Klipsch klubben - Side 1003

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1003 av 1034 FørsteFørste ... 3 503 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1013 1023 1033 ... SisteSiste
Viser resultater 20,041 til 20,060 av 20677
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er 2 stk Klipsch RF 82 MK2 på vei og regner med at de kommer i morgen (mandag). Har hatt MK1 nå i ca tre år og har vært veldig fornøyd så nykommeren kan ikke være noe dårligere.

Til dere som allerede har gått fra MK1 til MK2, er det noen endringer mht avstand fra bakvegg og plassering ellers for å få samme gode lyden som før? Leser at MK2 skal være lettere å få til iallefall.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kan man få tak i slike:
    KPT - 884 | Klipsch

eller slike:
    Klipsch KPT-4350-MS - Cinema Speakers

Eller slike???
    KPT - 535 - 4 - T | Klipsch

Hadde vært morro og sett Norske priser på detta!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Med en 8 punkts måling kan du til nød ta 3 seteren men jo thightere du tar målingene jo bedre sitter lyden for deg
    Regner med evt kone og barn er mindre kritiske til lyd.....
    Viktigste er som sagt å måle med din possition som senter for alle målepunktene. Din possition skal aldri ut av senter for målingene om du vil ha lyden perfekt. Derfor merker jeg opp punktene i rommet og numererer di i 1-32 i ditt tilfelle 1-8 og passer på å måle i x akkurat som når du skrur til hjulene på bilen din ikke etter hverandre på linje det blir feil
    Dette er jo meget interessant. Jeg har stusset litt på dette og spurt litt her på forumet, uten å få noe skikkelig svar. Jeg prøvde meg på noen 6-punkts målinger i påsken, men syntes det ble bedre med 3-punkts måling. Da jeg prøvde meg på 6 punkter startet jeg jo med sweet-spot, men målingene ble tatt på to linjer.

Hvis man kun tenker på sweet-spot, ville det da kanskje blitt best med 5 målinger? Tenker da med 4 målinger som i en X rundt sweet-spot.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

in wall

har klipsch enda in wall modeller?
    hvis ikke, hva kan matche dem i et oppsett.

vurdere høyttalere i taket da det er dårlig med plass.

takk for svar

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er xindak XA6950 et bra valg til Chorus?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Dette er jo meget interessant. Jeg har stusset litt på dette og spurt litt her på forumet, uten å få noe skikkelig svar. Jeg prøvde meg på noen 6-punkts målinger i påsken, men syntes det ble bedre med 3-punkts måling. Da jeg prøvde meg på 6 punkter startet jeg jo med sweet-spot, men målingene ble tatt på to linjer.

Hvis man kun tenker på sweet-spot, ville det da kanskje blitt best med 5 målinger? Tenker da med 4 målinger som i en X rundt sweet-spot.
    Det du tenker er helt riktig, så kjør denne slik du tenker Gjerne kun på ditt sete med alle 5 punkter, hvor ditt hodet er senter for første x Viktig at første måling plasseres riktig, da denne blir tatt størst hensyn til i di fleste RK systemer.

Del gjerne din erfaring med andre her i tråden etterpå

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sant det! Litt synd for de låter kanon bra når det sitter
    RF er lettere og få til og spille i rommet mit.

O
    Di krever mye av rommet pga slavene bak som gjerne får rommet til å spille med i bassen, så dører og glass durer og klirrer he he

RF er som du sier mye lettere å plassere faktisk alle andre i hele Klipsch verden er det

Men fy f... å di spiller når det sitter riktig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Da er 2 stk Klipsch RF 82 MK2 på vei og regner med at de kommer i morgen (mandag). Har hatt MK1 nå i ca tre år og har vært veldig fornøyd så nykommeren kan ikke være noe dårligere.

Til dere som allerede har gått fra MK1 til MK2, er det noen endringer mht avstand fra bakvegg og plassering ellers for å få samme gode lyden som før? Leser at MK2 skal være lettere å få til iallefall.
    Du får bedre lyd uansett plassering og di kan trygt plasseres 25 cm nærmere bakvegg om behovet er der

dvs 25 cm fra bakvegg er smerte terskelen for optimal lyd, mens gamle lå på rundt 50 cm selv om di fortsatt spiller bra nærmere til dere som vil missforstå meg

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Cornscala Style A | Critesspeakers.com

Disse på linken her er mine, men litt lakk fikser fort resten

Di har kostet meg 17.500,- for å være helt nøyaktig.
    Helt enig med deg når det gjelder prisen som du skriver litt lengre ned markedet bestemmer prisen koster rundt 13.000,- pluss frakt fra usa og mva og da må di jo settes sammen også så god kunnskap og riktig utførelse er viktig om resultatet skal bli bra, men er man nevenyttig er det jo gøy
    Uansett er det vannvittig mye høyttaler for pengene for mellom 15-20K
    kjøpte de av nikko på hifisentralen?
    17500 var litt mye brukt.. delene kostet meg 11k + to kryssfinerplater til 1000kr, men tar jo tid å bygge de..
    forsåvitt en veldig god høyttaler, særlig til denne prisen

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    kjøpte de av nikko på hifisentralen?
    17500 var litt mye brukt.. delene kostet meg 11k + to kryssfinerplater til 1000kr, men tar jo tid å bygge de..
    forsåvitt en veldig god høyttaler, særlig til denne prisen
    Di er oppgradert med wbt terminaler god intern kabling og lakkert i sort piano lakk
    så rimeligere er nok ikke så lett selv om man bygger selv om man da ikke er lakkerer også da selvfølgelig

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dei kumprane/bruene bakpå mine RF-7 manglar. Eg har brukt 2.5 mm vlas ohlson kabel mellom desse (same som er brukt på alle surround ht) Reknar med dette er godt nok. Eller er dei originale bette?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Dei kumprane/bruene bakpå mine RF-7 manglar. Eg har brukt 2.5 mm vlas ohlson kabel mellom desse (same som er brukt på alle surround ht) Reknar med dette er godt nok. Eller er dei originale bette?
    Skal mye til å høre noen forskjell på så kort strekk

Dette er nok det som krangles mest om på forskjellige forum kabler he he

Placebo eller ikke, prøv begge deler se hva du trives best med

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at eg ikkje har dei originale skinnene. Einaste eg veit er at skinnene ser betre ut:-)

OBS OBS: ikkje forsøk på å skapa kabeldebatt her!! :-)

No har ikkje eg meir plass å gå på breiddemessig, eller i dybden. Så får ikkje akkurat testa ut plasdering mykje, bortsett frå litt vinkling. Har eg rett i at elementa bør siktast rett på lytteposisjon?

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at eg ikkje har dei originale skinnene. Einaste eg veit er at skinnene ser betre ut:-)

No har ikkje eg meir plass å gå på breiddemessig, eller i dybden. Så får ikkje akkurat testa ut plasdering mykje, bortsett frå litt vinkling. Har eg rett i at elementa bør siktast rett på lytteposisjon?
    Jeg kjøpte noe lignende dette: 4 Speaker Jumper Cable Leads Van Damme Blue Series Studio Grade Nakamichi | eBay

Og ikke fordi jeg tror det gjør så mye med lyden, men syns det ser bedre ut. Jeg har også terminert ht kabler basert på samme kabel. Van Damme Blue Series 6m2.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til kino ja, til stereo er det litt mer smaksak. Horna mine krysser før lytte position
    mens di andre i heritage serien lar jeg krysse bak meg så ikke lyden blir så direkte og gir et bredere lyd bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, selvfølgelig ikkje det same som er best for begge tilfeller.

Eg leser jo mykje om "aldri for mykje power" "litt overkill er topp" "Klipsch er lettdrevne, men blomstrar ved mykje effekt" "headroom" osv... Kor mykje effekt bør eg ta sikte på å mata rf-7 med?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, selvfølgelig ikkje det same som er best for begge tilfeller.

Eg leser jo mykje om "aldri for mykje power" "litt overkill er topp" "Klipsch er lettdrevne, men blomstrar ved mykje effekt" "headroom" osv... Kor mykje effekt bør eg ta sikte på å mata rf-7 med?
    Vil du få di til å yte maks en 2x250 watt i 8ohm

Høy sensibelitet vil mange si er lett drevne, men skal man ha di til å gi maks med autoritet og kontroll så er det jo bare å mate di med det di tåler

Selvfølgelig får man di til å spille bra med mindre, men RF-7 kan langt mer en folk flest er klar over

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. RF-82 MKII i hus Litt trist å selge godt innspilte 82 og begynne heeelt på nytt, men ender vel godt som sist.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x250w har eg heldigvis. Men det spørs om rb- 1572 vert ståande etter eg har testa med akustikk. Det er litt for spisst no.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Ahh.. RF-82 MKII i hus Litt trist å selge godt innspilte 82 og begynne heeelt på nytt, men ender vel godt som sist.
    Du kommer ikke til å angre det er verdt jobben

Kjør en inspillings cd mens du er på jobb da vel om huset er tomt vel og merke.
    Eller gode gamle motfase trikset, så går det fortere

Side 1003 av 1034 FørsteFørste ... 3 503 863 873 883 893 903 913 923 933 943 953 963 973 983 993 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1013 1023 1033 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •