Klipsch klubben - Side 1001

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 1001 av 1033 FørsteFørste ... 501 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1011 1021 1031 ... SisteSiste
Viser resultater 20,001 til 20,020 av 20659
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er veldig fornøyd med matchen mellom rørene mine og mine Cornwall i allefal, hverken lyst eller klinisk. Man må huske på at rørene man bruker betyr veldig mye, trenger ikke være dyre oppgraderinger heller, bare man finner riktig match.
    Hvorvidt det fungerer til RF-7 kan jeg altså ikke uttale meg om.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppgraderte rør på min også, og på RF63 spiller den med trykk og klarhet, men den takler ikke å spille "fest"høyt.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Jeg er veldig fornøyd med matchen mellom rørene mine og mine Cornwall i allefal, hverken lyst eller klinisk. Man må huske på at rørene man bruker betyr veldig mye, trenger ikke være dyre oppgraderinger heller, bare man finner riktig match.
    Hvorvidt det fungerer til RF-7 kan jeg altså ikke uttale meg om.
    Cornwall er en høyttaler som fungerer med liten forsterker 100watt kontinuerlig og 400watt peak

RF-7 trenger mye krefter for å spille optimalt 250watt kontinuerlig og 1000watt peak

Skal du spille disse fullt ut er det greit med litt power, men er jo ikke alle mennesker som spiller som meg heller da he he

Man kan jo bruke rør i toppen og transistor i bunn.
    Hybrid forsterkere eller rør pre og transistor effekt mulighetene er mange

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligens litt OT

No har eg akkurat vert hos ein kamerat og høyrt på Focal 1007s på ein 100w Electrocompaniet integrert forsyerkar. Eg syns mine RB-81 IIhar vert fantastiske... Heilt til i kveld. Må inrømma at det låt langt betre enn receiveren og klipschane mine, i alle fall på moderat volum.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    No har eg akkurat vert hos ein kamerat og høyrt på Focal 1007s på ein 100w Electrocompaniet integrert forsyerkar. Eg syns mine RB-81 IIhar vert fantastiske... Heilt til i kveld. Må inrømma at det låt langt betre enn receiveren og klipschane mine, i alle fall på moderat volum.
    USA prisen på disse 1007S var $3500 så du må nok sammenligne med langt dyrere Klipsch om det skal bli riktig

Klipsch RB-81 koster $849

Klipsch Cornwall derimot ligger mer i rett pris rett under $4000 for paret

Så det burde låte langt bedre enn dine RB-81, men tviler på at di banker Cornwall uansett volum

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja er klar over at dei er i ein heilt anna prisklasse. Men den heldige jæv.... Betalte det dama som eit par rb-81:-)

Eg får trøsta meg med at no ligg mine rf-7/rc-64 i bagasjerommet på ein bil og er på veg nordover. Og at han kameraten min med Focal kun har ein samsung senter på syr med ei gulrot.

I dag hang eg rb-61 (som eg har brukt som surr back) opp som front high/presence. Med såpass lav takhøgd som eg har, så vert det ikkje mange cm frå der rf-7 sluttar og der rb- 61 begynner.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja er klar over at dei er i ein heilt anna prisklasse. Men den heldige jæv.... Betalte det dama som eit par rb-81:-)

Eg får trøsta meg med at no ligg mine rf-7/rc-64 i bagasjerommet på ein bil og er på veg nordover. Og at han kameraten min med Focal kun har ein samsung senter på syr med ei gulrot.

I dag hang eg rb-61 (som eg har brukt som surr back) opp som front high/presence. Med såpass lav takhøgd som eg har, så vert det ikkje mange cm frå der rf-7 sluttar og der rb- 61 begynner.
    Fet dette blir en helt annen verden

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpar fet! Viss ikkje, finner eg ein ny hobby :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he tror ikke det er noen fare for det

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller hobbyen står, å pengeboka går
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengeboka er støvsugd:-)

Då er rf-7 endeleg komt i hus!
    Førsteintrykket er at dei har litt meir av alt. Høgare følsomhet, fyldigare bass, tydeligere diskant. Alt i alt var det ganske skuffande, og lite imponerande...
    MEN: no må det seiast at eg ikkje har rukke å køyra ny romkorreksjon eller stilt inn noko som helst. Rakk kun setta dei på plass og testa at det var lyd i dei. Så eg har trua:-)

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteintrykket er at dei har litt meir av alt. Høgare følsomhet, fyldigare bass, tydeligere diskant. Alt i alt var det ganske skuffande, og lite imponerande...
    MEN: no må det seiast at eg ikkje har rukke å køyra ny romkorreksjon eller stilt inn noko som helst. Rakk kun setta dei på plass og testa at det var lyd i dei. Så eg har trua:-)

Dette venter jeg spent på, jeg har bortimot samme anlegg som deg og vurderer å gå for RF-7 mk2. Hold meg oppdatert om hvordan du opplever byttet.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om du syntes det var mer av alt ved første lytt så er det bare å glede seg! Jeg fikk selv mk2 i hus for ett par måneder siden men jeg må innrømme at jeg ikke ble helt "å hellige ku så bra" ved første lytt for selv om de uten tvil låt greit så låt de absolutt ikke som kr 30 000. Men, RF7 er - og Klipsch generelt - er virkelig avhengig av MANGE timer innspilling før de begynner å løsne opp og når det først skjer? ja da går gjerne smilet rundt hodet og 30 dager med nudler blir plutselig overkommelig

Et lite tips på tampen: RK er en ting, men jobb mer med plassering av høytalerne og demping av rommet. Og bruk gjerne litt penger på effekten for potensialet som bor i disse høytalerne utløses ikke ved hjelp av en reciever!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har rf-7 fått nokon timar på HØGT volum. Rotelen har gått i protect ein gong og to, og alt er berre velstand. Ein av kameratane mine har hatt ørepropper konstant. Så det er eit godt teikn:-)

I plassering er veldig greit. Eg har 40cm der det er plass til høgtalarane, så noko anna er desverre ikkje mulig.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vent til de har fått rundt 200 timer på seg; da begynner vi virkelig å snakke! Og sett gjerne i gang med sparingen for selv om Rotel fungerer helt greit så er de ikke i nærheten av å få ut potensialet i disse små beistene
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har rf-7 fått nokon timar på HØGT volum. Rotelen har gått i protect ein gong og to, og alt er berre velstand. Ein av kameratane mine har hatt ørepropper konstant. Så det er eit godt teikn:-)

I plassering er veldig greit. Eg har 40cm der det er plass til høgtalarane, så noko anna er desverre ikkje mulig.
    Pass på elementene dine, di svir du fort av om du spiller så forsterkeren går i protection mode!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumet steig vel proposjonalt med promillen i påsken. Men det var heldigvis ikkje så mange minutt på full pupp i slengen. Eg trur grunnen til at den gjekk i protect, er at den vert alt for varm, pga alt for dårlig lufting rundt den. Utstyret står veldig trangt.

Når det gjeld innspeling, så er desse kjøpt brukt. Eg reknar derfor med at dei er innspelt.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volumet steig vel proposjonalt med promillen i påsken. Men det var heldigvis ikkje så mange minutt på full pupp i slengen. Eg trur grunnen til at den gjekk i protect, er at den vert alt for varm, pga alt for dårlig lufting rundt den. Utstyret står veldig trangt.

Når det gjeld innspeling, så er desse kjøpt brukt. Eg reknar derfor med at dei er innspelt.
    For min del så falt RF-7 mkII godt i smak, hadde ikke skadet å kjørt på med mere krefter og ett bedre fortrinn, Yamahaen ødelegger MYE av lyden.

En kompis av meg har kjøpt Hovland HP-100 Limited edition som vil skal teste etter hvert, så da får vi se hvordan det blir med rør pre på disse =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurdere rør til mine HIII...hvordan vil f.eks ma kt88 funke? for liten? hva annet kan anbefales?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte fra RF 82 men til hva? RF 63 eller RF 62II

Har fått fatt i et par strøkne RF 63 til 8.000,-, har ikke gjennomført handelen ennå siden jeg er litt i tvil mht plassen i rommet men selger avventer svar.
    Har i dag RF 82 og de har fungert veldig bra men kunne tenkt meg en oppgradering lydmessig siden de brukes mye til musikk. Nå har jeg ht 47 cm fra bakvegg og noe mer enn det godtar nok ikke samboeren tror jeg, problemet blir da kanskje at RF 63 er noe dypere enn 82.
    Hva med nye 62II, er dette sammenlignbart med 63 eller bør jeg gå for sistnevnte?
    Kan også nevne at de vil bli drevet med en Vincent SP 331.

Side 1001 av 1033 FørsteFørste ... 501 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1011 1021 1031 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •