Klipsch klubben - Side 1027

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1027 av 1034 FørsteFørste ... 27 527 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1017 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 20,521 til 20,540 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Rundt juletider i fjor gikk jeg til innkjøp av et par RF-82 mk1 høyttalere! Jeg valgte å kjøpe en surroundreciever sammen med dem, for jeg hadde tenkt til å oppgradere til hjemmekino senere. Men tenker nå at jeg legger fra meg det, og konsentrerer meg kun om musikk. Derfor vil jeg spørre her om hvilken forsterker som ville vært bra til mine høyttalere. Har sett at det er veldig mange som spør om dette, men tenkte jeg skulle dele mine følelser og interesserer når det kommer til musikk og inntrykk av comboen jeg har nå.
    Jeg kjører de på en Onkyo TX-NR727. Står i en stue på 35-40kvm. Jeg spiller mye metall/rock, ellers går det i mye forskjellig når det er fest her. Problemet mitt nå er at jeg ikke er helt fornøyd.. Ved mye metall syns jeg lyden blir ekstremt rotete og alt blir blandet sammen. Klarer ikke å skille forskjellige instrumenter ifra hverandre godt nok. Bassen oppleves også noen ganger som ukontrollert og slapp (dette gjelder ikke bare på metall)
    Er det noen som har noen anbefalinger til meg? Stereoforsterker.. ikke mer enn 15000, helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vell melde meg inn i denne her jeg også. har nylig kjøpt et parr rf-82. dette er bare begynelsen på hjemmekino. jikk litt lei av å lese 1000 sider så jeg spørr istede.

hva vill dere anbefale av elektronik når jeg skal bruke: RC-64 II center, usikker på bak men mye mulig RS-62 II, og subb har jeg ikke tengt på. men er blitt anbefalt svs eller Klipsch SW-115.

har sett på emotiva forsterkere. men vill ha anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av semidead Vis post
    Hei!
    Rundt juletider i fjor gikk jeg til innkjøp av et par RF-82 mk1 høyttalere! Jeg valgte å kjøpe en surroundreciever sammen med dem, for jeg hadde tenkt til å oppgradere til hjemmekino senere. Men tenker nå at jeg legger fra meg det, og konsentrerer meg kun om musikk. Derfor vil jeg spørre her om hvilken forsterker som ville vært bra til mine høyttalere. Har sett at det er veldig mange som spør om dette, men tenkte jeg skulle dele mine følelser og interesserer når det kommer til musikk og inntrykk av comboen jeg har nå.
    Jeg kjører de på en Onkyo TX-NR727. Står i en stue på 35-40kvm. Jeg spiller mye metall/rock, ellers går det i mye forskjellig når det er fest her. Problemet mitt nå er at jeg ikke er helt fornøyd.. Ved mye metall syns jeg lyden blir ekstremt rotete og alt blir blandet sammen. Klarer ikke å skille forskjellige instrumenter ifra hverandre godt nok. Bassen oppleves også noen ganger som ukontrollert og slapp (dette gjelder ikke bare på metall)
    Er det noen som har noen anbefalinger til meg? Stereoforsterker.. ikke mer enn 15000, helst.
    Dine utsagn om rotete lyd er ikke noe som kan rettes opp av en forsterker. Det er desverre reference serien sine begrensinger. De evner ikke å spille nyansert og korrekt, spesielt i bassen, enn hvor riktig forsterker du matcher med.

Klarer du alikevel å leve med dette å ønsker å trylle utav dem det som er anbefaler jeg å sjekke ut Dayens sine forsterkere. Mer musikalitet for kronene tror jeg ikke man får noen plass og er kjempematch til klipsch.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten Vis post
    Dine utsagn om rotete lyd er ikke noe som kan rettes opp av en forsterker. Det er desverre reference serien sine begrensinger. De evner ikke å spille nyansert og korrekt, spesielt i bassen, enn hvor riktig forsterker du matcher med.

Klarer du alikevel å leve med dette å ønsker å trylle utav dem det som er anbefaler jeg å sjekke ut Dayens sine forsterkere. Mer musikalitet for kronene tror jeg ikke man får noen plass og er kjempematch til klipsch.
    Rimelig sterke påstander, så du har vel da prøvd alle reference høyttalerene og alle forsterker kombinasjoner regner jeg med???

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd en del forskjellig på de 7-8 parene med reference jeg har eid. Enda ikke fått dem til å låte high-end.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk stilen over har jeg hatt null problemer med både RF-83 og RF-7 både MK I og II.
    Mulig man da har rom som ikke takkler dette, men det gjør garantert høyttalerene

Til semidead

Slå av dynamisk eq, music optimiser, dolby og alt det tullet der for det roter det virkelig til spesiellt på rock/metall når man drar på litt.
    Onkyo TX-NR727 har ikke den beste romkorreksjonen, men prøv med kurven satt til musikk og slå den av og på for å se hva du selv synes passer best. På Onkyo 3010 er den utvilsomt best på

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill overhode ikke ha onkyo. har hatt en og det holder. di er billige men di ryr jo bare sund. kansje di nye ikke er sånn men da jeg hadde en å jeg lånte den bort til en som hadde Klipsch RF-82 II så ble forsterkeren så varm at den kuttet. ventet i 5 min så kunne han se resten av filmen. det er litt irriterende da :S

Blir handlet nye høytalere i sommer til en verdi av 25k som alle klipsch høytalerene jeg har nevnt over koster med subben til Klipsch.
    når jeg får solgt unna litt søppel jeg har stående så kjøper jeg ny hjemmekino reciver til rundt 10k. blir å satse på å kjøpe brukt. men har dere noen anbefalinger?

må vell gå ant å koble en mono blok på hver front og center for at di skal ha nok å leve av?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maruhus Vis post
    vill overhode ikke ha onkyo. har hatt en og det holder. di er billige men di ryr jo bare sund. kansje di nye ikke er sånn men da jeg hadde en å jeg lånte den bort til en som hadde Klipsch RF-82 II så ble forsterkeren så varm at den kuttet. ventet i 5 min så kunne han se resten av filmen. det er litt irriterende da :S

Blir handlet nye høytalere i sommer til en verdi av 25k som alle klipsch høytalerene jeg har nevnt over koster med subben til Klipsch.
    når jeg får solgt unna litt søppel jeg har stående så kjøper jeg ny hjemmekino reciver til rundt 10k. blir å satse på å kjøpe brukt. men har dere noen anbefalinger?

må vell gå ant å koble en mono blok på hver front og center for at di skal ha nok å leve av?
    Ingen forsterkere er feilfri. Til hjemmekino er Onkyo noe av det bedre pga XT32 romkorreksjon systemet, men toppmodellen til Denon har også dette. Lydmessig synes jeg Onkyo er best til Klipsch av disse 2. Anthem er et annet godt alternativ med god romkorreksjon.

Finnes en Onkyo 3010 til 9.999,- igjen i sølv hos http://surround.no/Produkter/Forster...000001073.aspx Den koster normalt 21.800,- det er knall kjøp.

Null problem å kjøre ett par monoblokker på hver front om du ønsker det. Parasound er ett godt alternativ til Klipsch, men finnes mange gode der ute på brukten

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokre Onkyo modellar har nok desverre vert plaga med litt bugs ja. Men einig med Harleyy i at dei gir kremlyd saman med Klipsch. I alle fall eit særs godt kompromiss mellom stereo og surround. Har sjølv 875 og 5008 på Definitive Technology SM65 og RF-7 II. Eg ville i dag gått for 3010 viss eg hadde 10 000kr og trengte ny receiver. Knall filmlyd for pengane. Den vil lett driva høgtalarane utan separat effekttrinn ved edruelege volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo har sviktet meg så det skal sykt mye til for at jeg går tilbake. har sett på forsterkere fra emotiva. noen erfaringer med disse i hjemmekino sammenheng ?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo har sviktet meg så det skal sykt mye til for at jeg går tilbake. har sett på forsterkere fra emotiva. noen erfaringer med disse i hjemmekino sammenheng ?
    Skulle jeg personlig slutta å kjøpe merker med problemer gjennom over 20år med HI-FI da hadde jeg ikke hatt mange valg igjen

Da hadde jeg heller ikke vært i tråden her med alle feilene på Klipsch gjennom tidene. Ikke lenge siden de feilet med kabinettene i RF serien, da en hel batch gikk bokstavelig talt opp i liminga For å ikke snakke om at det er en grunn til at Klipsch Horn har kommmet i over 40 varianter.

Dessverre null erfaring med emotiva men mange her som er fornøyd med det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får se. ser litt på finn å der står det jo på di fleste at di har vært inne til service?
    hvorfor sende noe til service vist det funker?

får se hva valget havner på. må få solgt litt skrot og nad forsterkerne jeg har nå :P

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får se. ser litt på finn å der står det jo på di fleste at di har vært inne til service?
    hvorfor sende noe til service vist det funker?

får se hva valget havner på. må få solgt litt skrot og nad forsterkerne jeg har nå :P
    Av alle som ligger på finn.no har 1 vært til service. Sjekket hver eneste Onkyo annonse nå, for dette hørtes ut som en litt for kraftig påstand!!!

Skjønner at du ikke ønsker å bli tatt seriøst her av meg i hvertfall

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sjekket alle. men di jeg har sett på opp jennom tiden har vært til service.

får sei hva du vill. har til dags kun hørt brae ting fra deg om onkyo. har en forsterker stående. den blir vell kastet.

jeg har ikke bestemt meg hva jeg velger. men du har nesten klar å åverbevise meg :P

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke sjekket alle. men di jeg har sett på opp jennom tiden har vært til service.

får sei hva du vill. har til dags kun hørt brae ting fra deg om onkyo. har en forsterker stående. den blir vell kastet.

jeg har ikke bestemt meg hva jeg velger. men du har nesten klar å åverbevise meg :P
    Jeg ønsker bare å komme med fakta opplysninger. Viktigste er at du blir fornøyd med ditt valg og at det høres riktig ut i dine ører

Vi er alle forskjellige og hører også mest sannsynelig forskjellig. Recievere generelt har endel problematikk pga mye elektronikk i en boks men de gode fungerer også til gjenngjeld meget godt når software og alt er i orden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vi får se. har hatt gode erfaringer med å ha elektronikken separat hvs du forstår. kjører nå i sterio å da har jeg forforsterker å efektforsterker. ikke støy og ikke noe som kan ligne på sur lyd.

men har lest litt om nad å klipsch ilag å da er lyden veldig lys. der er jeg helt enig. er jo nesten bare diskan å ikke bass. men det er jo en justerings sak. har fått det sånn nogenlunde no. men blir ny hjemmekino reciver i nærmeste frammtid. men hva jeg havner på er ikke sikkert. må vell bare prøve meg fram :S

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja vi får se. har hatt gode erfaringer med å ha elektronikken separat hvs du forstår. kjører nå i sterio å da har jeg forforsterker å efektforsterker. ikke støy og ikke noe som kan ligne på sur lyd.

men har lest litt om nad å klipsch ilag å da er lyden veldig lys. der er jeg helt enig. er jo nesten bare diskan å ikke bass. men det er jo en justerings sak. har fått det sånn nogenlunde no. men blir ny hjemmekino reciver i nærmeste frammtid. men hva jeg havner på er ikke sikkert. må vell bare prøve meg fram :S
    Har man mulighet for å deponere å prøve hjemme er det det beste

Her bruker jeg reciever med XT32 pga muligheten for proff kalibrering, som i mitt rom gir bedre lyd enn rent stereo oppsett.
    Synes Klipsch generelt trenger en god del jobb for å få lyden til å sitte skikkelig, men når den først gjør det er det ingenting som rocker bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja mye å tenke på. men mitt rom er ikke helt opptimalt. er ikke firkanti. er liksom som en vinkel. så mye lyd vill jo forsvinne inn der. men må vell få et 5:1 system bra nok til å se film på. er bare å ikke være så kresen :P men nå er det skuter kjøring på g, så lite sterio kjøp :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg skal utvide hjemmekinoen fra 5.1 til 11.1 og har noen spm. rundt det.
    Jeg kjøpte 1. par RB-61 II og 2 par RS-42 II på Akustisk Bureau da de hadde tilbud på Klipsch, tanken var å bruke RBene som surround back, og RSene som presence front og back. Men etter å ha lest en del om oppsett av 11.1 (med Klipsch høyttalere) i det siste, så tror jeg at jeg har gjort et bomkjøp.

Jeg har lagt merke til at det er RB høyttalere som blir anbefalt/brukt som presence front. Er det bedre å bruke RB høyttalere over RS høyttalere som presence front?
    Jeg har ikke klart å finne svar på hva som er best å bruke som presence back, RB eller RS ???
    Og når det gjelder surround back så virker det som om det er mer en 50/50 mening om hva som er best å bruke, RB eller RS ???
    Skal presence høyttalerne (RB/RS) vinkles mot lytteposisjonen?
    Jeg vil jo ha de høyttalerne (RB/RS - presence front/back og surround back) som gir meg det beste lydbilde.

Håper at noen av dere har prøvd RB og RS som presence (front/back) og kan komme med sine inntrykk om hva som er best å bruke, og om hva som er best å bruke som surround back, RB eller RS høyttalere?
    (Skal kobles opp på Yamaha forsterkere - RX-A3030 + R-S700 eller A-S1000)
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump...
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Side 1027 av 1034 FørsteFørste ... 27 527 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1017 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •