Klipsch klubben - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 130 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 630 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 20659
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har solgt mine RF82 og oppgradert til RF63, gleder meg til å komme hjem og prøve de

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også mine THX Ultra2 Kl650/KS-525 i hus. Får ikke kobla dem opp før på søndag kveld, for det er 8-års dag her i huset i morra.

Også litt trist å avlevere Dali Euphonia, men håper det blir litt gang i sakene med Klipsch.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å ta (og post) bilder av prosessen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakka opp den ene nå nettopp, siden jeg verken har sett eller hørt disse høyttalerne før.

Førsteinntrykk: Helledussen, detta så stusselig ut... De 6,5" så ynkelige ut, og når man ser på opphenget ser slaglengden svært begrenset ut i forhold til MS4. Men jeg har ikke hørt dem ennå, og jeg vet de er tunet helt annerledes enn MS4, som faktisk prøvde å gå ned mot lave 30Hz. Gleder meg til å prøve!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Pakka opp den ene nå nettopp, siden jeg verken har sett eller hørt disse høyttalerne før.

Førsteinntrykk: Helledussen, detta så stusselig ut... De 6,5" så ynkelige ut, og når man ser på opphenget ser slaglengden svært begrenset ut i forhold til MS4. Men jeg har ikke hørt dem ennå, og jeg vet de er tunet helt annerledes enn MS4, som faktisk prøvde å gå ned mot lave 30Hz. Gleder meg til å prøve!

nå går vel RF63 også ikke langt unna 30hz.. bare la de spille ei stund før du gir deg opp en mening, innspilling er stikkord! du kommer nok til å få sjokk hvor fysisk bassen er!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysisk bass tror jeg ikke er noe problem med tanke på subbene jeg har...

Andreinntrykk, etter å ha hatt lyd i to av dem: TILSTEDEVÆRELSE! Når man drar på littegrann får lydn en sånn herlig live råhet. Har bare hørt bittelitt, uten romkorreksjon, stående på pappesker, uten subber, uten deling, plassert på måfå. Satte på Kenny Rogers (første som lå i spillelista mi av en eller annen grunn) - Lady. Men den stemmen satt i brystkassa! Masse falskt ekko og klang og greier, men det var EKTE falskt, om dere skjønner? Det var så tydelig lagt på elektronisk at det bare var tøft! Den hese stemmen stod ut på egenhånd, og så var klangen bare klang... Og med en så herlig, herlig råskap.

Neste som lå i spillelista mi var Gary Moore, As the years go passing by. Gitaren hadde den gode råskapen nok en gang. Dynamikk i massevis på denne plata, og det kom herlig fram! Sarte toner og forsiktige partier, og så drar mannen på, og de små kassene leverer!

Black Eyed Peas er neste (Hvem i huleste har satt opp denne spilellista?!?) - Don't phunk with my heart. Elektronisk, produsert, syntetisk. Men riktig! Fjellstø vokal, tørr bass, synthene hadde dynamikk og punch. Måtte skru opp litt til...

Dette blir morro!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysisk bass tror jeg ikke er noe problem med tanke på subbene jeg har...

Andreinntrykk, etter å ha hatt lyd i to av dem: TILSTEDEVÆRELSE! Når man drar på littegrann får lydn en sånn herlig live råhet. Har bare hørt bittelitt, uten romkorreksjon, stående på pappesker, uten subber, uten deling, plassert på måfå. Satte på Kenny Rogers (første som lå i spillelista mi av en eller annen grunn) - Lady. Men den stemmen satt i brystkassa! Masse falskt ekko og klang og greier, men det var EKTE falskt, om dere skjønner? Det var så tydelig lagt på elektronisk at det bare var tøft! Den hese stemmen stod ut på egenhånd, og så var klangen bare klang... Og med en så herlig, herlig råskap.

Neste som lå i spillelista mi var Gary Moore, As the years go passing by. Gitaren hadde den gode råskapen nok en gang. Dynamikk i massevis på denne plata, og det kom herlig fram! Sarte toner og forsiktige partier, og så drar mannen på, og de små kassene leverer!

Black Eyed Peas er neste (Hvem i huleste har satt opp denne spilellista?!?) - Don't phunk with my heart. Elektronisk, produsert, syntetisk. Men riktig! Fjellstø vokal, tørr bass, synthene hadde dynamikk og punch. Måtte skru opp litt til...

Dette blir morro!
    Hvilken subwoofer har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To Soundsplinter RL-p15 sonotuber drevet av en Behringer EP2500.

Her er byggetråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Tenkte jeg skulle dra ned til Stereofil eller Oslo hifi-center og høre på rf 52 i morgen. Men spør om et par ting her først, slik at jeg ikke drar på noen bomtur.

Det som er saken er det at jeg har et lite rom på 10kvm hvor jeg skal bruke disse. Det er kun 230cm fra veggen bak høytalerene og over til andre siden hvor det står en sofa. Altså rimelig liten avstand fra meg og til høytalerene/andre siden. De må med andre ord stå maks 10cm fra bakveggen.

Er det helt bortkastet å prøve klipsch i dette rommet? rf52 er jo ganske små elementer i "stort" kabinett så tenkte at det kanskje vil fungere? hva vil det eventuelt gå ut over? vil det bli veldig boomete bass? Har for tiden langt fra optimale høytalere for rommet (jbl e100). skulle tro rf52 matchet rommet bedre enn disse, selv om de har bassport forran?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Hei.

Tenkte jeg skulle dra ned til Stereofil eller Oslo hifi-center og høre på rf 52 i morgen. Men spør om et par ting her først, slik at jeg ikke drar på noen bomtur.

Det som er saken er det at jeg har et lite rom på 10kvm hvor jeg skal bruke disse. Det er kun 230cm fra veggen bak høytalerene og over til andre siden hvor det står en sofa. Altså rimelig liten avstand fra meg og til høytalerene/andre siden. De må med andre ord stå maks 10cm fra bakveggen.

Er det helt bortkastet å prøve klipsch i dette rommet? rf52 er jo ganske små elementer i "stort" kabinett så tenkte at det kanskje vil fungere? hva vil det eventuelt gå ut over? vil det bli veldig boomete bass? Har for tiden langt fra optimale høytalere for rommet (jbl e100). skulle tro rf52 matchet rommet bedre enn disse, selv om de har bassport forran?
    Heisann !

Jeg har disse høyttalerne i en stuedel på rundt 16 kvm. De står ca10-15cm fra bakvegg å litt toe in. Jeg opplever dem som veldig raske og punchy grunnet små elementer. Å kassen bidrar til at de går kjellerdypt. Avstanden til veggen gir bare litt fylde, trodde det skulle bli et problem men det er det altså ikke for meg. Lest er par plasser at dette er en av de bedre høyttalerne til klipsch da de har truffet bra med kassevolum og elementer. Jeg er sykt fornøyd å kjøpte disse primært for å løfte filmlyden, noe de gjorde tusen hakk ! Til musikk er de også knall, veldig morro å du kan spille veldig høyt med dem. Har en liten oppfatning av at høyttalere låter best i lengeretningen av et rom. Stikk å ta en demo av dem du, kan ikke gå feil der. Å handler du så gi dem 2-3 måneder med innspilling før de sitter. Pass også på forsterkermatch, ikke for lys da høyttalerne er rimelig lyse i klangen. Diskanten er hissig i starten men roer seg, å roer seg enda mer med riktig forsterkermatching.

God demo !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ atledreier:

Nå er det søndags kveld, hvor er bildene av de nye Klipschene dine?
    Spent på dette her.

Sitter du bare å spiller musikk eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg endelig melde meg inn her også!
    Bestillte meg akkurat RF83, RC64 og RS62 fra L-sound. Forhåpentligvis får jeg disse til helga sånn at jeg kan begynne å teste dette

Håper og tror dette blir en stor oppgradering fra det noe billigere YH501 fra lavpris.net jeg nylig solgte, selv om jeg syns det ga sinnsykt for god lyd for pengene!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    @ atledreier:

Nå er det søndags kveld, hvor er bildene av de nye Klipschene dine?
    Spent på dette her.

Sitter du bare å spiller musikk eller?
    Har nettopp sett LOST på det nye systemet. De står på tomme pappesker bak lerretet, jeg har kjørt en Audyssey med 4 målepunkter og det hele er ... vel... Ikke akkurat high-end...

De har stått og spilt relativt høyt hele dagen som 'large', så det har gått litt strøm gjennom dem. Det er nok enda et stykke igjen før de løsner. Men inntrykket så langt er at de henter ut vanvittig mye fra lydsporet som jeg ikke har hørt før. De har en detaljering og en sprøhet som er veldig attraktiv. Bassen er dårlig integrert ennå, alt for mye av den, og det forsvinner MYE godlyd bak lerretet, men jeg har trua!

Beklager dårlige mobilbilder, det er ikke mest lys i kinoen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Heisann !

Jeg har disse høyttalerne i en stuedel på rundt 16 kvm. De står ca10-15cm fra bakvegg å litt toe in. Jeg opplever dem som veldig raske og punchy grunnet små elementer. Å kassen bidrar til at de går kjellerdypt. Avstanden til veggen gir bare litt fylde, trodde det skulle bli et problem men det er det altså ikke for meg. Lest er par plasser at dette er en av de bedre høyttalerne til klipsch da de har truffet bra med kassevolum og elementer. Jeg er sykt fornøyd å kjøpte disse primært for å løfte filmlyden, noe de gjorde tusen hakk ! Til musikk er de også knall, veldig morro å du kan spille veldig høyt med dem. Har en liten oppfatning av at høyttalere låter best i lengeretningen av et rom. Stikk å ta en demo av dem du, kan ikke gå feil der. Å handler du så gi dem 2-3 måneder med innspilling før de sitter. Pass også på forsterkermatch, ikke for lys da høyttalerne er rimelig lyse i klangen. Diskanten er hissig i starten men roer seg, å roer seg enda mer med riktig forsterkermatching.

God demo !

Liker det jeg leser Quisten. Får ta en tur i morgen og høre på dem.
    Satser også på at disse små høyttalerne passer rommet mitt bedre enn jbl e100 selv om bassporten sitter bak. Det er jo en mye mindre høytaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett LOST på det nye systemet. De står på tomme pappesker bak lerretet, jeg har kjørt en Audyssey med 4 målepunkter og det hele er ... vel... Ikke akkurat high-end...

De har stått og spilt relativt høyt hele dagen som 'large', så det har gått litt strøm gjennom dem. Det er nok enda et stykke igjen før de løsner. Men inntrykket så langt er at de henter ut vanvittig mye fra lydsporet som jeg ikke har hørt før. De har en detaljering og en sprøhet som er veldig attraktiv. Bassen er dårlig integrert ennå, alt for mye av den, og det forsvinner MYE godlyd bak lerretet, men jeg har trua!

Beklager dårlige mobilbilder, det er ikke mest lys i kinoen...
    Syns det ser utrolig brutalt ut me like!

i fh til innspilling er det visstnok disse klipschene som trenger lengst tid! vi snakker omtrent 1000 timer! så vil tro det er MYE å gå på enda!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg har det ikke travelt med å få det til. Nå står jo senteren bak en vanlig lerretsduk, så den mumler en del i forhold til de to på sidene. Må si det er befriende å ikke se høyttalerne, og ha senterhøyttaleren midt bak lerretet var akkurat slik det skal være. Audyssey kompenserer en del for at det står bak lerretet.

Er også imponert over hvor mye 'kick' de leverer selv ved svært lite vandring på elementene. Det er nok den største fordelen med et sånt oppsett, som ikke prøver å grave dypest mulig.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, jeg har det ikke travelt med å få det til. Nå står jo senteren bak en vanlig lerretsduk, så den mumler en del i forhold til de to på sidene. Må si det er befriende å ikke se høyttalerne, og ha senterhøyttaleren midt bak lerretet var akkurat slik det skal være. Audyssey kompenserer en del for at det står bak lerretet.

Er også imponert over hvor mye 'kick' de leverer selv ved svært lite vandring på elementene. Det er nok den største fordelen med et sånt oppsett, som ikke prøver å grave dypest mulig.
    Grattis med feite høytalere

Newcomer dalle1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterk å nedgradere senter nå. Har en Klipsch rc 64 og lurer på om jeg skal nedgradere til rc 62. Rommet mitt er på ca 12 kvm og føler ikke at jeg trenger en så dyr og stor senter da. Hva syns dere?

Mvh Dalle

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalle1
    Vurderer sterk å nedgradere senter nå. Har en Klipsch rc 64 og lurer på om jeg skal nedgradere til rc 62. Rommet mitt er på ca 12 kvm og føler ikke at jeg trenger en så dyr og stor senter da. Hva syns dere?

Mvh Dalle
    Er det ikke greit med litt headroom da... kan jo hende du føler for og sette på Open Range og vise frem hva centeren er god for en dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk ifra 62 til 64 , angerer ikke et sekund. de 2 ekstra 6,5" trøkker enormt mye mer enn 62 for og ikke snakke om Hornet er av en bedre kvalitet.

Side 130 av 1033 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 630 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •