Klipsch klubben - Side 1002

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1002 av 1034 FørsteFørste ... 2 502 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1012 1022 1032 ... SisteSiste
Viser resultater 20,021 til 20,040 av 20677
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har fått fatt i et par strøkne RF 63 til 8.000,-, har ikke gjennomført handelen ennå siden jeg er litt i tvil mht plassen i rommet men selger avventer svar.
    Har i dag RF 82 og de har fungert veldig bra men kunne tenkt meg en oppgradering lydmessig siden de brukes mye til musikk. Nå har jeg ht 47 cm fra bakvegg og noe mer enn det godtar nok ikke samboeren tror jeg, problemet blir da kanskje at RF 63 er noe dypere enn 82.
    Hva med nye 62II, er dette sammenlignbart med 63 eller bør jeg gå for sistnevnte?
    Kan også nevne at de vil bli drevet med en Vincent SP 331.
    RF-62 kan nokk ikke sammenlignes med RF-63, her snakker vi helt annen prisklasse også. RF-63 har nokk en del mere å by på. Om jeg skulle opgradert, så ville jeg nokk heller ha prøvd en annen pre-amp. og siden du kjører surround, så er stereo pre med HT-bypass noe å tenke på.

Da med tanke på din sammboer å plassen.

Hadde ingen av disse problemene vært tilstede så hadde jeg sakt att du skulle løpe å kjøpe ett par RF-63
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har fått fatt i et par strøkne RF 63 til 8.000,-, har ikke gjennomført handelen ennå siden jeg er litt i tvil mht plassen i rommet men selger avventer svar.
    Har i dag RF 82 og de har fungert veldig bra men kunne tenkt meg en oppgradering lydmessig siden de brukes mye til musikk. Nå har jeg ht 47 cm fra bakvegg og noe mer enn det godtar nok ikke samboeren tror jeg, problemet blir da kanskje at RF 63 er noe dypere enn 82.
    Hva med nye 62II, er dette sammenlignbart med 63 eller bør jeg gå for sistnevnte?
    Kan også nevne at de vil bli drevet med en Vincent SP 331.
    Går du opp 2000,- i pris fra rf63 har du nok til mine Klipsch Chorus II. Dette er høyttalere som spiller ringer rundt rf 63... Har direkte sammenlignet med rf63 og 83 + rf7 og i forhold til dynamikk, holografi og livefølelse så er Chorusene i en annen klasse. Og sånnsett er det jo akkurat det de er...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga skal eg omsider få køyrd ny romkorreksjon og testa med ein heil film. Og ikkje minst få sjekka om eg har ødelagt noko i påsken :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då er endeleg rb-61 kopla til som front high og romkorreksjon køyrt. Tok berre å satt subbane til 75db (som er for lavt) og brukte 2 lytteposisjonar på kvart av dei 4 setene i sofaen. Det som tok lengst tid var å venta på kalkuleringa til receiver etterpå. Det tok jo eit vondt år. Romkorreksjonen greidde å stilla same avstand på frontane og senter, så det er i alle fall bra. Resten virkar no meir tilfeldig...

Me nok om det. Første lytterunde gjekk i div listepop som ligg igjen på harddisken etter dama. Heilt tydeleg at rf-7 har mykje meir pondus i bassen og strekkjer seg noko djupare. På høgt volum virkar det fortsatt ganske rotete/slitsomt og spisst i diskanten. Ikkje så detaøjert/tydelig som eg hadde håpa på. No må det seiast at kvaliteten på mp3 materialet sikkert er ganske dårleg, og kan vera noko av grunnen.

Så setter er på Pink Floyd - Echoes i FLAC format, og tester først tittelsporet og hey you. Det første som slår meg er litt behagelegare lyd. Det andre som slår meg er at eg ikkje greier å lokalisera kvar vokalen kjem frå. Ein plass mellom frontane høyres det ut som. Nesten så den kjem frå senteren. Har ikkje peiling på kvifor det endeleg er sånn, men det er no litt artig. Det tredje som slår meg er kor høgt eg hadde volumet på listepopen. Her må eg skru ned fro 0-+5 til - 10 for at det skal vera behageleg. Fortdatt syns eg diskanten er litt vel fremtredande og meir "uryddig/slitsom" enn detaljert/behagelig. Ikkje dårlig på nokon måte, men kunne godt vert hakket finare.

Neste skritt vert å somla seg til å få opp akustikkpanela mine, og sjå korleis fet vert. Eg får ikkje dempa 1.refleksjon, utanom i taket, men eg trur uansett det kan hjelpa å få bort litt ekko frå rommet. I mellomtida kikkar eg på andre alternativ enn rotel RB-1572 effekten min.

P. S. The Fletcher Memorial Home kom akkurat på no. Her merka eg tydeleg betre lyd enn RB-81. Blei litt meir revet med:-)

RF-7 kostar 5x så mykje som RB-81. Er dei 5x så gode? Niks. Er dei dobbelt så bra? Ja, det er dei nok. Er dei verd 30 000kr? Ja, så lenge du ikkje må finna lyssky biinntekt som gir avsmak for å finansiera dei. Om så var tilfellet, ville eg ha kvitta meg med bilen for å behalda høgtalarane? Definitivt:-D

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke du en Rotel effekt,kanskje prøve med en annen effekt-forsterker.
    Rotel har jeg hørt rykter om at det kan bli litt spisst på Klipsch RF serien:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Hadde ikke du en Rotel effekt,kanskje prøve med en annen effekt-forsterker.
    Rotel har jeg hørt rykter om at det kan bli litt spisst på Klipsch RF serien:wink:
    Parasound HCA

Men vil også tro at akustikkplater er veien å gå!

Men sjekk også over at ikke RK har kjørt diskantnivåene til topps!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Eg trur nok kanskje ein kombo med akustikk og effekt kan spela inn. Så eg held alle muligheta opne.

Skal sjekka kva RKen har gjort i morgon. Men korleis skekker eg det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Eg trur nok kanskje ein kombo med akustikk og effekt kan spela inn. Så eg held alle muligheta opne.

Skal sjekka kva RKen har gjort i morgon. Men korleis skekker eg det?
    Vet ikke hvordan Onkyo`s menyer er, men på pioneer så må man inn på " manual MCACC "og se/forandre verdiene der!

Du bør sjekke HZ verdiene fra 1khz og oppover, er disse økt mye blir det fort energisk i toppen med Klipsch sine hyperaktive horn!

avsluttet
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisann

Da melder jeg meg inn i klubben her jeg også
    fikk nettop skiftet fra rc-62 mkII til rc-7. er en høyttaler med en del år på baken, men for en lyd!! er fornøyd med frontsettet, gjenstår å få skiftet ut surround-høyttalerne nå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Vet ikke hvordan Onkyo`s menyer er, men på pioneer så må man inn på " manual MCACC "og se/forandre verdiene der!

Du bør sjekke HZ verdiene fra 1khz og oppover, er disse økt mye blir det fort energisk i toppen med Klipsch sine hyperaktive horn!
    Får sjå om eg finner noko sånt i receiveren. Men eg er rimelig sikker på at eg har tråla heile menyen, utan å finna noko.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga skal eg omsider få køyrd ny romkorreksjon og testa med ein heil film. Og ikkje minst få sjekka om eg har ødelagt noko i påsken :-)
    Husk å x måle når du rom korrigerer og ikke mål måi i linje, hvis ikke skjønner ikke romkorreksjonen en dritt og alt blir feil

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What what what?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What what what?
    Begynn med din lytte possition midten av setet så samme sete ytterkant f.eks høyre front. deretter ytterkant bak venstre. osv. din lytte position skal alltid være midten av målingene i kryss om du skal ha det perfekt Ikke mål flere sofaer osv det fører bare til ræva korrigering og lyd med mindre du har pro kittet da kan man strekke seg til å måle en treseter og en to seter

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein stor U-sofa. Har brukt dei setene som har rygg mot lerretet til å plassera mikrofonen i. Bør eg heller prøva å konsentrera meg om "min" lytteposisjon og evt. den ved sida av, som vert nytta dersom me er to?

Har forresten gjort litt grovmåling. Høgtalarane er vinkla litt under 45 grader. Frå bakkant er det ca. 42cm bek til hjørnet av veggen. Det er faktisk slett ikkje så gale som eg trudde det skulle bli. Bakre ytre hjørna på ht står derimot 5cm frå sidevegg.

Uten noko som helst referansepunkt på korleis det bør vera, er det ganske vanskeleg å veta kva ein bør gjera vidare. Sånn sett hadde det vert artig å høyrt likt oppsett under ideelle rammer.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en 13 timers kjøre tur, står endelig Klipsch Chorus ll på stua. Må virkelig si at Heritage serien er heftig kul.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Etter en 13 timers kjøre tur, står endelig Klipsch Chorus ll på stua. Må virkelig si at Heritage serien er heftig kul.

Det var mine første Klipsch i 1991 om jeg ikke husker helt feil

Leit å få fullt utbytte av di, men klarer du det da spiller di sinnsykt bra

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ein stor U-sofa. Har brukt dei setene som har rygg mot lerretet til å plassera mikrofonen i. Bør eg heller prøva å konsentrera meg om "min" lytteposisjon og evt. den ved sida av, som vert nytta dersom me er to?

Har forresten gjort litt grovmåling. Høgtalarane er vinkla litt under 45 grader. Frå bakkant er det ca. 42cm bek til hjørnet av veggen. Det er faktisk slett ikkje så gale som eg trudde det skulle bli. Bakre ytre hjørna på ht står derimot 5cm frå sidevegg.

Uten noko som helst referansepunkt på korleis det bør vera, er det ganske vanskeleg å veta kva ein bør gjera vidare. Sånn sett hadde det vert artig å høyrt likt oppsett under ideelle rammer.
    Med en 8 punkts måling kan du til nød ta 3 seteren men jo thightere du tar målingene jo bedre sitter lyden for deg
    Regner med evt kone og barn er mindre kritiske til lyd.....
    Viktigste er som sagt å måle med din possition som senter for alle målepunktene. Din possition skal aldri ut av senter for målingene om du vil ha lyden perfekt. Derfor merker jeg opp punktene i rommet og numererer di i 1-32 i ditt tilfelle 1-8 og passer på å måle i x akkurat som når du skrur til hjulene på bilen din ikke etter hverandre på linje det blir feil

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Sant det! Litt synd for de låter kanon bra når det sitter
    RF er lettere og få til og spille i rommet mit.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. Då får eg prøva meg på ein ny runde til veka. Satsar på åtilpassa godlyden til dei to setene midt i sofaen, og droppa dei ytterste setene på kvar sida.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Må få ut alt det andre når kino er ferdig, så kan jeg flytte om og rokkere litt på oppsett. Spiller nydelig slik de står også, men går sikkert å få ut mye mer av de.

Side 1002 av 1034 FørsteFørste ... 2 502 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1012 1022 1032 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •