Klipsch klubben - Side 1010

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1010 av 1034 FørsteFørste ... 10 510 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1020 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 20,181 til 20,200 av 20677
    Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

klipsch rf 82

hei ny i klubben

hvor er billigste plassen og kjøpe rf-82? på komplett kom det på litt under 6500kr og bruktmarkedet er relativt dårlig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden opererer med samme pris som Komplett, om du har en slik butikk i nærheten.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Vurderer å kjøpe Klipsch RF62 nå, hadde egentlig tenkt meg MKII men ser nå at komplett.no hadde MKI til enn vanvittig bra pris. Er det noen som vet om det er stor forskjell på disse?

Spørsmål nr 2 er da hva slags forsterker/reciever jeg bør ha for og få utnyttet disse høyttalerene best mulig?

Hvis det finnes recievere som drar disse relativt greit kunne jeg gjerne tenkt meg en som støttet trådløs streaming (DLNA).

Spørsmål nr 3 er, trenger jeg en subwoofer i tillegg til disse høyttalerene i et rom på ca 12-14 m2? Bor i et byggefelt så kan uansett ikke spille allverden. Positive er at rommet er i en kjeller så jeg håper ikke lyden sprer seg så godt.

Håper noen kan hjelpe til litt med noen synspunkter rundt dette!

Edit: Vil denne fungere bra sammen med Klipsch RF 62 MKII Komplett.no - Onkyo TX-NR616B Receiver

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF52 II

I en byttehandel har jeg endt opp med et par 2 mnd gamle Klipsch RF52 II . Satte dem opp og testet dem i går, og ble virkelig imponert over hva disse små gulvstående er istand til å levere av dynamikk. Diskanten er helt klart endel roligere enn hva jeg er vant til fra den gamle RF serien, og basselementene trykker mer enn jeg hadde ventet. Ingen tvil om at mkII serien av RF har forbedret seg en hel del på lydkvaliteten. Virkelig gøy å få teste dem i eget oppsett.
    Dessverre har jeg ikke brukt for dem noe sted, så de blir solgt videre til noen som kan gi dem et godt hjem :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Diskantene på begge mine Klipsch RF 82 II har sluttet og fungere. Høyttalerene spiller som vanlig, men ingen av diskantene spiller. Hva er galt?:cry:

Det har blitt spilt ganske høyt på en fest, og jeg frykter jeg har ødelagt noe

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Hei! Diskantene på begge mine Klipsch RF 82 II har sluttet og fungere. Høyttalerene spiller som vanlig, men ingen av diskantene spiller. Hva er galt?:cry:

Det har blitt spilt ganske høyt på en fest, og jeg frykter jeg har ødelagt noe
    Sjekk bakpå om speaker bridge fortsatt er skrudd fast mellom kontaktene på dem. Hvis noen har vært bakpå og skrudd kan det hende de har løsnet. Hvis du da har koblet kablene i de nederste kontaktene så vil du ikke høre diskanten. Har gjort det selv en gang, så snakker av erfaring...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg tatt av begge broene og kobla forsterkeren på de øverste koblingene. Nå er det kun suben som spiller... fortsatt ingen diskant
    Har Parasound Halo A21 som effekt forsterker, hvis det skulle være til noe hjelp.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eima2
    nå har jeg tatt av begge broene og kobla forsterkeren på de øverste koblingene. Nå er det kun suben som spiller... fortsatt ingen diskant
    Har Parasound Halo A21 som effekt forsterker, hvis det skulle være til noe hjelp.
    Har du prøvd alle terminaler med eller uten bro så har enten diskant eller noe i delefilter tatt kvelden elle løsnet. Bruk et ohm meter på +- på element

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sjekka alle koblinger og testa med og uten bro, med kablene både på øverste og nederste kobling på høyttalerene. Så da må jeg vel nok åpne de og se inni...

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag tilen lp-snurrer som passer til resten av systemet mitt ? Jeg liker jo og spare miljøet og kjøpe brukt, men finner veeldig lite på bruktmarkedet for tida.. Og vet jo igrunn ikke hva jeg ser etter heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en brukt Harman Kardon 980 på hånden, hvordan vil denne fungere sammen med mine nyinnkjøpte Klipsch RF 62 MKII??

Håper noen har litt erfaringer da jeg vurderer å dra å hente denne forsterkeren allerede ikveld.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerces
    Har en brukt Harman Kardon 980 på hånden, hvordan vil denne fungere sammen med mine nyinnkjøpte Klipsch RF 62 MKII??

Håper noen har litt erfaringer da jeg vurderer å dra å hente denne forsterkeren allerede ikveld.
    Vet ikke men har selv hk990 og det er noe av det beste jeg har hatt i hus, kjører den på rf5

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem HK980!! I mine ører er det totalt mislykket på Klipsch(RF-82 Mk1 det ble spilt på). HKn ble først kjørt direkte på høytalere, etterpå som preamp. Blant annet syntes jeg ikke diskanten var noe behagelig, den hadde en tendens til å bli svært skarp og uoppløst.

Parasound ble andre boller, var forandring med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens!

Etter MYE googling nå er vel inntrykket jeg og sitter igjen med at dette her ikke blir fungerende noe særlig bra med denne komboen. Da får man fortsette og lete etter en egnende forsterker Satser på å få tak i noe brukt da man kan få mye for pengene der!

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Parasound A23 en del på mine forholdsvis strømsultne RF-7 i det siste, og jeg synes den klarer brasene overraskende bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet mine RF-62 MKII for første gang. Så tenkte jeg skulle skrive litt om mitt første inntrykk.

Jeg fikk lånt meg en Yamaha RX-V650 reciever frem til jeg finner noe egnet på bruktmarkedet selv. Totalt 665W, 95 W hver utgang ved 8 Ohm.

Det jeg sitter igjen med etter å ha spilt på disse i 3 timer er følgende:

- Jeg syns bassen er litt svakere enn det jeg kanskje hadde forventet, mange som har skrevet at man ikke trenger sub til disse osv og at det er skikkelig med "trøkk". Til nå syns jeg at dette ikke er tilfellet, og jeg er kanskje litt skuffet akkurat på dette området. MEN det er mulig at dette blir en god del bedre med en mer strømsterk forsterker? Og etterhvert som høyttalerene blir innspilt! Krysser fingrene for dette.

- Diskanten syns jeg ikke er masete sånn som en del føler/syns på Klipsch. Nå spiller jeg den som sagt sammen med Yamaha og dette skal vel være en bra forsterker til Klipschene har jeg hørt, og "demper" kanskje den skarpe diskanten som noen syns disse har.

Alt i alt må jeg si at jeg er fornøyd i forhold til pengene jeg har brukt på høyttalerene (4995,-). Jeg skal komme tilbake angående bassen når jeg har fått tak i en ny forsterker og har fått spilt litt mer på høyttalerene.

Edit: Et lite spm på slutten, jeg syns jeg måtte skru opp lyden nokså høyt på recieveren før det ble noe særlig lyd, kan dette ha sammenheng med at den er litt strømsvak? Ligger på - 15 db (85%) nå og øra mine tåler en god del mer enda. (Dårlig preferanse I know men vet ikke hvordan jeg skal beskrive det)

Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For riktig bassgjengivelse er romplassering en masse å si! Kan være at bassen befinner seg et annet sted i rommet enn akkurat der du sitter?
    Ting vil begynne å gå seg til etterhvert som du får spilt på de! 3 timer er ingenting hehe

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xerces
    Da har jeg fått testet mine RF-62 MKII for første gang. Så tenkte jeg skulle skrive litt om mitt første inntrykk.

Jeg fikk lånt meg en Yamaha RX-V650 reciever frem til jeg finner noe egnet på bruktmarkedet selv. Totalt 665W, 95 W hver utgang ved 8 Ohm.

Det jeg sitter igjen med etter å ha spilt på disse i 3 timer er følgende:

- Jeg syns bassen er litt svakere enn det jeg kanskje hadde forventet, mange som har skrevet at man ikke trenger sub til disse osv og at det er skikkelig med "trøkk". Til nå syns jeg at dette ikke er tilfellet, og jeg er kanskje litt skuffet akkurat på dette området. MEN det er mulig at dette blir en god del bedre med en mer strømsterk forsterker? Og etterhvert som høyttalerene blir innspilt! Krysser fingrene for dette.

- Diskanten syns jeg ikke er masete sånn som en del føler/syns på Klipsch. Nå spiller jeg den som sagt sammen med Yamaha og dette skal vel være en bra forsterker til Klipschene har jeg hørt, og "demper" kanskje den skarpe diskanten som noen syns disse har.

Alt i alt må jeg si at jeg er fornøyd i forhold til pengene jeg har brukt på høyttalerene (4995,-). Jeg skal komme tilbake angående bassen når jeg har fått tak i en ny forsterker og har fått spilt litt mer på høyttalerene.

Edit: Et lite spm på slutten, jeg syns jeg måtte skru opp lyden nokså høyt på recieveren før det ble noe særlig lyd, kan dette ha sammenheng med at den er litt strømsvak? Ligger på - 15 db (85%) nå og øra mine tåler en god del mer enda. (Dårlig preferanse I know men vet ikke hvordan jeg skal beskrive det)
    Gi høytalerne en 50 - 100 timer på og løse seg opp.

Høytalerne bruker 1 watt på og spille det følsomheten er på høytalerne 97 dB

97 dB = 1 W
    100 dB = 2 W
    103 dB = 4 W
    106 dB = 8 W

115 dB = 64 w

120 dB = 256 w

Uten fasit håper jeg det ble rett

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Vet ikke men har selv hk990 og det er noe av det beste jeg har hatt i hus, kjører den på rf5
    På RF-3 og RF-5 høres dette greit ut, men på RF-82 og nyere er det helt forderdelig :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    På RF-3 og RF-5 høres dette greit ut, men på RF-82 og nyere er det helt forderdelig :P
    Ok har ikke testet på 82 men på rf5 i min stue så ble jeg veldig fornøyd

Side 1010 av 1034 FørsteFørste ... 10 510 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1020 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •