Klipsch klubben - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 11 av 1034 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 1011 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg tror nok det holder i massevis med RS42, sålenge du har sub så tar denne over de laveste frekvenser likevel..

men dog - rs52er jo litt større -selv om ikke det er størst som er best i alle situasjoner..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette kan blie spennende, gleder meg til resutatet.

da er kalibrering og innstilling av utstyret i mål med audyssey samt korrigering av det jeg følte jeg trengte i ettertid.. audyssey vil ha alle høytalere i large, noe jeg ikke vil..

MEN; resultat 1

jeg tar tilbake mine forrige uttalelser ;

på moderate volum -30 - -35db i receiver føler jeg at det ikke er noe forskjell i det hele tatt.. relativt lik lydsignatur i Para og Onkyo..

- når man passerer -30 blir det "litt" mer dynamikk, litt mer detaljer og litt mer punch i bassen.. fremdeles ikke verdt 10 lapper, men dog, merkbar forskjell er det...

- når man kommer under -22db i receiver begynner virkelig ting å skje;
    basserne i rf83 begynner å bevege seg som de ikke har gjort før, trøkket begynner absolutt å åpenbare seg, dynamikken ble merkbart bedre, detaljer og når vi passere -18db fortsetter volumet å øke jo mer jeg vrir på volum knappen - uten at det blir skjenerende å høre på.. på ca -10db er det et voldsomt trøkk, og bass dynamikk er på et ni¨vå jeg tidligere ikke har hørt i mitt oppsett.. nå begynner det å bli verdt investeringen...

når jeg passerte -18db med kun onkyoen følte jeg at volumet liksom ikke økte i takt med at jeg økte volumet lenger, og at lyden ble mer anstrengt, muligens tom for krefter?

med para tilkoblet øker fremdels volumet i riktig takt med olumknappen - og volumet blir ikke skrikete lenger på samme måte.. = mer krefter kanskje?

under -20db merker jeg ikke lenger om sub er tilkoblet eller ikke (på cd vel og merke....)

dette er foreløpig i stereo mode på A23, skal nå koble litt om og høre om ting løsner enda mer i brokoblet tilstand og biampet tilstand - da med kun 1 stk rf83 tilkoblet.. :P

mange anbefaler yamaha og para til klipsch fordi disse har varm lyd, kan jeg absolutt stå inne for at onkyoen går som et skudd, når jeg sammenligner med Para også

og onkyoen hadde overraskende mye krefter må jeg innrømme.. :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skulle ikke mange låtene i cd spillern til for å konkludere med at alle tidligere beskrevete forbedringer / forskjeller ble enda litt tydeligere, enda mer punch og trøkk, enda mer kontroll føltes det ut som, alt var liksom helt kontakt og stramt preg over seg..

i tillegg ble også ting enda litt bedre opp til -30db på receiver også..

så jeg føler nok nå at a23 absolutt er verdt en pen slant penger, og at Klipsch låter merkbart bedre med mer krefter, selv om de spiller HØYT med kun receiver..

og etter å kjørt brobling kan jeg ikke annet enn å glede meg til A21 dukker opp iløpet av februar håper jeg på

dette var morro :-D

1 stk a23 i bro eller biamp til rc64 kommer uansett tilå merkes kontra å bruke onkyoen :P

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok godt fornøyd med RS-42 da

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    totalt 4 tusen ekstra for 4 stk, om de er verdt det? til oppsettet ditt så holder42 sikkert mer enn nok vil jeg tro, som sagt så deler du disse så subben tar seg av der 42 ruller av uansett- så skal nok ikke være mye å si på RS42 nei

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nye bakhøyttalere da. Venter på den nye PC12-NSD hos Lsound, som ble utsatt til mars desverre.

Hvor lang avstand fra vegg anbefaler du at RF-62 står?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avstand til vegg bestemmer litt mer kordan du vil oppleve bassen i høytalerne, noen anbefaler - og liker god avstand til bakvegg - andre liker og har de med noe kortere avstand til bakvegg..

sett de noenlunde der du ville ha plassert de, sett på musikk, og flytt de litt bakover - deretter litt fremover i rommet, og så plasserer du de der hvor du liker det best selv - evt der du kan tåle kompromisset hvis de vil komme for langt ut i rommet.. selv har jeg røft estimat på omtrent 15-30cm fra bassporter til bakvegg..

jeg flyttet litt om og fant der hvor jeg likte det best kan du kalle det.. det bvil være mitt beste tips! MEN; som oftest ender man opp men litt klaring til bakvegg har jeg intrykk av :P

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de står rundt 10 cm fra bakvegg nå, kan prøve å flytte litt å se hvordan jeg liker det

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå brukt siste timene til små justeringer i oppsettet og tweaking - ogmå si at resultatet blir bare bedre og bedre!

merker bedre trøkk, bassen går dyperer føles det ut som, og dynamikken har blitt noen hakk bedre..

så jeg biter herved i meg mine ord om førsteinntrykket.. jeg har nok gode ting i møte når a23 skal over på rc64, og a21 tar over på fronter...

føles nesten som om jeg har fått meg nye høytalere her jeg sitter å hører på musikk:-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil Pioneer låte sammen med Klipsch . Vil det bli for tynt eller hva for jeg bruker systemet 99% til film .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    avstand til vegg bestemmer litt mer kordan du vil oppleve bassen i høytalerne, noen anbefaler - og liker god avstand til bakvegg - andre liker og har de med noe kortere avstand til bakvegg..

sett de noenlunde der du ville ha plassert de, sett på musikk, og flytt de litt bakover - deretter litt fremover i rommet, og så plasserer du de der hvor du liker det best selv - evt der du kan tåle kompromisset hvis de vil komme for langt ut i rommet.. selv har jeg røft estimat på omtrent 15-30cm fra bassporter til bakvegg..

jeg flyttet litt om og fant der hvor jeg likte det best kan du kalle det.. det bvil være mitt beste tips! MEN; som oftest ender man opp men litt klaring til bakvegg har jeg intrykk av :P
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har nå brukt siste timene til små justeringer i oppsettet og tweaking - ogmå si at resultatet blir bare bedre og bedre!

merker bedre trøkk, bassen går dyperer føles det ut som, og dynamikken har blitt noen hakk bedre..

så jeg biter herved i meg mine ord om førsteinntrykket.. jeg har nok gode ting i møte når a23 skal over på rc64, og a21 tar over på fronter...

føles nesten som om jeg har fått meg nye høytalere her jeg sitter å hører på musikk:-)
    hvor stort rom har du c-v?

Jeg har en 24 kvm stor stue, 4 meter bred og 6 meter lang. Jeg har de på kortveggen så de spiller ut mot lengden av rommet. Jeg måtte plassere de 55cm ut ifra bakvegg, med NC 2250 må jeg nok lengre ut for veggen står virkelig å svinger av kraften fra hvert bass-slag fra mine RF-63! :twisted:

Jeg tror meget godt på deg når du sier at det virker som to helt nye høyttalere med ny effekt! Jeg har bare testet med NC 2250 i mitt oppsett, og forskjellen var STOR! Jeg merket mest i mellomtone/diskant området og bredde/dybde i lydbildet, bassen ble tammere enn på Yamaha men elementene jobber mer og bassen kjennes godt likevel.

Likevel hører jeg bassen dårligere med Parasound effekt, mens alt rundt meg vibrerer å bilder ramler av veggen! Merkelig...

Du skulle prøvd å satt noen tape-biter der hvor dine RF-83 står nå og testet hvordan de spiller mellom der de står nå og opptill 1 meter fra bakvegg og skrevet tilbakemelding. Kunne vært interessant å hørt 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    hvor stort rom har du c-v?

Jeg har en 24 kvm stor stue, 4 meter bred og 6 meter lang. Jeg har de på kortveggen så de spiller ut mot lengden av rommet. Jeg måtte plassere de 55cm ut ifra bakvegg, med NC 2250 må jeg nok lengre ut for veggen står virkelig å svinger av kraften fra hvert bass-slag fra mine RF-63! :twisted:

Jeg tror meget godt på deg når du sier at det virker som to helt nye høyttalere med ny effekt! Jeg har bare testet med NC 2250 i mitt oppsett, og forskjellen var STOR! Jeg merket mest i mellomtone/diskant området og bredde/dybde i lydbildet, bassen ble tammere enn på Yamaha men elementene jobber mer og bassen kjennes godt.

Likevel hører jeg bassen dårligere med Parasound effekt, mens alt rundt meg vibrerer å bilder ramler av veggen! Merkelig...

Du skulle prøvd å satt noen tape-biter der hvor dine RF-83 står nå og testet hvordan de spiller mellom der de står nå og opptill 1 meter fra bakvegg og skrevet tilbakemelding. Kunne vært interessant å hørt 8)

rommet mitt er omkring 17-18 kvadrat, rundt 4 bredde og litt omkring 5 lengde..

når jeg handlet receiver i sommer hadde jeg test av både yamaha 1800 og onkyo805 på rf83, her synes jeg ting var veldig likt over hele fjøla, men følte onkyoen hadde noe bedre trøkk i musikk..

på paran ble det enda mer trøkk en dette igjen - så i mine øyne (eller ører) høres det kanskje rart ut at para blir mindre bass enn yamaha igjen - i ditt oppsett... hmmm.. dog hos meg var det marginalt - men onkyo mot para må eg si at på litt volum blir det faktisk mer eller mindre betydelig mer bass..

merker godt at bassene sparker godt nå, og det trøkker i hele rommet - selv uten pc ultra.. :P

rommet jeg har de er er ganske godt lyd dempet, med frittstående vegger og dobbelgips og disse står ganske så solid under bassangrepene klipschene lager!

selv har jeg testet helt fra omtrent helt inni veggen, til tja, ca80cm (regner da fra bakside av ht til bekvegg) seinest nå i formiddag, og følte at bassen ble mer kontant på ca 30-35cm, lenger ute mistet jeg mye punch føltes d ut som - og lenger inn ble det veldig "pløsete" bass...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konge:

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Hvordan vil Pioneer låte sammen med Klipsch . Vil det bli for tynt eller hva for jeg bruker systemet 99% til film .
    Jeg har prøvd tre forskjellige forsterkere fra Pioneer på mitt klipsch oppsett.

Vsx 416, vsx 1016 og den jeg bruker nå vsa-ax 10ai..

416 er for liten både til musikk og film selv om en får ok lyd.. 1016 og ax 10 spiller konge bra på film, mens ax 10 er milevis foran på musikk..

Ser du har LX70. etter hva jeg husker fikk LX 70 en 5`er i hjemmekino testen mens LX60 fikk 6`er. Begge disse ble testet på referanse anlegget til hjemmekino, RF83, RC 64, 4*RS 62 og en RT12d. Spesielt LX70 fikk masse skryt for lyden på RF 83 i stereo.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har prøvd tre forskjellige forsterkere fra Pioneer på mitt klipsch oppsett.

Vsx 416, vsx 1016 og den jeg bruker nå vsa-ax 10ai..

416 er for liten både til musikk og film selv om en får ok lyd.. 1016 og ax 10 spiller konge bra på film, mens ax 10 er milevis foran på musikk..

Ser du har LX70. etter hva jeg husker fikk LX 70 en 5`er i hjemmekino testen mens LX60 fikk 6`er. Begge disse ble testet på referanse anlegget til hjemmekino, RF83, RC 64, 4*RS 62 og en RT12d. Spesielt LX70 fikk masse skryt for lyden på RF 83 i stereo.
    Tenkte kanskje på RF-82 jeg da sammen med en RC-62 og muligens 2 par RS-42 på grunn av plassproblemer . Takker uansett for svaret

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kongen

LX 70 har ingen problemer med å drive dette oppsettet..

Jeg drev selv rf 82 og rc 64 samt s3 bak med Pioneer 1016 en stund.. fungerte godt som gull

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var kanskje ikke spørsmålet mitt mest rettet mot antallet watt eller strømstyrke man trengte men om lyden ble for "lys" .

Men om Hjemmekino karene har brukt LX70 og brukt denne sammen med høytalere fra Klipsch så kan man vel ikke gå utifra at det går så galt om jeg også prøver .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Nå var kanskje ikke spørsmålet mitt mest rettet mot antallet watt eller strømstyrke man trengte men om lyden ble for "lys" .

Men om Hjemmekino karene har brukt LX70 og brukt denne sammen med høytalere fra Klipsch så kan man vel ikke gå utifra at det går så galt om jeg også prøver .

denne receiveren er helt kanon flott, og fått god kritikk på både musikk og film - så helt feil kan du nok ikke trå uansett nei:-P

jeg har kun hørt denne på rf82,men kan ikke si at det var helt dumt det nei :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og leker med tanken på og bytte ut mine RF-82, mot KSP 400
    Jeg har sinnsykt lyst til å prøve de, MEN de er eldre, regner med at det er et mere framtredende horn, og det er jo egentlig en mindre (?) serie også.

Hva mener Klipsch vennene om dette her??

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg sitter og leker med tanken på og bytte ut mine RF-82, mot KSP 400
    Jeg har sinnsykt lyst til å prøve de, MEN de er eldre, regner med at det er et mere framtredende horn, og det er jo egentlig en mindre (?) serie også.

Hva mener Klipsch vennene om dette her??

Jeg gikk selv fra RF-35 som er forgjengeren til RF-82 til KSP-400 og det er en helt annen høytaler. Dypere bass åpnere lydbilde. Det er jo aktive bassere i KSP400 så den trenger nok ikke så mye effekt får å våkne som RF-35/82.
    Jeg kjører rør på mine KSP 400 og er strålende fornøyd.

Problemet er vel å få tak i KSP-400 den er jo ikke i produksjon lenger så da må du følge med på bruktmarkedet

KSP er vel i den "gamle" synergy serien, og den kan nok ikke samenliknes med dagens synergi etter hva jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir jeg også med i klipsch klubben så snart di jeg har bestilt fra klarer å få dem nordover :P var litt levering på dem når jeg skulle ha dem i sort :-?

Blir en veldig overgang fra mine små logitech høytalere:-D

Side 11 av 1034 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 511 1011 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •