Den store Apple-tråden - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 1828
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det gikk jo også rykter om at Apple skulle åpne for 3. part apps til ATV Apple WWDC 2012: iOS 6, TV SDK, Retina display MacBook, iMac men det har vel dessverre ikke skjedd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det dette du savnet?

Apple-nyhetene du ikke fikk - dinside.no

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPad:
    Er det meg som er litt sær, eller er det flere som opplever at standard webutgave av nettavisene er bedre å lese på iPad enn "touch" og m.db.no f.eks, som vises automatisk med mindre man lagrer webutgave som bokmerke?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nei, dette Apple TV SDK to launch at WWDC: apps finally coming to your telly
    Man kunne jo se for seg at det kunne dukke opp apps for ATV3, f.eks. en Plex-app slik som man har til iPad og iPhone.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Fungerer Plex til iPad slik at jeg kan ha musikkfiler på en PC uten at noe mediaprogram må være startet på PC'en?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er jeg på litt tynn is, for jeg har ikke testet det selv, men man må vel ha Plex mediaserver gående på PC-en om jeg ikke tar helt feil. Men Plex kan vel gå i bakgrunnen som en service vil jeg tro (det er i hvert fall slik det fungerer på WHS).

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da kan jeg like godt fortsette med iTunes på PC og dele biblioteket med iPad/iPhone

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men dersom ATV3 hadde kommet med mulighet for å legge inn f.eks. Plex, så kunne du streame alt av film, bilder og musikk til ATV3, også filformater som ATV ikke støtter ut-av-boksen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Nå streamer den musikk og bilder som ligger i bildestrøm.
    Filmer har jeg ikke på fil, kun på plater eller som leie på ATV

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvordan fungerer filmleie på ATV egentlig? Jeg har vært inne og sett på utvalget og prisene. Greit utvalg, og nye filmer ligger på 150-200,-. Er dette kjøp eller leie? Litt dyrt hvis det er leie...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare leie, men de koster vel ikke 150-200?
    J.Edgar med di Caprio koster 49,- og den er i HD.
    Må da sees innen 30 dager. Har man begynt å se film, må man se den ferdig innen 48 timer.

Hamilton - I nasjonens tjeneste, kr 49,-
    The Decendants kr 49,- (HD)
    UP kr 39,- (HD)
    Full Metal Jacket kr 39,- (HD)
    Osv

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er det kjøpeprisen jeg har sett.

iTunes - Films - Hamilton – I nationens intresse

Hamilton er priset til 139,- og jeg kunne ikke finne noen leiepriser, så jeg ble litt usikker. Men 49,- er jo greit.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ok, da er det kjøpeprisen jeg har sett.

iTunes - Films - Hamilton – I nationens intresse

Hamilton er priset til 139,- og jeg kunne ikke finne noen leiepriser, så jeg ble litt usikker. Men 49,- er jo greit.
    iTunes filmkjøp er litt annerledes enn ATV filmleie

Jeg kjøpte Løvenes Konge i HD kvalitet fra min iPad og den ligger da på den enheten. Men med ATV kan jeg svært enkelt spille av filmen på iPad, men be om at lyd&bilde vises via ATV på TV. I HD kvalitet både for lyd og bilde

Jeg kan selvfølgelig også laste den inn i iTunes på PC siden jeg har kjøpt filmen på iTunes.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det forklarer saken. Vel, vi får se om det havner en ATV3 i benken etter hvert.

Med iPhone, iPad og et nylig supplement med en MacBook Air, så har jeg nok blitt litt Applifisert, men jeg lar meg stadig imponere over hvor smooth alt er. Den PC-verden jeg er kjent med blir liksom litt gammelmodig i forhold.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan hjelpe?

Har nå vært plaget med å få Apple tven til å kommunisere med itunes i snart 2 dager. Pcen registrerer driveren, og popper opp itunes men det skjer overhode ikke noe mere. Apple tven kommer ikke opp som en enhet. Tenkte og Jailbrake den for å kunne spille av filmer osv via xmbc, men den må kunne "parre" med itunes på slutten av jailbrake for å fungere.

Det er like før den går under øksa!! :twisted: :twisted:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Noen her som kan hjelpe?

Har nå vært plaget med å få Apple tven til å kommunisere med itunes i snart 2 dager. Pcen registrerer driveren, og popper opp itunes men det skjer overhode ikke noe mere. Apple tven kommer ikke opp som en enhet. Tenkte og Jailbrake den for å kunne spille av filmer osv via xmbc, men den må kunne "parre" med itunes på slutten av jailbrake for å fungere.

Det er like før den går under øksa!! :twisted: :twisted:
    Prøver du å jailbreake og klarer ikke restore delen eller er det ved vanlig bruk du ikke klarer å koble de sammen? Atv kommer bare opp som en enhet i itunes når den er koblet til pcen med usb kabel. Ved normal bruk får du opp airplay symbolet i itunes ved avspilling av film/musikk og da kan du velge å sende lyd og bilde til atv så sant du er pålogget hjemmedeling i itunes og på atv. Selve atv er ikke da synlig som enhet i itunes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Prøver du å jailbreake og klarer ikke restore delen eller er det ved vanlig bruk du ikke klarer å koble de sammen? Atv kommer bare opp som en enhet i itunes når den er koblet til pcen med usb kabel. Ved normal bruk får du opp airplay symbolet i itunes ved avspilling av film/musikk og da kan du velge å sende lyd og bilde til atv så sant du er pålogget hjemmedeling i itunes og på atv. Selve atv er ikke da synlig som enhet i itunes.
    Den er koblet til kun med USB, I første omgang skulle jeg igrunn bare koble den til Itunes som en enhet, Noe som ikke funket. så prøvde jeg jailbreak, å når jeg kom til siste steget så kom den heller ikke opp i itunes for verifisering av gjennoppretting. Har prøvd flere Micro usb ledninger, i tilleg til att jeg har prøvd på den berbare pcen og også med strømmen tilkoblet atv.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Den er koblet til kun med USB, I første omgang skulle jeg igrunn bare koble den til Itunes som en enhet, Noe som ikke funket. så prøvde jeg jailbreak, å når jeg kom til siste steget så kom den heller ikke opp i itunes for verifisering av gjennoppretting. Har prøvd flere Micro usb ledninger, i tilleg til att jeg har prøvd på den berbare pcen og også med strømmen tilkoblet atv.
    Mener å ha lest en plass at det ikke er alle micro-usb som kan brukes. Selv måtte jeg bruke en som fulgte med en nokia mobil. Brukte først en jeg hadde til et fotoapparat men den funket ikke. Du får se om du finner mere info hos feks:
    Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Mener å ha lest en plass at det ikke er alle micro-usb som kan brukes. Selv måtte jeg bruke en som fulgte med en nokia mobil. Brukte først en jeg hadde til et fotoapparat men den funket ikke. Du får se om du finner mere info hos feks:
    Jailbreaking 101 - Seas0nPass : FireCore Support

4 av di jeg har prøvd funker på Apple tven til naboen, Alle disse var kabler med en god tykkelse på. Å kommer fra Samsung telefoner eller Nokia.

Tror rett å slett det er noe feil med Micro usb'en på Atv'en.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr Micro-USB og ATV2

Clas Ohlson har en kabel fra Exibel som jeg har god erfaring med, den koster 69.-
    Exibel USB 2.0-kabel

En Jailbreak + XBMC install kan være ganske knotette, hos meg er det ulikt hver gang. Les på forumer rundt om for å finne ulike løsninger.

Prøv her for info:
    Apple TV Hacks - Get more from your shiny box of joy

Lykke til

Side 82 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •