Den store Apple-tråden - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 92 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 1828
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hørt om noen problemer med det nye iPhone IOS'et jeg. Ikker har jeg merket noe på min iPhone heller.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel så trygt som bare det.. Jeg fikk feilmelding, men det var bare fordi jeg ikke gadd å restarte pcen etter at jeg innstallerte det nye iTunes.
    Har ikke hatt noen problemer med iOS5.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    uhu - same shit med WEP - ute igjen etter ca 5 minutter

Da blir det lokalt nettverk, uten ethernet/wifi, kun mellom iPhone/PC og AE - ihvertfall til jeg evt får strukket kabel til AE
    Jeg irriterer meg litt grønn på dette problemet med XyXel router og AirPort Express. Såpass mye at jeg bare VIL finne ut av det.

Noen som HAR denne løsningen (XyXel/Telenor router + AirPort Express tilsluttet nettet og UTEN at XyXel står i bro-modus)?

XyXel skal altså fortsatt sende trådløst og AE skal kobles til dette nettet trådløst.....

Er det noe med WPA2-PSK kryptering som AE ikke liker?

Jeg finner ikke noe i routeren som skulle tilsi at den ikke tillater andre mottakere/sendere.
    Det har ikke hjulpet å gå ned til WEP heller. Dette fungerte utmerket på SpeedTouch modemet vi hadde før.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Har ikke hørt om noen problemer med det nye iPhone IOS'et jeg. Ikker har jeg merket noe på min iPhone heller.
    Mange som hadde installasjonsproblemer. Her på forumet også. Men da er vel tiden moden da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la inn IOS5 dagen etter det kom ut. Har ikke merket noen ting.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde jeg også, og her "lugger" det noe voldsomt. Funker bra om jeg restarter tlf, men blir ille etter noe bruk. Den registrerer alle touch, men bruker tid på å utføre kommando. Jeg har 3GS. Jeg har enda ikke oppdatert iPad 2.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det gjorde jeg også, og her "lugger" det noe voldsomt. Funker bra om jeg restarter tlf, men blir ille etter noe bruk. Den registrerer alle touch, men bruker tid på å utføre kommando. Jeg har 3GS. Jeg har enda ikke oppdatert iPad 2.
    Jeg har iPhone 4, så mulig den drar OS'et noe bedre. Men du hadde heller ikke problemer under installasjonen?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg oppdatert 2 stk iPhone 4 + en iPad uten problemer. Skal nevnes at jeg ikke fører tilbake noe etter oppgraderingen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Jeg har iPhone 4, så mulig den drar OS'et noe bedre. Men du hadde heller ikke problemer under installasjonen?
    Ikke som jeg husker nei. Trodde alle program og spill ville legge seg innpå igjen etter sync, men må laste ned de spilla jeg vil ha på nytt. Forsåvidt greit da det var på tide å rydde litt.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg husker nei. Trodde alle program og spill ville legge seg innpå igjen etter sync, men må laste ned de spilla jeg vil ha på nytt. Forsåvidt greit da det var på tide å rydde litt.
    Du må huke av for sync programmer i iTunes.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker iTunes kun til oppdateringer og syns det er lite oversiktelig. Sikkert en vanesak. Er så sjelden innom at jeg glemmer fra gang til gang.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel iTunes er jo nettop sync-programmet til iPhone, så da er det jo ikke så rart...
    Trenger jo ikke bruke det til noe annet, men for syncingen er det jo veldig greit.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker iTunes kun til oppdateringer og syns det er lite oversiktelig. Sikkert en vanesak. Er så sjelden innom at jeg glemmer fra gang til gang.
    Med iOS5 slipper du datamaskinen og iTunes Så alt av synking og oppdatering skjer via din telefon. Eneste du trenger iTunes til er om telefonen kræsjer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS232
    Mange som hadde installasjonsproblemer. Her på forumet også. Men da er vel tiden moden da.
    Det var mange som hadde problemer tidlig etter lanseringen av iOS 5.

Grunnen er så enkel som at det var for mange som ville laste ned samtidig!
    Det gikk veldig varmt for seg i server parken i Cupertino, dette medførte også
    problemer for annen software oppgradering samt support serverne.

Jeg oppgraderte min AppleTV2 i denne perioden og måtte legge inn firmware
    4-5 ganger før alt gikk bra.

Lurer på hva som hadde skjedd hvis AltInn skulle hatt ansvaret for en ny iOS
    distribusjon

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg irriterer meg litt grønn på dette problemet med XyXel router og AirPort Express. Såpass mye at jeg bare VIL finne ut av det.

Noen som HAR denne løsningen (XyXel/Telenor router + AirPort Express tilsluttet nettet og UTEN at XyXel står i bro-modus)?

XyXel skal altså fortsatt sende trådløst og AE skal kobles til dette nettet trådløst.....

Jeg finner ikke noe i routeren som skulle tilsi at den ikke tillater andre mottakere/sendere.
    Det har ikke hjulpet å gå ned til WEP heller. Dette fungerte utmerket på SpeedTouch modemet vi hadde før.
    AE skal kunne koble seg opp for å kunne spille musikk gjennom det trådløse nettet. Skal du bruke AE for å forsterke de trådløse signalene må du bruke Airport Extreme, da AE ikke kobler seg opp og videresender signaler fra andre enn Airport Extreme

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Vel iTunes er jo nettop sync-programmet til iPhone, så da er det jo ikke så rart...
    Trenger jo ikke bruke det til noe annet, men for syncingen er det jo veldig greit.
    Joda, såpass vet jeg. Tror vi snakker litt forbi hverandre.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    AE skal kunne koble seg opp for å kunne spille musikk gjennom det trådløse nettet. Skal du bruke AE for å forsterke de trådløse signalene må du bruke Airport Extreme, da AE ikke kobler seg opp og videresender signaler fra andre enn Airport Extreme
    Min AE fungerte prikkfritt på SpeedTouch modemet med WEP kryptering.
    Den var koblet til det trådløse, ikke forlenget det.

Men på XyXel modem med WPA2-PSK kryptering fungerer det ikke.

Kanskje jeg MÅ kjøpe en Time Capsule (TC) og kable den til XyXel router, koble vekk trådløst på XyXel og la den kun fungere som modem.
    TC skal da fungere som trådløst router til alle enheter.
    Da får jeg vel samtidig tilgang for alle PC'er i huset til å lagre dokumenter/bilder/musikk på TC tråløst og AE vil holde seg tilkoblet mere enn 10 minutter? Promise?

Denne, f.eks
    Apple Time capsule 2TB og ipad 2 selges - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis det gjelder airplay funksjonaliteten i AE, så har jeg hatt samme problem, det gjelder da for meg ZyXEL P2812 fra telenor (VDSL modemet).

1. Det jeg kjører selv nå, er en oppdatering som jeg fikk på modemet på forrige uke. Tok kontakt med telenor på facebook, de la da inn en ny software (BLN.10), som kjøres idag. Det stabiliserte seg etter etpar dager. Men det kan ta et sekund eller to før den kommer opp. Men har ikke opplevd at airplay valget ikke har kommet opp på pad/phone denne uken. (De sa det kunne ta etpar dager før det ble stabilt).

2. Den andre løsningen er en workaround der man oppretter en SSID nr to, og bruker dette nettverket, istedenfor hoved SSID som man har på routeren. Har ikke prøvd dette selv, men har hørt/lest at dette skal fungere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter erfaring er ikke Apple produktene glad i PSK. Den elsker derimot AES, og ikke noe mixed. Så har du noe i-ting, endre til AES.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Addie
    Hvis det gjelder airplay funksjonaliteten i AE, så har jeg hatt samme problem, det gjelder da for meg ZyXEL P2812 fra telenor (VDSL modemet).

1. Det jeg kjører selv nå, er en oppdatering som jeg fikk på modemet på forrige uke. Tok kontakt med telenor på facebook, de la da inn en ny software (BLN.10), som kjøres idag. Det stabiliserte seg etter etpar dager. Men det kan ta et sekund eller to før den kommer opp. Men har ikke opplevd at airplay valget ikke har kommet opp på pad/phone denne uken. (De sa det kunne ta etpar dager før det ble stabilt).

2. Den andre løsningen er en workaround der man oppretter en SSID nr to, og bruker dette nettverket, istedenfor hoved SSID som man har på routeren. Har ikke prøvd dette selv, men har hørt/lest at dette skal fungere.
    1) ja, nettopp. Spennende. Skal sjekke med Telenor om de er en softwareoppgradering som kan hjelpe.

ps! snakket med dem nå og jeg har BLN.8 så de skulle sende en oppdatering

Side 63 av 92 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •