Den store Apple-tråden - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1828
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med "BankID På Mobil"

Etter å ha oppdatert programvaren på Iphone 4 fungerer ikke BankID for pålogging i nettbank.
    Andre som opplever det samme?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger hjelp her.

Hadde tidligere SpeedTouch modem (Telenor) og tilkoblet en AirPort Express til dette som fungerte utmerket. Fikk tilgang fra PC og fra iPhone og AirPort app'en viste hele tiden at alt var normalt.

I går fikk jeg nytt model pga Telenor VDSL 25/5 linje, et ZyXEL P-2812HNU-F3 modem. Prøver å koble AirPort Express til dette modemet, og det går bra - tror jeg...
    For etter ca 10min bruk, faller AE ut av nettverket.

Dette skjer gang på gang - hver gang må jeg legge hele AE tilbake som en del av nettverket - og 10 min senere, borte igjen....

AirPort app'en viser at alt er OK, men etter ca 10min viser den at det er noe feil med AE tilkoblingen.

Har prøvd å se om det er noe i selve modemet under admin pålogging, men finner ikke noe der (Mac begrensninger osv)

Bildene her viser prosessen under oppsett av AE; jeg finner ikke noe feil her - har prøvd både med og uten kabel fra PC til AE under selve oppsettsprosessen - samme elendigheten etter ca 10min

Er dette "Telenor-hjelp" mat, eller "Apple-hjelp" mat?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags kryptering bruker du på ditt trådløse nettverk?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hva slags kryptering bruker du på ditt trådløse nettverk?
    På den forrige var det wep, nå på denne nye er det WPA2 (13 karakterer) - står også i bilde 1
    Det er vel ikke mulig å feile her under oppsett på AE; den gir jo info om WPA2 og passordet må inn 2 ganger.

Dessuten får jeg jo tilgang i ca 10 minutter....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du verifisert at du har satt opp dette ihht. brukermanualen ( side 295 - 298 ): http://moya.zyxel.no/multimodem/P-28...2010-12-31.pdf

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du verifisert at du har satt opp dette ihht. brukermanualen ( side 295 - 298 ): http://moya.zyxel.no/multimodem/P-28...2010-12-31.pdf
    nei....

Har PC, ikke Mac..... kanskje jeg må se på s.283-285?
    Må jeg sette opp "sharing" manuelt??

btw: alt ser riktig ut

Men i AE manualen står dette:
    "If AE is set up as a wireless client and the network it's joining is protected by an access control list (ACL), AE must be in the ACL to connect to the network".

Det høres fornuftig ut - men hvor er denne ACL?

Eller er det WPA2-PSK som er problemet? Det valget finnes ikke i AE oppsettet; kun WPA2 Personal....... er det det samme?

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben, er et velkjent problem at Airport Express faller ut i tide og utide. Finnes hundrevis av påståtte fixes til dette uten at noen av metodene har vist seg å fungere hundre prosent. Har nedgradert min til firmware 7.4.2 og klarer å holde connection i et par timer så lenge jeg streamer musikk konstant.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Velkommen i klubben, er et velkjent problem at Airport Express faller ut i tide og utide. Finnes hundrevis av påståtte fixes til dette uten at noen av metodene har vist seg å fungere hundre prosent. Har nedgradert min til firmware 7.4.2 og klarer å holde connection i et par timer så lenge jeg streamer musikk konstant.
    Såpass ja - det var jo veldig morsomt

Da tror jeg like godt jeg kabler den fra router - det skal jo fungere.....

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor modem er sære...=)

Jeg har gitt opp å hjelpe folk som har telenor modem lokalt rett og slett fordi det er håpløst. Ikke får man tilgang i routen deira osv...

Nå er jo tilkoblingen til telenor modem ganske sære med oppsett gjennom programvare osv. kan tenkes at det er her det failet.

Hvorfor legge skylden på airport expressen når det tydeligvis funket med gamlemodemet. Kan tenkes at det er noe problemer for de to å snakke ilag.
    Kanskje det er dhcp release tiden som er helt på styr i modemet?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Telenor modem er sære...=)

Jeg har gitt opp å hjelpe folk som har telenor modem lokalt rett og slett fordi det er håpløst. Ikke får man tilgang i routen deira osv...

Nå er jo tilkoblingen til telenor modem ganske sære med oppsett gjennom programvare osv. kan tenkes at det er her det failet.

Hvorfor legge skylden på airport expressen når det tydeligvis funket med gamlemodemet. Kan tenkes at det er noe problemer for de to å snakke ilag.
    Kanskje det er dhcp release tiden som er helt på styr i modemet?
    Ja, jeg skylder ikke på AE men på XyZEL modemet. Pussig greie men jeg er nok ikke alene

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Såpass ja - det var jo veldig morsomt

Da tror jeg like godt jeg kabler den fra router - det skal jo fungere.....
    Hadde vært knall om du fikk det stabilt, det går nemlig ikke her :P Nå har jeg også Zyxel router men ikke fra Telenor, den er bare en erstatning for Altibox-sentralen som suger på trådløst og innstillinger generelt.

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har tenkt å kjøpe Apple tv2 og har ZyXel multimodem (telenor). Noen som har hatt problem med det oppsettet?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    På den forrige var det wep, nå på denne nye er det WPA2 (13 karakterer) - står også i bilde 1
    Det er vel ikke mulig å feile her under oppsett på AE; den gir jo info om WPA2 og passordet må inn 2 ganger.

Dessuten får jeg jo tilgang i ca 10 minutter....
    Hvorfor jeg spør er fordi TKIP under WPA/WPA2 er ikke glad i mac. Bruker alltid AES selv. Så verdt et forsøk å endre dette om du skulle bruke TKIP.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor jeg spør er fordi TKIP under WPA/WPA2 er ikke glad i mac. Bruker alltid AES selv. Så verdt et forsøk å endre dette om du skulle bruke TKIP.
    Ok, bra tips. Skal sjekke routeren om dette i kveld.

Prøvde forresten å sette opp AE via iPhone; den kommer opp der som et valg.
    Det gikk veldig bra, enkelt å sette opp - men AE var aktiv i nettverket i ca 20 minutter............

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. Telenor modemer.

Hører det er mange som sliter med disse boksene. Er det ikke bare å bytte dem ut med noe fungerende i "sin prisklasse".

Hva er det egentlig som trengs av oppsett på en slik boks?
    og
    kan man ikke gjøre dette selv -ev. få netttilbyder til å sette den opp?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vedr. Telenor modemer.

Hører det er mange som sliter med disse boksene. Er det ikke bare å bytte dem ut med noe fungerende i "sin prisklasse".

Hva er det egentlig som trengs av oppsett på en slik boks?
    og
    kan man ikke gjøre dette selv -ev. få netttilbyder til å sette den opp?
    AE problemene kan jeg leve med - kan jo la den kjøre sitt eget interne nett utenfor hjemmenettverket (XyXEL) så jeg ihvertfall får koblet opp PC/iPhone på AirPlay. Det er kun derfor jeg vil ha AE.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Supertramp"
    Ser den - så lenge man kan leve med et problem eller få knota det til på et vis er det jo greit.
    _____.

Litt om hva jeg ser for meg her hjemme (kom gjerne med tips)

-IP telf'en ryker snart til fordel for iPhone 4S og da kan jeg bruke modemet til kun 1 ting. Meningen er å la det gå til en TimeCapsule 2TB (med Airport Ekstreme) og derfra til en HP Procurve 16G (Switch). Da blir anlegget rent og pent og ikke minst enkelt å forstå/feilsøke. TimeCapsulen får styre WiFi, DHCP etc. TC'n og server står på UPS med auto-ned/oppkjøring.

Planen er å bruke Mini serveren til media/AirPlay til det kommer en fungerende XBMC / FireCore til ATV2 med iOS 5. Den eneste Maskinen som går rett til TimeCapsulen blir Mini serveren. Nå bruker jeg Mini server /m HDMI til Onkyo'n (Stue 5.1), den kjører XBMC og AirPlay. ATV2'n står også i stua og brukes nå til iTunes biblioteket. Bruker som regel en av iPod'ene til AirPlay og det funker gull.
    Grunnen til at jeg vil kutte ut Mini serveren som mediacenter er at den har bøtter og lass med andre oppgaver å ta seg av. + jeg har jo ATV2!

Ser dette bra ut?

EDIT: Har også et par QNAP Naser som jeg vurderer å sette på en liten UPS, litt usikker på hvor godt de takkler strømbrudd

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere har en annen trådløs ruter dere kan bruke vil jeg anbefale å bare bruke Zyxelen i bridge mode. Da vil den bare rute alt videre. Jeg kunne ikke dette med mitt gamle fra Telenor (Speedtouch 780 ellernoe i den duren).

Her kan du lese om hvordan du setter modemet i bridge mode fra Telernor. Det starter på punkt 5.2.1.3.
    http://moya.zyxel.no/multimodem/P-28...2010-12-31.pdf

"Click the Edit WAN Interface icon in the Network Setting > Broadband screen next to ADSL. Select Bridge as the encapsulation mode."

Så når dette er gjort er det bare å plugge i din trådløse ruter og forhåpentligvis fungerer alt smertefritt!
    Om noen ønsker en rimelig og god trådløs ruter med rekkevidde og faktisk (ja faktisk...) rask ruter kan dere se litt på denne: TP-LINK TL-WR1043ND (MPX.no - TP-LINK TL-WR1043ND 11n Gigabit Router) Fungerer kjempefint hos meg og for den mer avanserte kan du installere DD-WRT på den.

Fant den hos multicom.no men dog utsolgt. Fin pris da: TP-LINK NT WIRELESS TL-WR1043ND N GIGABIT ROUTE 3T3R 2.4GHZ 4P SWITCH RETAIL / MULTICOM

Eller så har du også denne fra Asus som mange roser: Asus RT-N16

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmm - her er valgene:
    WPA2-PSK
    pre-shared key... (min kode)
    "more":
    1) WPA-PSK Compatible = disable, skal denne enables?
    2) Group key update timer = 0, skal det inn noe annet her?
    3) Encryption = AES, om jeg velger enable i 1) står det TKIPAES MIX

Så da bør vel 1) stå disabled - da står det jo AES i encryption.....

Hvis jeg bare velger WPA2 (ikke PSK), får jeg disse valgene:
    1) IP address....hva skriver jeg her
    2) Port number = 1812
    3) shared secret (koden min)

Og så kan jeg selvfølgelig gå ned på sikkerhet til Static WEP kryptering (slik jeg hadde på SpeedTouch modemet)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja disabled og bare AES (valg 3) som du beskriver.

Du kan gjerne bruke WPA og AES ja. Men om dette ikke gir deg noe forbedring så kan du jo til slutt prøve WEP, selv om den krypteringen er noe jeg fraråder. Men vil folk inn på nettet så kommer de inn...

Håper det løser seg med bare WPA + AES.

Side 60 av 92 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •