Klipsch klubben - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 13 av 1034 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 513 1013 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 20677
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Vurderer å joine klubben til sommeren. Noen som har noen erfaringer med RF-82 kontra RF-63 og RF-63 kontra RF-83 når det kommer til dynamikk og volum?

Vil ha et par høyttalere som spiller godt og har god dynamikk, samtidig som lydkvaliteten er forholdsvis bra. Spille høyt må de jo også da jeg skal bruke dem til et hjemmekino prosjekt.

Er vel mest ute etter å høre hvilket par jeg bør velge av de der? Midlene kommer sikker til å bli litt begrenset går jeg utifra. Så RF-63 blir vel kanskje den høyttaleren som er mest aktuell. RF-83 blir vel bare med drømmen.
    Hvis du leser gjennom tråden her, så er det vel en gjennomgangsfaktor som sier at høyttalere med velges litt etter romstørrelse. RF-x3 kan fort bli for store for rom som er mindre enn ca. 22m2. RF-63 skal riktignok ha bedre kasser, elementer og delefilter enn hva RF-82 har.
    Jeg er i allefall storfornøyd med mine RF-82+RF-52 på ca. 20m2.

Til alle: Jeg ble teknisk skuffet da det gikk opp for meg at RF-63 var en teknisk bedre høyttaler på så mange punkter + at alle konstruksjonene er kun 2veis, men i praksis er jeg jo like fornøyd,

Noen som kan forklare for meg hvorfor Klipschene er såpass gode som kun 2veis når mange andre produsenter har 2.5 eller 3veis i denne prisklassen,f.eks B&W DM683 som er en 3veis med dobbel bass?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er dukkehus kinoen utvidet med 4x RF-83 + RC-64 + RT-12dv og ramme lerret, mangler fot til center samt henge opp ramme lerretet.
    Litt usikker på hvilket anlegg jeg skal gå for, kunne vært kult med Elektro Companiet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å stoppe å smile. Hver gang jeg går ut av rommet ser jeg 2 stoore esker det står Klipsch rf-82 på. Fikk de fra tv-boden i dag.

Kan noen anbefale en forsterker til meg?

Er rxv1900b en bra forsterker til rf-82, rc-62 og rb-52?

Jeg har en H/K avr-255 nå. Er den bra? Jeg har ikke åpnet esken enda
    så jeg vil ikke pakke den ut å prøve i tilfelle jeg selger den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatHan
    Jeg klarer ikke å stoppe å smile. Hver gang jeg går ut av rommet ser jeg 2 stoore esker det står Klipsch rf-82 på. Fikk de fra tv-boden i dag.

Kan noen anbefale en forsterker til meg?

Er rxv1900b en bra forsterker til rf-82, rc-62 og rb-52?

Jeg har en H/K avr-255 nå. Er den bra? Jeg har ikke åpnet esken enda
    så jeg vil ikke pakke den ut å prøve i tilfelle jeg selger den.
    Kommer litt an på hva du legger vekt på, til film er nok H/K sikkert mer morsom, men mener det er nevnt i en tråd om avr 255 og 355 der en gikk fra rxv 1800 til avr 255 også tilbake til rxv 1800 fordi han savnet lyden av yamaha og H/K ble litt mye gøy faktor.

Jeg har RF-25,RC-25,RS-25, RF-25 er vel tilsvarende RF-62, jeg hadde en eldre H/K avr 4550 og gikk over til RXV 1900 fordi jeg ønsket en mer musikalsk receiver og jeg er grisefornøyd, forøvrig sto valget mitt også mellom avr 355 og rxv 1900.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman kardon
    Kommer litt an på hva du legger vekt på, til film er nok H/K sikkert mer morsom, men mener det er nevnt i en tråd om avr 255 og 355 der en gikk fra rxv 1800 til avr 255 også tilbake til rxv 1800 fordi han savnet lyden av yamaha og H/K ble litt mye gøy faktor.

Jeg har RF-25,RC-25,RS-25, RF-25 er vel tilsvarende RF-62, jeg hadde en eldre H/K avr 4550 og gikk over til RXV 1900 fordi jeg ønsket en mer musikalsk receiver og jeg er grisefornøyd, forøvrig sto valget mitt også mellom avr 355 og rxv 1900.

Jeg kommer til å bruke den til film. Ville du brukt 255`en på det oppsettet?
    Jeg bestiller en music angel på mandag eller tirsdag til musikk.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kvaler ang dette med forsterkeri. RF63 er altså på vei.
    Har hørt de her hjemme drevet av en Rotel RB-1090 som spilte meget bra sammen. 1090'en skal dog selges ene og alene pga den fysiske størrelsen desverre.

Har også hørt de på en Marantz MM8003 ute hos butikk, bi-ampet. Nå er jeg usikker på om det lytterommet på butikken, eller Marantzen som har "skylda" men synes rett og slett det manglet litt skyv her. Manglet liksom midbass og punch. Litt skuffende, da jeg så for meg å handle prosessoren AV8003 senere.

Har også vært innom tanken og skaffe to Rotel 1562 og bi-ampe disse, men igjen har jeg ikke hørt de og har ikke peiling på åssen denne nye 15-serien høres ut.

Som siste alternativ vurderer jeg og bare kvitte meg med 1090'en og kjøpe en Pioneer SC-LX71 som kan drive hele sulamitten inntil videre.. Denne matcher jo også bluray-spilleren min fint. Denne kan jo også bi-ampes.

Så er litt usikker akkurat nå, har hørt flere som sier Marantz og Klipsch skal være en bra match.. Og med 4x130 så burde jo MM8003 være mann nok for jobben..

Noen som kan hjelpe meg litt på vei her?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde inn min datter også, jeg tenkte hun måtte få hjemmekino i dukkehuset, det blir RF-83 i front.
    I et så nakent rom tror jeg du vil slite med skarp diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatHan
    Jeg kommer til å bruke den til film. Ville du brukt 255`en på det oppsettet?
    Jeg bestiller en music angel på mandag eller tirsdag til musikk.

Så lenge du skal bruke den til film ville jeg abolutt ha prøvd den så lenge den allerede er i hus og du har jo også planer om å bestille music angel så da fikser den jo stereo lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer selv rf-82 i fornt og rc64 som center. har en rør effekt og har planer om å skaffe en til, men må vente litt. er et par andre merker også som frister. noen som vet om swans er å oppdrive på sørlandet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shoo! Her snakker vi Klipsch

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen erfaring med denne:Klipsch Chorus II og er den verd 12500 kroner?
    Ser vanvittig bra ut med dobble 15" basser en passiv og en aktiv....
    Mvh
    Trond

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør er laget for Klipsch og Klipsch er laget for Rør

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Rør er laget for Klipsch og Klipsch er laget for Rør
    godt mulig dette spiller utrolig flott, skal absolutt ikke se bort ifra det,

men jeg gleder meg meget godt over Parasound på mine Klipsch - spiller med massevis av krefter, god autoritet i bånn, og varm og behagelig klang, og når jeg ønsker det- stålkontroll på høye volum :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt erfaringer fra meg angående mine Klipsch. Har vel hatt dem i ca. 2 uker nå.
    Jeg hadde lest mye om dem før jeg kjøpte, så var beredt på at ting(les: lyden) ville forandre seg, men jøssenam 'a gitt?! Jeg mater mine RF-82 med 2x130watt hver og det var kontroll fra første minutt, men som høyttalerene har åpnet seg 'a? Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg nok trudd at noen hadde vært innom stua mi og gjort noe greier her.

Jeg har jobbet litt med posisjoner, vinkling, avstand fra bakvegg og multi-måling ved YPAO så det har jo ikke vært 100% Plug'n'Play, men ikke langt i fra.

Jeg er nødt til å dempe diskanten ut fra receiveren, hvis ikke blir det for skarpt ved musikk i 7ch stereo, men dette skyldes nok mangel på demping i stua mi. RF-82 spiller rett i betongveggen bak sofa, ene sideveggen består av 2 vinduer og en fransk balkong (riktinok har jeg rullgardin foran vinduer nesten hele tida), veggen bak frontrekka er gips og en skyvedør mens den siste veggen er litt gips og resten kjøkken.

Nå skal jeg se min første film etter jeg fikk SVS'n i hus(nok en gang takk til Mor10 for rask handel på den) og Klipschene åpnet seg enda mer.
    God helg dere!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben.
    Er den stolte eier av RF-83,RC-64,RS-64ogRT-12D.
    Blu-Ray Sony S550
    Forsterker McIntosh MA 6900
    Cd Denon DCD-1500AE
    TV LG50PC55
    Tuner Canal Digital PVR

Har bestilt Pioneer LX71,men ting tar tid. Mcintosh fungerer som effektforsterker når jeg ser film. Når jeg lytter til musikk brukes MA 6900 som en integrert forsterker. Har planer om og bytte ut tv på sikt,og i tillegg anskaffe to ekstra bakhøytalere for 7.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du skal bruke den til film ville jeg abolutt ha prøvd den så lenge den allerede er i hus og du har jo også planer om å bestille music angel så da fikser den jo stereo lyden.
    Da beholder jeg 255`en og satser på at jeg blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kankje noe off topic, men RF52 hjemmekinopakka, er den noe tess?

i så fall funker onkyo 606 bra til å drive et slikt oppsett i 7.1?? 4 ganger RS42

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan ville RF-10 vært med NAD T744?

RF-10 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series

NAD Electronics :: T744 A/V Receiver

Har Patos 310 MK2 nå. Hvordan tror man forskjellen hadde vært?

Har tanker om å kjøpe ny forsterker, noe ala Onkyo TX-SR506

Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-SR506 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Målte kinodelen av rommet mitt til å være >9 m^2. Rommet er en L-form. Vet ikke hvordan dette påvirker lyden som forsvinner ut der.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt/testet den nye WF serien til Klipsch ? De ser bra ut

WF-35 Home Theater

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Noen som har hørt/testet den nye WF serien til Klipsch ? De ser bra ut

WF-35 Home Theater

disse så jo absolutt godkjent ut noen som veit hva disse ligger på i pris da?

selv liker jeg jo den karakteristiske Klipsch fargen på bassene..

Dagens Referanse serie begynner jo også å bli noen år, noen som vet om en arvtager er på trappene nærmeste fremtid ?

er vel ny serie eller evt KSP400 som skal gjøre sitt til et bytte av høytalere..

lysten på å prøve noe nytt i kinoen begynner å komme, men føler ikke at diverse andre merker har gitt meg helt det Klipsch gjør i kinoen, og vil jo ikke "nedgradere" heller.. :P

Side 13 av 1034 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 513 1013 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •