Den store Apple-tråden - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 92 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1828
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men for oss i Norge er vel ikke dette så anvendelig?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Men for oss i Norge er vel ikke dette så anvendelig?
    Tenker du ÆØÅ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fælt på hva mister Starck og Apple driver å koker sammen....

french-designer-philippe-starck-says-hes-working-on-a-revolutionary-project-with-apple-due-in-8-months/

Er det prammen til Jobs eller en privat dingz til Apple store?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Tenker du ÆØÅ?
    Jepp.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovte jeg skulle komme med en kommentar om iPad 3.

Drøye det litt da jeg egentlig opplevde det Svennand skriver, egentlig virket det ikke som noen stor oppgradering........ :roll:

MEN, så måtte jeg lade den nye og gikk tilbake til den gamle (1. Versjon). Det var litt av en overgang når en går tilbake. Samme programmer på samme nett med samme bruker. Skjermen er sykt mye skarpere og prosessoren går mye fortere absolutt verd oppgraderingen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lovte jeg skulle komme med en kommentar om iPad 3.

Drøye det litt da jeg egentlig opplevde det Svennand skriver, egentlig virket det ikke som noen stor oppgradering........ :roll:

MEN, så måtte jeg lade den nye og gikk tilbake til den gamle (1. Versjon). Det var litt av en overgang Nærbø en går tilbake. Samme programmer på samme nett med samme bruker. Skjermen er sykt mye skarpere og prosessoren går mye fortere absolutt verd oppgraderingen
    Fra 1 til 3, helt klart verd oppgraderingen. Fra 2 til 3 avhenger av hvor kult du synes det er med høy oppløsning. Jeg ser stor forskjell på toeren og treeren, men er usikker på om jeg ville byttet dersom jeg hadde hatt toeren fra før av.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært så heldig å vinne en "new iPad".
    Det er en 32gB versjon, men aner ikke om det er bare wifi eller wifi+4g(3g).

Men om jeg kan få det til, ville dere anbefale meg å på en eller annen måte få kjøpt meg opp til en 64gB? Mulig litt selvfølgelig svar her, men poenget er om dere opplever ad iPad'en overtar mye av bilde- og musikkbruken i forhold til PC/Mac? Hvis ja, så bør man jo ha størs mulig minnekapasitet å bruke av.
    Hvis nei (iPad blir brukt som supplement/gadget), så er det kanskje ikke så mye vits.

Jeg har allerede kjøpt mere langringsplass på iCloud og det betyr vel at alle bilder kan slettes fra iPad'en når de er lastet opp til iCloud?

btw: hvordan fungerer egentlig det med iCloud og bilder? Hvis bildene kan vises på enheten i iCloud mappa (bildestrøm) så må de vel nødvendigvis oppta plass på minne. Hvordan bruker dere iCloud til daglig egentlig?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står på esken om det er 3G/4G/WiFi eller kun WiFi. Du ser det også på selve pad'en om den har en liten simkort-luke i øverste høyre hjørne.
    Personlig syns jeg 32GB holder, men det blir jo en smaksak. Jeg har ikke musikk på den siden jeg kun bruker Spotify/Wimp. Bilder tar veldig lite plass, så det er vel hovedsaklig filmer som avgjør om man trenger den ekstra kapasiteten.

Du kan velge om bilder automatisk skal slettes fra pad'en når du synker bildestrømmen.
    Bilder kan streames direkte fra iCloud så de trenger ikke å ta plass i det hele tatt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, KIMSIZE.
    Har ikke fått gaven ennå, så aner som sagt ikke om det er med eller uten 3g/4g.

Har vel nå skjønt at iCloud minne ikke fylles av bilder:

"Masse lagringsplass. Helt gratis.

Når du registrerer deg på iCloud, får du automatisk 5 GB lagringsplass gratis. På grunn av måten iCloud lagrer innholdet ditt på, er dette rikelig med plass. Musikk du har kjøpt, appene dine, bøkene dine og Bildestrøm-albumet ditt regnes ikke inn i denne gratis lagringsplassen. Siden e-post, dokumenter, Kamerarull, kontoinformasjon, innstillinger og annen appdata ikke bruker så mye plass, vil du komme langt med 5 GB. Og hvis du trenger mer lagringsplass, kan du enkelt kjøpe en lagringsoppgradering direkte fra enheten din."

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er enda en "case" som gjør din iPad til en bærbar. Denne gangen er det et prosjekt via Kickstarter (USA) som ser spennende ut (sjekk videoen - klikk på bildet):

Brydge på Kickstarter

-photo-jpg

Vedr. ÆØÅ.
    Ikke'no problem. Enten lærer man seg hvor tastene er (kan man touch går det av seg selv) ev kan man merke tastene med en Dymo eller andre løsninger:
    Et kjapt søk på Ebay etter Danske taster (enklere å finne + lik Norsk tast.):
    danish keyboard stickers | eBay

Ev. Norsk her:
    Norwegian Language Keyboard Labels

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kim, det er en 32gB wifi.

Vil du si at man er mere tjent med å "oppgradere" til en som er inkl. 3G/4G mer enn å "oppgradere" til en med mere minne?

Hvis jeg skulle få til å kunne kjøpe meg opp.....

Log: det var en spennende sak men også den bruker en kabel mellom tastatur og iPad? Eller er det bluetooth? I så fall renner vel batteriet tomt rimelig kjapt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på bruk, i alle fall har jeg mulig til å dele internetforbindelsen til telefonen. Men, hvis telefonen er tom for strøm, hjelper jo det veldig lite.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kommer litt an på bruk, i alle fall har jeg mulig til å dele internetforbindelsen til telefonen. Men, hvis telefonen er tom for strøm, hjelper jo det veldig lite.
    Ja, det er jo et poeng. Har jo iPhone i tillegg og den kan jo være "bridge" mellom iPad'ens wifi og telefonens 3G - hvis jeg har forstått det riktig.

Takk for tipset.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Her er enda en "case" som gjør din iPad til en bærbar. Denne gangen er det et prosjekt via Kickstarter (USA) som ser spennende ut (sjekk videoen - klikk på bildet):

Brydge på Kickstarter
    Likte den veldig godt og systemet med funding før kjøp var også litt spennende. Så da er jeg signed-up for 1 stk m/speakers.

Lenge til den er klar, men spennende å vente på

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt New iPad i tre-fire dager.

Må si jeg er både imponert og litt forbløffet. Imponert over hvor enkelt allting er men det visste jeg fra min erfaring med iPhone. Allikevel erfarer jeg at nær sagt alt jeg har behov for er lagt til rette slik jeg ønsker meg. Det er vel også slik Apple tenker: brukervennlighet dersom du forholder deg til mainstream.

Forbløffet over skjermen, bildekvaliteten.
    Forbløffet over batterikapasiteten.
    Fornøyd med lyden ut av minijack til headset.

Som sekundærenhet, dvs til bruk når man allerede har musikken på PC og synker via iTunes; surfe på nettet og spille musikk er jo dette et helt genialt produkt. Joda, man kan jo gjøre nær sagt det samme med iPhone men med en mye bedre/større skjerm og et hundre ganger bedre "tastatur".

Filbehandling er ikke-eksisterende slik vi kjenner det fra PC verden men til det bruker jeg PC'en.

Og sist, men ikke minst, størrelsen! iPad er jo helt genial til å ta med seg til venner og kjente eller til sekundærboligen.
    Det heldige omslaget jeg kjøpte fra Belkin har autolås-magnet når jeg lukker den og den Bamboo pennen gjør ting lettere.

Eneste jeg nå savner er et par app'er tilpasset iPad. Ikke minst Spotify

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epleplantasjen vokser

Da er siste epletilskudd installert og "kalibrering"

Apple TV 1080p.

Jeg blir stadig overrasket over hvor enkelt Apple gjør ting for meg

Inn med hjemmenettverkets passord og, vips, så var alt på plass + fysisk HDMI kabel inn i ledig inngang på Yamaha receiveren.

Jeg kommer til å bruke den i stuekinoen som
    - AirPort extreme til musikk på PC og Spotify fra iPad/iPhone og PC
    - leie av filmer i SD eller HD
    - 1000-vis av radiostasjoner inkl. mange bra amerikanske country stasjoner
    - vise bilder fra billedstrømmen
    - YouTube

Hendig sak.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i likhet med deg Supertramp i det siste kjøpt både Ipad3 og Apple TV 3 og har samme erfaring, helt geniale produkter som bare funker uten problem. Genialt eks å streame youtube klipp, musikk, bilder, osv trådløst rett til tv. Apple ruler.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bønnehørt

App for iPad i dag

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den appen har jeg pinnamed venta lenge på!

Er en skam at de ikke har kommet før, men jeg skal ikke si mer. bare lene meg tilbake og være fornøyd=)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste aber (hvis det er et aber) er at muligheten for å velge å strømme til AirPort nå må gjøres på bunnlinjen - dobbeltklikk og dra til venstre for å komme til iPad'ens "hurtigvalg" for bilde/lys og lydstyring.
    På iPhone app ligger det en hurtigmulighet under "i" oppe til venstre. Den finner jeg ikke på denne nye iPad app'en.

Side 79 av 92 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •