Klipsch klubben - Side 1012

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1012 av 1034 FørsteFørste ... 12 512 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1002 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1022 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 20,221 til 20,240 av 20677
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Prisene til Mono er pr. stk....
    Det var ganske åpenbart, men gjør Mono til en useriøs forhandler i mine øyne.

Kan sammenlignes med en skobutikk som annonserer billige sko, men så viser det seg at det er pr sko.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,960
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Kan sammenlignes med en skobutikk som annonserer billige sko, men så viser det seg at det er pr sko.
    Ser poenget men muliggjør f. eks å kjøpe tre like høytt til front noe Aùdiocompaniet ikke hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligheten til å kjøpa ein stk høgtalar er bra, og kan vera praktisk. Men det bør vera eit alternativ. Annonsert pris for fronthøgtalarar bør alltid vera for begge. Alt anna er useriøst. Sko samanlikninga med sko var ganske passande syns eg.
    Gjekk på same smellen hos Lefdal/Elkjøp sjølv. Blei rimelig irritert når eg hadde fått lagt av høgtalarane, fått ei tanta til å køyra til butikken for henting og avtalt frakt med båt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Tror du blander kortene fullstendig her Ultima.
    Mono er IKKE en forhandler men importør.
    Setter selv pris på at importørene har utsalgsprisene tilgjenglige. Pr stk og par priser gjennspeiler bare hvordan høyttalerne er levert fra produsent. Ikke uvanlig i det heletatt.
    Skal du ha rabatt kontaker du selvsagt en forhandler. Importøren ville aldri være så dumme å gitt en sluttbruker rabatt direkte. Det blir som å "pisse" på forhandlerne sine.

Audiocompaniet var Klipsch importøren tidligere, men mistet agenturet og selger ut restlageret sitt direkte via det de kaller Akustisk Byrå, som er mer eller mindre det samme som Audiocomapniet, men i utgangspunktet ble stiftet av Audiocompaniet for å selge Audionote.

Newcomer Indeed sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiim
    Fant RF-62 mkII til 5lapper på finn, er det bedre å spare opp de siste to lappene til de, enn å handle noen RF-62 mk1 til 3lapper ?

Er AKUSTISK BUREAU AS noe å stole på ?
    Handlet av de i fjor. Gikk helt smertefritt for seg det så det er ikke noe og lure på. Løp og kjøp

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sw-310.

Er det noen her inne som har noen erfaringer med sw-310?
    Lurte på og handle inn et par stykker om de ikke blir solgt ut innen 1 ukes tid.

Håper noen kan dele litt erfaringer i såfall.

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dumt bytte?

Må bare spørre i denne dedikerte tråden om min siste klipsch "oppgradering" er helt mislyket eller sånn passe Ok.

Saken er, har solgt mine RF62mk1 til "fordel" for ett par RF35, da større membranflate fristet mye. Har fått RF35 i hus, men har ikke fått prøvd dem helt ut enda. Men har gjort meg noen første inntrykk i forhold til byggekvaliteten. Alt fra terminaler til kassekonstruksjon virker til å være av dårligere kvalitet. Bassporter er løse og kassen virker dårlig avstivet og dempet. Til og med front trekkene passer dårlig i forhold til kassen.

Tror det jeg etterspør her nå er om noen som har eller har hatt disse høyttalerne tidligere kan dele sine meninger og erfaringer. Om både lyd og byggekvalitet.

Takker for alle innspill.:-)

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Indeed
    Handlet av de i fjor. Gikk helt smertefritt for seg det så det er ikke noe og lure på. Løp og kjøp
    Snakket med en derfra i dag. Har tanker om å kjøre inn til Oslo en tur, og se på de iallefall. Frister veldig å handle.
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,960
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på og handle inn et par stykker om de ikke blir solgt ut innen 1 ukes tid.

Arvtaker etter rt10d.. Ikke hørt sw310 selv, men hadde to rt10d før og det svingte for å si det mildt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Må bare spørre i denne dedikerte tråden om min siste klipsch "oppgradering" er helt mislyket eller sånn passe Ok.

Saken er, har solgt mine RF62mk1 til "fordel" for ett par RF35, da større membranflate fristet mye. Har fått RF35 i hus, men har ikke fått prøvd dem helt ut enda. Men har gjort meg noen første inntrykk i forhold til byggekvaliteten. Alt fra terminaler til kassekonstruksjon virker til å være av dårligere kvalitet. Bassporter er løse og kassen virker dårlig avstivet og dempet. Til og med front trekkene passer dårlig i forhold til kassen.

Tror det jeg etterspør her nå er om noen som har eller har hatt disse høyttalerne tidligere kan dele sine meninger og erfaringer. Om både lyd og byggekvalitet.

Takker for alle innspill.:-)
    Nå tar jeg dette kun på "husken" så det er ikke sikkert at det stemmer helt. Jeg mener RF-35 og andre tilsvarende årsmodeller av RF-serien, var de første modellene som ble produsert i Kina. Jeg tror det var noen småproblemer på de første modellene (som inntrykkene dine underbygger) og de slo vel aldri helt an heller hvis jeg husker riktig.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Ser poenget men muliggjør f. eks å kjøpe tre like høytt til front noe Aùdiocompaniet ikke hadde.
    Jeg kjøpte 1 når audiocompaniet styrte skuta. Ingenting nytt der, forskjellen er at nå annonseres høytalere pr stk i pris, og det blir litt feil.

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant RF-62 mkII til 5lapper på finn, er det bedre å spare opp de siste to lappene til de, enn å handle noen RF-62 mk1 til 3lapper ?

Er AKUSTISK BUREAU AS noe å stole på ?
    Da kan jeg endelig si meg som medlem i denne klubben. Er nå lykkelig eier av et par Klipsch RF-62 mkII, handlet av Akustisk Bureau! Dette var hans siste par.

Må si jeg er utrolig overrasket for fin og klar lyd det er på disse høytallerne. Har spilt nå middels volum med musikk. Litt forskjellig musikk.
    Men noen som har noen tips for innspilling? Må jeg ha lav musikk i 200timer som folk sier? Eller er det bare å ikke dra på fullt med en gang?
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbud på RF 62

Budal Radio
    vet ikke om dere har fått det med?:-D

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg endelig si meg som medlem i denne klubben. Er nå lykkelig eier av et par Klipsch RF-62 mkII, handlet av Akustisk Bureau! Dette var hans siste par.

Må si jeg er utrolig overrasket for fin og klar lyd det er på disse høytallerne. Har spilt nå middels volum med musikk. Litt forskjellig musikk.
    Men noen som har noen tips for innspilling? Må jeg ha lav musikk i 200timer som folk sier? Eller er det bare å ikke dra på fullt med en gang?
    Er vel bare å spille noenlunde normalt.

Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Budal Radio
    vet ikke om dere har fått det med?:-D
    Mk1?

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Er vel bare å spille noenlunde normalt.

Mk1?
    Ja mk 1 tilbude er på RF82 og 62

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sansui AU- Alpha 907 DR som jeg har spiller 2x320 i 4 ohm
    Onkyo AG-10 2 x 260 i 4 ohm. Med innebygd dac,som spiller bra selv i dag
    den er i fra 1989

O
    Hmm, min AU-Alpha 907DR er oppgitt til 2x190W v/4 Ohm og 2x160W v/8 Ohm. Dynamisk effekt er oppgitt til 2x580W v/2 Ohm. Den drar 400W fra stikkontakten ved 2x160W, mens strømforsyningen kan levere opptil 1250W. Den veier 33 kg, så dette er voksne saker...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darthmaniac
    Ja mk 1 tilbude er på RF82 og 62
    Komplett.no er faktisk billigere på RF62 mk1 og har samme pris på RF82
    Komplett.no - Klipsch RF-62 Mk1 sort,gulvstående 1 par
    4000kr for RF-62 Mk1 er absolutt ikke å forakte.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anyone?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Nå tar jeg dette kun på "husken" så det er ikke sikkert at det stemmer helt. Jeg mener RF-35 og andre tilsvarende årsmodeller av RF-serien, var de første modellene som ble produsert i Kina. Jeg tror det var noen småproblemer på de første modellene (som inntrykkene dine underbygger) og de slo vel aldri helt an heller hvis jeg husker riktig.
    Takker for innlegget Dolbytor.
    Har fått prøvd ut RF35ene noe mer nå. Må si at jeg opplever dem som noe litt annet en hva jeg er vant med Klipsh i fra tidligere.
    En ting er byggekvaliteten. Men lyden er så anderledes, og ikke nødvendigvis dårlig,har bare måttet jobbe mye mer med plasseringen en hva jeg er vant med RF62ene.

Så etter en del timer med å finne gode plasseringer, og har snakkes det om marginaler, har jeg fått en lyd i rommet som er helt på høyden med det jeg hadde RF62ene, bare jeg har mer trykk i mellomtonene og bunnen.
    Og det var jo dette jeg ønsket å få forbedre.

Så må nok si meg fornøyd, selv om jeg har fått meg ett par overraskelser som jeg ikke helt hadde sett for meg med disse høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Så må nok si meg fornøyd, selv om jeg har fått meg ett par overraskelser som jeg ikke helt hadde sett for meg med disse høyttalerne.
    Det er bra at du er fornøyd

Side 1012 av 1034 FørsteFørste ... 12 512 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1002 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1022 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •