Klipsch klubben - Side 1017

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1017 av 1034 FørsteFørste ... 17 517 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 20,321 til 20,340 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Glem Mcintosh til disse kan love deg at det er langt mer å hente ut av disse høyttalerne. ikke for å disse mc fans, men disse horna er helt spesielle og fortjener kun det beste. EAR 509 er uten tvil det beste og mest kraftfulle jeg har hørt på Khorn med detaljer i bassen kun rør kan gi. Du kan spille godt og høyt uten at det blir skarpt med sinnssykt rike detaljer. Andre EAR fungerer også meget bra. Har prøvd sykt mye dyre forsterkere på disse uten å nå nirvana men med EAR gjør man det uten tvil. Ring gjerne for å slå av en prat om du ønsker tlf 94.29.27.10 Har eid mange Khorn gjennom årene og prøvd elektronikk i alle klasser
    Grunnen til at jeg spør er jo at jeg vil ha alternativer ;-)

Har EAR norsk forhandler? Jeg tok et kjapt søk, men fant bare en svensk prisliste i farten. Jeg fant en pris på 96.000,- SEK for en balansert utgave, er dette kanskje også pr.stk.?

Dette er uansett mer en jeg har tenkt å bruke (foreløbig i alle fall ;-)) , men ser du har 890 som ligger på 52.000 SEK... Jeg slår nok på tråden når fruen har kommet seg ut av huset. Det er ikke nødvendig at hun skal høre på absolutt ALLE de skumle planene jeg har

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Grunnen til at jeg spør er jo at jeg vil ha alternativer ;-)

Har EAR norsk forhandler? Jeg tok et kjapt søk, men fant bare en svensk prisliste i farten. Jeg fant en pris på 96.000,- SEK for en balansert utgave, er dette kanskje også pr.stk.?

Dette er uansett mer en jeg har tenkt å bruke (foreløbig i alle fall ;-)) , men ser du har 890 som ligger på 52.000 SEK... Jeg slår nok på tråden når fruen har kommet seg ut av huset. Det er ikke nødvendig at hun skal høre på absolutt ALLE de skumle planene jeg har
    Audioaktøren selger EAR

Brukte kan man få et sett av 509 blokkene for rundt 32.000,-
    890 går ofte rett i underkant av 20K

Ikke mye jeg gjemmer for kona men HiFi budsjettet er ett unntak

Vi prates på senere idag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på i forhold til Onkyo forsterkeren eller rf63 kontra Forte II?

Generelt synes jeg Onkyo fungerer meget bra med Klipsch, men bor mye i Heritage om man finner rette rør forsterker men av erfaring blir det ofte kostbart med rør ihvertfall om det skal stille mine sære krav he he
    Tenker mere på Forte kontra RF 63.
    Har hørt forte hos JanR og Eddie men husker ikke helt lyden i dem

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Tenker mere på Forte kontra RF 63.
    Har hørt forte hos JanR og Eddie men husker ikke helt lyden i dem

O
    Forte er en av de litt mer rocka Heritage og ikke like fin slipt som f.eks Heresy.
    Rf 63 er en veldig riktig spillende høyttaler og kontrasten mellom disse er enorm.
    For å sette det helt på spissen spørs det vel om du vil ha en slank relativt puslete høytalleer som låter slik mange sier er korrekt, eller vil du ha en god gammel klassiker som ser ut som F og spiller rock og live på et lang høyere nivå med mer konsert/pub følelse. Forte kommer også i 2 varianter Forte 1985 -1989 og Forte II 1989.1996 nr 2 er en mer vel bygget konstruksjon og ca 5 kg tyngre.
    Her kan det jo modifiseres mye og få de slik du vil og lage deg et godt oppsett med tiden som lett knuser RF63 på alle punkter pluss litt til he he

Med riktig forsterker og litt tweaks kan du få mye ut av disse gamle, men forte II er å foretrekke om du har mulighet å få tak i den eller evt Chorus II lei å plassere pga slaven bak, men får du den til er den skinnsyk

Med andre ord RF 63 er det det er. Forte kan du få så utrolig mye mer ut av

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Men mindre det er noen jeg har oversett på den siden, så virker det for det meste å omhandlet renovering av eldre Klipsch. Det jeg siktet litt mer på med spørsmålet mitt, var om det er noen her på forumet som har gjort seg noen erfaringer med tips, triks og små forbedringer man kan gjøre med sine nyere Klipsch, les Reference serien.
    Det første jeg ville ha gjort er å skifte internkablingen. I mine CF3 var det typisk 4 mm² mulitleder som er noe av det billigste man kan få tak i. Har skiftet høyttalerkabler flere ganger, og da også innvendig i høyttalerne, nå bruker jeg noen hjemmelagde av rent sølv.

Videre har jeg kuttet til og limt på selvklebende asfaltmatter på hornet, og satt en bit at at kosteskaft mellom bassene og bakveggen i kassen for å få litt bedre "fraspark".

CF3 er fra midten av '90-tallet og ser slik ut:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant dette med demping av hornet. Eg anar tendensar til skarp "s-lyd" i min rc-64II ved høgt volum. Dette gjer av og til tale/vokal litt uklar. Har lurt litt på korleis eg kunne dempa sette litt. Foreløpig har eg kun skrudd ned diskant eit knepp i receiveren, utan å merka stor forskjell... Har og montert litt demping i rommet, utan enorm forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Interessant dette med demping av hornet. Eg anar tendensar til skarp "s-lyd" i min rc-64II ved høgt volum. Dette gjer av og til tale/vokal litt uklar. Har lurt litt på korleis eg kunne dempa sette litt. Foreløpig har eg kun skrudd ned diskant eit knepp i receiveren, utan å merka stor forskjell... Har og montert litt demping i rommet, utan enorm forskjell.
    Hva med filt pålimt i hornmunningen ? En lokal hifi pusher jeg snakker en del med mente dette var en tweak for å dempe horn.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forte er en av de litt mer rocka Heritage og ikke like fin slipt som f.eks Heresy.
    Rf 63 er en veldig riktig spillende høyttaler og kontrasten mellom disse er enorm.
    For å sette det helt på spissen spørs det vel om du vil ha en slank relativt puslete høytalleer som låter slik mange sier er korrekt, eller vil du ha en god gammel klassiker som ser ut som F og spiller rock og live på et lang høyere nivå med mer konsert/pub følelse. Forte kommer også i 2 varianter Forte 1985 -1989 og Forte II 1989.1996 nr 2 er en mer vel bygget konstruksjon og ca 5 kg tyngre.
    Her kan det jo modifiseres mye og få de slik du vil og lage deg et godt oppsett med tiden som lett knuser RF63 på alle punkter pluss litt til he he

Med riktig forsterker og litt tweaks kan du få mye ut av disse gamle, men forte II er å foretrekke om du har mulighet å få tak i den eller evt Chorus II lei å plassere pga slaven bak, men får du den til er den skinnsyk

Med andre ord RF 63 er det det er. Forte kan du få så utrolig mye mer ut av
    Det er Forte II med Crites oppgradering,må få hentet de og teste

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hva med filt pålimt i hornmunningen ? En lokal hifi pusher jeg snakker en del med mente dette var en tweak for å dempe horn.
    Høres ikke bra ut!
    Er det skarp diskant i klipsch så har du feil forsterker,ikke bare Klipsch som har det. Testet Sonus Faber,Dali,Focal og havnet tilbake på Klipsch i våres.
    Det er Klipsch som er høyttaleren for meg og da må en finne rette forsterker,da får du så utrolig mye igjen for det

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Forte II med Crites oppgradering,må få hentet de og teste

O
    Hvis prisen er god løp og kjøp

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Dempe horn?

Han burde slutte å pushe hifi og begynne i kassa på rema

Finnes så utrolig mange forsterkere som klarer horn med glans og de er laget for å gi en unik oppløsning og ikke dempes

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke bra ut!
    Er det skarp diskant i klipsch så har du feil forsterker,ikke bare Klipsch som har det. Testet Sonus Faber,Dali,Focal og havnet tilbake på Klipsch i våres.
    Det er Klipsch som er høyttaleren for meg og da må en finne rette forsterker,da får du så utrolig mye igjen for det

O
    Regner dette som en siste tweak utover at det er riktig forsterker i bildet såklart. Om ikke direkte lime, så noe dobbelstidig teip, verdt å prøve for noen kanskje.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audioaktøren selger EAR

Brukte kan man få et sett av 509 blokkene for rundt 32.000,-
    890 går ofte rett i underkant av 20K

Ikke mye jeg gjemmer for kona men HiFi budsjettet er ett unntak

Vi prates på senere idag
    Ja det budsjettet må helst gjemmes så man ikke finner det selv en gang :roll:

Har lest litt om EAR og ser at både 890 og 509 får mye skryt. Har du prøvd brokoblede 890?

Hvilken forforsterker har du på dette oppsettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke bra ut!

O
    Eg har Onkyo 5008 saman med Parasound HCA2205A, som jo skal vera god match saman med Klipsch...?
    Men merkar fortsatt tendens til litt for framtredende s-lyd ved litt volum. Og dette er ganske irriterande.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ja det budsjettet må helst gjemmes så man ikke finner det selv en gang :roll:

Har lest litt om EAR og ser at både 890 og 509 får mye skryt. Har du prøvd brokoblede 890?

Hvilken forforsterker har du på dette oppsettet?
    Har aldri følt behovet for noe mer krefter en det EAR 890 gir på Khorn 60th anniversary det har en autoritet i bassen du kan drømme om med de fleste av transistor kongene ja har sammenlignet med både Krell 750, McIntosh 1201 adyton Cordis 3b og flere ingen slår EAR i hverken oppløsning eller korrekt bass. Vil du ha maks power gå heller for 509 enn brokoblet 890. Eneste jeg vil fra råde er første versjon av 509 de har bias fra *******!!! he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har Onkyo 5008 saman med Parasound HCA2205A, som jo skal vera god match saman med Klipsch...?
    Men merkar fortsatt tendens til litt for framtredende s-lyd ved litt volum. Og dette er ganske irriterande.
    Det er nok fordi Onkyo ikke takler powern som ligger i effekt trinnet og gir den berømte transistor støyen hadde samme Parsound med Parasound sin egen pre og var 100% stille på Klipsch RF 7 MK II.

Hadde det samme problemet du har med Onkyo 3008 med Pass Labs effekt når jeg måtte bruke det noen dager mens jeg ventet på korrekt pre amp

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, ikkje bra. Og dette er det fint lite å gjera med? Bortsett frå å byta Onkyoen, so ikkje er så aktuelt...

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Har hørt Paladium P-17 på elektronikk til 200k+, og fikk slev problemer med skjærende S'er. Matching av høyttalere med elektronikk og rom er noe jeg ihvertfall bare må leve med. Klipsch er noe av det som står øverst på listen av merker når kinoen skal innredes, men er veldig skeptisk til hvordan jeg reagerer på Klipsch og nyere Primare (SP32 og A30,7) som også skal være ganske oppløste i lydbilde.

Husk også at det er særdeles inviduelt med lydopplevelse og skjæringer på S'er. Noen er utsatt for det problemet, andre ikke.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Har hørt Paladium P-17 på elektronikk til 200k+, og fikk slev problemer med skjærende S'er. Matching av høyttalere med elektronikk og rom er noe jeg ihvertfall bare må leve med. Klipsch er noe av det som står øverst på listen av merker når kinoen skal innredes, men er veldig skeptisk til hvordan jeg reagerer på Klipsch og nyere Primare (SP32 og A30,7) som også skal være ganske oppløste i lydbilde.

Husk også at det er særdeles inviduelt med lydopplevelse og skjæringer på S'er. Noen er utsatt for det problemet, andre ikke.
    Lyttetretthet merker jeg godt med samtlige transistorer på mine Khorn, men er helt borte med EAR rør men koster jo skjorta nytt også da.
    Selvfølgelig er noen mer utsatt enn andre, da øregangene våres neppe er like.
    Noen merker er langt verre enn andre uansett både der og på sus. RF serien derimot er problemet langt mindre hvor mange transistorer fungerer fint for meg

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Amen to that! Er desverre følsom der selv, og blir lyttetretthet etter 5 mins på enkelte oppsett. Angående Primare, og Klipsch har jeg veldig godt å si om, riktignok eldre Primare, men dog. Spilte meget bra i forrige kåken, med en fin avrunding i topp. Det lille av siblanter skyldtes nok at rommet var 45 kvadrat, derav store takflater med minimal akustisk demping. Klart det blir litt ubehagelige ss'r, og 'shh's i øvre mellomtone med så mye etterklang.

Verdt å teste komboen!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 1017 av 1034 FørsteFørste ... 17 517 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •