Klipsch klubben - Side 1007

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1007 av 1033 FørsteFørste ... 7 507 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1017 1027 ... SisteSiste
Viser resultater 20,121 til 20,140 av 20659
    Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Då trur eg at eg har komt fram til den konklusjonen at eg må byta ut effektane mine med 3, evt. 5, kanals til å driva RF-7 og RC-64. Ellers får eg ikkje plass til noko anna. Men har desverre ikkje råd Halo A51 el. Onkyo receiver vert brukt som pre.

Forslag?
    Har en Parasound HCA-2205 liggende her til salgs. Forgjengeren til A51....
    Problemet er frakten.. da den veien nesten 40 kg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noko sånt som HCA kan jo vera interessant ja... Nokon som veit (eller kvalifisert gjetning) korleis den vil vera på RF-7 i forhold til min Rotel RB-1572? Reknar med lydsignaturen kanskje er litt betre match. Men samtidig er det ver 30w mindre pr kanal...

Ja, sidan posten nektar å senda noko over 35kg,kan jo Hedmark - Finnmark verta litt vanskeleg:-)

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva Xpr3 eller 5:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Emotiva. Men då er eg nede i 200w pr kanal. Har og lest nokre plassar at xpa firer litt på lydkvaliteten for å auka krafta.

Det beistet ditt har eg absolutt sikla litt på:-)

Har og vurdert adcom gfa7805,men den dukkar jo aldri opp...

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Noko sånt som HCA kan jo vera interessant ja... Nokon som veit (eller kvalifisert gjetning) korleis den vil vera på RF-7 i forhold til min Rotel RB-1572? Reknar med lydsignaturen kanskje er litt betre match. Men samtidig er det ver 30w mindre pr kanal...

Ja, sidan posten nektar å senda noko over 35kg,kan jo Hedmark - Finnmark verta litt vanskeleg:-)
    Vil nok påstå at Rotelen din ikke vil ha så mye å stille opp med i forhold til Parasounden. Bedre lydmatch og betydelig mer strømreserver. Ikke les deg blind på effekt-tall.
    Men ja.. Problematisk med frakt.

Det var vel nylig noen bra tilbud på NC-serien til Parasound? Ellers har du jo Emotiva som blir nevnt her, eller Sherbourne, som er tilsvarende som Emotiva. Adcom kunne vel også være noe å se på?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Vil nok påstå at Rotelen din ikke vil ha så mye å stille opp med i forhold til Parasounden. Bedre lydmatch og betydelig mer strømreserver. Ikke les deg blind på effekt-tall.

Det var vel nylig noen bra tilbud på NC-serien til Parasound? Ellers har du jo Emotiva som blir nevnt her, eller Sherbourne, som er tilsvarende som Emotiva. Adcom kunne vel også være noe å se på?
    Det eneste minuset jeg kan se med Adcom er att di ikke har soft start, problematikk om du ikke har 16a treg sikring.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPR3 og 5 har jo 400 watt pr.kanal, men XPA er absolutt ikke noe dårlig alternativ. Den er meget strøm sterk den også, og spiller som bare juling på RF63. Har tillgode å se den knele på en høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har 16A treg sikring. Meiner å ha lest at Adcomen har soft start likavel...
    XPR-3 er vel ikkje komt?
    Har jo sjølvsagt litt lyst å testa ATI og. Men har desverre ikkje 21 000 til flett ny 3 kanals...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,250
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det eneste minuset jeg kan se med Adcom er att di ikke har soft start, problematikk om du ikke har 16a treg sikring.
    GFA 7805 har softstart.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Emotiva XPR-5 på RF7 MKI (+RC7 og RS7) og kan anbefale denne på det sterkeste! MKII er jo vesentlig mindre kresen på forsterkervalg også, så det er neppe noe dårligere match enn på MKI. Det er tilbud på XPR-5 om dagen også.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. La ikke merke tilat XPR 3 ikke er kommet enda...:-D

Er det noen som har testet Bada på klipsch da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81

Dette med oppgitt effekt i watt, straumreservar osv kan eg desverre fint lite om. Har berre fått intrykk av at RMB-1572 skulle vera ein relativt kraftig sak, og litt betre match til bla Klipsch enn ein del andre Rotel.

Det er tilbud på NC no, men det er kun 2125 og 2250. Då er eg like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm?

Tenkte eg kunne bare spør. Har sikkert komt opp før men hva er hovedforskjellen på en klipsch RF7 mk1 og ein mk2 egentligt?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Tenkte eg kunne bare spør. Har sikkert komt opp før men hva er hovedforskjellen på en klipsch RF7 mk1 og ein mk2 egentligt?
    Stort sett det meste. Andre basselementer, diskant, heldekkende tre front (gjelder også classic versjon av mkI)
    MkII har vel fått låne teknologi fra palladium har jeg hørt rykter om.
    Det er jevnt over en bedre låtende høyttaler i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Stort sett det meste. Andre basselementer, diskant, heldekkende tre front (gjelder også classic versjon av mkI)
    MkII har vel fått låne teknologi fra palladium har jeg hørt rykter om.
    Det er jevnt over en bedre låtende høyttaler i mine ører.
    Oki takk for svar . Men hva er rette prisen og gi for noen mk| nå til dags da visst dei er heilt strøkne?

Har kansje muligheten til og handle eit par og er gira på og prøve ut noe nytt og da frister det litt med kansje eventuelt rf7.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,561
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville bygget et par cornscala isteden. ca 12k inkl mdf, relativt enkel kasse.
    3veis med en helt annen mellomtone enn reference, mer laidback oppover og kan drives av nesten hva som helst.
    de gir mulighet for å oppgradere filter og evt diskanter senere også.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elefanten
    Oki takk for svar . Men hva er rette prisen og gi for noen mk| nå til dags da visst dei er heilt strøkne?

Har kansje muligheten til og handle eit par og er gira på og prøve ut noe nytt og da frister det litt med kansje eventuelt rf7.
    Gamle RF-7 strøkne, tror ikke jeg hadde betalt over 10k hvertfall.

Cornscala kan være alternativ ja, men ingen forandring uten ulempe - de har en helt annen spillestil enn store RF, både på godt og vondt.
    Selv liker jeg best av alt med RF er at de IKKE er laidback :-)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Gamle RF-7 strøkne, tror ikke jeg hadde betalt over 10k hvertfall.

Cornscala kan være alternativ ja, men ingen forandring uten ulempe - de har en helt annen spillestil enn store RF, både på godt og vondt.
    Selv liker jeg best av alt med RF er at de IKKE er laidback :-)
    har sett di helt ned i 7k
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester selv noen rf-5 her nå og gud så bra de spiller Hadde før storebror som spilte rått men krevde masse krefter samt en noe slitsom topp. Rommet mitt er rundt 35m2 så er nok derfor rf-5 føles langt bedre enn storebror. Har ikke lenger rf-63 og sammenligne med men kan ikke huske at disse spiller noe dårligere

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tester selv noen rf-5 her nå og gud så bra de spiller Hadde før storebror som spilte rått men krevde masse krefter samt en noe slitsom topp. Rommet mitt er rundt 35m2 så er nok derfor rf-5 føles langt bedre enn storebror. Har ikke lenger rf-63 og sammenligne med men kan ikke huske at disse spiller noe dårligere
    RF-5 er ikke noe dårlig nei, knall høyttaler uten tvil.
    Rart at ikke RF-5 kom i classic utgave ilag med RF-7 classic for en tid tilbake..

Side 1007 av 1033 FørsteFørste ... 7 507 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 997 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1017 1027 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •