Den store Apple-tråden - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 92 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1828
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal kikke litt på brukten. Er det slik at man forventer en ny Mac Mini i år...? Liker ikke å kjøpe noe som rett etter får en etterfølger som er mye bedre. (kjøpte iPhone 3GS i fjor, og 3 dager etter leste jeg at iPhone 4 var på vei...)

Expressen blir ikke bortkastet. Vi er i dialog om et hus, der det er stue, loftstue og innredet loft på garasjen. Skal nok få brukt den på et vis. Den blir nok uansett brukt inntil jeg eventuelt kjøper Mini.

Nå venter jeg bare spent på iPad 2.... Kjøpte fra Apple Store, men har ikke hørt noe enda. ATV2 og Express er på plass.

Edit: Ser nå at estimert levering til meg er 6.juli..... Whooptifuckingdooo....

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Skal kikke litt på brukten. Er det slik at man forventer en ny Mac Mini i år...? Liker ikke å kjøpe noe som rett etter får en etterfølger som er mye bedre. (kjøpte iPhone 3GS i fjor, og 3 dager etter leste jeg at iPhone 4 var på vei...)

Expressen blir ikke bortkastet. Vi er i dialog om et hus, der det er stue, loftstue og innredet loft på garasjen. Skal nok få brukt den på et vis. Den blir nok uansett brukt inntil jeg eventuelt kjøper Mini.

Nå venter jeg bare spent på iPad 2.... Kjøpte fra Apple Store, men har ikke hørt noe enda. ATV2 og Express er på plass.

Edit: Ser nå at estimert levering til meg er 6.juli..... Whooptifuckingdooo....
    Tipsene fra Macrumors.com er i alle fall klare på å ikke kjøpe Mini nå siden det i henhold til oppgraderingssyklysen skal være en rett rundt hjørnet: Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone
    Hvorvidt dette er riktig er vel temmelig uklart, men jeg har selv også veldig lyst på en ny Mac Mini men vil også vente og se an om det kommer en nye versjon.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg litt med Mac Mini.

Fikk både sms og mail fra Apple i dag. iPad-en ble sendt i dag, men selv om jeg gikk inn på "tracking" så står det ikke hvor den ble sendt fra. Regner med at det er fra Statene da antatt mottaksdato er satt til 28/6. Bedre enn 6/7 som var forrige dato. Gleder meg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo leke deg med ATV2 så lenge

Den blir enten sendt fra Nederland eller Asia. Uansett så går det fort! Står det 28 så kommer den som regel den 28 Jo før jo bedre ja.

Blir spennende å se hva som skjer i slutten av juni nå da! Time will show.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste ryktet på macrumors er vist ny Mini i august. Skal få ræva i gir og ordne amerikansk iTunes nå.

Satser på den 28.jun da.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ny oppdatering av MBA... kommer vel i juli.

New Intel processors for ultraportable laptops (chips can overclock or "turbo" to higher speeds):
    Core i7-2677M: 2 cores, 1.8 GHz (turbos to 2.9GHz), 4MB cache, 17 watts, $317
    Core i7-2637M: 2 cores, 1.7GHz (turbos to 2.8GHz), 4MB cache, 17 watts, $289
    Core i5-2557M: 2 cores, 1.7GHz (turbos to 2.7GHz), 3MB cache, 17 watts, $250

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10.6.8 er ute! Forberedelse til Lion launch

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk iPad 2 i dag.

Edit: det hakker med hd film via airplay (iPad2 til Apple TV2). Regner med det er trådløst som er problemet her...? Det er så lite at det går an å se, men hadde vært fint å sluppet det. Men fikk det hvertfall up and running. Ikke verst bare det.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg med MacBook som opplever at batteriet har ekspandert og begynt å bule?

Hos meg har det blitt så ille at laptopen hviler på batteriet i steden for de 2 gummiknottene i framkant. :shock:
    Maskinen er nå ca 4 år gammel, men merkelig nok er batterikapasiteten nesten uforandret til tross for dette.
    Det holder fremdeles mellom 3-4 timer.
    Har naturligvis bestilt nytt batteri, så jeg slipper at hele kåken går i lufta en vakker dag.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Flere enn meg med MacBook som opplever at batteriet har ekspandert og begynt å bule?

Hos meg har det blitt så ille at laptopen hviler på batteriet i steden for de 2 gummiknottene i framkant. :shock:
    Maskinen er nå ca 4 år gammel, men merkelig nok er batterikapasiteten nesten uforandret til tross for dette.
    Det holder fremdeles mellom 3-4 timer.
    Har naturligvis bestilt nytt batteri, så jeg slipper at hele kåken går i lufta en vakker dag.

Har både hørt og lest flere som har akkurat det samme problemet.. Men hvorfor har jeg aldri finni noe svar på..

Hørt med der du kjøpte den, om det er en garanti sak??

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke vært hos apple og spurt om det. Det tenkte jeg rett og slett ikke på.
    Men siden den er ca 4 år gammel kan jeg vel glemme alt som heter garanti.
    Kunne vel kanskje fått ny på reklamasjon i beste fall etter mye mas og "om og men"...
    Nytt batteri er som sagt på vei i posten uansett.
    Bestilte nytt originalbatteri på ebay for rundt 300kr, så det er ikke all verden uansett.
    Er man riktig så fattig/grådig er det til og med uoriginale batterier å få kjøpt til rundt 150kr, men hvor gode disse er har jeg rett og slett ikke peiling på.

Edit: Kan nevne at jeg ikke har vært særlig nøye med å kalibrere batteriet med jevne mellomrom slik man bør, så det kan vel ha noe med det å gjøre.
    Regner med det har blitt overladet av den grunn, så jeg har vel bare meg selv å skylde på sikkert

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er noen der ute som kan hjelpe meg med det jeg lurer på denne gang?

Jeg har idag: Macbook Pro, iPhone4, Ps3, Airport express, airport extreme og kommer til å handle iPad2(3 når den kommer).

Jeg ønsker: Å ha et punkt/dings som kan inneholde ALT av media. Bilder, film, musikk, dokumenter osv osv, som jeg kan få tilgang til hele tiden. En dings som jeg kan "streame" fra. Slik at jeg slipper å ha masse greier på MBP og alle di andre dingsene.

Det burde være svært enkelt og bruke, slik at fruen også liker og bruke det..

Noen som kan hjelpe meg med dette...
    Har lest noe om Mac Mini/Server. Men litt usikker på hvordan dette virker..

Om noen kan forklare og vise til noen linker evt.. så hadde det vært kjempe fint..

Takker på forhånd for all hjelp..

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv satt opp en Qnap NAS på 2 TB (skal oppgradere til 4TB) som fungerer aldeles utmerket mot både Apple sine produkter og windows/linux forørvig. Rosina i pølsa er at den også støtte Time Machine (funker som time capsule) slik at MBP og mac minien som jeg har lagrer backup rett på NAS.
    jeg kjører NAS som Raid 0 slik at den lagrer/leser på begge diskene samtidig (ikke speiling) og det gir en lese/skrivehastighet på 50-60MB/s over gbit nettverk. (NAS har 1.6ghz Atom cpu). NAS kjører også squeezebox server her i huset.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Jeg har selv satt opp en Qnap NAS på 2 TB (skal oppgradere til 4TB) som fungerer aldeles utmerket mot både Apple sine produkter og windows/linux forørvig. Rosina i pølsa er at den også støtte Time Machine (funker som time capsule) slik at MBP og mac minien som jeg har lagrer backup rett på NAS.
    jeg kjører NAS som Raid 0 slik at den lagrer/leser på begge diskene samtidig (ikke speiling) og det gir en lese/skrivehastighet på 50-60MB/s over gbit nettverk. (NAS har 1.6ghz Atom cpu). NAS kjører også squeezebox server her i huset.
    Jeg ser hva du skriver.. hehe
    Her er det enda mer googling som skal til skjønner jeg..

Raid..Nas..qnap..

Time machine har jeg idag gjennom Airport Extreme..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Edit: Kan nevne at jeg ikke har vært særlig nøye med å kalibrere batteriet med jevne mellomrom slik man bør, så det kan vel ha noe med det å gjøre.
    Regner med det har blitt overladet av den grunn, så jeg har vel bare meg selv å skylde på sikkert
    Dette har jeg ikke hørt om, hvordan gjør man dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan f.eks investere i en mac mini....det kommer meget snart nye modeller så vent litt....

Denne røveren er akkuratt som en vanlig mac, bare at den er meget liten og lett å gjemme bort. Sett den i et nettverk med kabel så har du stabil tilgang. Her kan du bare sette opp fildeling så har du tilgang fra macbookén. Så kan du installere airvideo server på den, samt airvideo på iphone og ipad....så kan du streame alt av video....så kan du sette opp hjemmedeling i itunes, så har du tilgang til alt av musikk via den til de andre dingsene.....høres kanskje tungvint ut, men straks det er satt opp så virker det flott og lett...

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Kanskje det er noen der ute som kan hjelpe meg med det jeg lurer på denne gang?

Jeg har idag: Macbook Pro, iPhone4, Ps3, Airport express, airport extreme og kommer til å handle iPad2(3 når den kommer).

Jeg ønsker: Å ha et punkt/dings som kan inneholde ALT av media. Bilder, film, musikk, dokumenter osv osv, som jeg kan få tilgang til hele tiden. En dings som jeg kan "streame" fra. Slik at jeg slipper å ha masse greier på MBP og alle di andre dingsene.

Det burde være svært enkelt og bruke, slik at fruen også liker og bruke det..

Noen som kan hjelpe meg med dette...
    Har lest noe om Mac Mini/Server. Men litt usikker på hvordan dette virker..

Om noen kan forklare og vise til noen linker evt.. så hadde det vært kjempe fint..

Takker på forhånd for all hjelp..
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette har jeg ikke hørt om, hvordan gjør man dette?
    Slik gjør man det:

-kalibrer-batteriet-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både norsk og amerikansk iTunes-konto. Hvordan gjør jeg det når det kommer oppdateringer? Oppdaterer jeg når jeg er innlogget som "norsk"? Har det noe å bety? Jeg har iPhone som jeg synker med den norske kontoen. Bør jeg da gjøre det samme med min iPad?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg får spm om å registrere min iPad når jeg kobler den opp til pc-en. Registrerer jeg den da med norsk eller amerikansk konto-info..? Om jeg registrerer den med norsk konto, vil jeg da miste muligheten for å kjøpe filmer/serier fra amerikansk iTunes eller har det kun med hvilken "bruker" jeg logger inn med?

Slenger på et spm til her. Jeg er veldig fornøyd med iPad/Apple TV2/filmleige, men syns det er litt plagsomt at det hakker litt under panorering og raske bevegelser. Noe jeg kan gjøre...? Er det det trådløse oppsettet som er problemet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både norsk og amerikansk iTunes-konto. Hvordan gjør jeg det når det kommer oppdateringer? Oppdaterer jeg når jeg er innlogget som "norsk"? Har det noe å bety? Jeg har iPhone som jeg synker med den norske kontoen. Bør jeg da gjøre det samme med min iPad?
    Du kan bare ha en konto som du synker med. Enten det er iPad, iPod eller iPhone. Synker du den med en annen konto, så slettes innholdet på den aktuelle enheten..

Grunnen til at jeg spør, er at jeg får spm om å registrere min iPad når jeg kobler den opp til pc-en. Registrerer jeg den da med norsk eller amerikansk konto-info..? Om jeg registrerer den med norsk konto, vil jeg da miste muligheten for å kjøpe filmer/serier fra amerikansk iTunes eller har det kun med hvilken "bruker" jeg logger inn med?
    Nesten det samme svaret som nevnt ovenfor.. Du mister vel egentlig ikke muligheten.. Jeg har Norsk og am. konto jeg å, men jeg må logge meg inn på de forskjellige kontoene hver gang jeg skal oppdatere noen applikasjoner..Veldig tungvindt syns jeg da..

Slenger på et spm til her. Jeg er veldig fornøyd med iPad/Apple TV2/filmleige, men syns det er litt plagsomt at det hakker litt under panorering og raske bevegelser. Noe jeg kan gjøre...? Er det det trådløse oppsettet som er problemet?
    Det kan hende at det er routeren din som ikke håndterer store datamengder.
    Ser du film samtidig som du gjør andre ting på nettet??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har en D-Link DIR-655. Mulig det er den som sliter. Leier nå, men skal kable når vi får hus.

Side 41 av 92 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •