Klipsch klubben - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 109 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 20659
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takk for tilbakemeldinger angående forsterkervalg, utrolig flott å ha en så aktiv gjeng med klipsch entusiaster når man lurer på ting!

Emotiva er jo bare helt rått med tanke på pris. Opplevde selv XPA-2 som bedre lydmessig enn NC2250. Men skal nok prøv rør en eller annen gang da folk sier man ikke har virkelig hørt klipsch før man har hørt det på rør.

Prøver med Onkyon og bi-amp, blir ikke det bra nok leverer jeg den tilbake dagen før returretten går ut og legger en XPA-5 i bestilling + en beresford til de slipper UMC-1.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    om den vil holde? alt er jo relativt.. jeg hadde i 6mnd ca en halo a23 på RF83, dvs ca samme effekt på en del større høytalere. også her gikk det meget fint, ettersom Klipsch ikke nødvendigvis trenger masse watt for å spille høyt og bra!

likevel ble det enda litt bedre når jeg gikk op til XPA-3 som er litt kraftigere.

Når du har RF62, så vil jeg tro at en forsterker som denne, som har ca samme ytelse som A23 skal gjøre seg meget godt!
    Takk for tilbakemeldinger

Det er ganske relativt ja:P Men tenkte på om jeg egentlig får bruk for så mye mer, men er vel som regel bedre med mer Vet bare ikke helt hva jeg vil legge i det.

For å formulere det på en litt annen måte, vil det bli en stor oppgradering fra biamp på vsx1018?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Takk for tilbakemeldinger

Det er ganske relativt ja:P Men tenkte på om jeg egentlig får bruk for så mye mer, men er vel som regel bedre med mer Vet bare ikke helt hva jeg vil legge i det.

For å formulere det på en litt annen måte, vil det bli en stor oppgradering fra biamp på vsx1018?

beste svaret jeg kan gi er da:

Jeg hadde onkyo 875 biamp, og var fornøyd med det (på RF83 som er betydelig større og krever mer av forsterker en Rf62)

gikk deretter over til Halo A23, som ligner ytelsen til emotivaen du vurderer.
    Og jeg mener det ble tydelig forskjell, og bedre punch bass, samt bedre lyd generelt. (dette er da med større høytaler, så vil tro at denne vil klare enda bedre å drive RF62, kontra RF83...)

min påstand er at det hvertfall er verdt pengene du betaler, hvis ikke mer..:P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    beste svaret jeg kan gi er da:

Jeg hadde onkyo 875 biamp, og var fornøyd med det (på RF83 som er betydelig større og krever mer av forsterker en Rf62)

gikk deretter over til Halo A23, som ligner ytelsen til emotivaen du vurderer.
    Og jeg mener det ble tydelig forskjell, og bedre punch bass, samt bedre lyd generelt. (dette er da med større høytaler, så vil tro at denne vil klare enda bedre å drive RF62, kontra RF83...)

min påstand er at det hvertfall er verdt pengene du betaler, hvis ikke mer..:P
    Takk Da vil den nok holde enn så lenge tenker jeg hvertfall. Hvis den er tilsvarene a23 som drev rf83 greit skulle det vel være nok av krefter

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Takk for tilbakemeldinger angående forsterkervalg, utrolig flott å ha en så aktiv gjeng med klipsch entusiaster når man lurer på ting!

Emotiva er jo bare helt rått med tanke på pris. Opplevde selv XPA-2 som bedre lydmessig enn NC2250. Men skal nok prøv rør en eller annen gang da folk sier man ikke har virkelig hørt klipsch før man har hørt det på rør.

Prøver med Onkyon og bi-amp, blir ikke det bra nok leverer jeg den tilbake dagen før returretten går ut og legger en XPA-5 i bestilling + en beresford til de slipper UMC-1.

Jeg er enn av di som i mange år har anbefalt rør til Klipsch , men det er dermed ikke sagt at rør er for alle . Noe av de aller tøffeste jeg har hørt av klipsch var når jeg hadde RF83+mcintosh mc602 , frykteligt dyrt effekt trinn , men den comboen gav ordet stål kontroll ny mening .

Har flere kompiser som er super fornøyde med Emotiva til Klipsch , i sammen med mange her inne på forumet . Så du trår nok ikke feil der heler .

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har anbefaling til effektforsterker til Klipsch rf-7? jeg har tenkt å bruke 40-45000 og det kan gjerne være to monoblokker.
    Jeg ønsker å kjøpe brukt da jeg får mest for pengene da, jeg kan også kjøpe nytt . Jeg sikler etter Parasound JC-1 som jeg har uttolig lyst på.
    Men finnes det noe annet i den prisklassen som er bra på rf-7?

Jeg vil ikke ha rør da det ikke passer til diverse musikksmak jeg har.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg kunne tenkt meg å høre hvilken type musikk du mener .

men ellers , har jeg hatt stort hel med å bruke mcintosh sine transistor på RF serien .

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen

men ellers , har jeg hatt stort hel med å bruke mcintosh sine transistor på RF serien .
    Jeg spiller fra Alan Jackson til trance og techno

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen

Jeg spiller fra Alan Jackson til trance og techno.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke diktere va som er bra og dårligt , men de finnes rør forstereke som kan spille både alan jackson og trance/tencho med stor overbevisning .

Men ellers er det frykteligt mye å velge mellom i den pris klassen du legger deg . Følg med på brukten , spesielt på hifisentralen . Der dukker det mye gromt opp med gjevnemellom rom .

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ett kupp. Den koster faktisk 81 000 i butikken. Det hadde vært litt morro å testet på rf-7. Burmester 956mk2 Effektforsterker - FINN Torget

Men jeg er mere hipp på JC-1 så jeg må være tolmodig og vente på ett par dukker opp.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk sett litt på Burmester selv . Vet ikke om det gjelder alle deres produkter , men gutta på OHC sier at burmester kansje heler litt mot de "varme" . Så de høres jo ut til og være go match .

Hva med Ambiance sin Pass 250. ? Vet ikke så mye om dette merke . Men han forteller deg helt sikkert litt om du tar kontakt .

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine RF-63 i går og har spilt musikk nesten hele natten. Cherry finishen ble bare helt nydelig mot den kremhvite stuen vår og det syntes dama også.

Lyden var helt utrolig vakker og behagelig. Faktisk for vakker, det er noe som ikke stemmer helt. Det låter for sivilisert, for varmt. Høres ut som jeg bruker rørforsterker i et litt overdempet rom. Det låter så snilt at 110db er helt okey lyttevolum. Skjønner ikke hvor høyt det er før dama skriker inn døra og jeg hører ingen ting.
    Det ble balader med dama i armkroken til langt på natt for å si det sånn. Og det er jo ikke derfor man kjøper Klipsch!?

Jeg har Bi-ampet fordi jeg mangler skinnene til 63'ene, og siste jeg Bi-ampet 807 ble lyden veldig rar i de forige høyttalerne. Skal lage skinner av kabler i dag å prøve singel-wire å se hva som skjer. Uansett er det tydelig at Onkyon mangler strømstyrke selv til så lettdrevne høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye HT

Er ikke egentlig hele poenget at du skal kunne spille behagelig og dynamisk selvom det er høyt?:P

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Noen som har anbefaling til effektforsterker til Klipsch rf-7? jeg har tenkt å bruke 40-45000 og det kan gjerne være to monoblokker.
    Jeg ønsker å kjøpe brukt da jeg får mest for pengene da, jeg kan også kjøpe nytt . Jeg sikler etter Parasound JC-1 som jeg har uttolig lyst på.
    Men finnes det noe annet i den prisklassen som er bra på rf-7?

Jeg vil ikke ha rør da det ikke passer til diverse musikksmak jeg har.

Har du vurdert Emotiva sine monoblokker XPA-1? Har selv disse på RF83, og er strålende fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Har du vurdert Emotiva sine monoblokker XPA-1? Har selv disse på RF83, og er strålende fornøyd

Hvem selger emotiva i norge? eller må man handle dem i USA?

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kripet
    Hvem selger emotiva i norge? eller må man handle dem i USA?
    Må nok nok handle fra USA, men det er ingen problem. Info om fremgangsmåte og priser ligger i egen tråd.

http://avforum.no/forum/produkt-pris...rste-post.html

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Det høres spennende ut det, men da må jeg importere og det tar jeg ikke sjangsen på. Hvis det skulle skje noe så er det vel umulig å få dem fikset her i Norge siden dem ikke blir solgt i Norge.

Jeg har veldig lyst på JC-1 eller disse (par)

Electrocompaniet AW400 Mono block | Soundgarden

Electrokompaniet skal vel funke bra på klipsch?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Gratulerer med nye HT

Er ikke egentlig hele poenget at du skal kunne spille behagelig og dynamisk selvom det er høyt?:P
    Joda, men her manglet det mye dynamikk i diskant og mellomtone. Lyden var veldig varm og flytende. Hørtes ut som jeg hadde en svak rørforsterker med høy harmonisk forvrengning. Har jo hørt Klipsch mange ganger før og her var det noe som var totalt annerledes.
    Kjøre singel wire i dag og lyden ble helt annen, Klipsch lyd. Masse snert og dynamikk. Og lyden kom foran høyttalerne, i går var den liksom 5 m bak. Litt mindre behagelig på 110db er det, men slik skal det være! Når trommeslageren drar til på en rockekonsert skal ørevoksen riste løs ikke flyte rundt ^^
    Virker som Bi-amp delen på Onkyon ikke virker som den skal og det har mange andre erfart også, blir nok å levere på garanti.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Det høres spennende ut det, men da må jeg importere og det tar jeg ikke sjangsen på. Hvis det skulle skje noe så er det vel umulig å få dem fikset her i Norge siden dem ikke blir solgt i Norge.

Dette har det vist seg at de er veldig behjelpelige med dersom uhellet skulle være ute. Sist nå er det C-V her på forumet som har en XPA-3 han har problemer med. Etter å ha kontaktet Emotiva og forklart problemet, sender de nå nye deler til ham. Forstod det slik at det var deler han kunne bytte selv.

Har også sett inne på Emotiva sitt eget forum at Emotiva er veldig behjelpelige med å sende deler for bytte ved en rep. De er også behjelpelige med support og teknisk bistand til verksted du selv måtte velge

Side 109 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •