Klipsch klubben - Side 1025

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1025 av 1033 FørsteFørste ... 25 525 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 20,481 til 20,500 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    RB-81 som gav meg meirsmak på Klipsch. Valuta, ytelse/str så imponerer desse vilt. For min del kunne eg godt fortsatt hatt dei i kjellaren og mellomlegget opp til RF-7 i banken,når eg tenker meg om:-)
    Kjører du sub ved siden av skjønner jeg godt hva du mener

Testet ut den rimligere serien til Sunfire HRS 10 og den holder jaggu godt følge med Klipsch

Testet også SDS 12 den synes jeg derimot ikke var like, bra tross sine EISA awards. De kommer for salg så fort jeg er helt ferdig med testingen om ca en uke

Klipsch Icon KF-28 pakka som nå koster latterlige 6.999,- hos soundgarden får bli på rommet til guttungen for til den prisen finner man ikke noe som er i nærheten

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp innhaldet i den, er det vanskeleg å tru at I22 kostar 10K...
    (eg har ikkje høyrt den, og det er sikkert ein knall forsterkar som godt mogleg er verd det. Men det er ikkje pga dyre komponentar i alle fall.)
    For oss som ikke har så god greie på hva komponentene koster... Kan du forklare litt nærmere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    For oss som ikke har så god greie på hva komponentene koster... Kan du forklare litt nærmere?
    No sa ikkje eg at eg hadde så god peiling på kva komponentar kostar. Men det er tre kort i den. For meg vert det då vanskeleg å forstå at desse kostar 10k.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy Vis post

Testet ut den rimligere serien til Sunfire HRS 10 og den holder jaggu godt følge med Klipsch

Testet også SDS 12 den synes jeg derimot ikke var like, bra tross sine EISA awards. De kommer for salg så fort jeg er helt ferdig med testingen om ca en uke

Klipsch Icon KF-28 pakka som nå koster latterlige 6.999,- hos soundgarden får bli på rommet til guttungen for til den prisen finner man ikke noe som er i nærheten
    3 995 for Kf28 på soundgarden no. Nesten synd at ein ikkje treng nye høgtalarar.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 995 for Kf28 på soundgarden no. Nesten synd at ein ikkje treng nye høgtalarar.
    De er et godt kjøp til full pris 7.995,- .... Så til alle som vil ha en god Klipsch til røver pris, er det bare å løpe og kjøpe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet blir når en forsterker mangler krefter, fordi jo mer man presset den jo mer støy gir den
    Ser liksom ikke for meg at du presser din til smerte grensen når det gjelder støyforholdet på RB 81. Så beklager om jeg formulerte meg klønete her

RB 81 er en meget god høyttaler og i likhet med all Klipsch leverer di som du sier

Klipsch er høyttalere som gir "value for the money" eller "bang for the buck" som folk sier.
    Synd Mono dro opp igjen prisene på Heritage serien ser liksom ikke for meg at de selger så mye på de prisene

Nei den har aldri blitt lunken engang, men nå spiller jeg ikke så høyt hver dag heller.

Prøvde rf 63 med en pioneer lx 71, og det var helt ok, ble bedre når jeg splitta på 80 og kjørte subber i bunn.

Nå bruker jeg 3 rb 81 mk2 i front og 2 klipsch sw 115 i bunn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde to hrs 12 en stund sammen med rf 62mk2, trykka hinsides til musikk, manglet litt volum for å følge LFE på film heelt nede i dypet imo da.

Har du solgt paradigm settet..?

Newcomer st peter sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke subber bruker folket til rf-63 og tilsvarende egentlig? Sliter med valg av sub, men har riktignok ikke prøvd noen kvalitetssubber her(sunfire true, JL, Velodyne DD, etc)

kan man ha sub tilkoblet både med xlr og rca og få automatisk valg mellom av kilde?? Hadde vært veldig praktisk om det var noen som kan dette..

Og siden alle liker bilder

Klipsch klubben-20140216_162142-jpg

men snudd feil vei, doh...

Klipsch klubben-20140216_175204-jpg
    Sist endret av st peter; 02-16-2014 kl 18:54
    Abrahamsen A-DAC - Abrahamsen V3 - Parasound NC2250 - Klipsch RF63

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert:-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Hadde to hrs 12 en stund sammen med rf 62mk2, trykka hinsides til musikk, manglet litt volum for å følge LFE på film heelt nede i dypet imo da.

Har du solgt paradigm settet..?
    Ligger en test av hrs her http://www.audioholics.com/subwoofer...s-12-subwoofer

Hvis den mangler på dypet liger mye i rommet tror jeg. Jeg har 2 lytte rom i det ene holder det lenge med 1 stk HRS 10" og det rommet er rund 30kwm.
    I stue 2 derimot sliter jeg nesten uansett hva jeg putter inn og sitter i kveld og tester der og en HRS 10" holder ikke der så nå skal det prøvet med 2 og kalibrere de med Audyssey XT32 så får vi se hva som skjer

Paradigm settet har jeg ikke, men savnes dypt he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du forresten erstatet HRS 12" med Zeke ble litt nysgjerrig for du måtte vel godt opp i pris for å finne bedre?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch klubben-imag0606-jpg

Projectoren gir til bake lyset så det ser litt ille ut og ikke bry dere om de dyre Electrocompaniet Nemo blokkene de er ikke med i testingen

Dette er det vanskelige rommet

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom 2 med test og pioneer tilkoblet

Klipsch klubben-imag0590-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en test av hrs her http://www.audioholics.com/subwoofer...s-12-subwoofer

Hvis den mangler på dypet liger mye i rommet tror jeg. Jeg har 2 lytte rom i det ene holder det lenge med 1 stk HRS 10" og det rommet er rund 30kwm.
    I stue 2 derimot sliter jeg nesten uansett hva jeg putter inn og sitter i kveld og tester der og en HRS 10" holder ikke der så nå skal det prøvet med 2 og kalibrere de med Audyssey XT32 så får vi se hva som skjer

Paradigm settet har jeg ikke, men savnes dypt he he

Paradigm settet ditt var sweeet! Samme med rf7 settet ditt

Hrs12`ene spilte jæ...g bra med rf 62, feit bass men samtidig kjapp! Brukte de også til Vienna oppsettet mitt og det var også fantastisk!

Jeg formulerte det litt dumt, for jeg fikk bra respons til 17 hz i rommet mitt, men var helst volumet heelt nede i dypet jeg savna, de slet ikke akkurat men fikk nesten dårlig samvittighet når jeg dro på litt, så ut som opphenget holdt på å ryke hele veien!
    Hadde to klipsch rt 10d før hrs ene og må si Sunfire trakk det lengste strået av de to!

De ble erstattet av to stk Klipsch SW 115, de nye 15 " til klipsch! Disse spiller med en latterlig tøff pondus og punch! Solgte hele Vienna og Sunfire oppsettet og kjøpte inn fullt Klipsch surrerundt når Audiocompaniet hadde 50 %

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe Bilder Harleyy!

Kjører du Pure direct på Pioneeren? Syns ikke mcacc alltid gjør ok jobb i rommene, så jeg tweaker alltid litt selv i eq og skrur xcurve til ca -1.0bd/oct..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøffe Bilder Harleyy!

Kjører du Pure direct på Pioneeren? Syns ikke mcacc alltid gjør ok jobb i rommene, så jeg tweaker alltid litt selv i eq og skrur xcurve til ca -1.0bd/oct..
    mcacc gjør en elendig jobb sammenlignet med Audyssey XT32

Så der må man inn å gjøre en masse endringer me don`t like

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paradigm settet ditt var sweeet! Samme med rf7 settet ditt

Hrs12`ene spilte jæ...g bra med rf 62, feit bass men samtidig kjapp! Brukte de også til Vienna oppsettet mitt og det var også fantastisk!

Jeg formulerte det litt dumt, for jeg fikk bra respons til 17 hz i rommet mitt, men var helst volumet heelt nede i dypet jeg savna, de slet ikke akkurat men fikk nesten dårlig samvittighet når jeg dro på litt, så ut som opphenget holdt på å ryke hele veien!
    Hadde to klipsch rt 10d før hrs ene og må si Sunfire trakk det lengste strået av de to!

De ble erstattet av to stk Klipsch SW 115, de nye 15 " til klipsch! Disse spiller med en latterlig tøff pondus og punch! Solgte hele Vienna og Sunfire oppsettet og kjøpte inn fullt Klipsch surrerundt når Audiocompaniet hadde 50 %
    Klipsch SW 115 er endelig en Klipsch sub som kan få lov å kalle seg en sub he he

Har vært mye snacks her innom her i løpet av tiden for dere som har hengt med i tråden
    Jeg er jo en persom som bare må teste alt jeg prater om, så da går tiden til noe fornuftig.... he he

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch SW 115 er endelig en Klipsch sub som kan få lov å kalle seg en sub he he

Har vært mye snacks her innom her i løpet av tiden for dere som har hengt med i tråden
    Jeg er jo en persom som bare må teste alt jeg prater om, så da går tiden til noe fornuftig.... he he

Ja den går DYPT!

Gamle rsw 15 og rt12d var vel også rimelig kapable?

Har du prøvd Sunfire True EQ10/12?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mcacc gjør en elendig jobb sammenlignet med Audyssey XT32

Så der må man inn å gjøre en masse endringer me don`t like
    Spennende! Hva gjør XT 32 i toppen med klipschene?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den går DYPT!

Gamle rsw 15 og rt12d var vel også rimelig kapable?

Har du prøvd Sunfire True EQ10/12?
    Bare prøvd Sunfire True EQ12 signatur og den er rå til film

veggen med innebygget skjulte kontakter bare å få opp projektoren i rommet bak

Klipsch klubben-imag0607-jpg

Side 1025 av 1033 FørsteFørste ... 25 525 885 895 905 915 925 935 945 955 965 975 985 995 1005 1015 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •