Klipsch klubben - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 132 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 632 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 20677
    Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ThunderDevil
    Melder meg inn i denne Klipsch-klubben. Jeg er strålende fornøyd med mine F-1

F-1 er mine første høyttalere noensinne, så jeg hadde nok vært fornøyd uansett :P
    Velkommen inn
    Gratulerer med nye og gode høyttalere!

Mvh Dalle

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Har en Parasound nc 2250 som jeg muligens skal selge,er ikke helt sikker. Er sabla god forsterker!
    Oki, hvilken pris hadde du tenkt deg? vilken preeamp bruker du?
    noen som har utforsket preeampen til NC serien?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Oki, hvilken pris hadde du tenkt deg? vilken preeamp bruker du?
    noen som har utforsket preeampen til NC serien?
    Tenkte meg rundt 8-8500 kr. Bruker onkyo 805 som forforsterker,dette er jeg kjempefornøyd med! Onkyo gjør en veldig god jobb,passer perfekt for meg
    Jeg kjenner desverre ikke til NC seriens forforsterkere

Mvh Dalle

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, driver å selger SVS Ultraen min nå, fordi jeg har litt lyst å prøve ut Klipsch subber.

Er mest RT1*D som driver meg... og lurer på litt fra Dere som enten har testet begge, 1 av de, eier en eller lignende:

Er det Stor forskjell fra RT10D og opp til RT12D? specs antyder at det er 1db med samme måling, og et par små hz nedover, altså ikke mye..

i praksis; er det stor forskjell?

jeg er jo vant til PC13 ultra, og ønsker en subwoofer som trøkker godt, og som også spiller tilfredsstillende dypbass, uten å bli altfor dominerende...

Klarer RT10D å følge RF83 hele veien, eller er det såpass mye å hente at jeg rett og slett bør vurdere RT12D?

håper på litt hjelp fra noen som har litt tester/erfaring av disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Jo takk for det gutta. Jeg har tenkt på og kjøpe effekt etter hvert som jeg har fått spart opp litt, Og så bare kjøre den yamahaen til og begynne med. Gleder meg til og få teste høytalerne skikeligt ja... :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de nye høyttalerne mine idag, Klipsch rf-25.

Har lest utrolig mye om at Klipsch må spilles inn både 300 og 500 timer før lyden blir bra.

Pakka opp eskene og kobla disse på en Philips forsterker som er 15år gammel og kosta 2000kr på den tida, noen høyttalerkabler til 15kr meteren, plasserte høyttalerne helt på måfå uten å måle noen verdens ting.
    Dette kunne umulig spille bra rett ut fra eska tenkte jeg.

MEN for en synnsykt bra lyd disse spiller rett fra eska, bassen er stram og presis, spiller dypt og kontrollert og diskanten er ikke skrikende i d hele tatt......akkurat perfekt etter min smak.
    men d mest imponerende var alikavel detaljene, her hører du godt knikkelydene på gitaren, på noen låter jeg kjenner veldig godt og har hørt på sikkert 10 forskjellige anlegg kom d fram nye lyder jeg ikke har lagt merke til før, MEGET artig

Og da skal disse altså bare bli bedre og bedre etterhvert som timene går? dette gleder jeg meg til:-D

Nå skal jeg ha noen rf-63 eller rf-83 i framtida og da holder ikke philipsen mål (skal vel ikke holde mål nå heller men jeg er fornøyd) så derfor lurte jeg på å kjøpe 2stk Vincent sp-998 og en Vincent sa-93, er dette gode forsterkere og vil dem spille godt sammen med nevnte Klipsch-høyttalere?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hei, driver å selger SVS Ultraen min nå, fordi jeg har litt lyst å prøve ut Klipsch subber.

Er mest RT1*D som driver meg... og lurer på litt fra Dere som enten har testet begge, 1 av de, eier en eller lignende:

Er det Stor forskjell fra RT10D og opp til RT12D? specs antyder at det er 1db med samme måling, og et par små hz nedover, altså ikke mye..

jeg er jo vant til PC13 ultra, og ønsker en subwoofer som trøkker godt, og som også spiller tilfredsstillende dypbass, uten å bli altfor dominerende...

Klarer RT10D å følge RF83 hele veien, eller er det såpass mye å hente at jeg rett og slett bør vurdere RT12D?

Har hørt på rsw10-d og disse låter helt rått og henger med la scalaen og rt serien er jo ennå dyrere så de burde henge bra med...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RT-12d har vært vanskelig å få tak i ny har jeg hørt, så skal du ha den blir det kanskje på bruktmarkedet.
    Mest reelle er nok RT-10d.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne!:)

Denne burde du ha kjøpt! har selv to stk rt 10 d og kan bare tenke meg hvor rå 12" `rn er!!
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=54480&cat=all

HIlsen Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg rundt 8-8500 kr. Bruker onkyo 805 som forforsterker,dette er jeg kjempefornøyd med! Onkyo gjør en veldig god jobb,passer perfekt for meg
    Jeg kjenner desverre ikke til NC seriens forforsterkere

Mvh Dalle
    Oki, eg har jo ein onkyo 805,men eg synest det blir for drøyt og bruke en så avansert reciver til kun å kjøre stereo preamp med:P har du klipsch rf63 foresten?
    har du prøvd dem direkte på onkyoen noen gang?

Noen her som har testa onkyo 805 direkte på rf63 uten effektforsterker?

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, eg har jo ein onkyo 805,men eg synest det blir for drøyt og bruke en så avansert reciver til kun å kjøre stereo preamp med:P har du klipsch rf63 foresten?
    har du prøvd dem direkte på onkyoen noen gang?

Jeg har bare testet rf 82 rett på onkyo. Effekten er brukt til klipsch rf 7 og rf 82.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare testet rf 82 rett på onkyo. Effekten er brukt til klipsch rf 7 og rf 82.
    Oki! Eg har alldrig angrett på noe så mye som når eg solgte RF-7 ene mine sammen med Parasound A21 og P3 preeampen,det trøkka noe helt sinsykt! Beste komboen er ikkje enkelt og skaffe RF7 i sort dessverre

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har fått pris på rt12d fra flere plasser, og trolig går jeg for den dersom det ikke er lang ventetid, ettersom ultraen forsvinner i helga...

blir nok rt1*d uansett ser det ut til :9 spennende å prøve!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg kjøre 4ohm på rf-62? Har en ma xd800mk3 og denne har mulighet til både 8 og 4ohm. Man skal jo teknisk sett få dobbel effekt i 4ohm og vil eventuelt dette ha noe for seg?

Edit: Faren min har ett sett med B&W DM685 eller noe og der står det 8ohm(minimum 3,7ohm) i spesifikasjonene. Kan man eventuelt gjøre det på disse også?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei men har testa Onkyo 606 på RF-63'ene uten effektforsterker, og det trøkket noe sinnsykt bra! Lydbildet fra Onkyo er perfekt til Klipsch og jeg har aldri hørt de basse så bra før

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Kan jeg kjøre 4ohm på rf-62? Har en ma xd800mk3 og denne har mulighet til både 8 og 4ohm. Man skal jo teknisk sett få dobbel effekt i 4ohm og vil eventuelt dette ha noe for seg?

Edit: Faren min har ett sett med B&W DM685 eller noe og der står det 8ohm(minimum 3,7ohm) i spesifikasjonene. Kan man eventuelt gjøre det på disse også?
    ja det er bare og kjøre i 4 ohm,tror du vil like det bedre enn 8 ohm

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ja det er bare og kjøre i 4 ohm,tror du vil like det bedre enn 8 ohm
    Prøvde 4ohm på B&W DM685 nå med englen, men syntes ikke lyden var like klar og fin i 4ohm:S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gått ifra rf-62 til rf-82 ? , sitter svakt og vuderer dette. er det mye og hente ? , jeg har et rom på 12m2 , føler kanskje rf-62 kan gi litt lite bass til tider. ellers veldig fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Noen som har gått ifra rf-62 til rf-82 ? , sitter svakt og vuderer dette. er det mye og hente ? , jeg har et rom på 12m2 , føler kanskje rf-62 kan gi litt lite bass til tider. ellers veldig fornøyd.
    Jeg gikk fra rf 25 til rf 82. Det er endel mer bass i rf 82,men rf 25 spiller også veldig bra. Visst du ikke har,så skaff deg en subwoofer Rf 62 er bra nok i et rom på 12 kvm.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Jeg hadde ikke gått opp til RF82, men heller valgt en bedre sub.

Side 132 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 632 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •