Den store Apple-tråden - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 92 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1828
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Men som sagt, å håpe å få tak i en på releasedato uten å ha forhåndsbestilt blir vel nesten som å tro på julenissen
    Nå var release i går og som jeg skrev reiser de neste helg :wink: ho ho ho not

Spørsmålet er hvor mange enheter som er tiltenkt det Amerikanske markedet. Produksjonen av retinadisplayet har jo pågått lenge for å kunne dekke opp for etterspørselen. Forsøket er uansett verd å gjøre da prisen ikke kommer til å ligge mellom 3 (16gb) og 4 (64gb) tusen her på berget.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Nå var release i går og som jeg skrev reiser de neste helg :wink: ho ho ho not

Spørsmålet er hvor mange enheter som er tiltenkt det Amerikanske markedet. Produksjonen av retinadisplayet har jo pågått lenge for å kunne dekke opp for etterspørselen. Forsøket er uansett verd å gjøre da prisen ikke kommer til å ligge mellom 3 (16gb) og 4 (64gb) tusen her på berget.
    Å få tak i en rett etter release er faktisk enda vanskeligere Da har "alle" solgt ut første batch og venter på neste (som ofte tar ca en mnd).
    Jeg har solgt Apple produkter i mange år og hver gang det er et nytt produkt så er det samme regla om igjen. For all del, det er helt forståelig når man ser på markedet de skal mette.

Men for all del, jeg håper du får tak i en. Prisene er jo absolutt fordelaktige om man ikke tenker på den forlengede garantien i Norge. Skulle jeg en tur over dammen hadde jeg nok prøvd å få tak i en selv.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et forsøk verd. Skal poste om hvordan det gikk om ca tre ukers tid

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nye ipaden i hus=)

Var overraskende få som møtte opp på Lefdal Ålesund... jeg var alene fram til kl 9.50... da kom det to til=)

Så da var Ipad 4G 32GB i boks (ville ha 64GB versjonen men den hadde selvfølgelig ikke fått inn i svart...) de hadde dog totalt 30 ipader på lager av forskjellige størrelser.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Da var nye ipaden i hus=)

Var overraskende få som møtte opp på Lefdal Ålesund... jeg var alene fram til kl 9.50... da kom det to til=)

Så da var Ipad 4G 32GB i boks (ville ha 64GB versjonen men den hadde selvfølgelig ikke fått inn i svart...) de hadde dog totalt 30 ipader på lager av forskjellige størrelser.
    Grattiz Du får gi rapport på hvor mye bedre den er, vi drøyer nok til neste versjon hvis den får vesentlige oppgraderinger i forhold til hva vi vil ha. Har helt slutta å se video på min etter at vi fikk AppleTV med XBMC. Blir nok en del foto-jobbing når huset blir ferdig men da har det vel kommet både 1 og 2 eller 3 oppdateringer tenker jeg Har ikke sett skjermen men kan tenke meg den er særdeles bra -iPhone 4S er genial å lese tekst på...
    PS: Prøvde du på Eplehuset? de åpna 07:00

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Grattiz Du får gi rapport på hvor mye bedre den er, vi drøyer nok til neste versjon hvis den får vesentlige oppgraderinger i forhold til hva vi vil ha. Har helt slutta å se video på min etter at vi fikk AppleTV med XBMC. Blir nok en del foto-jobbing når huset blir ferdig men da har det vel kommet både 1 og 2 eller 3 oppdateringer tenker jeg Har ikke sett skjermen men kan tenke meg den er særdeles bra -iPhone 4S er genial å lese tekst på...
    PS: Prøvde du på Eplehuset? de åpna 07:00
    Hehe leverte inn igjen 32gb versjonen. Og kjøpte 64gb versjonen på eplehuset
    Mye vil ha mer også videre.

Tilbakemelding: skjermen er syk! Spesielt på tekst,
    Men utenom det svært lite forskjell...det er jo nesten ingenting som er bygd for oppløsninga:P

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Tilbakemelding: skjermen er syk! Spesielt på tekst,
    Men utenom det svært lite forskjell...det er jo nesten ingenting som er bygd for oppløsninga:P
    Merker du virkelig ikke noe til den nye prosessoren???

Kamera er jo også oppgradert slik at det burde merkes, ville jeg trodd, men en er jo ikke helt normal om en bruker iPad som kamera..... :lol:

Hva med diktat funksjonen, har du prøvd den? Går ut fra en må bruke engelsk men testene hittil (USA) har jo rapportert at det fungerer ovverraskende bra.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker du virkelig ikke noe til den nye prosessoren???

Kamera er jo også oppgradert slik at det burde merkes, ville jeg trodd, men en er jo ikke helt normal om en bruker iPad som kamera..... :lol:

Hva med diktat funksjonen, har du prøvd den? Går ut fra en må bruke engelsk men testene hittil (USA) har jo rapportert at det fungerer ovverraskende bra.
    Nå var jo Ipad2en ikke akkurat noen sinke... Så nei vil ikke si at jeg tenker over at der er noe forskjell=), nå må man ta med i betrakningen at ja, prosessoren er mye større, men så har jo displayet 4x høyere oppløsning også og krever maskinkraft deretter.

Kameraet er oppgradert ja, men er vant til Iphone4 og brukte særdeles lite kameraet på den gamle ipaden.

Har ikke testa diktafon funksjonen enda=)

Min konklusjon er nok at har du ikke ipad fra før, legg de ekstra kronene i det og gå for Ipad3 istedenfor Ipad2.
    Har du Ipad2, ser jeg virkelig ikke helt det største stresset med å oppgradere (jeg gjorde det dog...=P, men det er bare meg)

Kan tenkes jeg endrer mening når jeg får "bildearkivet" mitt skikkelig opp å gå, ser for meg at det blir en fin opplevelse å browse Raw bildene mine på 9,7" med så høy oppløsning!
    For ikke å snakke om hvor fin bilderamme den vil bli! (litt synd at de ikke har ladekontakt på sida også, for å ha den som bilderamme)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Yamaha Z-11 reciever og skulle gjerne styrt denne med min iPad2. Nå ser jeg Yamaha sine egne apper ikke har noe som fungerer til denne modellen. Men er det noen somkjenner til noe tilleggsutstyr man kan evt koble til, og dermed få til noe elegant her...?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er det noen som veit hvordan man skal få logitech dinivo edge mini til å fungere bra på Mac Mini?

Jeg får ikke brukt "FN" tasten, ikke brukt volum opp/ned bytte sang. Når Mac'en ber meg trykke ned tasten til høyre for venstre Shift tast når den skal prøve å identifisere tastaturet, men det skjer ingen ting når jeg trykker.
    Det mest irriterende er at jeg ikke får tastet "@" pga "FN" ikke fungerer.:evil:
    Bumper denne og har et nytt spørsmål.

Jeg har koblet den igjennom Yamaha 2067, hvis den står en stund uten at jeg bruker den (men er påslått hele tiden) så slutter lyden å fungere når jeg skal spille av noe (VLC, Spotify, hva som helst). Hvis jeg velger de interne høyttalerene i Macn så kommer det lyd ut av disse. Det står at det er TVn min som er eksterne høyttalere ikke reciever.

Sånn ellers etter å ha hatt min første Mac i noen uker nå må jeg si at Mac er sterkt oppskrytt, iphonen min er den beste telefonen jeg har hatt, men Macmini er jeg ikke fornøyd med, knotete, tungvint og treig sumerer opp det meste.

Det positive med den er at den er stille, ser bra ut og er ikke full av blå LED dioder som står å blinker til man får eplepsianfall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg, men er det enda ikke kommet en app til iPad for Spotify?

Ipad: Spotable - Spotify til iPad - DinSide Data

????

Er ikke dette veldig pussig?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Unnskyld meg, men er det enda ikke kommet en app til iPad for Spotify?

Ipad: Spotable - Spotify til iPad - DinSide Data

????

Er ikke dette veldig pussig?
    En av grunnene til at jeg synes spotify suger på visse punkt. De bør ta en titt på konkurrenter og se hvordan det skal gjøres, wimp har jo en super ipad utgave av programmet sitt...

Ganske utrolig at spotify ikke har fått ut en ipad versjon enda, med tanke på klientellet sitt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et forsøk verd. Skal poste om hvordan det gikk om ca tre ukers tid
    Resultatet ble to stk 32 gb IPad 3, en hvit og en sort, det var ikke 64 å oppdrive dessverre :roll:

Litt over 6k for begge. Får dem nå i ettermiddag, gleder meg til å prøve (for ikke snakke om at det blir deilig at kona får sin egen:lol: )

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også anskaffet meg den nye padda bare med 16gb Wifi, har ikke planer for å fylle den med møl men har den som "2 pc" for litt trøkking mens jeg ligger på sofaen.

Hvilke apps synes dere er "Må ha" da?

Ser frem til at ting blir skalert opp til paddas nye oppløsning, den er en drøm å trykke på og jeg angrer ikke for dette kjøpet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Mener du retina tilpassede eller generelt?

Har jo ikke testet noe med retina enda, i forhold til min gamle er Imdb, Wordfued, Cut the rope, Beond Ynth, Yr, Posten sporingsapp, TuneIn radio noen av de jeg setter pris på.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har også anskaffet meg den nye padda bare med 16gb Wifi, har ikke planer for å fylle den med møl men har den som "2 pc" for litt trøkking mens jeg ligger på sofaen.

Ser frem til at ting blir skalert opp til paddas nye oppløsning, den er en drøm å trykke på og jeg angrer ikke for dette kjøpet.
    Disse bør du sjekke nærmere:

Planets - se stjernehimmel/planeter der du bor
    FlightRadar24 - se flyradar der du bor eller hvor som helst
    TVGuiden
    NaVida - bra kart over Norge inkl. draft (for båtinteresserte)
    Remoteless - fjernstyre Spotify på PC
    amazon
    Remote - styre iTunes (eller MediaMonkey) fra iPhone/iPad
    FreqCounter - frekvensmåling og decibelmåler
    Watt (bladet)
    AudioTools (står om denne i Watt 1/2012)
    MagicStave - finner toneart på musikk du hører/spiller
    Skyfire - siden iPad ikke støtter Flash er denne nettleseren brukbart alternativ til Safari
    NorskTipping - lever kupongene fra sofaen, sløv deg rik!
    VG
    Dagbladet
    Aftenposten
    iSupr8 - spennende videoredigeringsapp

Noen koster bittelitt, andre koster noe mere (f.eks AudioTools) - noen er helt gratis

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en litt etterlengtet Apple TV 3 i posten i dag Har ikke hatt gode erfaringer med AirPort Express tidligere men tenkte å gi eplet en ny sjangs. Er så langt ganske fornøyd, topp bildekvalitet og bra lyd. Foretrekker allikevel musikk på Squeezebox analogt. Airplay har kranglet litt på Iphone 4S'en men kom igjen etter en restart av telefonen. Får ikke kjøre YouTube-klipp dersom jeg har speilbilde av mobilskjermen på tv men funker fint via appen på ATV-boksen.
    Skal prøve en del forskjellige filmformater jeg har liggende nå og se hvor store filer den klarer å behandle trådløst :P

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke overrasket når jeg plutselig begynte å få problemer med nok et Apple-produkt :/
    AirPlay faller ut hele tiden spesiellt på Iphone 4S. Kan ta lang tid før det dukker opp igjen selv om jeg starter telefonen og ATV3 på nytt. Hadde mye av de samme problemene med AirPort Express og det viste seg at den ikke taklet Authentication requests fra routeren med jevne mellomrom.
    Skal sies at Airplay funker upåklagelig mtp overføring av YouTube-videer m.m når det først er oppe en gang innimellom.

Side 78 av 92 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •