Klipsch klubben - Side 1018

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1018 av 1034 FørsteFørste ... 18 518 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 1008 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1028 ... SisteSiste
Viser resultater 20,341 til 20,360 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Har aldri følt behovet for noe mer krefter en det EAR 890 gir på Khorn 60th anniversary det har en autoritet i bassen du kan drømme om med de fleste av transistor kongene ja har sammenlignet med både Krell 750, McIntosh 1201 adyton Cordis 3b og flere ingen slår EAR i hverken oppløsning eller korrekt bass. Vil du ha maks power gå heller for 509 enn brokoblet 890. Eneste jeg vil fra råde er første versjon av 509 de har bias fra *******!!! he he
    Grunnen til at jeg nevnte dette var at du anbefalte 509 som det beste du hadde hørt på K-horn, uten å nevne 890. Tanken min var da å ev. starte med en 890, for senere å ha muligheten for en til. 890 ligger vel nokså likt priset som siste versjon av MC275, så den er derfor mere aktuell. Skal man kjøpe brukt derimot, er det uansett lettere å få tak i en McIntosh enn EAR

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Amen to that! Er desverre følsom der selv, og blir lyttetretthet etter 5 mins på enkelte oppsett. Angående Primare, og Klipsch har jeg veldig godt å si om, riktignok eldre Primare, men dog. Spilte meget bra i forrige kåken, med en fin avrunding i topp. Det lille av siblanter skyldtes nok at rommet var 45 kvadrat, derav store takflater med minimal akustisk demping. Klart det blir litt ubehagelige ss'r, og 'shh's i øvre mellomtone med så mye etterklang.

Verdt å teste komboen!
    Må innrømme at jeg har jukset...
    En kamerat av meg er en av de verste Klisch-horene (beklager, men det er enseste dekkende ord..) som finnest, og jeg har lånt vekk Primare-settet til ham. Selv om han "selvsagt skulle prøve noe nytt" i kinoen han bygger visste jeg at han kom til å ende opp med Klipsch innen kort tid. Nå står RF-62 og div "RS" og venter på at kinoen hans skal bli klar.. :-D

Eller må jeg si at jeg har hørt mye fint om Klipsch or rør, det er nesten like "klisje" som Klipsch og kino, og sikker ikke uten grunn..
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at Klipsch har en stor "fanskare" med mange meget erfarne. Klipsch har noe eget med lydgjengivelsen, som er så avhengighetsskapende at man ender med å gå tilbake igjen etter, og ha prøvd noe annet en periode. Been there, done that. Men er mye annet bra også. Det hele koker ned til rom, smak, og forøvrig elektronikk der, og da.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Grunnen til at jeg nevnte dette var at du anbefalte 509 som det beste du hadde hørt på K-horn, uten å nevne 890. Tanken min var da å ev. starte med en 890, for senere å ha muligheten for en til. 890 ligger vel nokså likt priset som siste versjon av MC275, så den er derfor mere aktuell. Skal man kjøpe brukt derimot, er det uansett lettere å få tak i en McIntosh enn EAR
    Det folk er veldig fornøyde med finner man sjelden på brukten vet du, de blir den stua he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Har hørt Paladium P-17 på elektronikk til 200k+, og fikk slev problemer med skjærende S'er. Matching av høyttalere med elektronikk og rom er noe jeg ihvertfall bare må leve med. Klipsch er noe av det som står øverst på listen av merker når kinoen skal innredes, men er veldig skeptisk til hvordan jeg reagerer på Klipsch og nyere Primare (SP32 og A30,7) som også skal være ganske oppløste i lydbilde.

Husk også at det er særdeles inviduelt med lydopplevelse og skjæringer på S'er. Noen er utsatt for det problemet, andre ikke.
    Det har jeg hørt på krell til 300.000 også er ikke prisen som bestemmer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Onkyo M5060R er blitt ordentlig varm (sa en time) er det ikke slitsom diskant eller så mye som en liten susende lyd,låter varmt og stille
    Noen ganger er det lov og ha flax

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Når Onkyo M5060R er blitt ordentlig varm (sa en time) er det ikke slitsom diskant eller så mye som en liten susende lyd,låter varmt og stille
    Noen ganger er det lov og ha flax

O
    Mye som gir litt tomgang sus på klipsch, men høres sjeldent når man spiller. Går en på nervene når huset er stille he he

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye som gir litt tomgang sus på klipsch, men høres sjeldent når man spiller. Går en på nervene når huset er stille he he

Sant det harleyy,ikke lyd her selv om jeg putter øret helt inntil diskanten

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sant det harleyy,ikke lyd her selv om jeg putter øret helt inntil diskanten

O
    Onkyo pleier å være meget stille, men noen kraftige konstruksjoner bak kan forstyrre kontroll tårnet litt he he

Synes faktisk Onkyo er en av de bedre kombinasjonene til Klipsch og til hjemmekino er jeg fryktelig glad i XT32 korreksjonen den er verdt hver eneste kr

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørlite tomgangasus, som eg har, kan eg lwva med. Ss og shh lyden irriterer meir. Eg likar film og musikk med bra høgt volum. Har prøvd å dempa rommet med 2stk 120x60cm x10cm rockfon plater i taket og 4 plater på veggane.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ørlite tomgangasus, som eg har, kan eg lwva med. Ss og shh lyden irriterer meir. Eg likar film og musikk med bra høgt volum. Har prøvd å dempa rommet med 2stk 120x60cm x10cm rockfon plater i taket og 4 plater på veggane.
    Da er det ikke samme sus vi prater om. Det er kun meget svak tomgang støy jeg hører å så fort det kommer den minste lyd er den borte hos meg. Har du mulighet for å prøve annen effekt for å se om det er recieveren eller effekten som er problemet?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Jeg har faktisk ikke det problemet i mitt opsett, der man hører SS og SHH.
    Litt sus i frontene har jeg, men ikke i resten av opsettet. Støyen i frontene skyldes Parasound effekten, men det høres så vidt når jeg legger øret inntill.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det folk er veldig fornøyde med finner man sjelden på brukten vet du, de blir den stua he he
    Jeg kjøpte akkurat et par med 509 MKII Anniversary, så nå håper jeg du har rett ang. disse!!

Jeg kjøpte dem vel 5 minutter etter at annonsen hadde blitt lagt ut i 3-tiden i ettermiddag 8-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte akkurat et par med 509 MKII Anniversary, så nå håper jeg du har rett ang. disse!!

Jeg kjøpte dem vel 5 minutter etter at annonsen hadde blitt lagt ut i 3-tiden i ettermiddag 8-)
    Da hadde du grise flaks

Gratulerer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer 😄

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ikke samme sus vi prater om. Det er kun meget svak tomgang støy jeg hører å så fort det kommer den minste lyd er den borte hos meg. Har du mulighet for å prøve annen effekt for å se om det er recieveren eller effekten som er problemet?
    Brukte tidlegare Rotel RB-1572 effekt. Hadde bittelitt tomgangsstøy der og, men då måtte øret heilt inntil. Den støyen eg har no er ikkje sjenerande frå sweetspot. Må nærare frontane for å oppdaga det. Så dette er ikkje noko som plagar meg. Det er verre med desse sibilantane.

No har eg ikkje fått tid til å finlytta etter demping og ny RK om det er blitt betre. Men eg meiner å hugsa det er mest frå senteren...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har en formening om MHDT havana DAC'en ville gjort seg bra på klipsch RF-7MKII ? Mhdt Havana DAC

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Noen her som har en formening om MHDT havana DAC'en ville gjort seg bra på klipsch RF-7MKII ? Mhdt Havana DAC
    Har ikke hørt denne men kan absolutt anbefale Musical Fidelity M1 dac. Rimelig og endrer ikke karakteristikken uansett Klipsch høyttaler like god til RF som Heritage da den ikke tilfører noe som helst i noen retning.

Musical Fidelity M1 DAC | Lyd & Bilde

Finnes massevis med knall gode reviews på denne og jeg bruker den selv til Khorn

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wishmaster
    Det første jeg ville ha gjort er å skifte internkablingen. I mine CF3 var det typisk 4 mm² mulitleder som er noe av det billigste man kan få tak i. Har skiftet høyttalerkabler flere ganger, og da også innvendig i høyttalerne, nå bruker jeg noen hjemmelagde av rent sølv.
    Takker for innspillet ditt Wishmaster. Inter kabling er noe jeg helt sikkert skal se nærmere på.:smile:

Da jeg i forrige uke skulle dempe hornet, på de relativt ny/brukt innkjøpte RF35ene mine, med bitumenplater(asfaltplater). Klarte jeg bare ikke å la være, og måtte bare ta ut begge elementene for å se hva som var i kassene.
    Ble mildt sagt litt overrasket. Har fått med meg at RF35ene skal være av noe dårligere bygge kvalitet enn resten av RF-serien, både før og etter RF35. Men for meg ble det jeg oppdaget bare litt for utrolig, med tanke på Kilpsch sitt renomme som seriøs produsent.

Nå er ikke jeg noen ekspert, og har heller aldri bygget noen høyttalere av betydning. Men det kan ikke være meningen at dempingen i kassen skal ligge slik som dette??: Klipsch klubben-nedre-elementhull-jpg
    Klipsch klubben-vre-elementhull-jpg
    Klipsch klubben-hornhull-jpg
    Som dere ser så er dempingen i bunn av kassen både for stor i bredden og i høyden/lengden til å kunne ligge pent eller på en fornuftig måte.
    Og det at dempingen går direkte opp bak det nederste elementet kan, slik som jeg ser det, ikke være noe gunstig. Måten dempingen i bunn var plassert på må jo også ha gitt begrensinger for bassportens funksjon, eller?

Uansett, etter å oppdaget dette skrapet jeg sammen endel dempemateriale som jeg hadde liggende, gjorde en liten innsats på å forbedre dempingen. Bruket spraylim og limte fast dempematerialet, noen som ikke var brukt på de to platene som var der fra før.
    Resultatet ble slik:
    Klipsch klubben-horn_elementhull-jpg
    Klipsch klubben-hornhull-dempet-jpg
    Klipsch klubben-ovenfra-dempet-jpg
    Når jeg var fri for dempemateriale og var sånn passe fornøyd med innsatsen, begynte jeg å se litt på delefilteret og portene.
    Ved kontroll av portene oppdaget jeg at de var relativt løse, hadde stor klaring mot kassen. Dette utbedret jeg ved å bruke dobbeltsidig teip som mellomlegg, ble fornøyd med det.
    Ved en nærmere titt på delefiltrene oppdaget jeg at en leder var kommet i klem og fått skader på det ene filteret:
    Klipsch klubben-ledning-jpg
    Dette er noe som gjør at jeg får lyst til å skifte ut intern kablingen, selv om kablingen som er der nå er merket monster. Og det burde jo være sånn passe greit, eller.?.

Nå ble det her en nokså lang avhandling fra min side, men ønsker flere innspill på hva som kan gjøres for å bedre en konstruksjon som tydeligvis ikke er laget med så altfor mye sjel i fra produsentens side.

Ett par spørsmål har jeg til slutt. Burde jeg avstive kassen noe? Og bør jeg dempe den mer?

Og vist det er andre som har sjekket hva som er inni klipschene sine, så del det gjerne. Kunne vært spennende å se hva som er gjort på dyrere og/eller nyere klipsch. :smile:

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var overraskende! Hadde høyttalerne vært noen år gamle kunne jeg godt forstå at evt. lim har løsnet, men helt nye?

Er spent på å se hva ekspertisen her mener, kanskje jeg burde ta en titt i kassene på mine egne!

Har du prøvd høyttalerne etterpå?

Side 1018 av 1034 FørsteFørste ... 18 518 878 888 898 908 918 928 938 948 958 968 978 988 998 1008 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1028 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •