Klipsch klubben - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 127 av 1034 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei Nei. Har dempet så det holder. Stort floss teppe på gulvet og GIK Plater på nesten alle harde flater på veggene. Har også et en vegg full av dempeplater som tar høye frekvenser så dette har jeg forsket på.

Men har regnet litt på rommet ser ut som jeg er i nærheten av riktig swetspont men at jeg må ha ht noe nærmere bakvegg. Tester med 4 cm til bakover så håper jeg at jeg er på plass.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Problemet nå er diskanten som plutselig har begynt å skjære voldsomt og overdøver alt når jeg drar på skikkelig. Noen gode råd fær kveldens nye runde med flytting av høytalere ?
    Jeg gjorde noe så enkelt som å henge et fake (svart) pelspledd fra Kid interiør opp på veggen ved siden av den fronten som står nærmest sidevegg. Det drepte all ubehagelighet i toppen (når man spiller på helt SINNSYKT høyt volum) og ser ganske ok ut samtidig 8)

Edit: Jeg sier ikke at Klipsch spiller skjærende i toppen, men jeg sliter med alt for mye ekko/etterklang ved høyere frekvenser i leiligheta jeg bor i nå. Det parret med sinnsykt dynamiske horn som disse Klipschene har så kan det litt for mye av det gode pga rommet ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte 7 cm til bakover da satt det. Rommet er dempet som bare det så refleksjoner er ordnet opp i. Jobbet litt med å finne sweet spot igjen men nå spiller det bare Majestetisk ( MC 275, RF 82 og Metallica ):twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg Rf-82 og Rc 62. De har ikke spillt så mange timene enda, men synest diskanten er skrikende og har innesluttet lyd. Synest heller ikke den er serlig musikalsk iforhold til mine gamle concept 6
    Er dette totalt feil høytaler for meg? Eller vil alt jeg har ramset opp forandre seg totalt..? Det eneste jeg kan si meg fornøyd med til nå er dynamikken å trykket.
    Driver de med Pioneer vsx 1017..mulig det er dårlig match.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Har kjøpt meg Rf-82 og Rc 62. De har ikke spillt så mange timene enda, men synest diskanten er skrikende og har innesluttet lyd. Synest heller ikke den er serlig musikalsk iforhold til mine gamle concept 6
    Er dette totalt feil høytaler for meg? Eller vil alt jeg har ramset opp forandre seg totalt..? Det eneste jeg kan si meg fornøyd med til nå er dynamikken å trykket.

Klipsch trenger en del timer før det setter seg sikkelig med riktig lyd.

Diskanten vil roe seg et par hakk når etter innspillingen.

Klipsch er kresen på elektronikken som blir koblet til, nyere pioneer skal gå ganske greit.

Billig triks... dopapir forran diskant innenfor gittret i starten

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det hard diskant, er de ikke innspilt, eller feil forsterker.

Jeg prøvde en Nad på mine ht, men det var ikke suksess for å si det slik.
    Med Acurus er det nesten for "tilbakelent" i toppen.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Kristian Korsnes
    Er diskanten både skrikende, og innsluttet...? eller mente du at resten av høyttaleren er innesluttet?
    Det er veldig typsik uinnspillt klipsch da.
    Du kan jo prøve fremskynde innspillingen ved å kjøre høyttalerene motfase. Søk på forumet.

Edit: Hvis total-opplevelsen er innesluttet, prøv å få høyttalerene litt lenger ut fra veggen, eventuelt litt lengre fra hverandre. Prøvd deg litt med å flytte dem rundt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt klipsch skrikende med rørforsterker? har selv hørt det flere ganger på transistorer men aldrig rør...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Mens jeg går og venter på mine F1 (som er forsvunnet i posten) driver jeg og funderer på ny senterhøyttaler, da den jeg har nå nok vil bli for puslete med de nye Klipsch'ene. C1 ser da ut til å være et naturlig valg. Det som "bekymrer" meg litt er at denne er oppgitt til å være på 50 watt (peak 100). Det høres litt lite ut, eller er det helt greit for en senter-høyttaler i et oppsett som mitt?

Har en Denon AVR-1910 receiver (90 watt/8 ohm), og altså etterhvert Klipsch F1 fronter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Heisann

Mens jeg går og venter på mine F1 (som er forsvunnet i posten) driver jeg og funderer på ny senterhøyttaler, da den jeg har nå nok vil bli for puslete med de nye Klipsch'ene. C1 ser da ut til å være et naturlig valg. Det som "bekymrer" meg litt er at denne er oppgitt til å være på 50 watt (peak 100). Det høres litt lite ut, eller er det helt greit for en senter-høyttaler i et oppsett som mitt?

Har en Denon AVR-1910 receiver (90 watt/8 ohm), og altså etterhvert Klipsch F1 fronter.
    Center, i så fall C2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Center, i så fall C2.
    Du mener C1 blir for liten?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Du mener C1 blir for liten?
    Det er altid greit med en center som er 1 nr større en den man tenker på
    Er såpass mye viktig lyd som går ut igjennom center...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er altid greit med en center som er 1 nr større en den man tenker på
    Er såpass mye viktig lyd som går ut igjennom center...
    Hehe, det er sikkert sant, men det var dette med lommeboka da 8) Kanskje hvis det hadde dukket opp en brukt C2. Eller kanskje kona må ta seg enda en ekstravakt.....klarer ikke helt å bestemme meg :-D

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun bass som skiller RB-81 og RF-82? Mao, mellomtone + diskant nokså lik?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skriker ikke men er noe anderledes enn andre veldig stramme eller softe diskanter. jeg tror for mitt vedkommende at plassering er viktig. Er jo et noe stort spredningsmønster fra de hornene.

Jeg fikk ihvertfall veldig mye ut av demping og plassering. Alikevel aldri hørt høytalere med mer trøkk og atakk. Var og hørte på Monitor Audio GS 60 her om dagen. Etter at selgeren hadde fortalt meg hvor dårlig Klipsch var og hvor bra MA var så tok jeg en demo. Ja den var bra og veldig morsom men da jeg kom hjem og kjørte full pine på mine RF 82 til en tredjedel av prisen slo jeg tanken helt vekk. Klipsch Ruler ferdig med det.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er det noen som har hørt klipsch skrikende med rørforsterker? har selv hørt det flere ganger på transistorer men aldrig rør...
    Virker som det er mange som misforstår og kaller lyden for skrikete, jeg vil nok heller tro at de som sier det ikke er vant til at diskant/øvre mellomtone spiller såpass høyt i forhold til bassen.

Jeg har en kompis som mente at Klipcshene mine var skrikete i toppen, men etter noe diskusjon om formulering kom vi frem til at toppen rett og slett spiller høyere og litt mer "intenst" enn høyttalere uten horn (som de fleste er vant med) Hadde de vært skrikete ville det jo sannsynligvis vært forvrengning, noe som er så godt som ikke-eksisterende med Klipsch hornene...

Noen digger horn, og noen klarer vist ikke helt å venne seg til det ("pussyboys" )

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Kongen av Klipsch(nesten) til salgs her på børsen så løp å kjøp...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg på i denne tråden også, da.

Selger mine Dali Euphonia MS4 og CS4, og har mer eller mindre bestemt meg for et sett THX Ultra2, KL650 framme og KS-525 bak. Ikke helt bestemt meg om jeg går 5.2 eller 7.2 ennå.

Synspunkter på forsterkeri til disse? Har en Denon 4308A som skal stå for prosessering, og jeg hadde håpet at den kunne trekke bakhøyttalerne i alle fall....

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Striky, her på forumet, driver et sånt Klipsch kinosett med Crown forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har klipschene mine fått spille en god del timer med musikk og det begynner og ligne på noe nå ja! Ser ut til jeg blir værende i denne klubben!
    Diskanten jeg opplevde som skrikete og innesluttet har nå forandret seg HELT!
    Når en effektforsterker med matchende klang er på plass blir nok dette supert!

Drog forresten med meg forsterkeren min til hifi klubben og testet på Dali lektor 6 og 8 idag, fordi jeg hadde tenkt å levere tilbake klipschene.. men ble ikke overbevist, selv om de ikke spiller dårlig.

Side 127 av 1034 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 257 267 627 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •