Den store Apple-tråden - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 92 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 1828
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Trådløse routeren hjemme. Hvis du bruker WiFi når du er hjemme. Har lest at det er noen som fikk det problemet, men andre ikke. Er nok pga stor trafikk, som har gjort det.
    Apple: iOS 6 kan føre til trådløs-problem - DinSide

Enkel løsning
    En titt på diverse teknoblogger og nettmagasiner i morges avslører imidlertid at løsningen på problemet ser ut til å være relativt enkel:

•1. Klikk deg inn på Innstillinger>Wi-Fi

•2. Klikk på den blå pila til høyre for det aksesspunktet du ønsker å koble deg på

•3. Naviger til bunnen og sett HTTP Proxy til Auto

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Så app'en med Googlemaps blir fjernet ved oppdatering?
    Da tror jeg jeg beholder eksisterende versjon enn så lenge. Har hatt mye bruk for den kartfunksjonen rundt om i verden.
    Ja den er vekke. Er kommet et nytt et, som apple opg TomTom har laget sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple: iOS 6 kan føre til trådløs-problem - DinSide

Enkel løsning
    En titt på diverse teknoblogger og nettmagasiner i morges avslører imidlertid at løsningen på problemet ser ut til å være relativt enkel:

•1. Klikk deg inn på Innstillinger>Wi-Fi

•2. Klikk på den blå pila til høyre for det aksesspunktet du ønsker å koble deg på

•3. Naviger til bunnen og sett HTTP Proxy til Auto
    Du kan gjøre slik og ja Jeg bare skrudde routeren, av og på. Så funket det hos meg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har lastet ned iOS 6 til iPhone og/eller iPad ?

Grunnen til at jeg spør er at jeg så det kom oppdatering for AirPort verktøy og Apple Remote (begge for iOS 6) omtrent samtidig med selve iOS oppdateringen.

Hva med alle andre app'er ? Vil de fungere på iOS 6 sånn uten videre?
    iOS6 legges ikke ut for iPad 1. Skuffende

Funket greit på iPhone 4, men plutselig har en haug med apper byttet plass. Snodig.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker Spotify app'en? Den kan jeg ikke se har kommet til iOS6 ennå.

Newcomer Everlost sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apple TV V.S Airport express

Håper dette er riktig plass å stille spørsmålet, da jeg ikke orker å lese meg gjennom 85 sider, og søkefunksjonen ikke er den beste på forumet :P

Noen som kan svare på om det er noen grunn til å kjøpe airport express i stedet for Apple TV? (sett bort fra om man har behov for router og å dele printer).

Jeg vil i hovedsak ha mulighet til å streame musikk til recieveren, men med Apple TV får jeg vell også mulighet til å streame film. Vet at man kan streame direkte fra spotify på iPhone til airpot express, er dette mulig til apple TV også? Er en fin funksjon dersom man ikke ønsker å ha macen stående fremme til en hver tid

Edit: laget en egen tråd da det kanskje er mer riktig. http://avforum.no/forum/generelt-aud...t-express.html

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker Spotify app'en? Den kan jeg ikke se har kommet til iOS6 ennå.
    Ja, funker fint her.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens lille sukk..

Var i Bergen igår, og hadde på forhånd sjekket at Ipad Mini var lagerført på en av butikkene der (Elkjøp Åsane), så stoppet innom der og kjøpte (den siste de hadde i følge dame) ipad mini 16gb black.

Reiste hjem, og 3 timer og en fergetur senere skulle jeg teste ut denne. Skrudde den på og den var allerede fylt opp med 3 sider med apps! Og alle var "for demonstration purposes only". Sjekket bakpå esken, og det de har gjort er å selge meg en DEMO versjon, slik som skal ligge på display i butikkene! :twisted:

Dro ut på den lokale elkjøpen, de hadde nå fått inn disse, men de ville ikke ta inn demo-versjonen og gi meg en ordentlig en, nei da måtte jeg reiste tilbake til samme butikken(!?). Ikke kunne de ta den inn og gi pengene tilbake heller.

Er lite lysten på å ta fri en hel dag for å reise 6t (3t hver vei) og bruke 600kr i reisepenger for å få pengene tilbake.. Er det noen som vet om det går ann å resette denne til normal spec? De på den lokale elkjøpen sa at disse ikke skulle gå ann å selge engang (demo/displaymodeller), men serienr står på kvitteringen, og de så på skjermen sin at det var en demomodell. Går selvfølgelig ikke ann å komme gjennom på telefon til butikken jeg kjøpte den på (satt totalt 1t i ventekø i dag).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør gå fint å få resatt den. Under Innstillinger - Generelt skal du ha en "knapp" for nullstilling.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok det på en "vanlig" ipad, men ikke på denne.. Sikkert som er sikkerhet for at folk som trykker på den i butikken ikke skal ha mulighet til å resette/slette demoapps og lignende..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håll inne home och on/off knappen tills du ser ett äpple i skärmen.

Elkjöp SKALL fixa detta åt dig, det har du krav på. Du har krav på refundering av utlägg du måste göra också. Ring Elkjöp centralt först. Tror också Apple kan vara intresserad av en historia som denna då dessa apps INTE skall med till kunder.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting av "vanlige tricks" hjelper. Den viser ikke opp i itunes, den har ingen filer tilgjengelige (selv om det ligger fullt i bilder på den), og det er 9gb med innhold på den.

Fant dette på et annet forum der en annen hadde fått utlevert en demo-modell, og spurte om samme råd som meg:

Demo units are different at the software level, they cannot be restored in the normal way. I think they may have made a bit of a mistake.

Our demo units are similarly marked, when Apple release a software update for them we need to restore from a three-part image that has to be done on a separate account.

There is a "Demo iPad Unlocking" utility for when the time comes that we can sell them that turns them into regular iPads.

I'd take it back and get them to swap it out.
    Etter at jeg hadde vært på den lokale elkjøpen og ikke fått noe hjelp (de var ikke sentralstyrt lenger og var en franchisebutikk sa de, så de hadde ikke noe med butikken i bergen å gjøre), så ringte jeg kundeservice på elkjøp sentralt. Forklarte hele saken, og det hele avsluttet med at fyren i andre enden sier at "nei, du må tilbake der du kjøpte den..." Som i mitt tilfelle da betyr en 6 timers rundreise, med over 600kr bare i ferge, bompenger, og bensinpenger. Samt en hel dag fri fra jobb forsåvidt.

Prøvde i går å ringe direkte til butikken jeg kjøpte den, men der kom det rett på venting, satt vel en time på hold tilsammen i går..

Hadde de vært litt løsningsorienterte så hadde jeg fått levert den inn her jeg bor, fått pengene tilbake eller ny ipad (de hadde fått de på lager her nå), så hadde butikken i bergen kreditert elkjøpen her.

Men når man ikke får kontakt med noen som kan ta en avgjørelse så er det jo ikke så lett å fikse noe..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp med sin vanvittig gode kundeservice..

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Ingenting av "vanlige tricks" hjelper. Den viser ikke opp i itunes, den har ingen filer tilgjengelige (selv om det ligger fullt i bilder på den), og det er 9gb med innhold på den.

Fant dette på et annet forum der en annen hadde fått utlevert en demo-modell, og spurte om samme råd som meg:

Etter at jeg hadde vært på den lokale elkjøpen og ikke fått noe hjelp (de var ikke sentralstyrt lenger og var en franchisebutikk sa de, så de hadde ikke noe med butikken i bergen å gjøre), så ringte jeg kundeservice på elkjøp sentralt. Forklarte hele saken, og det hele avsluttet med at fyren i andre enden sier at "nei, du må tilbake der du kjøpte den..." Som i mitt tilfelle da betyr en 6 timers rundreise, med over 600kr bare i ferge, bompenger, og bensinpenger. Samt en hel dag fri fra jobb forsåvidt.

Prøvde i går å ringe direkte til butikken jeg kjøpte den, men der kom det rett på venting, satt vel en time på hold tilsammen i går..

Hadde de vært litt løsningsorienterte så hadde jeg fått levert den inn her jeg bor, fått pengene tilbake eller ny ipad (de hadde fått de på lager her nå), så hadde butikken i bergen kreditert elkjøpen her.

Men når man ikke får kontakt med noen som kan ta en avgjørelse så er det jo ikke så lett å fikse noe..
    Hva med å kontakte dem på facebook?
    https://www.facebook.com/elkjop

Det beste ved slike greier er at all kommunikasjon skjer "offentlig", da pleier firmaet å være mer medgjørelig i sin respons...

Hadde det vært meg hadde jeg ringt til elkjøp sentralt, sagt at jeg ikke klarer å få tak i butikken det gjelder. Og spurt hvor du skal sende den for å bruke 30dagers returen...

Da kan du fritt kjøpe den en annen plass med bedre service o.l

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok rådet om elkjøp sine facebooksider, og etter endel mail frem og tilbake i dag, samt 2 turer til elkjøp (de var fortsatt vrange første gangen) så fikk jeg nå byttet den inn i en normal utgave.

Mye ekstra for så lite, men nå er det iallfall ordnet opp i.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare hvorfor ITunes bare legger inn 52 av 180 bilder fra et spesielt opprettet IPhoto album til min Nano 6.gen?

All annen synkronisering av podcaster og musikk går fint.

Det er god plass på Ipoden....

Har prøvd å slette mapper og legge inn på nytt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iTunes Match - lagre musikk i iCloud

Ref. artikkel i dagens Finansavisen (papirutgaven) - "Minnepennens død" hvor man snakker fint om de mange sky-lagringsmulighetene som finnes.

Jeg ringte nettopp Apple Care for å spør om tjenesten/produktet "iTunes Match" for norske kunder.

Tjenesten er tilgjengelig på Apple konto i flere deler av verden inkl. USA og Storbritannia, men ikke på nordiske Apple kontier.

Apple er tydeligvis i forhandlinger med plateselskaper o.l. Intet nytt fra Apple Care om saken.

Det litt absurde i dagens samtale var da jeg ble satt på vent siden den hyggelige kundebehandleren måtte sjekke med andre....
    Musikk ble spilt mens jeg ventet, og det må ha vært den mest elendige lydkvaliteten jeg noen gang har hørt (pr telefon) .....

Men ut over det - ikke noe nytt altså. Vi må fortsatt vente på å få ta i bruk iCloud som lagringsplass for egen eiet musikk. Jada!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pebble-klokken er rett rundt hjørnet - Amobil.no

Enda godt jeg forhåndsbestilte/støttet (Kickstarter).
    I går kveld kom hyggelig epost fra Pebble om at de nå var klar til å sende ut til de første som hadde bestilt og som takk: ingen frakt

Blir spennende å se om dette blir et armbåndsur man ikke kan være foruten.

Pebble

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på å høre hvordan dette blir i praksis Supertramp

Har allerede en Bluetooth klokke og en Nano med klokkereim, begge har fordeler og ulemper. Venter fremdeles på noe som fungerer på alt.

Side 85 av 92 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •