Klipsch klubben - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 108 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 608 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 20677
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Opprinnelig skrevet av c-v
    RC64 som large? mister du ikke voldsomt med trøkk under 40-60hz da?

den er jo oppgitt til ca 60hz mener jeg, og i mitt rom ruller den godt av etter 50hz.. skulle vel da bli bedre med sub og small?

Bare et spørsmål , hvordan merker du når Centeren din er på 50hz og slitter ?
    Måleapperat ?

jeg brukte radioshack og sinustoner, slik merket jeg når RC64 begynte å miste trøkket.. når den rundet 40-50hz var det begynt å falle markant, i forhold til f.eks 50-80...

jeg fikk dog betydelig utslag en del under hva den er oppgitt til, men ilag med sub ved deling på 40-50hz ble trøkket under dette også mye bedre..

men det var jo hos meg da:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

har satt min på 60hz på x , så får teste litt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har tidligere selv hatt den på large eller 80hz, men har brukt litt tid siste tiden på å måle bedre, etter radioshacken kom i hus, og jeg fikk mer ut av center ved å dele lavest mulig, men jeg fikk det beste fra begge verden ved deling ca50hz, da ble det bedre dialoger oppover, samtidig som trøkket ikke begynte å dale betydelig under 40hz..

prøv deg litt frem, nå har jeg også en peak i rommet mitt rundt 50hz som hjelper center litt kan det tyde på, men under 40 begynner den som sagt å rulle godt av.. :P

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Da har endelig utstyret kommet til meg
    sc-lx71 kom før helga.

På posten ligger rc62,rb61,svs pb10nsd+div kabler og venter på at pappa skal komme og hente dem hjem

Dessuten har jeg også tidligere mottatt panasonic dmp-bd60!
    Og i fjor ble det en 50"plasma fra samsung.

Så det er rimelig komplett utstyrs messig.
    Men det dukker nok opp ting etterhvert vil jeg tro:P

Som det alltid gjør!

Jeg kommer tilbake senere når ting er på plass,kanskje jeg tilogmed legger ut noen bilder

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble tipset om å vurdere Klipsch B-3 som alternativ i min søken etter nye bokhyllehøyttalere.

Og siden de skal stå i bokhylle, hva da med bassporten bak?

Jeg ser av owners manual på disse at de bør stå ca 60 cm fra veggen, men da står de ikke lengre i bokhylla men ligger på gulvet

For optimum performance, Klipsch suggests placing your speakers six to 15 feet (2 to 4.5m) apart and at least 24 inches (60.8cm) from the back and
    side walls
    .

Hva vil skje med bassen om jeg setter dem inntil eller max 5cm fra veggen?
    Må de da plugges igjen i bassporten og hva skjer da med lyden?

hmmmm - flotte saker, litt store (høye) - hvordan er B-2 i forhold til B-3?

Eller hva med XB-10? Noen som vet om denne er kommet til Norge og hvem som selger den?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har drivd å prøvd meg litt frem med delefrekvens her og endte opp med å dele på 50hz for synes jeg fikk best lyd her. på 80 hz var det jo nesten ikke trøkk i rf-62:P Eneste jeg synes er litt rart er at jeg ikke får endre frekvens på annet enn alle omgangen. Er ikke dette litt spesielt? Jeg får heller ikke noe valg mellom 80hz og 50 hz delefrekvens. Noen som vet om dette er normalt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg ble tipset om å vurdere Klipsch B-3 som alternativ i min søken etter nye bokhyllehøyttalere.

Og siden de skal stå i bokhylle, hva da med bassporten bak?

Jeg ser av owners manual på disse at de bør stå ca 60 cm fra veggen, men da står de ikke lengre i bokhylla men ligger på gulvet

For optimum performance, Klipsch suggests placing your speakers six to 15 feet (2 to 4.5m) apart and at least 24 inches (60.8cm) from the back and
    side walls
    .

Hva vil skje med bassen om jeg setter dem inntil eller max 5cm fra veggen?
    Må de da plugges igjen i bassporten og hva skjer da med lyden?

hmmmm - flotte saker, litt store (høye) - hvordan er B-2 i forhold til B-3?

Eller hva med XB-10? Noen som vet om denne er kommet til Norge og hvem som selger den?
    Var just å hørte på XB-10 siden jeg skal sette opp et mini anlegg hoss madammen. Disse sto nok i feil rom og vet ikke hvor mye innspilt disse var.
    Inntrykket ble mangel på bass og hul lyd type billig reiseradio. Og til prisen på 5k så ble det ikke noe handel for å si det slik.

Til din bruk vil nok RB-61 være en bedre høyttalere siden den har bassporten forran. Men denne er jo passe stor for en bokhylle da...

Med bassport bak og tett opp mot vegg får du mye udefinert å svullen bass. Plugger du så får du tight bass, å kanskje litt lite etter noens ønsker.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Hmm.. Har drivd å prøvd meg litt frem med delefrekvens her og endte opp med å dele på 50hz for synes jeg fikk best lyd her. på 80 hz var det jo nesten ikke trøkk i rf-62:P Eneste jeg synes er litt rart er at jeg ikke får endre frekvens på annet enn alle omgangen. Er ikke dette litt spesielt? Jeg får heller ikke noe valg mellom 80hz og 50 hz delefrekvens. Noen som vet om dette er normalt?

alle mine receivere opp gjennon tiden har jeg kunne valgt delefrakvens på fronter for seg selv, center for seg selv og surround for seg selv.

Hvis du forandre på alle kanaler virker det litt rart for min del - da gjerne fronter spiller dypere enn hva mange center og bakhøytalere klarer..

jeg spiller fronter i large i mitt oppsett, men med RF62 som jeg ikke har hørt så mye på, kan det godt tenkes at rundt 50hz er fornuftig å dele på, hvis dette høres best ut! jeg hadde ikke del RF62 uten videre på 80hz nei...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Var just å hørte på XB-10 siden jeg skal sette opp et mini anlegg hoss madammen. Disse sto nok i feil rom og vet ikke hvor mye innspilt disse var.
    Inntrykket ble mangel på bass og hul lyd type billig reiseradio. Og til prisen på 5k så ble det ikke noe handel for å si det slik.

Til din bruk vil nok RB-61 være en bedre høyttalere siden den har bassporten forran. Men denne er jo passe stor for en bokhylle da...

Med bassport bak og tett opp mot vegg får du mye udefinert å svullen bass. Plugger du så får du tight bass, å kanskje litt lite etter noens ønsker.
    ah, takk for svar - da skrinlegges XB-10 og muligens alle med bassport bak med mindre de er himla "tynne".....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    alle mine receivere opp gjennon tiden har jeg kunne valgt delefrakvens på fronter for seg selv, center for seg selv og surround for seg selv.

Hvis du forandre på alle kanaler virker det litt rart for min del - da gjerne fronter spiller dypere enn hva mange center og bakhøytalere klarer..

jeg spiller fronter i large i mitt oppsett, men med RF62 som jeg ikke har hørt så mye på, kan det godt tenkes at rundt 50hz er fornuftig å dele på, hvis dette høres best ut! jeg hadde ikke del RF62 uten videre på 80hz nei...
    Takker så mye for svar. Synes det låt best på 50hz deling ja. Jeg får sette meg inn i bruksanvisningen å se om ikke jeg får delt center og bak HT for seg selv.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iferd med å kjøpe RF-63 som har vært drømmehøyttalerne mine på riktig side av 50 000 ihvertfal de siste par årene. Mye penger for en student, men fant ut at jeg heller kjører på nå isteden for å lure på hvor mye bedre disse er enn de rimeligere høyttalerne til Klipsch. Dama syntes at størrelsen på disse var helt ok
    Har kun en Onkyo 807 pr dags dato, men tenker å bestille en XPA-5 og UMC-1 så jeg kan ha en kombinert stereo/5.1 stuekino.

Henter dem på torsdag, gleder meg =)!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Iferd med å kjøpe RF-63 som har vært drømmehøyttalerne mine på riktig side av 50 000 ihvertfal de siste par årene. Mye penger for en student, men fant ut at jeg heller kjører på nå isteden for å lure på hvor mye bedre disse er enn de rimeligere høyttalerne til Klipsch. Dama syntes at størrelsen på disse var helt ok
    Har kun en Onkyo 807 pr dags dato, men tenker å bestille en XPA-5 og UMC-1 så jeg kan ha en kombinert stereo/5.1 stuekino.

Henter dem på torsdag, gleder meg =)!

Gratulerer så mye , hvilke høyttalere har du i dag ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jippi

Må nesten melde meg inn jeg også...
    Gikk fra Audiopro til KSP-400, og må nesten si jeg er fornøyd :-D
    Nå er det bare å spare opp litt penger til ordentlig reciever...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Gratulerer så mye , hvilke høyttalere har du i dag ?
    Har ikke høyttalere akkurat nå, bortsett fra et par Patos 510 som står lagret på gården jeg vokste opp på. Så savnet er stort om dagen.

Det forrige jeg hadde hjemme hos meg selv var et par Dali Ikon 5.
    Ok høyttalere det, men savnet trykket og engasjementet til Klipsch og de demoene jeg har fått av RF-63 har egentlig utklasset Daliene på alle andre måter også. Syntes faktisk at RF-63 er noe av det beste jeg har hørt ved lytting på lave volum også fordi den allerede da er dynamisk og detaljert i motsetning til høyttalere som ikke våkner for 85db+.

Er redd for at Onkyon blir litt slank effektmessig og litt utydelig i stereobilde, men satser på å ha høyttalerne lenge og bare prøve meg fram angående forsterkere og kilder. Har du noen tips til rundt 10k?

Ting jeg tenker å prøve:

Emotiva XPA-5/2/1 - testet XPA-2 før og den syntes jeg var helt kanon på Dali og Patos.
    Parasound NC2250 - har testet denne før, men ikke med klipsch.
    Vincent
    Jungson
    Xindak
    Music Angel? Har aldri hatt rør forsterker før. Redd for å miste kontroll og punch, jeg er glad i å spille 110-115db av og til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er jo en mulighet,jeg bruker SR8001 på RF 63 og savner ikke mye på verken film eller musikk,når det er sagt så er det mange som bruker Yamaha,og Onkyo. Til 10k finner du mye på brukten som kan brukes. Du kan jo slenge på en effekt senere.

Ove

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker rør å kan spille 120db + , de slår så konstant å kontrollert som bare de .

Jeg har ikke hatt RF63 , men har hatt RF7 , rf83 etc... Å jeg vill anbefale på det sterkeste å anskaffe deg eit separat effekttrinn . De bor så utroligt mye mer i 63 enn hva enn surr. reciver klarer å få frem .

Jeg vill legge 2 effekttrinn til på den lista di ; Mcinosh MC275
    Rogue Stereo90

Rogue en ligger innenfor budsjette ditt om du finner den brukt(ble ivertfall solgt 2stk for den prisen for litt siden) mc275 må du nok litt over 15k for .

Det som er så frykteligt gøy med rør amper , er at du kan bytte rør`ene alt etter hvilken lyd du er ute etter .

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Har ikke høyttalere akkurat nå, bortsett fra et par Patos 510 som står lagret på gården jeg vokste opp på. Så savnet er stort om dagen.

Det forrige jeg hadde hjemme hos meg selv var et par Dali Ikon 5.
    Ok høyttalere det, men savnet trykket og engasjementet til Klipsch og de demoene jeg har fått av RF-63 har egentlig utklasset Daliene på alle andre måter også. Syntes faktisk at RF-63 er noe av det beste jeg har hørt ved lytting på lave volum også fordi den allerede da er dynamisk og detaljert i motsetning til høyttalere som ikke våkner for 85db+.

Er redd for at Onkyon blir litt slank effektmessig og litt utydelig i stereobilde, men satser på å ha høyttalerne lenge og bare prøve meg fram angående forsterkere og kilder. Har du noen tips til rundt 10k?

Ting jeg tenker å prøve:

Emotiva XPA-5/2/1 - testet XPA-2 før og den syntes jeg var helt kanon på Dali og Patos.
    Parasound NC2250 - har testet denne før, men ikke med klipsch.
    Vincent
    Jungson
    Xindak
    Music Angel? Har aldri hatt rør forsterker før. Redd for å miste kontroll og punch, jeg er glad i å spille 110-115db av og til.
    jeg har klipsch RF83, og har hatt NC2250, Halo a23, og testet en del med Halo A21 på disse, og for å vær helt ærlig ble det faktisk mer trøkk med Emotiva, lydkvalitet og match var også vel så bra som disse, og alt i alt til en mye lavere pris!

Jeg kan trygt anbefale Emotiva på Klipsch!

Receiveren din vil helt fint klare å drive klipschene også, og du vil sikkert bli ganske fornøyd også.. MEN, når du først har koblet til en effekt og hørt hvor mye potensiale du ikke får ut ved kun receiver - så ønsker du trolig ikke å gå tilbake..

Jeg var lenge fornøyd med Onkyo receiver på RF83, men etter å ha effekt på de en stund testet jeg å koble rett i onkyoen igjen, og først da merket jeg egentlig hvor stor forskjell det faktisk var!

I mine ører kan du ikke gjøre feil med Onkyo til klipsch heller!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har anelse på om det er noe vits med noe større emotiva modell enn UPA-2 til mine rf-62 eller vil den holde?

Link til UPA-2:
    Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du f.eks en XPA-3 så får du mer watt , samt du har en ekstra kannal til Center f.eks (om det er hjemmekino system du satserpå)

Eller en XPA- 2 er jo mer krefter. , mens en XPA-5 gir deg mulighet til 200watt på 5 kannaler , eller bi-ampe dine RF-62 og kjøre siste kannal på center.

mange muligheter , skal selv teste litt med bi-amping på mine RF-62
    (har XPA-5)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Noen som har anelse på om det er noe vits med noe større emotiva modell enn UPA-2 til mine rf-62 eller vil den holde?

Link til UPA-2:
    Emotiva Audio UPA-2 Two Channel Power Amplifier

om den vil holde? alt er jo relativt.. jeg hadde i 6mnd ca en halo a23 på RF83, dvs ca samme effekt på en del større høytalere. også her gikk det meget fint, ettersom Klipsch ikke nødvendigvis trenger masse watt for å spille høyt og bra!

likevel ble det enda litt bedre når jeg gikk op til XPA-3 som er litt kraftigere.

Når du har RF62, så vil jeg tro at en forsterker som denne, som har ca samme ytelse som A23 skal gjøre seg meget godt!

Side 108 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 608 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •