Klipsch klubben - Side 1014

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1014 av 1034 FørsteFørste ... 14 514 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1024 ... SisteSiste
Viser resultater 20,261 til 20,280 av 20677
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Kabelgjengen må etterhvert innse at bil-analogien bare ikke fungerer, gå heller for vin eller whiskey. De er bedre. Men nok om det, jeg holder fast på at jeg ikke tror du vil savne noe om du går for biltema-kabler. Forskjellene er ikke målbare og i beste fall såvidt hørbare. Men uansett kan du finne områder hvor tusenlappene utgjør en klart større forskjell. Litt større sub, bedre sofa, en god multifjernkontroll, en tablet, litt bedre tv\projektor evt spander fancy middag på konen.

Men jeg for min del har begynt å vurdere en liten oppgradering. Jeg trenger en senter til mine rf-82, og har vurdert frem og tilbake om jeg skal gå for rc-62 eller rc-64. Jeg ser for meg at rc-62 vil slite med å holde følge, men jeg har lest at rc-64 ikke er så god match til rf-82.

Jeg har så kommer frem til to løsninger: enten nøye meg med rc-62, eller oppgradere til rf-63 og rc-64. Sistnevnte vil koste meg ca 6000 ekstra, er det verdt det tror dere? Jeg er glad i å dra skikkelig på med live-konserter og actionfilmer, men har store subber som avlaster høyttalerne. Vil det være en markant forskjell i kvalitet og volum?

Til frontene bruker jeg en Adcom gfa-5500. En denon avc-a10se vil bli brukt som ren effektforsterker kun til senteren i første omgang. Etterhvert blir det nok en emotiva xpa-3 eller -5. Rommet er på ca 4,5x7m, hvor anlegget står på langsiden.
    Jeg har rf-82mk2 og rc-64mk2 som spiller i sammen rf-82 henger fint med rc-64, så det går fint
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å få innspill fra folk med førstehåndsinfo, setter pris på det.

Jeg har fått inntrykk av at det som skiller 63 og 82 først og fremst kommer frem på veldig høye volum, hvor 63 fortsetter og 82 begynner å slite. Men hvordan begynner den å slite? 82 har jo nesten like mye membranarealet, og 63 har vel samme basselementer som 62? Og da har vi bare diskanten og delefilteret igjen.

Hvilket volum ser du typisk film ved runefalk? Klarer oppsettet referanse uten å vrenge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både rc 35, rc 62 mk1 og mk2 og rc 64. Hadde de i sammen med Syngery f3,82 mk1, 63, rf 62mk2, og rb81mk2.

Rc 64 er en mer "mandig" og autoritær center.. Den kan levere der andre gir seg. krever dog en effekt eller HEFTIG forsterkeri for å yte dette..
    De andre centerne er jeg så og si like fornøyd med.. Dette fordi jeg ser film/musikk ved volum som gjør at ikke heller ikke denne blir stresset MAO er det headroom nok selv i disse.

Har ikke opplevd mismatch i størrelse i fh til fronter opp eller ned i str i fh til center om du skjønner hva jeg mener.

Spør gjerne spesifikt om du lurer på noe skogs!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å få innspill fra folk med førstehåndsinfo, setter pris på det.

Jeg har fått inntrykk av at det som skiller 63 og 82 først og fremst kommer frem på veldig høye volum, hvor 63 fortsetter og 82 begynner å slite. Men hvordan begynner den å slite? 82 har jo nesten like mye membranarealet, og 63 har vel samme basselementer som 62? Og da har vi bare diskanten og delefilteret igjen.

Hvilket volum ser du typisk film ved runefalk? Klarer oppsettet referanse uten å vrenge?
    64 har ulike elementer fra 62 serien. Rc64 har like til Rf63.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Jeg har hatt både rc 35, rc 62 mk1 og mk2 og rc 64. Hadde de i sammen med Syngery f3,82 mk1, 63, rf 62mk2, og rb81mk2.

Rc 64 er en mer "mandig" og autoritær center.. Den kan levere der andre gir seg. krever dog en effekt eller HEFTIG forsterkeri for å yte dette..
    De andre centerne er jeg så og si like fornøyd med.. Dette fordi jeg ser film/musikk ved volum som gjør at ikke heller ikke denne blir stresset MAO er det headroom nok selv i disse.

Har ikke opplevd mismatch i størrelse i fh til fronter opp eller ned i str i fh til center om du skjønner hva jeg mener.

Spør gjerne spesifikt om du lurer på noe skogs!

Målet er å spille film på referanse-nivå uten at det høres for anstrengt ut. Om det er mulig i denne prisklassen vet jeg ikke.
    Jeg ser nesten for meg at dette er noe jeg blir nødt til å prøve selv for å finne ut av. Men det blir et ganske stort prosjekt, siden de må hentes i oslo og spilles inn før jeg kan ta en avgjørelse. Da blir det skuffende dersom det viser seg å være liten forskjell mellom de to.

Kanskje jeg til og med burde vurdert RF83, men denne stiller vel enda høyere krav til forsterker igjen.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,563
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch kaller x3-bassene for "high-output", men de ser jo unektelig helt lik ut. Diskantene derimot ser mye kraftigere ut. RF63 vil jo da egentlig ikke ha så mye mer i tilby fra mellomtonen og ned enn 82.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei karer.
    Ett kjapt spørsmål, er RF82 mk2 pent brukt verdt 6500kr ?
    Har noen på hånd i nerheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke ut str messig som det var så mye forskjell på de bildene du fant,.. Men både spoler og oppheng har en helt annen kvalitet på 63, 83 og 64.

Skogs: du mener referanse som i thx? 105 db? Er ingen problem med rc 62 det..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    63 og 83 ble jo ikke leverrt i mk2 serie så der blir det jo vanskelig å sammenligne, men tviler vel på elementene er er nye i rc64 mk2. Delefilter er dog helt nytt.
    Elementer fra RC-64 --> RC-64 II er hvertfall forandret.
    Usikker på om det er noe annet du mener..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skogs: dersom rommet ditt ikkje er så voldsomt stort, vil rc-62 nok greia å spela plenty høgt nok. Dette er jo ein forholdsvis velvoksen senter det og. Men, rc-64 har sjølvsagt langt meir å gå på ved øredøvande volum.

RF-82 vil heller ikkje ha noko problem med så høge volum på film (RB-81 hadde ikkje det). Trur ikkje RC-64 og RF-82 skal vera noko spesiell missmatch...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en god lytteøkt med mine rf82 plassert i verdens vanskeligste stue (stor, L-formet og bare vegger), har jeg funnet ut at jeg ikke kommer til å bytte de ut. Morrofaktoren er rett og slett ekstrem, selv i et slikt rom. Jeg hører at diskantene gir seg etterhvert, med det er lenge etter det har begynt å vibrere godt i brystkassen.

Hva senteren angår så tror jeg ikke at jeg tør å ta sjansen på at en RC-62 er tilstrekkelig. Det blir for dumt å ha senteren som det svakeste leddet. En 25kg surroundforsterker alene på en rc64 burde vel holde en stund.

Takk for hjelpens folkens!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en god lytteøkt med mine rf82 plassert i verdens vanskeligste stue (stor, L-formet og bare vegger), har jeg funnet ut at jeg ikke kommer til å bytte de ut. Morrofaktoren er rett og slett ekstrem, selv i et slikt rom. Jeg hører at diskantene gir seg etterhvert, med det er lenge etter det har begynt å vibrere godt i brystkassen.

Hva senteren angår så tror jeg ikke at jeg tør å ta sjansen på at en RC-62 er tilstrekkelig. Det blir for dumt å ha senteren som det svakeste leddet. En 25kg surroundforsterker alene på en rc64 burde vel holde en stund.

Takk for hjelpens folkens!
    Holder trolig en stund. MEN RC-64 er i mine øyne verre å drive for en receiver enn RF-82, og er, selv om man spiller fantastisk høyt med RC-64 på en surrerundtreceiver, trenger faktisk den mye krefter for å få skikkelig futt.
    Alt er selvfølgelig relativt, men det er en stor center i trykkammer konstruksjon son trenger pulver for å skikkelig våkne!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har drevet RC-62 med receiver, drevet RC-64 med receiver, med NC2125 (bi amp) og no med HCA2205. Må inrømma at forskjellen på nokon av oppsetta ikkje var enorm. Det må seiast ar RC-62 stod mesteparten av tida i stova, der den var plenty stor nok saman med RB-81.

Eg må skru ganske langt opp på Transformers e.l. for at RC-64 skal vera "nødvendig" kontra RC-62.
    Edit: Men då er det jaggu moro

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener ekspertisen om Xindak som forsterkerprodusent, og hvordan fungerer de på Klipsch montro? En bekjent som lurer på dette da han ønsker mer krutt!

Highend stereo forsterker og DAC - FINN Torget

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg har drevet RC-62 med receiver, drevet RC-64 med receiver, med NC2125 (bi amp) og no med HCA2205. Må inrømma at forskjellen på nokon av oppsetta ikkje var enorm. Det må seiast ar RC-62 stod mesteparten av tida i stova, der den var plenty stor nok saman med RB-81.

Eg må skru ganske langt opp på Transformers e.l. for at RC-64 skal vera "nødvendig" kontra RC-62.
    Edit: Men då er det jaggu moro
    Samme opplevelse her.. Merket også at det bor MYE mer i både rf 63 og rc 64, men på de volumene er ikke jeg!

Newcomer Gentlewacky sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch oppgradering

Hei Klipsch frelste.

Jeg lurer på oppgradering, men har bare ca 4-5 tusen til dette.

Jeg har en litt svak reciver: Onkyo 709
    Front: Klipsch Rf 82 mk2
    Bak: Klipsch Sf1
    Sub: Klipsch sw112

Vurdere da en senter eller en effektforsterker? Har liten stue og kan ikke spille høyt ofte grunnet naboer. Heller mest mot en center ettersom jeg ikke har det, men når jeg skrur opp så hører man fosterkeren sliter allerede med de høytalerne den har og hva skjer da med mer?
    Alle tips og innspill er flott..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,604
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er høyttalerne dine satt som som large eller small? Om de står som large, så prøv dem som small, kanskje du da har litt mer å gå på i forhold til effekt. Da kan du handle senter, hvis ikke så er det kanskje best å se etter en effektorsterker. F.eks. noe slikt http://avforum.no/avtorget/showprodu...0479&cat=last7
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Gentlewacky sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er høyttalerne dine satt som som large eller small? Om de står som large, så prøv dem som small, kanskje du da har litt mer å gå på i forhold til effekt. Da kan du handle senter, hvis ikke så er det kanskje best å se etter en effektorsterker. F.eks. noe slikt http://avforum.no/avtorget/showprodu...0479&cat=last7

De står som large og spiller helt i kjelleren i hz. Har prøvd å ha de til 40hz og høyere, men synes jeg mangler noe i lyden da. Kanskje subben kan spille litt høyere i hz for å kompensere? men effekttrinn må inn en gang uansett. Nu så er forsterkeren bi-amped på front, men er litt i tvil om dette hjelper særlig ettersom i min mening så drar begge 8" på low og bare diskant på high. Den forsterkeren du linket til vil bli sterkt vurdert mot en rc 62 senter. Skal teste litt mer med innstillinger alle veier og plage naboer litt. Kanskje jeg finner en middelvei og kan få en senter inn på forsterkeren uten å ta livet av høyttalere eller forsterker

Side 1014 av 1034 FørsteFørste ... 14 514 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1024 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •