Klipsch klubben - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 123 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 623 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg liker ikke så godt ordet pruting, det gjør nok ikke selgerene heller.

Mitt tips: Prøv heller å få deg en deal, der du får med noen gode høyttalerkabler, plugger etc inkludert i prisen. Kan være lettere å få en god handel da, enn måtte prute på høyttalerprisen.

Edit: Men dersom verdien av ekstra greiene bare blir noen hundrelapper så man vel kanskje "prute" litt ja...
    Er forsåvidt enig med deg der, men virker som de tjener gode penger på disse høyttalerene siden det er så greit å få gode priser på de. Når jeg kjøpte mine på SolbergHIFi slo han de ned til 6900kr bare jeg spurte hva de lå på

Er ofte greiere å få med noe tilbehør ja, men hvis man ikke trenger dette og kanskje har fått ett bedre tilbud fra en annen butikk ser jeg ikke noe i veien for litt "pruting".:P

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Er forsåvidt enig med deg der, men virker som de tjener gode penger på disse høyttalerene siden det er så greit å få gode priser på de. Når jeg kjøpte mine på SolbergHIFi slo han de ned til 6900kr bare jeg spurte hva de lå på
    De ligger nok en god buffer inne på salg av Klipsch hos de fleste forhandlere. De skal jo tåle svigninger på dollar-kursen. Når dollaren er lav, som nå, så kan de nok selge de litt billigere enn det veil. pris tilsier. Men å sette ned prisen permanent gjør de nok ikke, da blir de mer sårbar for å måtte sette prisen opp igjen når dollaren går opp. Kunder liker ikke når prisen går opp. Derfor holdes prisen konstant, men de kan selge de billigere til enkeltkunder dersom de vil det når dollaren er lav.

Edit: Jeg antar at dollaren har en betydning for klipschprisene, da disse produseres i USA.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    De ligger nok en god buffer inne på salg av Klipsch hos de fleste forhandlere. De skal jo tåle svigninger på dollar-kursen. Når dollaren er lav, som nå, så kan de nok selge de litt billigere enn det veil. pris tilsier. Men å sette ned prisen permanent gjør de nok ikke, da blir de mer sårbar for å måtte sette prisen opp igjen når dollaren går opp. Kunder liker ikke når prisen går opp. Derfor holdes prisen konstant, men de kan selge de billigere til enkeltkunder dersom de vil det når dollaren er lav.

Edit: Jeg antar at dollaren har en betydning for klipschprisene, da disse produseres i USA.
    Det er vel ikke mange som ikke pruter i butikken! uavhengi av kursen
    Ingen vil vel betale full pris!. JFS gir som regel bra priser på klipsch,og stereofil i Oslo.

Ove

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er vel ikke mange som ikke pruter i butikken! uavhengi av kursen
    Ingen vil vel betale full pris!. JFS gir som regel bra priser på klipsch,og stereofil i Oslo.

Ove

Jeg fikk knallpriser på Klipsch hos Lsound! lavere enn hva de klarte på strereofil :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    igår så jeg igjennom Secret World live med Peter Gabriel..

Har kjørt litt mindre toe in og det ble et bedre steroperspektiv av dette, jeg har dessuten kjørt noen bedre romkorreksjoner og gjort litt forandringer på min eq.. Var også første gangen med to rt10d noe som var fantastisk bra!

Blr bare sittende å måpe, fy F..N for en lyd det er på denne DVD`n! masse fet bass og raske trasienter, små detaljer fra utrolige musikere.. Spilte ikke veldig høyt heller, bare satt og nøt!
    8)

alle som ikke har denne, bør sporenstreks bestille! Absolutt lydreferanse selv om bildet er vhs kvalitet på en stor skjerm:???:

Måtte bare dele litt følelser.. Peter er en fantastisk mann!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    igår så jeg igjennom Secret World live med Peter Gabriel..

Har kjørt litt mindre toe in og det ble et bedre steroperspektiv av dette, jeg har dessuten kjørt noen bedre romkorreksjoner og gjort litt forandringer på min eq.. Var også første gangen med to rt10d noe som var fantastisk bra!

Blr bare sittende å måpe, fy F..N for en lyd det er på denne DVD`n! masse fet bass og raske trasienter, små detaljer fra utrolige musikere.. Spilte ikke veldig høyt heller, bare satt og nøt!
    8)

alle som ikke har denne, bør sporenstreks bestille! Absolutt lydreferanse selv om bildet er vhs kvalitet på en stor skjerm:???:

Måtte bare dele litt følelser.. Peter er en fantastisk mann!
    Det er jo en kanon DVD ogdå da!
    Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men synes ikke bildet er noe særlig å skryte av! Konserten er fantastisk!
    Growing up derimot har et bra bilde!

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Takk skal du ha for det tipset, de har jo skikkkelig nettbutikk og veldig bra utvalg:-o
    Kan på det varmeste anbefale Solberg Hifi i Sarpsborg. Jeg endte med å kjøpe alt her etter å ha bedt om pris flere steder.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1050197

Ang. pruting. Det er mye å hente ved å be om pris hos flere. Vil ikke kalle det pruting egentlig for det er i grunn slik markedet har blitt og det er nok ganske vanlig for butikkene å bli målt på pris. 8)
    Selv "ber jeg ikke for min syke mor" men sier som det er nemlig at jeg sjekker priser på f.eks. RF63 om dagen og spør om hva jeg kan få de for hos dem. Har jeg en favorittbutikk som er dyrere enn laveste tilbud så spør jeg om de har mulighet til å matche denne prisen. Det har de som oftest.

Har du bestemt deg for Klipsch så gjør du et meget bra valg. Jeg er utrolig fornøyd med Klipschæne mine. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er audiocompaniet den eneste importøren av klipsch høytalere i norge?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Er audiocompaniet den eneste importøren av klipsch høytalere i norge?
    Ja.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Ja.
    Paralellimport er det vel...

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for å klarifisere, audiocompaniet er den offisielle importøren i Norge, ettersom jeg har forstått.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje vi skal være litt forsiktig med å skryte av forhandlere som gir gode rabatter. Ifølge en del leverandører er det føringer på hvor mye rabatter som skal kunne gis på Klipsch fra audiocompaniet sin side. De som ikke følger dette kan miste agenturet.
    Helt enig at det er flott med butikker som kan gi rabatt, men kanskje best å ikke snakke så høyt om det skal fortsette i fremtiden? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Ja, for å klarifisere, audiocompaniet er den offisielle importøren i Norge, ettersom jeg har forstått.
    Det stemmer det ja!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen av dere om Resonans i Stavanger har et par RB-81 utstilt som det også er mulig å lytte litt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Vet noen av dere om Resonans i Stavanger har et par RB-81 utstilt som det også er mulig å lytte litt på?
    Så de hadde RB-61 på hylla for litt siden hvertfall om det hjelper.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå selger Surround.no Emotivia. Emotiva | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å kjøpe meg et nytt hjemmekinoanlegg, og trenger hjelp av dere.

Sitter å vurderer om jeg skal ha RF82 eller RF63, rommet er ikke et kvadratisk rom, men skal ha anlegget inni ein "tarm" av et rom som er 30m2, om jeg hadde satt opp ein vegg for å skille ut den "tarmen" er ikke område mer enn 12m2, hehe, dårlig forklaring, men har ikke tegningene her.
    Hvor mye er det å hente på 63 i forhold til 82, og er det nødvendig i mitt tilfelle?
    Sitter også å lurer på om jeg skal gå for RC 64 eller 62, men tror jeg går for 64, er det overkill i forhold til frontene? Bak går jeg nok for RS52.

Det som jeg midlertidig er ganske blank på, er, passer Yamaha RX-V3900 til disse høyttalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ailnrock
    Tenker å kjøpe meg et nytt hjemmekinoanlegg, og trenger hjelp av dere.

Sitter å vurderer om jeg skal ha RF82 eller RF63, rommet er ikke et kvadratisk rom, men skal ha anlegget inni ein "tarm" av et rom som er 30m2, om jeg hadde satt opp ein vegg for å skille ut den "tarmen" er ikke område mer enn 12m2, hehe, dårlig forklaring, men har ikke tegningene her.
    Hvor mye er det å hente på 63 i forhold til 82, og er det nødvendig i mitt tilfelle?
    Sitter også å lurer på om jeg skal gå for RC 64 eller 62, men tror jeg går for 64, er det overkill i forhold til frontene? Bak går jeg nok for RS52.

Det som jeg midlertidig er ganske blank på, er, passer Yamaha RX-V3900 til disse høyttalerne?
    Er ikke helt sikker på dette med om de blir for store eller ikke, men rf-63 skal jo også ha en bedre diskant i tillegg til 3*6,5" elementene som også skal være bedre. Angående center tror jeg det blir litt hva du synes selv, er flere på forumet her som bruker RC-64 helt ned til rf-62 fronter, så det skulle hvertfall ikke bli noe overkill.

Angående forsterker så er det mange som synes Yamaha er bra til Klipsch så tror ikke du tråkker feil der. Eventuelt senere kan du jo også spe på med en effektforsterker (spesielt hvis du skal gå for 63+64).

Side 123 av 1034 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 623 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •