Den store Apple-tråden - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 1828
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke konkurrenter byr på HD-lyd da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Akkurat dette er et KJEMPESTORT minus med Apple, de motsetter seg god lyd.

Skjønner ikke hvorfor Apple skal være så bakstreverske og anti-audiofile. Det er akkurat som om de kun henvender seg til hettefolk som ser film på sine smarttelefoner - og hvor lyd fra medfølgende ørepropper er godt nok.
    Nå har de jo lenge prata om å oppgradere hele iTunes til å være 24-bit på musikk, men foreløpig har det jo ikke vært annet enn snakk..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Godt poeng. Sonos lanserte nylig en flott lydplanke,men den dekoder bare DD lyd; ikke HD og ikke DTS.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Finnes det en streaming app som gjør at jeg på min iPhone 5 kan spille av filer (som iTunes ikke støtter) fra en delt mappe på nettverket?
    Tenker da i baner av å kunne speile videre til min apple tv 3..

Noen tips?

Har allerede testet VLC Streamer, men pcprogrammet sliter no voldsomt - bare henger seg og avsluttes så fort man laster inn en fil på over 1 gb.
    Kan også legge til at jeg er avhengig av at det skal fungere med pc - har ingen mac'er i huset
    jeg bruker appen stream to me på iphonen og programmet serve to me på macen, trur det finnes til windows også.
    det er det eneste programmet jeg har finni som kan streame fra ekstern harddisk koblet til macen, mapper fra nettverket vet jeg ikke men regner med det.
    bare å trykke på airplay ikonet så sendes det til apple tv, eneste som er dumt er at man ikke kan pause lenger enn et par sekund, for da kobler telefon seg fra wifi og du må starte fila på nytt.
    bildekvaliteten er helt grei, lyden blir kun i stereo da..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bluesound byr på Hd lyd

Bluesound - trådløst uten kompromiss | Hi-Fi Klubben

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt spørsmål var relatert til et relativt lite skjult angrep på at Apple er spesielt "slemme" og motsetter seg HD-lyd:

Akkurat dette er et KJEMPESTORT minus med Apple, de motsetter seg god lyd.

Skjønner ikke hvorfor Apple skal være så bakstreverske og anti-audiofile. Det er akkurat som om de kun henvender seg til hettefolk som ser film på sine smarttelefoner - og hvor lyd fra medfølgende ørepropper er godt nok.
    Jeg vet det er streamere som kan streame høyoppløst lyd (litt upresist å kalle det HD-lyd), men jeg tolket det som om Apple med sin ATV var spesielt motstandere mot dette på filmleie gjennom iTunes. Det er ikke tilfellet etter min mening. Etter min mening er dette mer et spørsmål om båndbreddekapasitet. Skal vi få HD-lyd på toppen av 1080-bilde på streaming av filmer gjennom apparater som ATV, vil det kreve langt større båndbredde enn de aller, aller fleste har tilgjengelig i dag. Men at det kommer? Selvfølgelig vil det det...

Apple er verken bedre eller verre enn andre på det tilfellet, men "haters will always hate"....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "haters will always hate"....
    Ignorante mennesker som ikke vet hva de går glipp av. Skiftet pc en gang i året tidligere, kjøpte Macbook Pro for 2,5 år siden, og den funker like bra som når den var ny. Jeg skal aldri ha windowsbaserte produkter igjen. Aldri !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    jeg bruker appen stream to me på iphonen og programmet serve to me på macen, trur det finnes til windows også.
    det er det eneste programmet jeg har finni som kan streame fra ekstern harddisk koblet til macen, mapper fra nettverket vet jeg ikke men regner med det.
    bare å trykke på airplay ikonet så sendes det til apple tv, eneste som er dumt er at man ikke kan pause lenger enn et par sekund, for da kobler telefon seg fra wifi og du må starte fila på nytt.
    bildekvaliteten er helt grei, lyden blir kun i stereo da..
    Kjøpte en app som heter Air Media Center, med tilhørende Air Media Server på pcen. Spiller alt av både FLAC og videofiler, til og med iso-filer men sliter med å få trykket på "knappene" - mulig det er håp med litt mer testing

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De du mente med hd lyd var vel 24-bit isteden for 16-bit(cd kvalitet)

Drep meg om jeg tar feil da

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaa si det...Vinyl & HR | AvaxHome

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix benytter Dolby Digital Plus som standard på 5.1 lyd, men det får man ikke med ATV. Diverse smart TV, PS3 (ikke fat) og diverse mediaspillere - som Roku dekoder Dolby Digital Plus. Irriterende!

Filmleie gjennom iTunes er ganske dyrt, men tilbys ikke med noe bedre enn DD 5.1. Nå er det mange som har høyhastighets bredbånd, så et kunne i det minste være en opsjon. Hvorvidt andre tibyr bedre lyd enn DD 5.1 i Norge er jeg usikker på, men det er vel ingen grunn for Apple å strekke seg nedover. De burde gå foran, men jeg antar de er notoriske motstandere av å betale lisenser for HD lydformat (?) Dette har ikke noe med være negativt innstilt til Apple å gjøre, tvert imot er jeg ivrig bruker av produktene deres (iPad og IPhone), men dette her minner rett og slett om arroganse. Enten det, eller så er de ikke særlig opptatt av lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix benytter Dolby Digital Plus som standard på 5.1 lyd, men det får man ikke med ATV. Diverse smart TV, PS3 (ikke fat) og diverse mediaspillere - som Roku dekoder Dolby Digital Plus. Irriterende!

Filmleie gjennom iTunes er ganske dyrt, men tilbys ikke med noe bedre enn DD 5.1. Nå er det mange som har høyhastighets bredbånd, så et kunne i det minste være en opsjon. Hvorvidt andre tibyr bedre lyd enn DD 5.1 i Norge er jeg usikker på, men det er vel ingen grunn for Apple å strekke seg nedover. De burde gå foran, men jeg antar de er notoriske motstandere av å betale lisenser for HD lydformat (?) Dette har ikke noe med være negativt innstilt til Apple å gjøre, tvert imot er jeg ivrig bruker av produktene deres (iPad og IPhone), men dette her minner rett og slett om arroganse. Enten det, eller så er de ikke særlig opptatt av lydkvalitet.
    iTuens har dolby digital 5.1 og hd... fail xD Koster 10kr mer elns Ska mekke et bilde

Ble jævli stort, men sann er det når man ikke kan lage spoiler her..

[/spoiler]

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde er HD, lyden er SD, dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var macbook pro 13" oppe å går hjemme! O lykke

Slo til på ukestilbud hos Expert, og fikk nettpris i butikk, nå er den steget igjen så jeg er happy happy!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bilde er HD, lyden er SD, dessverre
    Sorry! Leste fort igjennom..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problem. Men vi må leve i håpet at det kommer......

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humre humre....

Mediespiller: Brukt Apple TV dobbelt så dyr som ny - DinSide

ps! jeg har 3.gen men har ikke noe jailbreak behov og er da godt fornøyd med min

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Humre humre....

Mediespiller: Brukt Apple TV dobbelt så dyr som ny - DinSide

ps! jeg har 3.gen men har ikke noe jailbreak behov og er da godt fornøyd med min
    Jeg hadde bestilt en gen 2 som dukket opp på døra samme dag som apple lanserte gen 3.
    På grunn av at gen 2 bare hadde 720p så returnerte jeg den og fikk tilsendt gen 3 i stedet pga 1080p og bedre innmat i den tro at en jailbreak ikke ville ta lang tid..

Der bomma jeg "litt" :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Equalizer til iPhone/iPad

Finnes det equalizere til iPhone/iPad som fungerer på alle applikasjoner, som feks Wimp, Youtube og etc?

Slik jeg forstår det så fungere Apple sin egen forhåndtsinnstilte equalizer (jazz, rock...) kun på Apple sin egen musikk app. Uansett så det er det ønskelig med en manual sak....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKUFFA!!

Skulle sjå Batman filmen og så kjeme lyden etter bilde :S BRUKTE **** ME 160KR PÅ FILMEN !! ÆÆÆÆ

Side 90 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •