Klipsch klubben - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 110 av 1034 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 610 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Joda, men her manglet det mye dynamikk i diskant og mellomtone. Lyden var veldig varm og flytende. Hørtes ut som jeg hadde en svak rørforsterker med høy harmonisk forvrengning. Har jo hørt Klipsch mange ganger før og her var det noe som var totalt annerledes.
    Kjøre singel wire i dag og lyden ble helt annen, Klipsch lyd. Masse snert og dynamikk. Og lyden kom foran høyttalerne, i går var den liksom 5 m bak. Litt mindre behagelig på 110db er det, men slik skal det være! Når trommeslageren drar til på en rockekonsert skal ørevoksen riste løs ikke flyte rundt ^^
    Virker som Bi-amp delen på Onkyon ikke virker som den skal og det har mange andre erfart også, blir nok å levere på garanti.
    ok, da skjønner jeg at du ikke var helt fornøyd ja, men bra det ble bedre med single-wire hvertfall

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Dette har det vist seg at de er veldig behjelpelige med dersom uhellet skulle være ute. Sist nå er det C-V her på forumet som har en XPA-3 han har problemer med. Etter å ha kontaktet Emotiva og forklart problemet, sender de nå nye deler til ham. Forstod det slik at det var deler han kunne bytte selv.

Har også sett inne på Emotiva sitt eget forum at Emotiva er veldig behjelpelige med å sende deler for bytte ved en rep. De er også behjelpelige med support og teknisk bistand til verksted du selv måtte velge

Jepp deler er sendt, og jeg kunne fritt velge verksted selv om jeg ville det, men de mente det var såpass enkelt at jeg skulle klare å bytte delene selv med en skrutrekker:-P

skal ikke være noe å være redd for å bestille emotiva - Knall lyd til prisen er det hvertfall!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet åssen Electrocompaniet funker på klipsch? jeg har ikke sett mange med den komboen. Jeg har sett på litt Electrocompaniet AW400.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Noen som vet åssen Electrocompaniet funker på klipsch? jeg har ikke sett mange med den komboen. Jeg har sett på litt Electrocompaniet AW400.
    Jeg har brukt en Eci-4 på forskjellige Klipsch, og syns det funker meget bra! Solgte den i dag, og nå venter jeg på noe rørforsterkeri....så får jeg endelig høre hva det er med rør/klipsch kombo.8)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til RF-7

nei og nei. hva skal jeg velge. HJELP. Nå har jeg lyst på Parasound JC-1 og Pass Labs 250.5 som han ambiance selger. Hva hadde dere valgt?

Jeg har ikke lest at noen har testet Pass Labs på Klipsch, men hadde vært morro å prøvd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    nei og nei. hva skal jeg velge. HJELP. Nå har jeg lyst på Parasound JC-1 og Pass Labs 250.5 som han ambiance selger. Hva hadde dere valgt?

Jeg har ikke lest at noen har testet Pass Labs på Klipsch, men hadde vært morro å prøvd.
    Nå har ikke jeg hatt gleden av å høre den til ambience, som helt sikkert er en kanon forsterker, men jc1 har jeg hatt gleden av å høre til en del klipsch, helt fra b3 til rf83, og den har aldri sviktet på noen som helst måte, tvert imot den har spillt med overbevisning hver gang, i det oppsettet sto det, audio research og parasound forforsterker, og maranz cd spiller stort sett, det var også mange effektforstere innom dette oppsettet men de ble alltid målt opp mot jc1 som var den gromme i oppsettet, eneste negative jeg kan tenke meg er strømforbruket i klasse A drift

håper du får litt innspill på den andre effekten også og at du velger rett for deg selv, blir sikkert veldig bra uansett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det heldig og kjøre på 2x200 watt pr.høytaler (RF-62)
    Effektforsterker : Emotiva XPA-5

Går dette bra ? , eller blir det for mye watt ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke få for mye watt.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Er det heldig og kjøre på 2x200 watt pr.høytaler (RF-62)
    Effektforsterker : Emotiva XPA-5

Går dette bra ? , eller blir det for mye watt ?

absolutt ingen problem! du hører selv når du spiller for høyt, og høytalerne vrenger!

prøvde selv XPA-3 på RF82 og det låt KNALLBRA!

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben med et par rf63 og z7 forsterkeren til yamaha.handlet inn for en knapp uke siden! Grenseløst morsomt... gleder meg til klipschene løsner fullstendig...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som min RC-62 ikke er helt frisk for jeg merker meg en liten skraplyd på lavt volum ut av det ene elementet ... kan ikke si at jeg har spilt noe høyere enn man må forvente med slikt utstyr og forstår vel ikke hvorfor man tar livet av bare det ene elementet men slik er det muligens ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel produksjonsfeil ved elementet da.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si at jeg har merket meg så meget av noen ulyder før idag men gårsdagens Angels & Demons på bd fulgt av en annen film jeg ikke nevner navnet på var ikke faretruende høyt eller høyere enn jeg har spilt før . Dagens lille spillefilm forløp seg også rimelig greitt men det var først når jeg streamet HDNation fra tirsdagens episode om bl.annet Popcorn Hour C200 jeg hørte noe merkelig ....

Uansett er det ikke mulig å leve med denne så det blir å ta ett skritt tilbake til Patos`n selv om det blir ett nederlag inntil dette er sorted .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astraguten
    Melder meg inn i klubben med et par rf63 og z7 forsterkeren til yamaha.handlet inn for en knapp uke siden! Grenseløst morsomt... gleder meg til klipschene løsner fullstendig...
    Velkommen skal du være. Gled deg til de har løsnet, det er en kanon høyttaler
    Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig snart 2.200 poster.

:razz: :razz

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter rimelige men gode forsterkerløsninger til mine RF-63 da Onkyo 807 ikke har strømstyrke til å kontrolere høyttalerne slik jeg ønsker.

Ligger en del brukt Vincent utstyr på brukten nå og lurer på om noen har erfaringer med Vincent på klipsch:

vincent sv-233 - FINN Torget
    Toppklasse: Vincent SV 226 rørhybrid - integrert forsterker - ca 1 mnd gammel
    VINCENT SA-T1 OG VINCENT SP-T100 SELGES

Har vanskelig for å tro at noe av dette tukter Emotiva på strømstyrke/effekt, men matchmessig kan det jo hende det er gull?

Har veldig sansen for utseende på Vincent sine monoblokker. Har en veldig pen og dyr TV-benk som ikke rommer store forsterkere så noen smale jeg kunne satt på siden hadde vært perfekt.

Hvordan er XTZ A100D3 til Klipsch? innbiller meg at den er for lys og syntetisk i lyden men jeg har aldri hørt den. Den er egentlig perfekt, med tanke på størrelse, effekt (50W klass A) og den har en god integrert DAC så jeg slipper å ha en beresford etc ved siden av.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sv233 er veldig sterk. men jeg ville Ikke brukt den på klipsch! hard diskant..
    de nye skal være annerledes dog. sv234 etc.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar, har lest det samme et par andre steder også, det at den er noe hard i toppen.
    Hva med de to andre? De er jo hybrider med rør. Virker som å ha varme og ro i diskant/mellomtone. Men er de kraftige nok? Jeg er kresen på strømstyrke, må levere dypt og brutalt i bassen for at jeg skal bli fornøyd.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det ikke noe Parasound JC-1 på meg som planlagt, men jeg har kjøpt meg en Pass Labs 250.5 forsterker så dette blir spennende. Jeg mangler bare forforsterker. Jeg vurdere Parasound P-7 forforsterker.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig med Pass Labs, gratulerer!!! Sykt rått design på den!

Ambiance sin?

Side 110 av 1034 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 610 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •