Klipsch klubben - Side 122

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 122 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 622 ... SisteSiste
Viser resultater 2,421 til 2,440 av 20677
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som vet om dette kanskje kan skyldes innstilling på receiver som brukes som pre-amp og ikke bare at de ikke er spilt inn. Tenker da på om det er noe jeg må stille på så receiver ikke gjør noe med lyden, men sender den rett gjennom til Ma'en ubehandlet. (Lyd til musikk blir nesten alltid kjørt gjennom HDMI fra PC)
    Hvor nye er Klipschene dine? Hvilken reciever har du? Bruker du romkoreksjon/eq? Prøv i både pure direct og kjør en automatisk romkoreksjon om du har mulighet for det, se om noe forandrer seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hvor nye er Klipschene dine? Hvilken reciever har du? Bruker du romkoreksjon/eq? Prøv i både pure direct og kjør en automatisk romkoreksjon om du har mulighet for det, se om noe forandrer seg.

Er snart 1mnd tenker jeg, men har bare fått spilt høyt ett par ganger så vil ta tid å spille de inn hos meg. Har receiveren som står i signaturen min. (Vsx-1018) Har ikke kjørt romkorreksjon etter jeg bytta høyttalere+effekttrinn, men tenkte å gjøre det en dag snart.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok inspilling hovedårsaken. Anbefaler deg å koble høytalerne i motfaste (bytte om + og - på en av høyttalerne) sett dem mot hverandre, kast en dyne over, skru opp volumet og spill helst i mono for å få skikkelig effekt av motfasen. Dette demper mange dB. De bør være innspilt iløp av få dager om du gjør dette mens du er på jobb f.eks
    Klipsch er kjent for å trenge 2-300 timer med hard behandling og opp til 1000 timer ved vanlig lyttevolum. Så om du ikke vil vente 1 år på innspilte høyttalere bør du gi gass

Tror også romkoreksjon/eq vil ha noe for seg i dette oppsettet. Pioneer sin skal være god og jeg tror Pioneer har en litt lys klangbalanse i Pure Direct som kan gi litt for mye energi i toppen på Klipsch, romkoreksjonen vil nok nøytralisere dette noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok inspilling hovedårsaken. Anbefaler deg å koble høytalerne i motfaste (bytte om + og - på en av høyttalerne) sett dem mot hverandre, kast en dyne over, skru opp volumet og spill helst i mono for å få skikkelig effekt av motfasen. Dette demper mange dB. De bør være innspilt iløp av få dager om du gjør dette mens du er på jobb f.eks
    Klipsch er kjent for å trenge 2-300 timer med hard behandling og opp til 1000 timer ved vanlig lyttevolum. Så om du ikke vil vente 1 år på innspilte høyttalere bør du gi gass

Tror også romkoreksjon/eq vil ha noe for seg i dette oppsettet. Pioneer sin skal være god og jeg tror Pioneer har en litt lys klangbalanse i Pure Direct som kan gi litt for mye energi i toppen på Klipsch, romkoreksjonen vil nok nøytralisere dette noe.
    Takker for tips, men det blir nok ikke aktuelt her. Grunnen til at jeg spiller høyt såpass sjelden er på grunn av at han vi leier av bor rett under her, så får bare guffa på når de ikke er hjemme. Tenkte å bare spille de inn på vanlig måte, får bare ta den tiden det tar.

Skal ikke pure direct gjøre så den ikke farger klangen i lyden? Det jeg egentlig tenkte på er om det er en spesiell innstilling på pioneer'en eller "lyd-modi" som gjøre at pioneer'en bare sender signalet ubehandlet til MA'en som kan gjøre sine underverk

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct skal være en modus hvor signalet i minst mulig grad foringes ved å ta korteste vei uten å gå gjennom diverse filtere. Så jo i teorien lite farging. Men en Pioneer i pure direct vil låte annerledes enn en Yamaha i pure direct.
    Klipsch kan godt ha litt farging i lydbildet (varme, mykhet i topen) og dette burde Music Angelen din stå for.
    (Jeg trivdes mye bedre med Audessey XT aktivert på min Onkyo enn uten)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch kan godt ha litt farging i lydbildet (varme, mykhet i topen) og dette burde Music Angelen din stå for.
    Var det som var meningen ja. Tenkte å prøve å koble PC rett på MA også, så får jeg sjekka hvor mye pioneeren gjør med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF-83 VS Polk Audio RTi A9

Hei

Jeg har planer om å kjøpe meg en av disse to høytalerene, men er litt usikker på hvilke høytaler jeg skal satse på.
    Høytalerene skal brukes til 50/50 på musikk å film, musikken jeg hører på er rock, pop, techno og metall. Jeg liker å spille høyt og kjenne at det slår i kroppen av bassen, det trur jeg ingen av disse to høytalerne har problemer med å oppfylle.
    Høytalerne skal drives av en Emotiva XPA 2 effektforsterker, på 2x250W i 8ohm.Forforsterkeren er en intrigertforsterker Harman Kardon HK 980, som også vil bli skiftet ut til Emotiva pre etter en stund.

Jeg har en kompis som har Klipsch RF-63, disse spiller bra men jeg føler det mangler litt dynamikk i disse.Det skal sies at han driver disse med en Onkyo reciever 905 trur jeg den heter, og rommet kan ha en del av skylden.
    Jeg har ikke mulighet til å høre på Polk Audio RTi A9.

Det er jo en hvis prisforskjell på disse to også som eg har tatt i betrakting, Klipsch RF-83 ca 23000kr mot Polkene 15000kr.

Jeg ser iallfall at Polkene får mye skryt på amerikanske forumer.

Så spørsmålet mitt er det noen så har hørt på Polk Audio RTi A9 i aksjon og kan fortelle litt om hvordan disse er i forhold til Klipsch? Det er spesielt dynamikken i høytaleren jeg er litt spent på?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Klipsch Palladium subben min :(

Hei eg lure på om d e nåken som kan hjelpa meg, eg har ein SVS PB12-Plus/2
    men kjøpte meg nå ein Klipsch P-312W Palladium då eg har meir tru på denna. Eg har ein Denon 3506 som eg bruker til pre amp så eg bruker sub utgangen på den. Med SVS funka volumet på sub utgangen som den skal, men når eg kobla til klipsch`n får eg den kje til å fungere
    Eg hørte på den før eg kjøpte den å den spilte rett og slett rått då!! Volumet på Denon`n begynner på -70 og teller nedover til 0, men med den nye subben auker den til den kommer til -27 å då er det stopp... då kan eg skru så høgt eg vil uten d skjer nåke etter det mens med svs subben auker den heile tida.... Nåken som kan hjelpe meg med dette?? send gjerne personlig melding eller sms på 90566029

Mvh Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Eg har RF-83 og med rett forsterker spiller disse rett og slett rått me utrolig trøkk og klarhet! Men forsterker er ein viktig del her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lepas
    Hei

Jeg har planer om å kjøpe meg en av disse to høytalerene, men er litt usikker på hvilke høytaler jeg skal satse på.
    Høytalerene skal brukes til 50/50 på musikk å film, musikken jeg hører på er rock, pop, techno og metall. Jeg liker å spille høyt og kjenne at det slår i kroppen av bassen, det trur jeg ingen av disse to høytalerne har problemer med å oppfylle.
    Høytalerne skal drives av en Emotiva XPA 2 effektforsterker, på 2x250W i 8ohm.Forforsterkeren er en intrigertforsterker Harman Kardon HK 980, som også vil bli skiftet ut til Emotiva pre etter en stund.

Jeg har en kompis som har Klipsch RF-63, disse spiller bra men jeg føler det mangler litt dynamikk i disse.Det skal sies at han driver disse med en Onkyo reciever 905 trur jeg den heter, og rommet kan ha en del av skylden.

Det er jo en hvis prisforskjell på disse to også som eg har tatt i betrakting, Klipsch RF-83 ca 23000kr mot Polkene 15000kr.

Så spørsmålet mitt er det noen så har hørt på Polk Audio RTi A9 i aksjon og kan fortelle litt om hvordan disse er i forhold til Klipsch? Det er spesielt dynamikken i høytaleren jeg er litt spent på?
    Hei
    Eg har RF-83 og med rett forsterker spiller disse rett og slett rått me utrolig trøkk og klarhet! Men forsterker er ein viktig del her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lepas
    Hei

Hei.
    Lurer på om du vet hva dynamikk er?. Jeg har RF 63 og er det noe de mangler så er det ikke dynamikk. Dynamikk er! Forskjellen mellom høyeste og laveste lydstyrke en høyttaler kan gjengi. Mulig du har hørt dem med feil forsterker,RF 83 har litt mere bass enn 63(har eid 83 også)jeg måtte bytte pga at rommet hvar for lite til 83. Tror ikke jeg hadde gått for Polk,jeg byttet Polk LSI serien med Klipsch og har ikke angret et sekund på det!

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere anbefale Klipschhøytalere til allroundbruk? Altså film og rockemusikk?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roberth
    Kan dere anbefale Klipschhøytalere til allroundbruk? Altså film og rockemusikk?
    I klipschtråden er det nok mange som vil kunne anbefale klipsch ja

Til film er klipsch legendarisk, ellers er de gode allroundere på musikk.

Jeg kan anbefale å teste RF-82 uansett hvilket behov du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kansje noe av det jeg er ute etter men finner jo ingen prisliste fra audiocompaniet på Klipsch produkter, noen som vet hvor jeg får den?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kansje noe av det jeg er ute etter men finner jo ingen prisliste fra audiocompaniet på Klipsch produkter, noen som vet hvor jeg får den?
    Det letteste er nok å kontakte butikken.

Pris på RF-82 ligger som regel på 10 000kr.
    Lillebroren RF-62 på 8000kr.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart i Trondheim har da Klipsch og man kan se på prisene der .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Tonart i Trondheim har da Klipsch og man kan se på prisene der .
    Takk skal du ha for det tipset, de har jo skikkkelig nettbutikk og veldig bra utvalg:-o

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du ofte kan få greit med avslag ved litt pruting på klipsch produkter

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Husk at du ofte kan få greit med avslag ved litt pruting på klipsch produkter
    Jeg liker ikke så godt ordet pruting, det gjør nok ikke selgerene heller.

Mitt tips: Prøv heller å få deg en deal, der du får med noen gode høyttalerkabler, plugger etc inkludert i prisen. Kan være lettere å få en god handel da, enn måtte prute på høyttalerprisen.

Edit: Men dersom verdien av ekstra greiene bare blir noen hundrelapper så man vel kanskje "prute" litt ja...

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha for det tipset, de har jo skikkkelig nettbutikk og veldig bra utvalg:-o
    Jeg kan anbefale å stikke ned på Ton Art å snakk med gutta der, de har masse peilig og er lett å snakke med Samt at du får låne med deg høytalerne hjem for prøvespilling i stua di.

Jeg har lånt RF-62 og RF-52, endte opp med å kjøpe RF-52. (Ministue)

Side 122 av 1034 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 118 119 120 121 122 123 124 125 126 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 622 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •