Den store Apple-tråden - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 92 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 1828
    Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for tipset : )
    kan jeg få de menyene til å komme opp automatisk ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    har du testa; eple i venstre hjørne - systemvalg - lyd - lyd ut
    og se om den kommer opp der ? apple tv kommer hvertfall opp der, da slipper man å sende bilde
    Ah, det er meget mulig, har ikke testet det. ellers har jeg igrunn ikke merket store forskjellene, enda. Synes dog adresselinja i safari har fått en litt sweet blåfarge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan streame lyd fra all programvare i 10.8. Airplay er globalt for hele hele systemet og som nevnt velger du Airplay kilden din i Systemvalg og Lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommel opp

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det er vel uten buffring ? detter ut ofte her over wifi.
    når det er litt delay, kunne de like godt hatt 2 sekunder, så det hadde blitt stabilt

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske ny med Apple-produkter! Men har iPad 3, mac mini og en AppleTV. Har hatt mac minien en liten stund nå med xbmc og har vært superfornøyd med det. Men ser nå at jeg liker veldig godt Apple tv'n og det den gjør, Airplay er jo også veldig morsomt. Men finnes det noen mulighet å streame eller å hente bluray-rippene mine som ligger på en server, og spille dem via apple tv? Så slipper jeg mac minien?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Er ganske ny med Apple-produkter! Men har iPad 3, mac mini og en AppleTV. Har hatt mac minien en liten stund nå med xbmc og har vært superfornøyd med det. Men ser nå at jeg liker veldig godt Apple tv'n og det den gjør, Airplay er jo også veldig morsomt. Men finnes det noen mulighet å streame eller å hente bluray-rippene mine som ligger på en server, og spille dem via apple tv? Så slipper jeg mac minien?
    Det fungerer ihvertfall med musikk som jeg har i iTunes biblioteket på en påslått PC i hjemmenettverket - såfremt jeg har stilt inn i iTunes at jeg vil dele innholdet. Filmer har jeg (enda) ikke testet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Du måste konvertera filerna till ett format som ATV läser och lägga de i Itunes Bibliotek. I alla fall med ATV3 som inte kan jailbreakas ännu. ATV läser inte True HD eller DTS Master HD, så när du konverterar, se till att göra om det till vanlig DTS eller Dolby Digital. Konvertering gör du med Handbrake som är gratis. Men, det tar tid att göra om en BluRay, även med en topp pc.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner. Spørst om jeg bare må vente å se om den kan jailbrakes etterhvert. Hadde vært fint å fått en boks mindre. Men takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dig. ATV3 är en väldigt bra sak med de begränsningar den har, men med Jailbreak, så att man kan köra MKV och Flac, hade gjort den så mycket mer allsidig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Enig med dig. ATV3 är en väldigt bra sak med de begränsningar den har, men med Jailbreak, så att man kan köra MKV och Flac, hade gjort den så mycket mer allsidig.
    Hmm, det ser litt dårlig ut for jailbreak på ATV3 dessverre Don’t Wait For An Apple TV 3 Jailbreak, Because No One Is Working On One | Cult of Mac

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er det meg som er helt tett i toppen i sommervarmen, eller har her journalisten ordlagt seg litt klønete?

Slik bruker du Airplay uten Apple TV - Aftenposten

En av de aller største nyhetene i OS X Mountain Lion, den nyeste versjonen av Apples operativsystem, var muligheten til å trådløst speile hele skjermbildet til en TV. Dette krever imidlertid både at du har en nyere Mac, men også en Apple TV koblet til TV-en.

Vi fikk mange henvendelser og spørsmål om hvordan man kunne bruke funksjonen uten å ha en Apple TV, og om det i det hele tatt var mulig. Heldigvis er det mulig, og heldigvis koster det ikke skjorta.

"koster skjorta" mener jeg er noe overdrevet når en ATV koster ca 700 kroner......

:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål ang Apple AirPort express.

1. Har i dag et Telenor Internett modem. Som deler ut trådløst til hele huset. Men ønsker å få en boks som jeg kan koble til i kjelleren. Som mottar trådløst signal og fordeler ut til enheter via kabler. ( enheter som ikke har trådløse muligheter)

Kan AirPort express gjøre dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du behöver är en accesspunkt med innbyggd switch. De allra flesta trådlösa routers har idag detta och du får nog inget mer ut av en airport express än vad du får ut av en router med switch. Då du skall ha denna trådlöst som accesspunkt hade jag valt en router mer erkänd kraftig mottagning och en som du kan lägga in egen firmware för att ytterligare få mer ur den. Apple är absolut inte öppna för detta. Anbefaller denna:

Asus RT-N66U - Router - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Fantastisk sak. Här ersatte den en bra Dlink Dir 655, men jämfört med Asusen hade den inte en chans. Jag har i vart fall dubbelt så lång räckvidd nu.

Den airport express som jag tror har ett par nätverksportar är denna:

Generelt: Airport Extreme basestasjon 802.11n - Eplehuset

Men den har jag aldrig provat.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har lastet ned iOS 6 til iPhone og/eller iPad ?

Grunnen til at jeg spør er at jeg så det kom oppdatering for AirPort verktøy og Apple Remote (begge for iOS 6) omtrent samtidig med selve iOS oppdateringen.

Hva med alle andre app'er ? Vil de fungere på iOS 6 sånn uten videre?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lastet ned til iPhone 4. Alle app'ene funker. Men jeg måtte restarte routeren, for at wifi, skulle funke.

Airport og apple remote, bruker jeg ikke. Så det kan jeg ikke svare.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Har lastet ned til iPhone 4. Alle app'ene funker. Men jeg måtte restarte routeren, for at wifi, skulle funke.

Airport og apple remote, bruker jeg ikke. Så det kan jeg ikke svare.
    Takk for svar, men dette likte jeg ikke....

Hvilken router?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg virket alt fint. Jeg har Apple Time capsule.

Alle apper som er testet fungerte, men det som VIRKELIG skuffet, var kart-appen. De har jo fjernet google maps, og laget noe selv....dette var noe av det verste jeg har sett, ubrukelig.

Ellers var nyheten om "svar med melding" når noen ringer ganske kul og nyttig, samt ikke forstyrr funksjonen kan være grei. Ellers ingenting nevneverdig.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Noen her som har lastet ned iOS 6 til iPhone og/eller iPad ?

Grunnen til at jeg spør er at jeg så det kom oppdatering for AirPort verktøy og Apple Remote (begge for iOS 6) omtrent samtidig med selve iOS oppdateringen.

Hva med alle andre app'er ? Vil de fungere på iOS 6 sånn uten videre?
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takk for svar, men dette likte jeg ikke....

Hvilken router?
    Trådløse routeren hjemme. Hvis du bruker WiFi når du er hjemme. Har lest at det er noen som fikk det problemet, men andre ikke. Er nok pga stor trafikk, som har gjort det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80
    Hos meg virket alt fint. Jeg har Apple Time capsule.

Alle apper som er testet fungerte, men det som VIRKELIG skuffet, var kart-appen. De har jo fjernet google maps, og laget noe selv....dette var noe av det verste jeg har sett, ubrukelig.

Ellers var nyheten om "svar med melding" når noen ringer ganske kul og nyttig, samt ikke forstyrr funksjonen kan være grei. Ellers ingenting nevneverdig.
    Så app'en med Googlemaps blir fjernet ved oppdatering?
    Da tror jeg jeg beholder eksisterende versjon enn så lenge. Har hatt mye bruk for den kartfunksjonen rundt om i verden.

Side 84 av 92 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •