Klipsch klubben - Side 1024

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1024 av 1033 FørsteFørste ... 24 524 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1014 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 20,461 til 20,480 av 20659
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,561
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    i22 er switchmode klasse D.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    i22 er switchmode klasse D.
    Og det vil si?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,561
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    derfor er den lettere, mer effektiv og ingen ringekjerne trafo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    derfor er den lettere, mer effektiv og ingen ringekjerne trafo
    Skjønner, takk for info!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp innhaldet i den, er det vanskeleg å tru at I22 kostar 10K...
    (eg har ikkje høyrt den, og det er sikkert ein knall forsterkar som godt mogleg er verd det. Men det er ikkje pga dyre komponentar i alle fall.)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er litt skeptisk til innholdet i den! Forslag til andre forsterkere mottas gjerne

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pr3cis Vis post
    Nei er litt skeptisk til innholdet i den! Forslag til andre forsterkere mottas gjerne
    Parasound A23 er et godt utgangspunkt i min bok. NC 2250, likeså. Xtz nei, bra til mye men ikke til Klipsch. I22 har jeg ikke hørt... men hadde ikke avfeid ting uten å ha hørt det... se feks i en eldre Doxa-forsterker... er ikke mange som blir imponert over innholdet i en slik heller;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb Vis post
    Parasound A23 er et godt utgangspunkt i min bok. NC 2250, likeså. Xtz nei, bra til mye men ikke til Klipsch. I22 har jeg ikke hørt... men hadde ikke avfeid ting uten å ha hørt det... se feks i en eldre Doxa-forsterker... er ikke mange som blir imponert over innholdet i en slik heller;-)
    Ja lurer på om det blir det etterhvert! Blir nok å vente litt, da det er litt dyrere med både effektforsterker og forforsterker, men det er nok verdt det!
    Så får min gamle Yamaha RX-V657 duge litt til. Syntes det spiller bra nå jeg, så da kan jeg vel bare glede meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde, dersom eg fann eit godt alternativ, gått for ein integrert forsterkar med DAC og digitale inngangar. Mykje enklare og greiare enn todelt løysing.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helgen har jeg testet Icon serien da mange har spurt meg om jeg ikke kan teste litt rimeligere utstyr

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver fortsatt med testing pakken består av Klipsch Icon KF-28 pakken. Forsterkere Pioneer lx-87 og Onkyo 3010. Subber sunfire HRS10 og SDS12 testingen er nå på dag nr 8

Merker fort som jeg alltid har sagt, jo mer power Klipsch får jo bedre spiller de.
    Det er ingen unntak med den rimelige Icon serien og de spiller overraskende bra.
    Med mye trøkk og virker nesten umulig å ta livet av dem, tro meg jeg har prøvd
    Kommer med litt mer etterhvert, men begynner å få såpass bra intrykk at jeg er åpen for evt spørsmål underveis.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tomlane opp for at du tester litt meir "tilgjengelege" modellar, harleyy

Kor mykje effekt har du putta på Icon?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he da går jeg i taket som alltid, bi ampet 3010 som gir en himmelsk effekt på disse.

Det værste er at de tåler det

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Tomlane opp for at du tester litt meir "tilgjengelege" modellar, harleyy

Kor mykje effekt har du putta på Icon?
    He he da går jeg i taket som alltid, bi ampet 3010 som gir en himmelsk effekt på disse.

Spiller du da på 82 dvs ref THX så er det partyhøyt, men med steinkontroll.
    Pioneer LX87 kan du dra helt ut uten at det er i nærheten av min smerte terskel.
    Bortsett fra all grøten den spytter ut på veien, så at den klasse D konstruksjonen vinner tester tyder bare på hvor lite tid de bruker på selve testingen...... Jeg bruker dager og uker, mens disse gutta i bladene bruker vel knapt en time om de gjør det.
    Finnes selvfølgelige gode unntak som stereophile.com og audioholichs.com som er meget grundige og flinke da de også tar seg tid til målinger og testing med flere alternativer. Vi vet jo at match er everything

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy Vis post

Spiller du da på 82 dvs ref THX så er det partyhøyt, men med steinkontroll.
    Pioneer LX87 kan du dra helt ut uten at det er i nærheten av min smerte terskel.
    Bortsett fra all grøten den spytter ut på veien, så at den klasse D konstruksjonen vinner tester tyder bare på hvor lite tid de bruker på selve testingen...... Jeg bruker dager og uker, mens disse gutta i bladene bruker vel knapt en time om de gjør det.
    Finnes selvfølgelige gode unntak som stereophile.com og audioholichs.com som er meget grundige og flinke da de også tar seg tid til målinger og testing med flere alternativer. Vi vet jo at match er everything
    Hva mener du med " all grøten den spytter ut" Geir?

Jeg har lillebroren selv,lx76, og dro greit 115 db uten noe særlig stress igår og da er det latterlig høyt imo!

Kjører denne på rb81mk2 og dette er den beste Pioneeren jeg har hatt på klipsch!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Hva mener du med " all grøten den spytter ut" Geir?

Jeg har lillebroren selv,lx76, og dro greit 115 db uten noe særlig stress igår og da er det latterlig høyt imo!

Kjører denne på rb81mk2 og dette er den beste Pioneeren jeg har hatt på klipsch!
    Jeg er godt vant med anlegg til noen hundre tusen kroner og liker detaljer i musikken. Med grøten mener jeg at når du drar på klarer ikke klasse D forsterkeren å skille detaljene i stereo bildet slik som F.eks Onkyo og Anthem.
    Desutten kan jeg dra Pioneer LX-87 til maks på volum og den gir seg, mens på f.eks Onkyo 3010 kan du glemme å dra den i nærheten av maks pga kreftene den gir

RB 81 er en liten høyttaler, så dette er jo ikke et reel sammenlignings grunlag.........

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg gi Pioneer ros på noe, må det være hurtighet til kino bruk og der stopper det desverre for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy Vis post
    Skal jeg gi Pioneer ros på noe, må det være hurtighet til kino bruk og der stopper det desverre for meg
    Takk for svar

Jeg har ikke hørt den onkyo en som blir nevnt her, men forundrer meg ikke om den er kraftig!

Kjenner meg ikke helt igjen om at Pioneeren grøter det til , har vel heller motsatt erfaring. Men dette kan jo helt klart ha sammen heng med rom og akustikk samt at langt ifra har noen gullører!

Rb 81 er jo små som du sier, men s.....n å de leverer!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-81 som gav meg meirsmak på Klipsch. Valuta, ytelse/str så imponerer desse vilt. For min del kunne eg godt fortsatt hatt dei i kjellaren og mellomlegget opp til RF-7 i banken,når eg tenker meg om:-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Takk for svar

Jeg har ikke hørt den onkyo en som blir nevnt her, men forundrer meg ikke om den er kraftig!

Kjenner meg ikke helt igjen om at Pioneeren grøter det til , har vel heller motsatt erfaring. Men dette kan jo helt klart ha sammen heng med rom og akustikk samt at langt ifra har noen gullører!

Rb 81 er jo små som du sier, men s.....n å de leverer!
    Problemet blir når en forsterker mangler krefter, fordi jo mer man presset den jo mer støy gir den
    Ser liksom ikke for meg at du presser din til smerte grensen når det gjelder støyforholdet på RB 81. Så beklager om jeg formulerte meg klønete her

RB 81 er en meget god høyttaler og i likhet med all Klipsch leverer di som du sier

Klipsch er høyttalere som gir "value for the money" eller "bang for the buck" som folk sier.
    Synd Mono dro opp igjen prisene på Heritage serien ser liksom ikke for meg at de selger så mye på de prisene

Side 1024 av 1033 FørsteFørste ... 24 524 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1014 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •