Den store Apple-tråden - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 92 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 1828
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Skal ærlig innrømme det blir mest streaming her og, men er noe med følelsen av et fysisk medium!
    Forresten, når du kobler Mac`n til en DAC eller en receiver/prosessor enten via usb eller hdmi så har du ett ganske fett medium allerede i form av ett aluchassis som det oser kvalitet av... Også slipper du å tulle med ASIO og sånt tull som du må med Windows...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har anskaffet meg Apple tv, er det noe som virkelig bør sjekkes ut med denne nye rakkern?

Har prøvd Mirroring, Airplay etc, funker veldig bra sammens med min Ipad og Iphone. Har ikke prøvd den hjemmedelingen enda, i dag har jeg versjon 5.0.2 og ikke den siste pga jeg har lest at den kan være litt trøblete med streaming av filer. Er det noen der ute som har den siste oppdateringen uten problemer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har anskaffet meg Apple tv, er det noe som virkelig bør sjekkes ut med denne nye rakkern?

Har prøvd Mirroring, Airplay etc, funker veldig bra sammens med min Ipad og Iphone. Har ikke prøvd den hjemmedelingen enda, i dag har jeg versjon 5.0.2 og ikke den siste pga jeg har lest at den kan være litt trøblete med streaming av filer. Er det noen der ute som har den siste oppdateringen uten problemer?
    Har prøvd å oppdatere til siste versjon med min gen 3, men får feilmelding hver gang om at det gikk noe feil med installasjonen. Men er faktisk ikke helt sikker på hvilken versjon jeg faktisk kjører...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Så stor som du vil ta deg råd til, oppgradere selv i ettertid er vel umulig på de nye maskinene. Jeg har 256 på min MBP Retina, skulle gjerne ha hatt en 512 men hvis man er nøye med å bruke ekstern lagringsmedium er det ikke noe stort problem. Du må bare legge deg til nye vaner når det gjelder å lagre data, filene blir jo ikke akkurat mindre etter som tiden går. Men som sagt med USB3.0 så flytter du mye data raskt. Jeg husker ikke eksakt mengden jeg testet med en gang, men overføringen tok 4 timer med USB2.0, 20 minutter med 3.0, så det er ganske stor forskjell.

TC er genialt til backup, jeg vurderer å bytte ut denne med ett NAS som støtter Timemachine. Litt bekymret for konstruksjonen på TC da den har null lufting, og den blir varm. Har lest om flere som sitter på havarerte TC pga HD tar kvelden, noe som er forståelig, elektronikk og høy varme er ingen god ting.
    Tusen takk for svar!
    Ser det er forholdsvis stor prisforskjell på 128 og 256, usikker på hvor stor jeg trenger..
    Jeg synes jo i utg pkt det er dyrt med mac, men etter å ha kjøpt helt ny pc to ganger til hhv4 og 6.5 som har begynt å skrante etter to tre år ser jeg verdien i noe stabilt og dessuten er jo apple veldig brukervennlig for en som er veldig dårlig med pc

ang TC, bruker du denne som router?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har prøvd å oppdatere til siste versjon med min gen 3, men får feilmelding hver gang om at det gikk noe feil med installasjonen. Men er faktisk ikke helt sikker på hvilken versjon jeg faktisk kjører...
    Du kan gå på innstillinger og se generellt/om så ser du hvilke versjon du har, har begynt å lære meg å kjenne denne lille dingsen. Hva bruker du din til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer som bare rakkern her, både hjemmedeling og airplay!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo bare utmerket, har du brukt DAC på din ATV? Hvordan opplever du stabiliteten på Airplay?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!!

Har hørt at iPad er i 4:3 format når man speiler.. Er iPad mini 16:9??

Og en liten nyhet

Apple TV får nå en konkurent fra Samsung med tv-boks og 1tb hardisk så kommer sikkert ny apple tv igjen snart

Kilde : Her er Samsungs Apple TV-konkurrent - IT - E24

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. Bytta ut en infisert nettgear-router fra helvette med AirPort Extreme.
    I samarbeid med apple-TV, mac og iPhone er det en drøm! Beste investeringene jeg noen gang har gjort

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!
    Ser det er forholdsvis stor prisforskjell på 128 og 256, usikker på hvor stor jeg trenger..
    Jeg synes jo i utg pkt det er dyrt med mac, men etter å ha kjøpt helt ny pc to ganger til hhv4 og 6.5 som har begynt å skrante etter to tre år ser jeg verdien i noe stabilt og dessuten er jo apple veldig brukervennlig for en som er veldig dårlig med pc

ang TC, bruker du denne som router?
    Tror ikke jeg ville ha hatt mindre enn 256, hvis du bare surfer, mail og lett kontorarbeid/skolearbeid så holder det sikkert, bare husk at oppgradering i ettertid skal du bare glemme da alt er loddet fast på hovedkortet. Usikker på om du kan få oppgradert HD og RAM hos Apple i ettertid?

TC bruker jeg som router ja, savner litt funksjonalitet i forhold til andre routere, men for den vanlige mannen i gaten så holder det i massevis, bare jeg som har litt sære behov til tider.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo bare utmerket, har du brukt DAC på din ATV? Hvordan opplever du stabiliteten på Airplay?
    Jeg kan jo svare for min del.
    ATV er koblet med HDMI til Yamaha receiver og det fungerer som bare "rakker'n". Da brukes ikke DAC i ATV, men i receiver.
    • Stabilt (koblet trådløst til hjemmenettverket - Telenor zYxel router)
    • iPhone/iPad er kilde (enten Apple lossless eller Spotify m/extreme bitrate)

Og mens musikken spilles, har jeg valgt å kjøre "bildestrøm" fra iCloud som skjermsparer på TV'en - hvis TV'en står på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Tror ikke jeg ville ha hatt mindre enn 256, hvis du bare surfer, mail og lett kontorarbeid/skolearbeid så holder det sikkert, bare husk at oppgradering i ettertid skal du bare glemme da alt er loddet fast på hovedkortet. Usikker på om du kan få oppgradert HD og RAM hos Apple i ettertid?

TC bruker jeg som router ja, savner litt funksjonalitet i forhold til andre routere, men for den vanlige mannen i gaten så holder det i massevis, bare jeg som har litt sære behov til tider.
    Takk for tipset

Jeg sleit litt med dekning på TC men tror dette har mest med plassering å gjøre, har uansett kjøpt en Airport express som jeg skal ha i hjemmekinoen.

Hvis du har tips til veggfeste til TC så mottaes det med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang airplay bruker jeg dette mest med ipad direkte til receiver. På ATV bruker jeg hjemmenettverk og blar med fjernkontroll.
    Jeg måtte koble denne optisk for å få lyd, bilde gikk fint, men lyden vill ikke komme igjennom receiver Det fungerer uansett utmerket med HDMI i tv og optisk gjennom receiver.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Apple TV får nå en konkurent fra Samsung med tv-boks og 1tb hardisk så kommer sikkert ny apple tv igjen snart

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpner NRK og TV2 Sumo-apper, samt direkte fra nettsidene, og spiller av direktesendinger på iPad3. Trykker deretter på Airplay mot Apple-TV 3dje gen. Funker den første gangen i 3-4 sekunder. Deretter får jeg denne meldingen:

"Avspilling av dette innholdet krever HDCP.
    HDMI-kabelen er enten ikke koblet riktig, eller så støtter ikke HDMI-tilkoblingen HDCP.
    Prøv å koble til HDMI-kabelen igjen fra Apple TV til HDTV, og prøv på nytt."

Hva gjør jeg med dette? Finner ikke svar på nett, mulig pga av feil stilte spørsmål, men det må da være mulig å få dette til?

Samsung sier TV'n har garantert HDCP-støtte, kabelen er byttet X antall ganger og funker i hjemmekino mot receiver og PJ.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor Netflix ikke fungerer på Apple tv? Har en Tv2 som ikke er jailbraket lenger, å får bare opp conection failure eller noe sånt. Fungerer på alt annet i huset. Å den funket før jeg opdaterte apple tv'en sist
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Noen som vet hvorfor Netflix ikke fungerer på Apple tv? Har en Tv2 som ikke er jailbraket lenger, å får bare opp conection failure eller noe sånt. Fungerer på alt annet i huset. Å den funket før jeg opdaterte apple tv'en sist
    Ditto. Samme på min iPad (3. gen.), samtidig som det fungerer fint på alle tradisjonelle datamaskiner.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Atv3 funker fint som bare det. Så akkurat siste episoder av Walking dead på den.

Samme med Ipad3 som jeg sjekket nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg nokså grønn på i-dingser, så jeg har et lite noob spørsmål. Jeg har hatt ATV3 tilkoblet anlegget, men nå fikk jeg ny prosessor med innebygget Airplay. Jeg flyttet ATV3 inn i stuen og alt fungerer bra, med et lite unntak. Kan man kun strømme musikk via Airplay? Jeg skulle en kjapp tur inn på Youtube i går kveld, men fant aldri ikonet for overføring til anlegget...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    youtube på... HTPC? iPad? aTV?

Side 88 av 92 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •