Klipsch klubben - Side 1019

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1019 av 1033 FørsteFørste ... 19 519 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 20,361 til 20,380 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Dette var overraskende! Hadde høyttalerne vært noen år gamle kunne jeg godt forstå at evt. lim har løsnet, men helt nye?
    RF-35 er en eldre modell og jeg vil tippe at de ble produsert for en 8-10 år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    RF-35 er en eldre modell og jeg vil tippe at de ble produsert for en 8-10 år siden.
    RF 82 tok over i 2007 var det vell

O

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Dette var overraskende! Hadde høyttalerne vært noen år gamle kunne jeg godt forstå at evt. lim har løsnet, men helt nye?

Er spent på å se hva ekspertisen her mener, kanskje jeg burde ta en titt i kassene på mine egne!

Har du prøvd høyttalerne etterpå?
    Nå har ikke jeg sagt at det var nye høyttalere, men ny innkjøpte brukte. Uansett så har dempingen aldri vært festet med lim, altså ingen tegn på det.

Det at dempingen i bunn ikke passet i det hele tatt og klem skaden på kabelen, tyder på at dette har vært slik siden høyttalerne var nye.

Har ikke fått prøvd høyttalerne så mye på høyere volume enda. Men det jeg har prøvd gir meg inntrykk av en høyttaler med mer kontroll. Får huset for meg selv neste helg, da blir det testing.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Dette er noe som gjør at jeg får lyst til å skifte ut intern kablingen, selv om kablingen som er der nå er merket monster. Og det burde jo være sånn passe greit, eller.?.

Nå ble det her en nokså lang avhandling fra min side, men ønsker flere innspill på hva som kan gjøres for å bedre en konstruksjon som tydeligvis ikke er laget med så altfor mye sjel i fra produsentens side.

Ett par spørsmål har jeg til slutt. Burde jeg avstive kassen noe? Og bør jeg dempe den mer?

Og vist det er andre som har sjekket hva som er inni klipschene sine, så del det gjerne. Kunne vært spennende å se hva som er gjort på dyrere og/eller nyere klipsch. :smile:
    Å bytte internkablingen er en veldig grei affere hvis du behersker en loddebolt. Nå er jeg tilhenger av enkeltleder/solid core, noe som kan gi store belastninger på loddepunktet hvis kablene er av litt anstendig tykkelse. Så pass på når du bøyer til kablene til sine possisjoner. For å ta den helt ut, har jeg også fjernet terminalplata bak på høyttalerne og erstattet den med en treplate, dvs de utvendige kablene går igjennom treplata og loddet direkte til delefilteret, samt at de innvendige kablene er loddet fast til elementene (bortsett fra hornet som har skrukoblinger).

Vedrørende videre demping og avstiving, så er jeg såpass naiv og tror at det produsenten har gjort, eller ikke gjort, er av en grunn, så jeg ville ha vært litt forsiktig med det. Men det er jo dine høyttalere, og hvis DU blir fornøyd, er jo det det viktigste.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    RF 82 tok over i 2007 var det vell

O
    Uten at dette betyr så mye tror jeg RF-35 tok over for RF-3 MkII i 2003, men jeg husker ikke om det var noen modell mellom RF-35 og 82. Mulig det var en RF-35 MkII også...

Det er uansett ikke tvil om at byggekvaliteten har vært dårlig, sett ut i fra bildene. Jeg må kanskje åpne RF-3'ene mine å se, men på en annen side har man ikke vondt av det man ikke vet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wishmaster
    Vedrørende videre demping og avstiving, så er jeg såpass naiv og tror at det produsenten har gjort, eller ikke gjort, er av en grunn, så jeg ville ha vært litt forsiktig med det. Men det er jo dine høyttalere, og hvis DU blir fornøyd, er jo det det viktigste.
    RF-serien har vel aldri vært kjent for solide kasser, så her er det nok mer salgsvolumet som har styrt, og ikke byggekvaliteten. Jeg vil tro at man ganske enkelt kan forbedre dem hvis man har lyst :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at dette betyr så mye tror jeg RF-35 tok over for RF-3 MkII i 2003, men jeg husker ikke om det var noen modell mellom RF-35 og 82. Mulig det var en RF-35 MkII også...

Det er uansett ikke tvil om at byggekvaliteten har vært dårlig, sett ut i fra bildene. Jeg må kanskje åpne RF-3'ene mine å se, men på en annen side har man ikke vondt av det man ikke vet
    Det står i produksjon til 2006 på klipsch sine sider.
    Har hatt både RF 3 og RF 3mkII. Jeg mener mkII er bedre enn RF 35.
    Men ikke att det er så farlig😄 de skulle vært bedre bygd uansett 😀

O

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-serien har vel aldri vært kjent for solide kasser, så her er det nok mer salgsvolumet som har styrt, og ikke byggekvaliteten. Jeg vil tro at man ganske enkelt kan forbedre dem hvis man har lyst :smile:
    Her kan man vel inkludere flere enn bare RF-serien, det er ikke mange konstruksjoner fra denne produsenten som har skikkelig solide og "døde" kasser. Spørsmålet vil være om å sette inn ekstra avstiving vil gi bedre og ikke bare anderledes lyd, forutenom samtidig å redusere innvendig volum.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wishmaster
    Her kan man vel inkludere flere enn bare RF-serien, det er ikke mange konstruksjoner fra denne produsenten som har skikkelig solide og "døde" kasser. Spørsmålet vil være om å sette inn ekstra avstiving vil gi bedre og ikke bare anderledes lyd, forutenom samtidig å redusere innvendig volum.
    Noen konstruksjoner er faktisk laget som noen vil kalle dårlig for at det gir en karakteristikk i lyden. Det gjelder da selvfølgelig ikke dårlig kabler kontakter osv

Heritage skal IKKE ha døde kasser

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    basshornet du sikter til? cornwall har dempematerial på alle eller de fleste vegger.
    men slik det er i denne rf-35 er neppe ideelt.. er nok så enkelt at penga ikke strakk til
    har prøvd uten i cornscala.. det anbefaler jeg ikke! (og de 3veis med lukket mellomtone forøvrig)

Heresy 3 Brace work... - AudioKarma.org Home Audio Stereo Discussion Forums

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikring går på min RW 12D

Krise i heimen!! Kom nylig hjem fra en 4 uker's ferie og setter inn støpsler og kabler til tv og surroundsystemet. Lydanlegg har altså vært spenningsløst i 4 uker. I det jeg slår på sub'en så går kurssikring til lydanlegget. Etter å ha slått på denne virker ikke subwoofer. Det viser seg at sikring i subwoofer også er røket (1,6 amp). Har forsøkt å bytte glasssikring men denne gikk med en gang igjen. :cry:

Åpnet lokket bak for å sjekke om det var noen synlige defekte komponenter men alt ser ok ut. Skudd i blinde: Noen som har opplevd noe lignende eller har noen ide om hva som er galt?

Når jeg ser på kretskortet så tenker jeg...hmm...dette blir ikke billig å reparere. Noen som har peiling på hva kretskort, event. hva en reparasjon kan koste?
    Sub'en er kjøpt i november 2008 hos Solberg HiFi i Sarpsborg og er derfor innenfor 5-års reklamasjon. Mulig det kan gå under reklamasjon. Anlegget er meget pent brukt.

Jeg vet spørsmålene her er vanskelig å svare på uten å først å vite hva feilen er men med de kunnskapene og erfaringene medlemmene i Klipsch-tråden innehar så er det sikkert mange som har opplevd noe tilsvarende. :-D

På forhånd takk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som slår meg er at strømforsyningen til forsterkeren i suben din har røket. Antar at det er switch-mode strømforsyning og at switchetransistoren har tatt kveld, en relativt "vanlig" feil som gjerne oppstår ved påslag.
    Om du får denne reparert er ikke sikkert, kanskje du må bytte hele forsterkeren. Ville tatt kontakt med importør og hørt hva de sie om saken.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det første som slår meg er at strømforsyningen til forsterkeren i suben din har røket. Antar at det er switch-mode strømforsyning og at switchetransistoren har tatt kveld, en relativt "vanlig" feil som gjerne oppstår ved påslag.
    Om du får denne reparert er ikke sikkert, kanskje du må bytte hele forsterkeren. Ville tatt kontakt med importør og hørt hva de sie om saken.
    Ok. Typisk sted som ryker muligens. Selve strømforsyningen ser hel ut uten noen brente komponenter men det er kanskje vanskelig å se hvis transistoren er defekt. Er dette noe en kan lodde om selv tro eller er det såpass dyrt/komplisert at det ikke er verdt det? Er elektriker selv men det begynner å bli en stund siden en holdt på med dette.:wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se om du finner en transistor, relativt stor på kjøleribbe, og ohme den. Antakelig er den kortsluttet alle veier, og må da byttes. Vanligvis ikke noe større operasjon. Ikke bestandig det gjør susen, men er ofte såpass billig at det er verdt å prøve.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Har ikke hørt denne men kan absolutt anbefale Musical Fidelity M1 dac. Rimelig og endrer ikke karakteristikken uansett Klipsch høyttaler like god til RF som Heritage da den ikke tilfører noe som helst i noen retning.

Musical Fidelity M1 DAC | Lyd & Bilde

Finnes massevis med knall gode reviews på denne og jeg bruker den selv til Khorn
    Har lest at denne skal være veldig god, men jeg hadde egentlig kunne tenkt meg en dac som var bittelitt "varm" "analaog " lyd karakteristikk uten at det fjerner noe detaljer fra lyden.
    Har sett på rega dac, men den vil kanskje ikke være så detaljert.
    Noen andre her som har hørt MHDT havana dac'en`? eller har noen gode anbefalinger uten at det går hull i lommeboka? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Noen konstruksjoner er faktisk laget som noen vil kalle dårlig for at det gir en karakteristikk i lyden. Det gjelder da selvfølgelig ikke dårlig kabler kontakter osv

Heritage skal IKKE ha døde kasser
    Henter Forte II på lørdag,liker ikke helt og levere fra meg RF 63 men:roll:
    Blir og bytte låne først,så om det ikke låter bra her er det jo bare og bytte tilbake. Mener de er avstivet extra i kassene,er kanskje ikke noe pluss?

O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tar sjansen på å spørre her da jeg ikke finner noen tråder av nyere dato når jeg bruker søkefunksjonen.
    Jeg vurder å gå til innkjøp av et klipsch hjemmekinosystem.
    rf 62 II front
    rs 41 II bak
    rc 62 II senter
    sub sw110 evt xtz10"

Det jeg lurer på er hvilken surroundreceiver jeg bør kjøpe til dette oppsettet?
    Ønsker i førsteomgang å kjøpe en receiver som kan drive dette ok alene.
    Receiver budsjett, ikke så mye mer en 10 høvdinger hadde jeg tenkt

Håper noen her kan komme med noen forslag
    mvh Robert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aedron Vis post
    Hei
    Tar sjansen på å spørre her da jeg ikke finner noen tråder av nyere dato når jeg bruker søkefunksjonen.
    Jeg vurder å gå til innkjøp av et klipsch hjemmekinosystem.
    rf 62 II front
    rs 41 II bak
    rc 62 II senter
    sub sw110 evt xtz10"

Det jeg lurer på er hvilken surroundreceiver jeg bør kjøpe til dette oppsettet?
    Ønsker i førsteomgang å kjøpe en receiver som kan drive dette ok alene.
    Receiver budsjett, ikke så mye mer en 10 høvdinger hadde jeg tenkt

Håper noen her kan komme med noen forslag
    mvh Robert
    Hei.
    Marantz,Onkyo,Anthem.
    Disse låter bra på Klipsch.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aedron Vis post
    Hei Tar sjansen på å spørre her da jeg ikke finner noen tråder av nyere dato når jeg bruker søkefunksjonen. Jeg vurder å gå til innkjøp av et klipsch hjemmekinosystem. rf 62 II front rs 41 II bak rc 62 II senter sub sw110 evt xtz10" Det jeg lurer på er hvilken surroundreceiver jeg bør kjøpe til dette oppsettet? Ønsker i førsteomgang å kjøpe en receiver som kan drive dette ok alene. Receiver budsjett, ikke så mye mer en 10 høvdinger hadde jeg tenkt Håper noen her kan komme med noen forslag mvh Robert
    Hei. Marantz,Onkyo,Anthem. Disse låter bra på Klipsch. O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Marantz,Anthem,Onkyo. Disse låter bra på Klipsch

O

Side 1019 av 1033 FørsteFørste ... 19 519 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1009 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •