Klipsch klubben - Side 1013

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1013 av 1034 FørsteFørste ... 13 513 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 1003 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1023 1033 ... SisteSiste
Viser resultater 20,241 til 20,260 av 20677
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oxynum
    Komplett.no er faktisk billigere på RF62 mk1 og har samme pris på RF82
    Komplett.no - Klipsch RF-62 Mk1 sort,gulvstående 1 par
    4000kr for RF-62 Mk1 er absolutt ikke å forakte.
    Gratis frakt fra andre stedet da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens! Må komme med et helt sikkert veldig dumt spm men jeg har tenkt litt på det og da tenkte jeg at det er like greit å spørre

På recieveren min kan jeg stille inn enten speaker impedance 6Ohm min eller 8Ohm min. I manualen står det at med 6Ohm min så må resistansen på høyttalerene være 4Ohm eller høyere og med 8Ohm min så må det være 8Ohm eller høyere.

Hva blir da forskjellen for meg som har høyttalere med 8Ohms resistans om jeg bruker det ene eller det andre? Og hva er det beste? Håper noen kan prøve seg på å forklare litt rundt dette

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerces
    Hei igjen folkens! Må komme med et helt sikkert veldig dumt spm men jeg har tenkt litt på det og da tenkte jeg at det er like greit å spørre

På recieveren min kan jeg stille inn enten speaker impedance 6Ohm min eller 8Ohm min. I manualen står det at med 6Ohm min så må resistansen på høyttalerene være 4Ohm eller høyere og med 8Ohm min så må det være 8Ohm eller høyere.

Hva blir da forskjellen for meg som har høyttalere med 8Ohms resistans om jeg bruker det ene eller det andre? Og hva er det beste? Håper noen kan prøve seg på å forklare litt rundt dette
    Dette spørsmålet er da ikke dumt. Men svaret trenger ikke bli kort. Jeg anbefaller deg å starte en egen tråd under; Audio, "receivere/forsterkere".

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre! Takk for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens! Pusser opp et hus jeg og har planer om å skjule et sett høyttalerkabler i veggen til et sett Klipsch RF7. I den forbindelsen har jeg to spørsmål :

1 : Hvilken dimensjon/kvalitet/prisklasse bør kablene være?

2 : Avstanden fra forsterker til høyttalere blir forskjellige avstander. Bør jeg uansett ha identisk lengde med kabler til begge?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Hei folkens! Pusser opp et hus jeg og har planer om å skjule et sett høyttalerkabler i veggen til et sett Klipsch RF7. I den forbindelsen har jeg to spørsmål :

1 : Hvilken dimensjon/kvalitet/prisklasse bør kablene være?

2 : Avstanden fra forsterker til høyttalere blir forskjellige avstander. Bør jeg uansett ha identisk lengde med kabler til begge?
    Lengden på kablene trenger du ikke tenke på, det vil ikke utgjøre noen forskjell. Jeg ville brukt ca 4mm2 tykkelse. Kjøp det billigste du finner med nok tverrsnitt og ikke tenk mer over det, min anbefaling.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Lengden på kablene trenger du ikke tenke på, det vil ikke utgjøre noen forskjell. Jeg ville brukt ca 4mm2 tykkelse. Kjøp det billigste du finner med nok tverrsnitt og ikke tenk mer over det, min anbefaling.
    Og jeg er enig.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Og jeg er enig.
    Enig her også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen så langt folkens! Hva med disse da : Nordost 2Flat Høyttalerkabel - Pris pr.meter

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaaa... er vel forskjell på "utvinning" av kobber også.... Finger er en finger, men fortsatt er det endel forskjeller på dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Njaaaa... er vel forskjell på "utvinning" av kobber også.... Finger er en finger, men fortsatt er det endel forskjeller på dem...
    Elg er elg også, selv om det er forskjeller. Men det har ingenting med kabler å gjøre.
    Dersom det er en forskjell, så er den så liten at det garantert ikke er verdt prisforskjellen. En hvilken som helst ofc-kabel med nok tverrsnitt er god nok til å ikke farge eller dempe lyden nevneverdig. Eventuelle ørsmå forskjeller blir skjult av rom og høyttalere uansett.
    Bruk pengene et sted der du merker dem bedre, dersom du har unødvendig mye penger kan du heller spandere på deg noen magiske kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe billig, ville jeg uten den minste tvil gått for solid core/enkelt leder. Disse er etter min mening mye bedre en mulitlederkabler. Ta deg en tur til din lokale elektrikker, eller Biltema, og kjøp 4mm² innstalasjonskabler. Har du mulighet til biwiering kan du bruke 2,5mm² eller 1,5mm² til diskant/mellomtone. Ta av den ytre isolasjonskappa, så blir de litt mer håndterbare. Ser kanskje ikke så fancy ut, men fungerer veldig bra.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elg er elg også, selv om det er forskjeller. Men det har ingenting med kabler å gjøre.
    Dersom det er en forskjell, så er den så liten at det garantert ikke er verdt prisforskjellen. En hvilken som helst ofc-kabel med nok tverrsnitt er god nok til å ikke farge eller dempe lyden nevneverdig. Eventuelle ørsmå forskjeller blir skjult av rom og høyttalere uansett.
    Bruk pengene et sted der du merker dem bedre, dersom du har unødvendig mye penger kan du heller spandere på deg noen magiske kabler.
    Er nok veldig opptil hvordan man bruker anlegget også ja . For folk flest er "kobber kobber", og lyden som kommer ut av en høyttaler er lyd som de kan leve med, ferdig med det . Samme er det med bil, så langt den tar deg ifra a - b så er det bra nok.

Men så har du dem som kjøper seg Koeningsegg o.l. i norge, hvor veien ikke er laget for dette speedmonsteret, men den tar deg iallefall ifra a-b uansett, men yter ikke bilens rettferdighet. Men for en normal person er det mer enn bra nok, mens for entusiasten bak rattet merker at det er noe mangler på veiene rundt om kring. .

EDIT: hadde det vært digital kabel, så hadde jeg vært mer enig med deg, men på den analoge "stien" kan faktisk kabelen påvirke i positiv og negativ forstand. Jeg anbefaler glatt AudioQuest til de som sliter med litt krass topp iallefall, og har bare fått gode tilbakemeldinger på det. Er ikke selve mirakelkuren, men det er iallefall et steg i riktig regning. (ps, kablene må ikke i alle tilfeller være spesielt dyre ).

Newcomer Indeed sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker audioquest selv på mine klipsch. Syns det blei oppgang kontra Biltema kablene jeg brukte. Pluss mindre støy/sus på "tomgang" virka det som

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelgjengen må etterhvert innse at bil-analogien bare ikke fungerer, gå heller for vin eller whiskey. De er bedre. Men nok om det, jeg holder fast på at jeg ikke tror du vil savne noe om du går for biltema-kabler. Forskjellene er ikke målbare og i beste fall såvidt hørbare. Men uansett kan du finne områder hvor tusenlappene utgjør en klart større forskjell. Litt større sub, bedre sofa, en god multifjernkontroll, en tablet, litt bedre tv\projektor evt spander fancy middag på konen.

Men jeg for min del har begynt å vurdere en liten oppgradering. Jeg trenger en senter til mine rf-82, og har vurdert frem og tilbake om jeg skal gå for rc-62 eller rc-64. Jeg ser for meg at rc-62 vil slite med å holde følge, men jeg har lest at rc-64 ikke er så god match til rf-82.

Jeg har så kommer frem til to løsninger: enten nøye meg med rc-62, eller oppgradere til rf-63 og rc-64. Sistnevnte vil koste meg ca 6000 ekstra, er det verdt det tror dere? Jeg er glad i å dra skikkelig på med live-konserter og actionfilmer, men har store subber som avlaster høyttalerne. Vil det være en markant forskjell i kvalitet og volum?

Til frontene bruker jeg en Adcom gfa-5500. En denon avc-a10se vil bli brukt som ren effektforsterker kun til senteren i første omgang. Etterhvert blir det nok en emotiva xpa-3 eller -5. Rommet er på ca 4,5x7m, hvor anlegget står på langsiden.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan er nyere Primare på Klipsch?

Hei,

Har en Primare SP32 prosessor og en effektforsterker A30,7, hvordan går de sammen med Klipsch egentlig?
    Dette er den nye digitale teknologien til Primare som er en del mer oppløst (kald) i klangen, og lurer derfor på om noen av dere har prøvd om de passer sammen med "kino-killeren" Klipsch.

Det blir nok noe RF-82-lignende greier jeg kjøper i byrjan til jeg får opp litt kapital etter selve husbyggingen og kan ta meg ut kinomessig
    Anlegget skal stå i en 100% dedikert kino.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet RF-63 direkte mot RF-82?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf har i alle fall gjort det. Mer aktiv på "det andre" forumet.

Ellers lurer jeg på hvordan en kabel kan "påvirke i positiv forstand"...? Den tilfører med andre ord noe?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet RF-63 direkte mot RF-82?
    Jada, i stereo. Sammenlignet en ukes tid med diverse stereoforsterkere. Fyldigere og varmere lyd i RF-82 og spiller ganske bra allerede ved lav volum.
    RF-63 bedre "hifi-messig" på samtlige parametere og mye bedre diskant ved høytspilling. Låter i utgangspunktet langt mer korrekt... men har et eller annet fandenskap over seg i form av dynamikk og punch som ikke RF-82 var i nærheten av i mitt rom/oppsett.
    Rf-63 forutsetter en god forsterker, pre, kilde osv ... RF-63 mye mer kresen der.

Begge ble brukt med høyttalerkabler fra AudioQuest

Side 1013 av 1034 FørsteFørste ... 13 513 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 1003 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1023 1033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •