Den store Apple-tråden - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1828
    Newcomer FredrikTøns sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Har byttet ut min trofaste macmini 2007 mod, med den nye macmini som kom i sommer, har ikke fått testet ut den nye macminien på musikk før nå, og ble ganske skuffet, jeg mener lyden var betydelig bedre på den gamle macminien som brukte optisk lydutgang, fremfor den nye macminien, hvor lyden går til recieveren med HDMI kabel..
    Lyden på den nye macminien virker spinklere og skarpere
    Kan det være recieveren konverterer de digitale signalene ulikt?
    Bruker en Pioneer LX82 reciever
    Rart.. Det bør ikke være noen særlig forskjell da begge signalene sendes digitalt?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke bort ifra at også Airport Express'en ryker til fordel for nok et forsøk på å få en stabil streamer, makan til møkkaprodukt har jeg ikke vært borti på lenge

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man ikke får til noe, betyr ikke at det er møkkaprodukt... Jeg lever lykkelig med både SB Duet og AE, og det er dønn stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som har erfaring med streaming av FLAC/Lossless filer til Apple TV2?

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lossless format itl ATV2

Ja. Det er egentlig veldig greit så fremt du først jailbreaker den og instalerer alternative avspillere.
    Apple lossless går uten noen form for jailbreaking, men for flac o.l kan du bruke XBMZ evnt plex, og helt sikkert mange andre .
    Ved instalasjon av firecore kan du velge fritt av alternative avspillere. Det koster noen kroner men er etter min mening verdt pengene. Tror eg betalte 20 USD for nedlastingen.

Søk etter seasonpass og firecore på nettet, så finner du den info du trenger.
    En ATV2 uten Jailbreak er ikkje noe særligt til produkt

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wackee
    Er det nokon som har erfaring med streaming av FLAC/Lossless filer til Apple TV2?
    Jeg bruker Airfoil. Fungerer glimrende! Trenger ikke å gjøre noe med ATV2'n.
    Rogue Amoeba | Airfoil | Select Your Operating System

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar =) Spørs om det blir jailbreaking. Har Airfoil også, men det er ikkje den løsningen eg er ute etter. Vil kunne sitte i sofaen og bla igjennom musikkbiblioteket mitt, uten å ha macen på fanget.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    At man ikke får til noe, betyr ikke at det er møkkaprodukt... Jeg lever lykkelig med både SB Duet og AE, og det er dønn stabilt.
    Du har kanskje en forklaring på dette også da?

Eller dette

Airport tool finner Aiport Express, meeeen så finnes den visst ikke allikevel. Selv om jeg er tilkoblet nettverket den setter opp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ditta virka litt rart...

Min har fungert utmerket null hickups. Streaming fra serveren med HD osv uten noe problem. Veldig enkel å sette opp og fungerte hver gang jeg skulle prøve noe nytt.

Taklet også HD når jeg satt den opp som en videresender på min D-link 855.

Kan det tenkes at du har fått ett defekt produkt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Hmm ditta virka litt rart...

Min har fungert utmerket null hickups. Streaming fra serveren med HD osv uten noe problem. Veldig enkel å sette opp og fungerte hver gang jeg skulle prøve noe nytt.

Taklet også HD når jeg satt den opp som en videresender på min D-link 855.

Kan det tenkes at du har fått ett defekt produkt?
    Hadde det ennå vært så vel :/
    Den fungerer nemlig akkurat like bra/dårlig som de fleste andre med samme symptomer. Enten har Apple hatt en massiv feilproduksjon eller så er det firmware e.l som lager disse problemene. Antar nemlig at flere som ikke har problemer fortsatt kjører eldre firmware, noe som også nylig har blitt umulig å skaffe fra Apple.

Edit:
    Problemet med tilkobling etter at den først var oppdaget, var at jeg hadde slått av IPV6 etter å ha fått et tips om å gjøre dette.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Hadde det ennå vært så vel :/
    Den fungerer nemlig akkurat like bra/dårlig som de fleste andre med samme symptomer. Enten har Apple hatt en massiv feilproduksjon eller så er det firmware e.l som lager disse problemene. Antar nemlig at flere som ikke har problemer fortsatt kjører eldre firmware, noe som også nylig har blitt umulig å skaffe fra Apple.

Edit:
    Problemet med tilkobling etter at den først var oppdaget, var at jeg hadde slått av IPV6 etter å ha fått et tips om å gjøre dette.
    Med andre ord brukerfeil?=P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje en forklaring på dette også da?
    Nei. Må jeg det for å si det jeg sier? Når de fleste får det til og produktet fungerer som det skal er det ikke et "møkkaprodukt". At du muligens har fått et eksemplar som ikke virker som det skal er en annen sak.

Hva skjer dersom neste streaming-produkt heller ikke funker..? Er det også et møkkaprodukt, eller kan feilen ligge et annet sted?

Jeg er ingen ekspert på dette, og måtte ha hjelp av svennand her for å få til Duet i sin tid. Men etter det har det fungert helt fint i over 2 år. AE var up and running på noen minutter uten eksperthjelp.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nei. Må jeg det for å si det jeg sier? Når de fleste får det til og produktet fungerer som det skal er det ikke et "møkkaprodukt". At du muligens har fått et eksemplar som ikke virker som det skal er en annen sak.

Hva skjer dersom neste streaming-produkt heller ikke funker..? Er det også et møkkaprodukt, eller kan feilen ligge et annet sted?

Jeg er ingen ekspert på dette, og måtte ha hjelp av svennand her for å få til Duet i sin tid. Men etter det har det fungert helt fint i over 2 år. AE var up and running på noen minutter uten eksperthjelp.
    Den fungerer fint når den er gjenoppdaget men må ikke få gå i noen form for dvale, da detter den ut ganske fort.
    Kan jo ta en kikk her:
    Google søk etter emnet
    Har lest gjennom det meste som har virket interessant og kan ikke se noen som har funnet en løsning. Men nok om det. AE virker som et flott produkt så lenge det hadde fungert som jeg ønsker, blir bare så hinsides frustrert av å bruke timer og dager på et tullete problem som Apple selv ikke har lyst til å svare på..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fungerer fint når den er gjenoppdaget men må ikke få gå i noen form for dvale, da detter den ut ganske fort.
    Kan jo ta en kikk her:
    Google søk etter emnet
    Har lest gjennom det meste som har virket interessant og kan ikke se noen som har funnet en løsning. Men nok om det. AE virker som et flott produkt så lenge det hadde fungert som jeg ønsker, blir bare så hinsides frustrert av å bruke timer og dager på et tullete problem som Apple selv ikke har lyst til å svare på..
    Alle linkene jeg fikk på søket ditt der er jo utdaterte problem fra anno 2008, ene linken var fra 2010. Fremdeles snakker vi en "Evighet" i hw verdenen.

Det skal jo også sies at man hører som oftest bare fra de som har problem.

Ville ikke sammenlignet din 1mnd gamle modell med noe som ble produsert for ett år siden. Din versjon kom ut Juni 2011.

Jeg stemmer fremdeles for at det kan være en DOA sak. Ville anbefalt deg å dratt innom eplehuset eller hvor du en har kjøpt den og klaget. Det skal ikke være slik, punktum.

Uansett ikke lurt å legge ut annonse på brukten uten å nevne at du har hatt trøbbel med den... Det blir i mine øyne litt uærlig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Alle linkene jeg fikk på søket ditt der er jo utdaterte problem fra anno 2008, ene linken var fra 2010. Fremdeles snakker vi en "Evighet" i hw verdenen.

Det skal jo også sies at man hører som oftest bare fra de som har problem.

Ville ikke sammenlignet din 1mnd gamle modell med noe som ble produsert for ett år siden. Din versjon kom ut Juni 2011.

Jeg stemmer fremdeles for at det kan være en DOA sak. Ville anbefalt deg å dratt innom eplehuset eller hvor du en har kjøpt den og klaget. Det skal ikke være slik, punktum.

Uansett ikke lurt å legge ut annonse på brukten uten å nevne at du har hatt trøbbel med den... Det blir i mine øyne litt uærlig.
    Er ganske sikker på at det ikke er noe feil med den siden problemet er nøyaktig det samme som de hadde for 2-3 år siden så noen uærlig annonse er det absolutt ikke. Kan like fort være firmware som trøbler og det er det også skrevet mye om, men det er pr i dag vanskelig å finne tidligere versjoner å prøve ut noe som kanskje kunne løst hele problemet. Kan også være noe med nettverket her evt leverandøren av bredbåndet som gir meg så mye problemer men nå er det svært lite jeg ikke har vært gjennom av routere, settings, drivere, firmware etc. Har hatt mye problemer med SB Duet som også fant ut at den ville logge seg av i tide og utide.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nok om det. AE virker som et flott produkt så lenge det hadde fungert som jeg ønsker, blir bare så hinsides frustrert av å bruke timer og dager på et tullete problem som Apple selv ikke har lyst til å svare på..
    Jeg forstår godt din frustrasjon. Håper du finner ut av det. Ville gjort som svennand sier og levert den tilbake. Merkelig at du skal få problem med både Duet og AE. Gode produkter når det funker. Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om det er HW eller Firmware som er problemet.
    Det er uansett ett problem som ikke skal eksistere.
    Og siden produktet bare er en mnd gammel burde det ikke være noe problem å få fikset dette fra der du kjøpte den.
    Tviler på det er firmwaren alene som ødelegger, da hadde man hørt MANGE flere klage=)

Om problemet forekommer uten bruk av den på squeezeboxen også så er jo det noe annet. da kan det tenkes du har noe i nettverket ditt som "låser" opp systemet.

Vet ikke om du kjører AE som repeater eller om du lar den ta seg av all DHCP tildelingen, men har opplevd tidligere lignende situasjoner der ting henger seg av unaturlige grunner.

Fant tilslutt feilkilden (Biltema møkka switch) som fikk hele nettet til å knele titt og ofte... Den tok både squeezeboxen,dlinken og annet jeg på det tidspunktet hadde.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer mac mini.. Med hdmi til receiveren, er det ikke da meningsløst å ha en dac?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke meningsløst, så ville jeg tenkt meg godt om hva receiverens DAC ga / ikke ga deg av hva du ønsker. Ville ikke kjøpt DAC før du har hørt hva du eventuelt føler mangler...

Side 52 av 92 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •