Klipsch klubben - Side 1009

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1009 av 1033 FørsteFørste ... 9 509 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1019 1029 ... SisteSiste
Viser resultater 20,161 til 20,180 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av benjarn
    Hei
    Har nå et oppsett bestående av klipsch rf-7mkII høyttalere , 2stk parasound nc2250 effekttrinn kjørt i mono , onkyo 707 hovedreceiver og audiovalve eclipse som for-forsterker.
    Har også center og bak høyttalere men ikke noe å snakke om foreløbig , stereo oppsettet har mest fokus nå
    Har hatt rf-7 HT fra januar og eclipsen fra februar , jeg synes høyttalerne spiller helt rått men de blir for skarpe i toppen.
    Det var derfor jeg kjøpte eclipsen i første omgang , men jeg synes ikke det ble den helt store forskjellen jeg hadde håpet på , byttet også original rør til RCA 12AU7 Large/Long Black Plates fra 1950. Disse fikk jeg fortalt skulle gi mer klang , rydde lydbildet og varme/roe ned toppen , det ble bedre men fortsatt for skrikende topp og jeg føler at det kunne vært mer hifi lyd.

Jeg liker for det meste electronica og hiphop , men hører også på akustisk og vokal men dette mest for og få nyte den konsert følelsen en får med disse HT.
    Så volumet er ofte høyt med først nevne sjangere og da blir toppen skrikete og punch bassen kanskje ikke helt der selv om det er rått.
    Rommet er ikke optimalt , de står på stuen så her får jeg ikke gjort så mye før det blir kino rom engang

Vurderer og selge parasound nc2250 trinnene for og kjøpe noe annet som kan være bedre , noen forslag?
    Kjører nå med bluejeans og supra kabler, noen bedre forslag?
    2250 er nå koblet i mono er det bedre med biamp?

Noen forslag/tips generelt rundt klipsch RF-7 mkII og elektronikk ? har veldig lyst til og få de til å spille optimalt, nei det går ikke med den stua jeg har nå , men optimalt etter forholdene

Mvh Bendik
    Hvor stort er rommet ? avstand til side/bakvegg ? avstand mellom høytalere og lytteposisjon ? tepper/gardiner etc! RF-7 mkll er etter min mening en av de letteste og matche, de passer like bra til transistor kl ab . Elektronikken din høres jo bra ut! ikke testet din pre men effekten er det ikke noe galt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en åpen løsning mot gang og kjøkken , selve stuen er vel litt liten men ca. 25/30kvm.
    Avstand til bakvegg er ca. 50-60cm, har ikke så mye mer å hente her visst det skal se ok ut:P
    Det er tepper og gardiner for og få litt litt demping, det er 3m mellom HT og 3m til lytteposisjon.\ og den ene HT står ved sidevegg.
    Men dessverre lite jeg får gjort med dette rommet nå , pga liten plass å ting må bare stå der det står.. men håper på ny bolig etterhvert
    Noen mener at ren klasse A effekttrinn er saker på disse , så vurderer og skifte NC2250 for å se om jeg kan få mer godlyd , men hva er til og anbefale?
    kombo av inngangs og utgangs rør på pre? vurderer mullard cv4003 noe som matcher bra med de?
    Vil egentlig ha alle slags mulige tips for de som har gode oppsett på RF-7 eller har hørt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en åpen løsning mot gang og kjøkken , selve stuen er vel litt liten men ca. 25/30kvm.
    Avstand til bakvegg er ca. 50-60cm, har ikke så mye mer å hente her visst det skal se ok ut:P
    Det er tepper og gardiner for og få litt litt demping, det er 3m mellom HT og 3m til lytteposisjon.\ og den ene HT står ved sidevegg.
    Men dessverre lite jeg får gjort med dette rommet nå , pga liten plass å ting må bare stå der det står.. men håper på ny bolig etterhvert
    Noen mener at ren klasse A effekttrinn er saker på disse , så vurderer og skifte NC2250 for å se om jeg kan få mer godlyd , men hva er til og anbefale?
    kombo av inngangs og utgangs rør på pre? vurderer mullard cv4003 noe som matcher bra med de?
    Vil egentlig ha alle slags mulige tips for de som har gode oppsett på RF-7 eller har hørt
    ingen feil med parasound men prøv med 1stk ! kjører selv mine rf-5 på en harman hk990 med rom korrektion og det hjalp veldig her hos meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard obereon

Noen som har prøvd midgard Audio oberon X1 ampene?
    Lurer på om disse kan være et bedre alternativ en nc2250.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd midgard Audio oberon X1 ampene?
    Lurer på om disse kan være et bedre alternativ en nc2250.
    Vil bare skyte inn at du bør unngå mono. Når man først har to NC2250, så ville jeg brukt en forsterker pr høyttaler. Og da altså kun anvende en kanal pr ht. ... i tilfelle det virket uklart.
    Prøv det ihvertfall først før du i det hele tatt vurderer å bytte dem. Strømforsyningen får overskudd da den kun må drive bare en kanal, forvrengingen halveres vs mono, 0 crosstalk og forsterkeren driver lave laster langt bedre enn ved mono.

Hvis den ene høyttaleren står tett ved sidevegg så kan man også vurdere å ta mye toe-in, for å minske refleksjon fra sidevegg...hvis det utgjør et problem. Foruten selvfølgelig å dempe førsterefleksjonen der dette er mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at jeg ikke burde biampe ?
    Bare 1 kanal pr. amp i stereo modus for å få minst mulig belastning på strømforsyningen?
    Jeg får ikke gjort så mye med plassering med denne stuen men håper på bedre stue etterhvert

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at jeg ikke burde biampe ?
    Bare 1 kanal pr. amp i stereo modus for å få minst mulig belastning på strømforsyningen?
    Jeg får ikke gjort så mye med plassering med denne stuen men håper på bedre stue etterhvert
    Jepp, prøv det slik før du avfeier 2xNc2250. Det er vel helt sikkert et navn på det jeg foreslår også? Antall watt forblir så og si uendret... men er ikke watt man er ute etter... men strømreserver. Blant annet ladebanken blir jo tilsynelatende dobbelt så stor.
    Det viktigste er å unngå brokopling/mono på høyttalere som dipper lavt med impedansen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og kjøre effekttrinnene i stereo modus med bare en kanal tilkoblet pr. amp for og få minst mulig belastning på strømforsyningen.
    Kjørte samme volum og samme sang og vekslet mellom mono og stereo flere ganger og prøvde å høre forskjell, godt mulig jeg er øredøv men jeg klarte ikke å høre noen endringer.
    visst jeg måtte velge en jeg mente var bedre hadde det blitt mono...! å det er stikk motsatt av det folk sier, hehe:P

Men kommer til og kjøre biamp når jeg får ny HT kabler, mindre belastning en mono uansett.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er la scala solgt og har "nedgradert" til RF-5. De har selvfølgelig ikke villskapen og dynamikken som la scala men er en mer allrounder og slipper å tenke på sub. Kjører på en Harman HK990 som jeg ser her inne får lunken omtale på Klipsch! For meg så er dette en super match og en utrolig forsterker for pengene. Romkorrektionen er meget nyttig og dac av bra kvalitet. Ikke testet riaa ennå på grunn av mangel på vinyl. Prossesor ut er jo ikke akkurat dumt i kombinasjon med hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er Yosh81 sin gamle HCA2205A komt i hus Litt av eit beist! Den var både større og tyngre enn venta. Korttenkt som eg er, sjekka eg ikkje ut målene på den først. Ettersom alt eg har vert borti av effekttrinn, integrerte og receiverar tidlegare har vert 43,5, eller litt mindre i breidde, tenkte ikkje eg på det. Men denne er jo nesten 50cm brei med frontplata, og hyllene i racket mitt er 45cm

Uansett, eg skal nok finna plass til den å få kopla den opp. Den skal driva RF-7 II og RC-64 II. Men kva bør eg gjera med dei siste to kanalane? Vil det gi litt ekstra overskudd til front og senter dersom eg lar dei stå ubrukte, eller bør eg bruka dei til surround? Som pre brukar eg jo Onkyo TX-NR5008, som eg vil tru er meir enn kapabel til å driva Surr, SurrBack og Front high...

Høyrer kaaaanskje heima i ein anna trød, men det er jo tross alt Klipsch det skal driva Stort sett lettare å få svar her. Og dette er vel velprøvd kombo i denne tråden...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi amp frontene og siste til center

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då tester me det Har litt motforestilling for å kjøra effekt på alle kanalar når ein har fullt brukande receiver. Føler det er å skylla effekttrinn ned i dass...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då tester me det Har litt motforestilling for å kjøra effekt på alle kanalar når ein har fullt brukande receiver. Føler det er å skylla effekttrinn ned i dass...
    Effekt på Front og center er vell å foretrekke, det kommer ikke så mye info fra snurrerundtene att det skal være noe vits å kjøre effekt der. Med mindre du har ett veldig stort rom. Men i filmsammenheng, så kommer det jo VELDIG mye info fra center, så det er ikke dumt å ha noe å gå på der.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 1par med nye Klipsch RF-83 på vei til meg. :-D
    Gleder meg til å få testet dette, håper bare at de dukker opp før jeg reiser på sjø igjen :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Effekt på Front og center er vell å foretrekke, det kommer ikke så mye info fra snurrerundtene att det skal være noe vits å kjøre effekt der. Med mindre du har ett veldig stort rom. Men i filmsammenheng, så kommer det jo VELDIG mye info fra center, så det er ikke dumt å ha noe å gå på der.
    Ja, har køyrt med ein effekt på front og ein på center til no. Byta til fleirkanals for å frigjera litt plass i racket, utan å sjekka mål på HCA2205:roll: Har egentlig ikkje følt noko behov for effekt til surround. Og hadde det feks vert ein HCA2203 versjon som var mindre, ville eg gått for den. Syns utvalget av 3-kanals effektforsterkarar er overraskande dårleg.

Har til no brukt NC2125 i biamp på center. Men vil tru HCA gjer ein betre jobb.

Dersom ein receiver til over 20 000 ikkje er brukande til å driva 2/4/6 surroundkanalar, er noko galt her i verda

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Ja, har køyrt med ein effekt på front og ein på center til no. Byta til fleirkanals for å frigjera litt plass i racket, utan å sjekka mål på HCA2205:roll: Har egentlig ikkje følt noko behov for effekt til surround. Og hadde det feks vert ein HCA2203 versjon feks som var mindre, ville eg gått for den. Syns utvalget av 3-kanals effektforsterkarar er overraskande dårleg.

Har til no brukt NC2125 i biamp på center. Men vil tru HCA gjer ein betre jobb.

Dersom ein receiver til over 20 000 ikkje er brukande til å driva 2/4/6 surroundkanalar, er noko galt her i verda
    Tror ikke du skal være redd for at receiveren ikke klarer og drive surround bra nok,det klarer den nok helt fintEr jo en rimelig kraftig receiver.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter en passende reciver og lurte på om Yamaha RX-V3900 var ett brukende valg?
    Ja den er ikke akkurat ny, men kan få den til 4.9k og har ikke planer om å bruke så mye mer.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ozo the king
    Er på jakt etter en passende reciver og lurte på om Yamaha RX-V3900 var ett brukende valg?
    Ja den er ikke akkurat ny, men kan få den til 4.9k og har ikke planer om å bruke så mye mer.
    Hvis det er RF-82 du har i signaturen som du skal bruke den til, ville jeg heller sett på en nyere Onkyo

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR906 eller Onkyo TX-NR818B kan få de til mye samme prisen

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greie priser på Klipsch RF-82 Mk1 og Klipsch RF-62 Mk1 hos Komplett.no
    Komplett.no
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 1009 av 1033 FørsteFørste ... 9 509 869 879 889 899 909 919 929 939 949 959 969 979 989 999 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1019 1029 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •