Klipsch klubben - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 125 av 1034 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 625 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    jeg har hørt den gamle i oppsettet til Flageborg. han kjørte med to stykker og det trykket bra på film! Fikk dog ikke hørt det på musikk! Men er sikker på at den nye kan spille veldig bra på musikk også!
    Ja, håper det hvertfall:P Jeg kan komme med en tilbakemelding når jeg får den. (Men jeg er ikke den beste til å skille ting og tang da, men har hvertfall XTZ'en jeg kan sammenligne med)

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei.

Er det noe nødvendig å kjøpe rs 62 som bakhøyttalere, eller duger rs 42/52?
    ser ikke for meg at dette skal ha så mye å si. noen som har erfaringer med dette, evt prøvd mot hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om 2stk av XTZ W12'er, bare så det er klart. Men om de ikke holder mål i forhold til 63 eller 82, så må jeg revurdere det. Er det det at de ikke går dypt nok da, eller?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    hei hei.

Er det noe nødvendig å kjøpe rs 62 som bakhøyttalere, eller duger rs 42/52?
    ser ikke for meg at dette skal ha så mye å si. noen som har erfaringer med dette, evt prøvd mot hverandre?
    Ville ha vurdert det opp i mot hvor stort rom du skal ha de i.
    Det er vel ikke så mange som tar steget opptil RS-62. Fleste har valgt RS-52 og RS-42 her på forumet.

RS-52 er et godt valg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    Snakker om 2stk av XTZ W12'er, bare så det er klart. Men om de ikke holder mål i forhold til 63 eller 82, så må jeg revurdere det. Er det det at de ikke går dypt nok da, eller?
    Som sagt så er min erfaring med disse at jeg ikke fikk de til å spille sammen med klipsch fronter. Klipsch har en helt utrolig dynamikk og tighthet over seg.
    Jeg personlig hadde gått en bedre sub og heller oppgradert etterhvert..
    Jeg fikk f. eks en rw12d til å spille like bra som to 12"xtz..
    Litt personlige preferanser her og da..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere man kan få rf62 til å spille "bra" tett opptil bakvegg i et lite rom? (10kvm)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Tror dere man kan få rf62 til å spille "bra" tett opptil bakvegg i et lite rom? (10kvm)
    RF 62 har bassporten bak, og vil trives best litt ut i fra veggene.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    RF-62 passer fint i 10kvadrat, men du får ikke utnyttet hele dens potensiale. De bør ikke stå inntil veggen.
    Jeg har mine RF-82 ca 30 cm. fra veggen, men føler det er litt for lite. Skulle gjerne hatt de ca 50cm, men det har jeg ikke mulighet til.

Edit: Det er jo fysisk mulig å ha de feks 10cm fra veggen, men tror ikke det vil høres så bra ut.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har RC52? Komplett.no har den til 1995, og jeg tenker å kjøpe den..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Noen her som har RC52? Komplett.no har den til 1995, og jeg tenker å kjøpe den..
    Kan ikke finne den på komplett jeg:S

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Tror prisguiden har spilt meg et puss, finner den heller ikke, men noen som har noen erfaringer uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den. Søt liten fin center. Den spiller helt ok. Men skal du ha seriøs center gå for for RC 62 eller 64 :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PB10nsd-new på plass og må si den matcher Klipschene som bare det Og den duger jaggu meg til musikk også ja! Ikke noe rumlebass som det sies.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med hvordan 1 eller 2 stk. Klipsch RW 10D spiller på musikk i ett rent stereo oppsett? Rekner med det blir litt overkill hos meg, men det er vel bare å skru ned gain på de til de passer inn med stativhøgtalerne eller?

Men det eg lurer på er om de er kjappe nokk og detaljerte nokk til CM1? Ønsker ikke BOOOM BOOOM bass, men kjapp presis og detaljert bass

Er veldig fornøyd med CM1, og selv om de fleste som er innom her og hører de ikke synes eg trenger subwoofer på musikk kunne eg av og til tenkt meg litt mer punch på noe rock som for eksempel AC/DC o.s.v Eg spiller sjelden veldig høyt og CM1 spiller mer enn høyt nokk for meg, men uansett tror eg en eller to 8" eller 10" kunne gjort seg på lavere til moderat volum også. Men de må ha de egenskapene eg beskriver over her Har jo hatt Klipsch høgtalere før, men har aldri hørt Klipsch subwoofere og lurer på om Klipsch er ett bra valg som kann bidra med det lille ekstra på noe musikk i ett stereo oppsett.

Burde helt sikkert hatt to 8" eller 10" (en på høyre siden og en på venstre siden) med romkorreksjon, men det blir for dyrt. Tror selv att to subwoofere gir ett bedre resultat lydmessig (en på høyre side og en på venstre side) så bør vel ha to eller? Hvilke innstillingsmuligheter har RW 10D og er det digitalt display med noen ferdigprogramerte program som for eksempel musikk og flat?

Hvor finner eg den butilkken med god service og "greie" priser?(må være i Norge)

Beklager for veldig mange spørsmål, men det er vel dere i Klipsc tråden som har best erfaring med subwooferne til Klipsch

Har som sagt null erfaring om Klipsch subwoofere og vet ikke hvordan de spiller på musikk og blir derfor VELDIG takknemlig for svar, tips og råd

Edit: Skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch subwooferne er fantastisk gode på musikk fordi de har evnen til å spille bra og nyansert også oppover i frekvens.

Jeg lånte en rw8 en stund og den var veldig bra den , men det er jo klart at det er begrenset med volum og nedre hz.. To av disse til musikk vil være et bra valg. to rw10 d vil være ekstremt bra på musikk. har bare hatt rw12d`en og den var raskt og kontant i massevis.

Troeren her på foumet her hadde to rw10d, send pm til han og spør om lytteinntrykk?!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Men det eg lurer på er om de er kjappe nokk og detaljerte nokk til CM1? Ønsker ikke BOOOM BOOOM bass, men kjapp presis og detaljert bass

Vurder èn RSW-10d også. Den får du brukt for 6500-7500 kr.
    Den er kjapp liten sak som spiller tørt og stramt. Anbefales.

Edit: RSW-10d er sofistikert bass

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjappe svar Zeke 1983 og unified 86

Har hørt eller lest att noen mener 2 subwoofere er bedre enn en i samme merke selv om det er en litt dyrere subwoofer, men det finnes vel ikke noen fasit som gjelder for alle merker og i alle tilfeller når det gjelder det Pris og kvaliteter/egenskaper på musikklytting er vel avgørende her, men er RSW 10D mer musikk/filmsubb enn RW 10D eller er rett og slett RSW 10D en bedre subwoofer på musikk også? Det er som sagt kunn til musikk den skall brukes. Skall brukes på stereo forforsterker (som har prosessor inngang) og har en gammel 12" av annet merke som er koblet til receiver til filmbruk som er greit nokk. Prioriterer stereo så surroundlyd blir ikke prioritert så høyt akkurat

Er en RSW 10D bedre på musikk enn to RW 10D? Er litt redd for att det blir lettere å høre hvor bassen kommer fra med kunn en subwoofer til musikk på ene siden (har ikke mulighet for å plassere subwoofer i mellom høgtalerne). Blir det ikke bedre med en på hver side siden den sikkert blir delt litt høyere enn om det skulle vært til filmbruk. Mulig eg tar feil her, men viss det stemmer har eg selvfølgelig ikke råd til to stk RSW 10D. Dat blir valget kanskje om det er best med en RSW 10D eller to RW 10D Noen erfaringer, meninger om dette?

Takker på forhånd for tilbakemeldinger og erfaringer rundt disse to subwooferne til mitt bruk på musikk

Edit: Blir også veldig takknemlig om noen kann hjelpe meg til å gjøre meg litt tryggere på hva som blir det beste valget til musikk siden eg ikke har hørt disse subwooferne

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg klarer ikke svare på lydmessig hos deg det med to kontra èn sub på musikk, Asfalt.
    Jeg deler RSW-10d min 40hz på musikk, og da er vel bassen non-directonal uansett. Merker ikke "hvor den kommer fra".
    Jeg ville ikke ha byttet min RSW-10d i to RW-10d for å si det sånn.

Jeg har kjøpt meg èn RSW-10d først, og nå sparer jeg til enda en RSW-10d.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to subber er stort sett alltid bedre enn en... er musikken målet og du helst vil ha subber med engang er to rw10 d veien å gå.. Hvis du kan vente litt så ville jeg ha startet med en rsw og så kjøpt en til evt..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og dere har vært veldig hjelpsomme Får gå i tenkeboksen litt tror eg. Det var denne tålmodigheten da. he he...

Lurer fortsatt litt på om det er mulighet for EQ innstillinger som f.eks. musikk, flat o.s.v på begge subwooferne (RSW 10D og RW 10D) og om begge har display der alle innstillinger gjøres. Er det noen som har opplevd att det plutselig ikke virker en dag? Da har en jo plutselig ikke muligheter for å stille inn noe eller endre på frekvens, nivå o.s.v, men rekner jo med det er av god kvalitet og att eg kanskje ikke har grunn til å uroe meg

Beklager att det blir så mange spørsmål, men greit å vite mest mulig før eg bestemmer meg helt

Er ikke alle butikker som vet like mye og har like bra service desverre.

Hvilken butikk anbefaler dere å bestille fra som yter god service og vet hva de snakker om?

Tar gjerne i mot flere erfaringer, tips og råd selv om eg har fått VELDIG gode svar allerede Men flere som har erfaring med RW 10D og RSW 10D på musiikk gjør valget kanskje enda litt enklere for meg Som nevnt titligere skall de kobles til en stereo forforsterker (som har to sett pre out). Føler i alle fall att eg er på rett forum for å få best informasjon om hvordan disse subwooferne er på musikk i ett stereo oppsett

Takker for gode svar eg allerede har fått og tar som sagt gjerne i mot flere erfaringer og meninger om hvordan disse subwooferne er til kunn musikk

Edit: La til ett par ord i tilfelle noen ikke har lest mine innlegg på forrige side. Men håper dere har fåt med det som står der også siden det da blir lettere å forstå hvilke krav eg har til subwoofer

Side 125 av 1034 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 625 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •