Den store Apple-tråden - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 92 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1828
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke etter hva jeg forstod. Men da vil jeg absolutt vurdere en Air. Jeg har hatt min nå i snart 3.5år og utrolig mye for str og pengen gjennom årene. Morsomste er jo at den var nærmest tabu å kjøpe, men den som ler sist ler best
    Bestilte meg ny nå i ste da det er på tide å bytte ut den gamle.

Angående DVD/CD-rom etc. løser du med Apples MacBook Air SuperDrive. Kr 640,- og plugges i din USB kontakt.

Om du surfer, sjekker mail og ser på feriebilder er Air alt du trenger. 13" har også kortleser

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LaserDisc
    Hvordan starter man en tråd her inne??
    Drukket (for) mye i kveld? Dette må vel være 5. tråden du bomber. :lol:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Ikke etter hva jeg forstod. Men da vil jeg absolutt vurdere en Air. Jeg har hatt min nå i snart 3.5år og utrolig mye for str og pengen gjennom årene. Morsomste er jo at den var nærmest tabu å kjøpe, men den som ler sist ler best
    Bestilte meg ny nå i ste da det er på tide å bytte ut den gamle.

Angående DVD/CD-rom etc. løser du med Apples MacBook Air SuperDrive. Kr 640,- og plugges i din USB kontakt.

Om du surfer, sjekker mail og ser på feriebilder er Air alt du trenger. 13" har også kortleser
    Takk for et (som vanlig) informativt svar åttitre.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er kjempefornøyd med min macbook air 2008 modell!
    Brukt den daglig til skole osv, fungerer helt ypperlig som surfemaskin, word, bildetitting og media ala spotify.

Problemet har vært at den jeg har har blitt litt varm til tider, samt at den ikke liker godt flash (veldig ressurskrevende), jeg skal oppgradere nå snart, men det er rett og slett pga jeg trenger å kjøre mange apper samtidig til neste skoleår, og det er ikke den airen jeg har så glad i,
    Største problemet er at 2gb minne blir litt lite.

De nye nå med Core i5 prosessor og 4gb minne som standart er supersweet.

Jeg kommer nok til å kjøpe meg den største oppgradert til 1,8ghz core i7
    som har boost cpu hastighet til 2,9Ghz=)

Anbefaler deg å få prøvd en Macbook air over en ukes tid, du kommer til å bli forelska!

Det nye Lion operativsystemet gjør også ting enda mer brukervennlig, programvare innstallering/sletting osv er jo like lett som på en ipad nå...

ps. angående cdrom, hva skal du med det? kan ikke huske sist jeg har følt behov for en slik, en sånn ekstern superdrive vil nok ligge å støve som hos alle andre air eiere jeg vet om...
    Er ett tydelig signal apple bringer nå, mac minien har heller ikke cdrom lenger, alt blir digitalt over nett eller minnebrikke=)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Svenn-Andre. Selv om det går mest i Wimp og lignende vil jeg nok fortsette å rippe musikken min til harddisk. Jeg er ikke ferdig med musikk-samlingen enda, og jeg har ikke tenkt å kjøpe de en gang til digitalt.

Det fulgte med en installasjonsdisk til Airport Express som jeg måtte ha drev til... Ligger dette på nett også? Hadde med meg AE til gamlingene for en uke siden og konfigurerte den der. Det var samme helg pc-en takket for seg. Nå funker ikke AE på mitt nettverk, og jeg må få fiksa det uten den disken... Hvordan?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner sikkert å bli for gammal - Rappet derfor datteras Snow Leopard MBP, da min egen med nyoppgradert Lion var en skuffelse. :lol:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Svenn-Andre. Selv om det går mest i Wimp og lignende vil jeg nok fortsette å rippe musikken min til harddisk. Jeg er ikke ferdig med musikk-samlingen enda, og jeg har ikke tenkt å kjøpe de en gang til digitalt.

Det fulgte med en installasjonsdisk til Airport Express som jeg måtte ha drev til... Ligger dette på nett også? Hadde med meg AE til gamlingene for en uke siden og konfigurerte den der. Det var samme helg pc-en takket for seg. Nå funker ikke AE på mitt nettverk, og jeg må få fiksa det uten den disken... Hvordan?
    for windows:AirPort 4.2 for Windows
    Airport verktøyet ligger ferdig integrert i OSX. Ergo no need for cd=)

Har man rippebehov av gamle musikkcder osv er en ekstern cdrom nødvendig ja.
    Men til dagligdagse gjøremål, nei. Drivercder finnes ikke i mac verden. Bare se på OSX Lion... som selges gjennom app store.
    Gamle OSX Leopard fulgte med på en minnepinne på de macbook air 2010 modellene.

Btw, jeg har kjørt en clean install av OSX Lion fra minnepinne for noen timer siden, ingen grunn til cdrom... det tok meg under 5min totalt inkl lesing av tutorial for å lage til en oppstartsklar minnepinne med OSX Lion. Ingen tilleggsapplikasjoner var nødvendig å innstallere, brukte bare disk utils til formålet (som er i operativsystemet).

Anywhat, føler du at du har behov for en slik cdrom, for all del 649,- er ikke verdens undergang=), men tviler på du kommer til å drasse den med når du er på tur

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Begynner sikkert å bli for gammal - Rappet derfor datteras Snow Leopard MBP, da min egen med nyoppgradert Lion var en skuffelse. :lol:
    Haha nå er du bare vanskelig!

Hva var så skuffende med Lion?, det er jo egentlig kliss likt Snow Leopard, bare enklere for hvermannen,
    program meny ala ipad oppsett, flere desktoper og swipe funksjon for bytte av disse samt expose, ja takk=)

Kjempefornøyd jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være både kliss likt SL og navigeres som en iPad. Det er gjensidig utelukkende alternativ...

OSX Puma vil nok være mer som iPad. DA er jeg med. Frem til det så gidder jeg ikke mellomløsninger, og holder meg til SL. Dette er første gang jeg skipper en OSX løsning...

Godt du er fornøyd!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være både kliss likt SL og navigeres som en iPad. Det er gjensidig utelukkende alternativ...

OSX Puma vil nok være mer som iPad. DA er jeg med. Frem til det så gidder jeg ikke mellomløsninger, og holder meg til SL. Dette er første gang jeg skipper en OSX løsning...
    Hehe joda, den er "kliss" lik en ipad når man trykker på launchpaden=)
    og kliss lik en snow leopard (med litt ekstra funksjoner) når man ikke bruker den.

Poenget mitt var i hvert fall at jeg har savnet nettopp noe ala den launchpadden, da programmer hurtigveien hadde en tedens til å bli neddynget av applikasjoner som man måtte rote i for å finne fram.

Nå har man som en ipad egne sider som man sorterer applikasjonene på, mulighet for å putte flere applikasjoner i en mappe osv. likt ios grensesnittet.

Forøvrig er jeg overrasket over hvor smooth overgangen har gått. Alle applikasjonene jeg bruker til vanlig har fungert med en gang, ikke noe kompabilitetsproblemer hittil.

Edit:
    Mellomløsning er greit når det ikke går på bekostning av noe.
    Spørsmålet er hvor lenge man må vente før man får en hel integrasjon av iOS og OSX.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Spørsmålet er hvor lenge man må vente før man får en hel integrasjon av iOS og OSX.
    OSX (fjell)puma, elns.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OSX (fjell)puma, elns.
    Må i så tilfelle være fjellpuma, for puma har allerede vært...

Version 10.0: "Cheetah"
    Version 10.1: "Puma"
    Version 10.2: "Jaguar"
    Version 10.3: "Panther"
    Version 10.4: "Tiger"
    Version 10.5: "Leopard"
    Version 10.6: "Snow Leopard"
    Version 10.7: "Lion"

Føler de har malt seg inn i ett hjørne nå.
    Tomt for tøffe raske firbente dyr...

Må vel snart se på havlivet: Octopus, Shark (etterfulgt av Great White)

Edit:
    Merket at Ole lukkeøye burde vært på besøk for lenge siden, føler jeg har fylt nettet med svada de siste to timene=P

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo bare hyggelig det

Glemte og nevne at har du flere macer kan du dele CD/DVD o.l. via nettverket.

Jeg hater flash så bruker click2flash for å fjerne alt og heller ha muligheten til å selv bestemme når flash skal vises. Surfing av nettsider er som natt og dag...

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt du er fornøyd!
    Kanskje du bare skal lage et du blir fornøyd med. Hva med Jungle Tiger??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg forstått det riktig at man ikke kan sette opp dette med iPad?

for windows:AirPort 4.2 for Windows
    Airport verktøyet ligger ferdig integrert i OSX. Ergo no need for cd=)

Har man rippebehov av gamle musikkcder osv er en ekstern cdrom nødvendig ja.
    Men til dagligdagse gjøremål, nei. Drivercder finnes ikke i mac verden. Bare se på OSX Lion... som selges gjennom app store.
    Gamle OSX Leopard fulgte med på en minnepinne på de macbook air 2010 modellene.

Btw, jeg har kjørt en clean install av OSX Lion fra minnepinne for noen timer siden, ingen grunn til cdrom... det tok meg under 5min totalt inkl lesing av tutorial for å lage til en oppstartsklar minnepinne med OSX Lion. Ingen tilleggsapplikasjoner var nødvendig å innstallere, brukte bare disk utils til formålet (som er i operativsystemet).

Anywhat, føler du at du har behov for en slik cdrom, for all del 649,- er ikke verdens undergang=), men tviler på du kommer til å drasse den med når du er på tur

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... akkurat nå kunne jeg tenkt meg drev på kona sin Acer One. Det gikk knirkefritt å sette opp Express sist. Nå ble det bare tull.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... akkurat nå kunne jeg tenkt meg drev på kona sin Acer One. Det gikk knirkefritt å sette opp Express sist. Nå ble det bare tull.
    Har du ikke internett da?,
    Oh nevermind... Er vel en grunn for airporten
    Sånn går det når man har WINDOWS pc uten drev:P

Å sette opp en airport ruter med ipad har jeg store tvil på.
    Med mindre man Manuel kan gå inn på airporten gjennom web

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommer ikke muligheten for å konfigurere en AirPort enhet via iPad/iPhone med iOs5?
    Mener det er den nye greia med iOs5. Slik at du ikke skal være avhengig av å koble til iPad og iPhone til en pc. iPhone og iPad blir da mulig å konfigurere rett ut av esken.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Kommer ikke muligheten for å konfigurere en AirPort enhet via iPad/iPhone med iOs5?
    Mener det er den nye greia med iOs5. Slik at du ikke skal være avhengig av å koble til iPad og iPhone til en pc. iPhone og iPad blir da mulig å konfigurere rett ut av esken.
    Kan hende, men regner med at teddytusen ikke har lyst å vente til da med å konfigurere airporten=P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, internett har jeg. Problemet var linken din. Alt i orden nå.

Airporten blir brukt til å streame Wimp til anlegget.

Side 45 av 92 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •