jeg synes det hele ble litt lysere, egentlig litt for lyst. Googlet denne kabelen og fant fort ut at den beskrives som ganske lys og femhevende for diskanten.

Link til QED kabelen: QED Silver Anniversary XT kabel - Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch Palladium P-37F

Jeg ønsker å anskaffe meg Klipsch Palladium P-37F, noen som vet hva prisen på disse er? Eller hvor jeg kan få tak i de?

Mvh
    K

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AudioK
    Jeg ønsker å anskaffe meg Klipsch Palladium P-37F, noen som vet hva prisen på disse er? Eller hvor jeg kan få tak i de?

Mvh
    K
    Så lenge du finner noen som fører klipsch, så har de nok muligheten til å skaffe de, selv om de ikke har den inne.
    De ligger på veiledene 60 000kr.
    TonArt • Forsiden, Resonans Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dalle1]
    Sitat Opprinnelig postet av Metalviking
    Heisan folkens!
    Takker på forhånd for all hjelp8)[/QUOTE

Yamaha og onkyo er nok det som passer best på klipsch
    vil slenge med marantz også,har hatt alle 3 merker og for meg har marantz knepent vært best foran onkyo og yamaha, men hvis du kjører uten effekt forsterker ville jeg kanskje gått for yamaha/onkyo på den type musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har opplevd samme lydbilde som deg med mine rf-63, men
    det var før jeg kjøpte effektforsterker og bedre kabler.

Jeg anbefaler Kimber kabler. De funket for meg.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei.

Noen som kan anbefale noen rimelige(50-150kr/m) høytalerkabler fra hifi-klubben som passer til Klipsch og Harman Kardon? Med andre ord en med litt varm klang og rolig diskant.

Jeg fikk meg noen rf52 på fredag som jeg frem til nå brukte med original monster kabel(veldig tykk). Jeg byttet nettop til QED Silver Anniversary XT som jeg nylig hadde kjøpt inn men ikke testet. Jeg må si at bassen ble mye fastere og generelt hele lydbildet fikk en liten løft. Problemet er at jeg synes det hele ble litt lysere, egentlig litt for lyst. Googlet denne kabelen og fant fort ut at den beskrives som ganske lys og femhevende for diskanten.

Link til QED kabelen: QED Silver Anniversary XT kabel - Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben
    Hva med the cs 122 hybrid? Disse er kjent for å gi litt varmere lyd. Jeg bruker i allefall storebroren the magnum hybrid på rf 83 og det funker helt fint. Det ble faktisk merkbart mer bass og mindre diskant enn med nordost bh. Det skal nevnes at noe detaljer og snert forsvant og, men det passer klipsch bedre med vdh.

Hvor mye det har å si er jo en annen diskusjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hva med the cs 122 hybrid? Disse er kjent for å gi litt varmere lyd. Jeg bruker i allefall storebroren the magnum hybrid på rf 83 og det funker helt fint. Det ble faktisk merkbart mer bass og mindre diskant enn med nordost bh. Det skal nevnes at noe detaljer og snert forsvant og, men det passer klipsch bedre med vdh.

Hvor mye det har å si er jo en annen diskusjon.
    Hei, merkelig at du skulle nevne akuratt cs 122 hybrid. Jeg kom nettopp inn døra med denne kabelen etter en tur på hifi-klubben. Måtte småkrangle litt for å få byttet inn Qed kabelen som jeg kjøpte på Fredag men det gikk greit

Koblet nettopp opp og er så langt fornøyd. Trengs litt mer lytting først men det virker merkbart bedre enn med Monster(som var udetaljert og litt slapp i bassen) og Qed silver xt som var alt for lys.

Skal ikke påstå at jeg klarer å høre hvor dyr en kabel er, men synes man kan lett høre forsjell på en lys og mørk kabel.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte også en del forskjell på Nordost og vdh. Skal også nevnes at jeg har hørt på fler opp mot vdh og ikke hørt en døyt forskjell (kimber,tara labs), men Nordosten var noe anneledes.

Vdh funker i allefall godt til Klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkli att kabler kan ha så masse og si:P
    Da må eg vel bytte ut mine nordost kabler når RF36ene kommer inn dørene iløpet av uken da! da begynder det og balle på seg, effektforsterker må også handless, blir mye julepresanger på meg iår

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bestilt subkasser,kabler og hjørnebesyttelser til mine Klipsch RF-7 basselementene som jeg har liggene.
    Effektforsterker og Aktivt delefilter er også bestillt.
    Jeg har tenkt å sette subbene under på vær side av racket og dette skal bli morro å prøve.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Da har jeg endelig fått bestilt subkasser,kabler og hjørnebesyttelser til mine Klipsch RF-7 basselementene som jeg har liggene.
    Effektforsterker og Aktivt delefilter er også bestillt.
    Jeg har tenkt å sette subbene under på vær side av racket og dette skal bli morro å prøve.

Spennende
    Hva endte du opp med? Volum, portet eller lukket?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Spennende
    Hva endte du opp med? Volum, portet eller lukket?
    Jeg endte opp med portet kasse på 35 liter, porten er ikke rund men en rektangel aktig som er på siden forran kassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nettopp et sånn "Steike så tøft" øyeblikk!

Så Valkyrie på BD, hadde volumet på referansenivå, og nøt at dialogen ikke var spilt inn så sykt høyt. Åpningssekvensen, i ørkenen.Plutselig begynner luftvernkanonen å hamre løs, og jeg trodde noen planta en knyttneve i brystet på meg! Det var VILL dynamikk. Fantastisk lydspor som faktisk er mikset utrolig bra. Var et par andre scener i filmen også som virkelig fikk rista støvet av subber og anlegg. Anbefales!

Side 133 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 633 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •