Klipsch klubben - Side 1016

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1016 av 1034 FørsteFørste ... 16 516 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 1006 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1026 ... SisteSiste
Viser resultater 20,301 til 20,320 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er på jakt etter noen som kunne tenkt seg å byttet et sett RF 7 Cherry mot mine RF 7 black...

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter faktisk her i skrivende stund og hører på mine RF-7 Mk1 i nytt rom. Til tross for 9kvm. flate, låter det faktisk veldig bra! Overraskende!

Sitter også med rørtanker om dagen, som student har jeg ikke mye midler, men har jobba hele sommern nå(mye overtid og god lønn) og føler at jeg fortjener såpass! Skal telle litt på knappene og bestemme meg iløpet av uka

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Sitter faktisk her i skrivende stund og hører på mine RF-7 Mk1 i nytt rom. Til tross for 9kvm. flate, låter det faktisk veldig bra! Overraskende!

Sitter også med rørtanker om dagen, som student har jeg ikke mye midler, men har jobba hele sommern nå(mye overtid og god lønn) og føler at jeg fortjener såpass! Skal telle litt på knappene og bestemme meg iløpet av uka

Plinius SA-100 MKIII - Torget

Denne tror jeg hadde blitt helt rått til Klipsch . Frister fælt.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så rimelig vass ut! 100Watt og klasse A er en skikkelig varmeovn!

Ønsker i utgangspunktet å begynne med en god rørpre, har vært nysgjerrig på McIntosh nå i mange år og frister stort å begynne der!
    Hadde jeg ikke dratt CVene mine rundt på fester med MA blokkene som forsterkeri hadde den du linket til vært veldig interessant! Har igrunn MA blokkene kun fordi de er praktiske å ha med seg, tar liten plass og samtidig er det en bonus at de ikke blir så varme

Grunnen til at jeg kunne tenke meg å bytte ut pre. i disse dager(det som trigger tanken rundt det hvertfall) er en suselyd som P3 Halo gir fra seg konstant. Min brors EC 4.7 mk2 er helt tysst(med samme blokker og Klipsch RF-83), er ille at man skal høre denne suselyden hele tiden og spiller man lavt overdøver gjerne suselyden selve musikken :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke feil med onkyo M 5060 R og A 9050 på RF 63. Vurderer Forte II,noen som har synspunkter på det?

O

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Er på jakt etter noen som kunne tenkt seg å byttet et sett RF 7 Cherry mot mine RF 7 black...
    hva med noen Heresy litt rødlige i treet.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Ble ikke feil med onkyo M 5060 R og A 9050 på RF 63. Vurderer Forte II,noen som har synspunkter på det?

O
    Tenker du på i forhold til Onkyo forsterkeren eller rf63 kontra Forte II?

Generelt synes jeg Onkyo fungerer meget bra med Klipsch, men bor mye i Heritage om man finner rette rør forsterker men av erfaring blir det ofte kostbart med rør ihvertfall om det skal stille mine sære krav he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paradigm studio 100

Skal teste ut Paradigm studio 100 med 690 senter og 590 surround mot Klipsch RF-7 II RC-64 II og RS-62 II

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål: Er det noen her som har gjort noen form for oppgraderinger/endringer på sine klipsch med suksess?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Spørsmål: Er det noen her som har gjort noen form for oppgraderinger/endringer på sine klipsch med suksess?
    Absolutt

Sjekk sidene til Bob Crites

About Us | Critesspeakers.com

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg melde meg inn i Klipsch-klubben med RF-83.

Har nylig solgt mine effekttrinn(MA Oberon og Emo XPA-2) - så trenger innspill til forsterkeri her.

Emotiva igjen, er et alternativ. Sett på Parasound også - men kunne kanskje tenkt meg og prøvd noe annet.

Noen som bruker Rotel her?

Budsjett vil antageligvis være på 10-15k.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Absolutt

Sjekk sidene til Bob Crites

About Us | Critesspeakers.com
    Endel interessant lesning på den siden ja, så takker for tipset.

Men mindre det er noen jeg har oversett på den siden, så virker det for det meste å omhandlet renovering av eldre Klipsch. Det jeg siktet litt mer på med spørsmålet mitt, var om det er noen her på forumet som har gjort seg noen erfaringer med tips, triks og små forbedringer man kan gjøre med sine nyere Klipsch, les Reference serien.

Selv har jeg på de Klipschene som jeg har og har hatt, gjort en demping av selve hornet ved å bruke bitumenplater på plast delen av hornet. Dette gir, for meg, et mer dempet og til dels kontrollert horn i og med at konstruksjonen rundt selve driveren blir helt stum. Tiltaket har lav kostnad og relativt liten egeninnsats, vell verdt bryet synes jeg.

Legger ved et bilde av et horn som jeg har dempet.

Klipsch klubben-dempet-horn-jpg

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Endel interessant lesning på den siden ja, så takker for tipset.

Men mindre det er noen jeg har oversett på den siden, så virker det for det meste å omhandlet renovering av eldre Klipsch. Det jeg siktet litt mer på med spørsmålet mitt, var om det er noen her på forumet som har gjort seg noen erfaringer med tips, triks og små forbedringer man kan gjøre med sine nyere Klipsch, les Reference serien.

Selv har jeg på de Klipschene som jeg har og har hatt, gjort en demping av selve hornet ved å bruke bitumenplater på plast delen av hornet. Dette gir, for meg, et mer dempet og til dels kontrollert horn i og med at konstruksjonen rundt selve driveren blir helt stum. Tiltaket har lav kostnad og relativt liten egeninnsats, vell verdt bryet synes jeg.

Legger ved et bilde av et horn som jeg har dempet.

Klipsch klubben-dempet-horn-jpg
    Alltid gøy å sette sitt eget preg på lyden
    Tror de fleste her på denne tråden kan si at vi er litt uten om det vanlige og ikke nødvendigvis jakter på det korrekte og lineære. For meg grenser det ofte til søvndyssende og lite engasjerende he he
    Er ingen dress og slips type og vil ikke at lyden skal være sånn heller.
    For meg må musikken være engasjerende og dynamisk

Hadde vært moro å hørt hvordan oppgraderingen din låter.
    Når det gjelder spørsmålet ditt, skal du ikke se bort fra at en email til Bob kan gi svar på det du ønsker selv om han driver mye med Heritage.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Da får jeg melde meg inn i Klipsch-klubben med RF-83.

Har nylig solgt mine effekttrinn(MA Oberon og Emo XPA-2) - så trenger innspill til forsterkeri her.

Emotiva igjen, er et alternativ. Sett på Parasound også - men kunne kanskje tenkt meg og prøvd noe annet.

Noen som bruker Rotel her?

Budsjett vil antageligvis være på 10-15k.
    Gi meg et lite hint om hvordan du liker lyden så er det lettere å lede deg på riktig vei

Parasound er en god match, Anthem er kanskje hakket kvassere på kontroll og bass plus litt behageligere i toppen i pris klassen du ser er det jo massevis av muligheter ihvertfall

Rotel synes jeg fungerer dårlig, men er de som liker det også. Synes ofte det låter tynnt og skarpt i forhold til mye annet men har absolutt krefter nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste ut Paradigm studio 100 med 690 senter og 590 surround mot Klipsch RF-7 II RC-64 II og RS-62 II

Heftig Harleyy!

Noen intrykk så langt?

MVh Johan

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Heftig Harleyy!

Noen intrykk så langt?

MVh Johan
    Skal sende deg litt info på pm så jeg ikke spammer ned Klipsch tråden

Men absolutt et produkt som er verdt å se nærmere på for oss gladrockere

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste her på denne tråden kan si at vi er litt uten om det vanlige og ikke nødvendigvis jakter på det korrekte og lineære. For meg grenser det ofte til søvndyssende og lite engasjerende he he
    For meg må musikken være engasjerende og dynamisk .
    Tror vi er på bølgelengde her :smile:

Jeg har akkurat bestilt K-horn 60th Anniversary og lurer på om du har noen anbefalinger til rørforsterker på dem?

K-horn sammen med McIntosh MC275 har i årevis vært en liten drøm, men det finnes jo mange alternativer der ute. Jeg har mulighet til å bruke en McIntosh MCD500 eller en MA6900 som forforsterker. Hvis jeg bruker MA6900 kan jeg også forsøke bi-amping med MC275 til diskant/mellomtone og MA6900 til basselementene. Har alltid hørt at rørforsterkere kan være litt svake/udefinerte i bassområdet, men her har jeg null erfaring selv :smile:

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid gøy å sette sitt eget preg på lyden
    For meg må musikken være engasjerende og dynamisk

Hadde vært moro å hørt hvordan oppgraderingen din låter.
    Når det gjelder spørsmålet ditt, skal du ikke se bort fra at en email til Bob kan gi svar på det du ønsker selv om han driver mye med Heritage.
    Dempingen av konstruksjon rundt horn driveren begynte som et forsøk på å få litt mindre "s-lyd" ved høyere volum på musikk og ved rene dialoger på film. Uten å fjerne den gode og sær kjente klipsch lyden. Jeg opplever ved å gjøre dette at "s-lyden" blir svært mindre fremtredende, for mine ører iallfall. :smile:

Når det gjelder spørsmålet mitt, så tenkte jeg at det må være flere en meg i dette forumet som har prøvd ut forskjellige tiltak til modifikasjoner av sine klipscher. Klipsch er jo et nokså populært merke her på berget.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Tror vi er på bølgelengde her :smile:

Jeg har akkurat bestilt K-horn 60th Anniversary og lurer på om du har noen anbefalinger til rørforsterker på dem?

K-horn sammen med McIntosh MC275 har i årevis vært en liten drøm, men det finnes jo mange alternativer der ute. Jeg har mulighet til å bruke en McIntosh MCD500 eller en MA6900 som forforsterker. Hvis jeg bruker MA6900 kan jeg også forsøke bi-amping med MC275 til diskant/mellomtone og MA6900 til basselementene. Har alltid hørt at rørforsterkere kan være litt svake/udefinerte i bassområdet, men her har jeg null erfaring selv :smile:
    Glem Mcintosh til disse kan love deg at det er langt mer å hente ut av disse høyttalerne. ikke for å disse mc fans, men disse horna er helt spesielle og fortjener kun det beste. EAR 509 er uten tvil det beste og mest kraftfulle jeg har hørt på Khorn med detaljer i bassen kun rør kan gi. Du kan spille godt og høyt uten at det blir skarpt med sinnssykt rike detaljer. Andre EAR fungerer også meget bra. Har prøvd sykt mye dyre forsterkere på disse uten å nå nirvana men med EAR gjør man det uten tvil. Ring gjerne for å slå av en prat om du ønsker tlf 94.29.27.10 Har eid mange Khorn gjennom årene og prøvd elektronikk i alle klasser

Side 1016 av 1034 FørsteFørste ... 16 516 876 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 1006 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1026 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •