Klipsch klubben - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 10 av 1033 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 510 1010 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 20659
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Da gjenstår fremdeles spørsmålet mitt; hvordan er det egentlig å bi-ampe disse da det er kun diskanthornet som drives av den øverste terminalen..? Hvor mye tjener man egentlig på det effektmessig?
    Stemmer, glemte ut spsm.

Er på tynn is her, men vet ikke om det har så mye for seg, når du bare "fjærner" diskanten..... Tror ikke jeg har sett så mange på forumet som har gjort det heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Da gjenstår fremdeles spørsmålet mitt; hvordan er det egentlig å bi-ampe disse da det er kun diskanthornet som drives av den øverste terminalen..? Hvor mye tjener man egentlig på det effektmessig?
    Jeg synes diskanten var skrikete og at den ble mykere etter biamp. Kan være innspillingstid eller placebo selvfølgelig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snåsa-effekten?

Fikk omsider tak i kabler slik at jeg fikk koblet opp to stk NC2250 til mine Klipsch RF-83. Det som er den store forskjellen er at jeg kan dempe diskanten med gain knappen bakpå forsterkeren som driver disse.
    På denne måten dempes den litt skarpe toppen. Er ikke noen stor ekspert på å beskrive lyd, så jeg skal ikke prøve på dette. Føler imidlertid at lyden ble annerledes etter at jeg fikk koblet opp en NC2250 til. Kan dra på mer før at bassen gir seg. Skal prøve å brokoble de en av dagene for å høre om det er noe å vinne på dette.
    Er ellers superfornøyd med oppsettet!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører på meg bi-amp på RF-62.

Etter og og prøvd frem og tillbake for og sammenligne med musikk i pure direct mode.
    Den største forandringen ble i diskanten, den ble mye mere behagelig og kontrolert lyd spesselt når volumet kom opp over normalt lyttenivå.
    Og jeg er ganske følsom for diskant...

Så til de som vurderer Bi-Amp av fronter så er det bare og teste det så avgjør dine ørene hva son høres best ut :-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med harman/kardon her, horndiskanten føltes mer kontrollet og låt mer behagelig ja...

Bassen ble strammere og jeg fikk mer punch! Men mine RF-63 har spiller like dypt som før. Generelt sett så ble hele lydbildet bedre, kunne spille høyere før jeg hører at elementene stresser... 8)

Og ja, RF-X3 høyttalerne er vel som to-veis konstruksjoner å regne. På mine RF-63 spiller (alle) 6,5" elementene fra 30hz til 1700hz hvor hornet tar over videre opp i frekvens...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv RF83, og har siste 5mnd drevet de med Onkyo 875 og biampet med surr back kanaler, har igrunn funket veldig godt synes jeg..

men har jo bestemt at effekt til front og center skal inn, og fikk for 2 dager siden første forsendelsen -. en Halo A23, siden jeg vil få utbytte av denne mens jeg venter på Halo A21 er på vei, så koblet jeg om litt å skulle prøve A23 på fronter istedenfor receiveren..

selv om A23 ikke blir biamp, og dermed mindre watt på papiret, så hadde jeg trodd at selv dette skulle bli en rimelig klar forbedring, siden denne faktisk koster brukbart med peng, i nærheten av hva hele receiveren kostet faktisk, og leverer mer strøm på 2 kanaler enn onkyoen klarer til alt sammen..

koblet på å fikk kjørt gjennom noe musikk jeg har god kjenskap til og ble igrunn litt forundret.. følte ikke at det var noe nevneverdig forskjeller i lydbildet..

veldig veldig lik lydsignatur, hadde ikke jeg koblet selv, hadde jeg ikke merket forskjell..

trøkk, bass og kontroll var bitte små nyanse forskjeller, igjen hadde ikke jeg visst om nyervervelsen hadde jeg muligens ikke merket særlig?

men jeg merket noe forskjell etter jeg passerte -18db på onkyoen - da virket det som haloen gjorde lyden noe mindre skrikete, muligens pga forvrengning. var hvertfall ikke vondt for ørene lenger på volum det begynte å bli det med receiver...

alt i alt hadde jeg trodd det ville bli litt større forskjeller / forbedringer... men la oss håpe at A21 somer betraktelig større en A23, vil gjøre forskjellene større, hvis ikke vil jeg påstå at de tusenlappene evt 23 og 21 koster ikke helt står i stil med forbedringene man oppnår..

kanskje A23 er sterkere når den for ta over RC64, og A21 har krutt nok til å virkelig gi meg det ekstra jeg forventer av en effektforsterker ?

eller kanskje Onkyoen faktisk er såpass sterk som det kan virke som?
    i mine ører var hvertfall Onkyo lyd signatur veldig lik med A23 som første intrykk..

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. spennende "resultater" du kommer frem med her c-v
    Blir spennende å lese hvilke erfaringer du får når du får A21`en. Jeg vurderer selv Klipsch til min kommende hjemmekino. Og har lest parasound skal være god match, men hvis det er som du skriver, så kan jeg kanskje klare meg uten den ekstra "dyre" effekten??

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme tenkte jeg nå... ble liksom en ørliten nedtur...

hadde jeg kommet hjem, og noen andre hadde plugget sammen Haloen uten jeg visste det, hadde jeg sikkert ikke merket det engang..

det blir vel lettere for a23 å drive kun center, så blir vel noe bedre der, har ikke testet det enda..

men blir ikke det større / tydeligere forskjeller når A21 kommer, vil jeg påstå at dette var dyre penger for små nyanser..

onkyoen klarte hvertfall å drive RF83 99,5 prosent like bra som A23 vil jeg påstå, og lydsignaturen i Haloen vil ikke jeg helt uten videre kategorisere som varmere enn Onkyoen, små, små forskjeller kanskje.. -

-om A23 er verdt 10-12 lapper i ren effekt, når onkyoen jeg har kom i hus for for omtrent samme pris - om driver RF83 omtrent like godt, vil jeg ha vanskelig for å si løp og kjøp foreløpig...

så jeg håper virkelig at a21 har mer å gi meg, ellers kunne disse pengene gått til andre ting man kanskje hadde merket bedre..:-)

jeglever enda i håpet, skal kalibere litt i helgen, og teste mer, så får vi se den endelige konklusjonen mellom A23 VS onkyo 875 (til kun front altså..)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjører rør på RF63, og hvilken rør i så fall.
    Fint om jeg fikk utfyllende info da jeg tenker veldig på rør og spesielt Music Angel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    samme tenkte jeg nå... ble liksom en ørliten nedtur...

hadde jeg kommet hjem, og noen andre hadde plugget sammen Haloen uten jeg visste det, hadde jeg sikkert ikke merket det engang..

det blir vel lettere for a23 å drive kun center, så blir vel noe bedre der, har ikke testet det enda..

men blir ikke det større / tydeligere forskjeller når A21 kommer, vil jeg påstå at dette var dyre penger for små nyanser..

onkyoen klarte hvertfall å drive RF83 99,5 prosent like bra som A23 vil jeg påstå, og lydsignaturen i Haloen vil ikke jeg helt uten videre kategorisere som varmere enn Onkyoen, små, små forskjeller kanskje.. -

-om A23 er verdt 10-12 lapper i ren effekt, når onkyoen jeg har kom i hus for for omtrent samme pris - om driver RF83 omtrent like godt, vil jeg ha vanskelig for å si løp og kjøp foreløpig...

så jeg håper virkelig at a21 har mer å gi meg, ellers kunne disse pengene gått til andre ting man kanskje hadde merket bedre..:-)

jeglever enda i håpet, skal kalibere litt i helgen, og teste mer, så får vi se den endelige konklusjonen mellom A23 VS onkyo 875 (til kun front altså..)

Kjenner meg litt igjen i dette. Jeg kjøpte mine RF 82 rett før jul hos en forhandler i Drammen. De hadde det eneste settet med sort tilgjengelig i Norge virket det som, i hvertfall kjøpte jeg demomodellene deres. Disse sto koblet på et jævlig Halo rack med masse effekt men i hverftall 3 - 4 halo saker og høytalerkabler til 150 000. Jeg hørte og, tenkte jo litt at jaja når jeg kommer hjem blir jeg vel skuffet.

Koblet opp på Rotellen med mine "billige" monster kabler synes jeg lyden ble helt wow. Jeg digger oppsettet mitt og kommer aldri til å kjøpe mer effekt en det jeg har. Ja Klipsch trenger effekt for å få frem godfølelsen men det er meget fleksible høytalere som spiller opp til dans så lenge de får det de skal ha tror jeg.

Men det er klart på mer HIFI Nøykatige og strammere høytaler får man mer igjen for lydsignaturer osv men dette er ofte snakk om eier som kjøper en veldig dyr oppgradering og må forsvare investeringen sin tror jeg :-D No offence.

Nå har jeg hørt mine egne RF 82 på disse to oppsettene, jeg har satt opp fullt RF 62 oppsett hos naboen på Onkio og mitt eget stueoppsett på HK ( minstemann 247) og en kolega av meg har Rf 82 også på denne HK en. Og alt i alt spiller alle oppsettene helt utrolig bra.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klart det blei bedre med a23, MEN, ca 10 000kr bedre? absolutt ikke...

men har man penger, og vil ha det litt bedre, så merker man det, meni mitt tilfelle merker jeg det ikke nevneverdig før volumet passerer ca -18db.. da blir ikke d fult så skrikete, og blir liksom lettere å hør på..

hadde forventet litt bedre bass, og bedre trøkk / puch og dynamikk.. mulig jeg får dette når A21 dukker opp..

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tenkte dette var rette tråden og spør i . Noen som vet om noe butikker eller importører som fortsatt sitter på RF7`er . Eventuelt om noen kjenner til noen som kan komme for salg i nermeste fremtid(brukt) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Abrahamsen V.4 til mine Klipsch RF-82 i dag, og jaggu våknet høyttalerne til liv, gitt! Har benyttet biamp på RX-V663 til nå, og det har funket fint, men med Abrahamsen ble det plutselig større lyd, mer definerte detaljer, mer bass, trøkk, engasjement og dynamikk over hele spekteret. Så langt må jeg påstå at Abrahamsen er en meget god match med Klipsch.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF7 er nok kun og finne på brukt torget nå

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal omorganisere racket mitt i dag, og bare for å teste ut har jeg tenkt å prøve a23 i biamp, og i brokoblet på 1 stk rf83 - for å se om mer power en 1kanal på a23 er tingen.. kalibrere og teste litt til! merker jeg noe forskjell med brokobling av a23 tenker jeg har gode ting i vente med A21 :-)

blir en gøy dag

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    skal omorganisere racket mitt i dag, og bare for å teste ut har jeg tenkt å prøve a23 i biamp, og i brokoblet på 1 stk rf83 - for å se om mer power en 1kanal på a23 er tingen.. kalibrere og teste litt til! merker jeg noe forskjell med brokobling av a23 tenker jeg har gode ting i vente med A21 :-)

blir en gøy dag
    Dette kan blie spennende, gleder meg til resutatet.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB-61, RS-42 eller RS-52 Hvilke av disse passer best som bakhøyttalere sammen med RF-62?

Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    RB-61, RS-42 eller RS-52 Hvilke av disse passer best som bakhøyttalere sammen med RF-62?
    Har selv RB51 og haddde tildligere noen store Proson med dobble 6,5" og jeg mener at disse gjør samme jobb i film.

I et sourrond sett bygger man ikke opp rund front men men skal bygge rundt center. :-?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde valgt RS serien... RS42 elller RS52.. er ikke altfor store forskjellen på disse, og heller ikke altfor mye i prisen..

RS er jo Dipole, og passer utmerket til surround

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om jeg vil ha 7.1 så velger jeg 2 par RS-42 Er de greie nok eller anbefaler dere 52? Så RS-52 var 2000,- dyrere en 42, er de verdt de ekstra 2000?

Side 10 av 1033 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 510 1010 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •