Klipsch klubben - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 121 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 621 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg deler mine ved 50hz på receiver uansett jeg. Synes jeg kaster bort litt av potensiale i rf62 ved å dele høyere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo og vurdere å kjøre frontene som large og sub delt på 50 hz? da får du det beste fra 2 verdener

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    du kan jo og vurdere å kjøre frontene som large og sub delt på 50 hz? da får du det beste fra 2 verdener
    Så sant man klarer å få rett fase....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha , nå står det LFE mode på. Da ble det sikkert veldig mye bedre på neste test takk. Tror jeg skal teste 80hz også

Hva anbefales av Flat , Punch og Depth ?

Jeg selv tolket dette som
    Flat : Alround
    Punck : Musikk
    Depth : Film

noe erfaring med dette ?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flat, er jo .....ja Flat.
    Punch øker nivået ved 60hz, deapth øker ved 30hz.

Spiller du på flat har du mere headroom, og tømmer ikke forsterkeren så fort for krefter.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Jeg deler mine ved 50hz på receiver uansett jeg. Synes jeg kaster bort litt av potensiale i rf62 ved å dele høyere
    Enig i den. RF-82 kan klarer mye på egen hånd, eneste er de laveste frekvensene på film, der kjører subben. Subben står på LFE OFF, og jeg lar forsterkeren dele med YPAO. Har deling ved 40hz tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når man deler på 50hz spiller da subben over 50hz også?

Edit: Har forresten fått Music angel i hus i dag og fytti h******* å høyt de spiller nå. Bare synd diskanten er så sykt skjærende forhåpentligvis bare på grunn av at de ikke er spilt inn.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde du før Music Angel? En transistor burde spille høyere og vanligvis skarpere enn en rørforsterker. Argumentet for rør er jo nettopp den myke og behagelige diskant/mellomtonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    aha , nå står det LFE mode på. Da ble det sikkert veldig mye bedre på neste test takk. Tror jeg skal teste 80hz også

Hva anbefales av Flat , Punch og Depth ?

Jeg selv tolket dette som
    Flat : Alround
    Punck : Musikk
    Depth : Film

noe erfaring med dette ?
    Gjorde en måling av settingene Flat , Punch og Depth på min RT-10D for en tid tilbake, se vedlagt graf.

Vedlegg 56690

Dette er i mitt rom, så kurvene ser sikkert helt annerledes ut i et annet rom.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,256
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=arimoen]Gjorde en måling av settingene Flat , Punch og Depth på min RT-10D for en tid tilbake, se vedlagt graf.

Vedlegg 56690

Burde ikke kurvene for sub + fronter ligget høyere? er du sikker på at alt er i fase?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Skalle]
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Gjorde en måling av settingene Flat , Punch og Depth på min RT-10D for en tid tilbake, se vedlagt graf.

Vedlegg 56690

Burde ikke kurvene for sub + fronter ligget høyere? er du sikker på at alt er i fase?
    Dette er kurver på sub alene, og en kurve på fronter alene, så utfasimg vises ikke her. Dette er ikke mine beste kurver heller, da jeg ikke tror romkorrigeringen er kjørt på sub ved denne plasseringen. kurvene lagde jeg bare bare for å finne ut om forskjellene på settingsene:-D

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har ein klf-c7 som har litt merkelig lyd i visse frekvenser. ved mannlig stemme av og til og skriking så høres det ut som det er forvrengning er usikker på om det er fra bassene eller hornet. må undersøke nermere.
    høytaleren ble skadet under transport når jeg kjøpte den. rammekonstruksjonen i wooferene ble bøyd, jeg bøyde dem tilbake til det ikke var noe friksjon når du dytter conen inn.. har hatt høytaleren i et halvt år nå, men syns egentlig den forvrengningen alltid har vært der. det er spessielt i det siste jeg har merka det ikke går vekk.. det forekommer når jeg hører på litt over vanlig dB nivå.

kan noen anbefale meg et seas element som kan fungere like bra som de som står i?
    jeg har snakket med klipsch, og kan få tilsendt nye elementer.. men det koster endel med frakt..

det er altså snakk om denne hten : KLF-C7

må nesten poste denne linken dersom ingen har sett den før.
    About Us | Critesspeakers.com

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,256
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rodsprit
    eg har ein klf-c7 som har litt merkelig lyd i visse frekvenser. ved mannlig stemme av og til og skriking så høres det ut som det er forvrengning er usikker på om det er fra bassene eller hornet. må undersøke nermere.
    høytaleren ble skadet under transport når jeg kjøpte den. rammekonstruksjonen i wooferene ble bøyd, jeg bøyde dem tilbake til det ikke var noe friksjon når du dytter conen inn.. har hatt høytaleren i et halvt år nå, men syns egentlig den forvrengningen alltid har vært der. det er spessielt i det siste jeg har merka det ikke går vekk.. det forekommer når jeg hører på litt over vanlig dB nivå.

kan noen anbefale meg et seas element som kan fungere like bra som de som står i?
    jeg har snakket med klipsch, og kan få tilsendt nye elementer.. men det koster endel med frakt..

det er altså snakk om denne hten : KLF-C7

må nesten poste denne linken dersom ingen har sett den før.
    About Us | Critesspeakers.com
    Har du prøvd forskjellige kilder?
    Fetteren min opplevde vreng på enkelte cder, til han fikk låne en skikkelig cd-spiller av meg. En billig DVD spiller er ikke fullgod erstatning for en CD spiller

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller alt av fra pcen. bruker spdif. finnes det et program som kan sende ut test signaler gjennom kun center kanal? så eg sleppe å koble av de andre htene..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smaller is better ????

Jeg har hatt RF 82 ene i kjellern ca 1 år nå. Har hele tiden vært fornøyd men slitt litt med plasseringen. Har RF 52 bak og for morro skyld byttet jeg i går for å høre litt. RF 52 spiller altså bedre i rommet mitt. Ikke like mye punch men bedre stereoperspektiv og bra trøkk. Best av alt jeg har jo RF 62 stående opp tenkte jeg. Og de har jeg nå i kjellern. Spiller så digg og oppløst at jeg nå har bestemt meg for at de blir stående i kjellern. Rommet mitt er jo egentlig ikke kjempestort så dette er vel et eksempel på at det er viktig å tilpasse rommet til høytalerene eller kjøpe riktig høytalere til rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet og kalibrert suben min med Fronten satt på 80hz

Da opplever jeg når jeg tester de forskjellige frekvensene at det ligger på ca 95 til 101 i db hele tiden ( starter på 12hz , og bruker den tabellen )
    greier desverre ikke legge ut tabelen. Men kurven er veldig gjevn. Når jeg delte på 60hz før , så fikk jeg et svært hull på 50hz tona.

Hva er en bra kurve ? (Front+Sub)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hva hadde du før Music Angel? En transistor burde spille høyere og vanligvis skarpere enn en rørforsterker. Argumentet for rør er jo nettopp den myke og behagelige diskant/mellomtonen.
    Da kjørte jeg bare på receiver. At det ikke er mykt og behagelig i diskant/mellomtone er nok bare fordi de ikke er spilt inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Nå har jeg testet og kalibrert suben min med Fronten satt på 80hz

Da opplever jeg når jeg tester de forskjellige frekvensene at det ligger på ca 95 til 101 i db hele tiden ( starter på 12hz , og bruker den tabellen )
    greier desverre ikke legge ut tabelen. Men kurven er veldig gjevn. Når jeg delte på 60hz før , så fikk jeg et svært hull på 50hz tona.

Hva er en bra kurve ? (Front+Sub)
    Hvis du har front som large og bare har 5 db forskjell over hele fjøla så er det en veldig bra kurve!

Har du kjørt romkorreksjon som receiver?
    Er du ellers fornøyd med oppgraderinga?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Noen som vet om dette kanskje kan skyldes innstilling på receiver som brukes som pre-amp og ikke bare at de ikke er spilt inn. Tenker da på om det er noe jeg må stille på så receiver ikke gjør noe med lyden, men sender den rett gjennom til Ma'en ubehandlet. (Lyd til musikk blir nesten alltid kjørt gjennom HDMI fra PC)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet.,

Side 121 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 621 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •